• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.554 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.283 acteurs
  • 199.157 gebruikers
  • 9.381.526 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

kos

• 46702 berichten
  • 8858 stemmen

Blackroc is idd 1 van de heel zeldzame uitzonderingen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Onderhond schreef:

(embed)

Gruwelijk dik!

Dreiecke schreef:

nou vooruit, nog iets 'fouts' dan

(embed)

Grappig, vandaag nog het bijbehorende album geluisterd. Helaas blijft het allemaal zeer matig, met één of twee pop-achtige uitzonderingen die wel blijven hangen (zoals deze).

Fortune schreef:

Hoewel Hiphop tegenwoordig vrij weinig voorstelt en het met de nummer oppervlakkiger wordt en mensen elkaar steeds maar weer nadoen biedt Blakroc hele leuke samenwerkingen aan en is er zeker nog wel hoop voor HipHop.

(embed)

(embed)

Niet onaardig, maar ik ben het totaal niet eens met je stelling. Genoeg moois te vinden, maar vroegah was sowieso alles beter ohniedan?! (die indruk krijg ik hier altijd een beetje).

Ook een man met missers achter z'n naam, maar deze track heeft een ongekend dromerige atmosfeer

Fortune

• 4317 berichten
  • 2774 stemmen

Niet onaardig, maar ik ben het totaal niet eens met je stelling. Genoeg moois te vinden, maar vroegah was sowieso alles beter ohniedan?! (die indruk krijg ik hier altijd een beetje).

Niet onaardig betekend 'ik vind er niks aan' toch

Vroeger was hiphop beter is toch gewoon duidelijk een 'ja.'

Zijn maar weinig goede albums uitgebracht afgelopen jaren.

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

volg al alleen het Doomtree collectief/label, Rhymesayers (Atmosphere enz.), El-P, Sage Francis, als het een stuk extremer mag Death Grips, Dalek en ik denk dat ik nog wel ff door kan gaan.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Fortune schreef:

(quote)

Niet onaardig betekend 'ik vind er niks aan' toch

Neen Ik luister dat soort tracks alleen liever wat vaker voordat ik echt positief/negatief ga lopen doen. Sla mezelf al zo vaak voor m'n kop als ik mijn eerste commentaar lees op sommige albums etc

Grootste verrassing van 2012 tot nu toe is voor mij het album van Le Le. Pepijn Lanen heeft in samenwerking met twee andere duidelijk nog genoeg inspiratie voor een project naast het beste wat de Nederlandstalige muziek is overkomen: Jeugd van Tegenwoordig.

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Tonypulp schreef:

Grootste verrassing van 2012 tot nu toe is voor mij het album van Le Le. Pepijn Lanen heeft in samenwerking met twee andere duidelijk nog genoeg inspiratie voor een project naast het beste wat de Nederlandstalige muziek is overkomen: Jeugd van Tegenwoordig.

Is dat een verrassing? Le Le is al vanaf 2007 bij elkaar en Flage (2008) is destijds goed ontvangen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Nooit meegepikt, ben ook pas sinds vorig jaar echt in de hip hop gedoken. Daarnaast vind ik dit album sneller indruk maken, heb Flage nog wel opgezocht. Tijd zal het leren

Edit: Ook nog lekker aan het knutselen geweest vanavond. Heeft allerlei invloeden maar is vooral een soort mix tussen house en grime denk ik. Vocal van The Game vond ik wel werken en verder nog een kleine sample gebruikt, verder lekker lopen draaien, tweaken en vooral veel werk voor m'n subwoofer.

Het is slechts een concept na een uur werk, maar wil het altijd al vroeg sharen

kos

• 46702 berichten
  • 8858 stemmen

Haha toevallig, LeLe en JvT vind ik dan weer de grootste amateuristische crap op Nederlandse bodem .

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

Le Le is vrij geniaal. de X-Ray op Lowlands ging een aantal jaar geleden helemaal uit zijn dak bij dat optreden. Wat een briljante teksten ook, dat is nog eens creatief met taal.

Check overigens de nieuwe van Planet Asia, Kos, die zal je wel bevallen.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Nul Elf Acht is terug na 8 jaar. Wellicht vrij onbekend, maar wel lekker door ratelend (over bv een bos )

Vanuit deze club vind ik Neger R. de Vries solo ook héél ok.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

3 totaal van elkaar losstaande nummers, maar oh zo f'n lekker

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Qua muziek houd ik van erg veel, brede interesse. Kort door de bocht voornamelijk rock in alle vormen.....van blues tot draaglijke death metal aan toe zeg maar en alles er tussenin, zijdelings verwant, noem maar op. Dan ook nog darkwave, electro (vooral jaren '80)...en dance/rap/hiphop uit jaren '80.

Zo ging ik vandaag eindelijk eens kijken bij Fame in het nieuwe pand. Beetje een ontgoocheling, maar ach, het is beter dan niks. Vond niet zoveel, maar tussen de dance lekker wat oudjes er uit gevist...

Alleen het nummer "Genie" van deze band rechtvaardigt deze aankoop al.

(afbeelding)

En Rose royce is altijd goed. Ik had al een greatest hits van ze, maar daar ontbrak "RR express" op.....was ook alleen een dikke hit in de Benelux....en staat hier met de volle 12 minuten op. En buiten dat staat "Funkin' around" er op, wat een geweldig onzin-nummer is die elke keer een dikke grijns op mijn smoel tovert. Er wordt in het nummer op een gegeven moment gevraagd wie er een joint aan het roken is.........duidelijk genoeg dat dit nummer ook tot stand gekomen is in een enorme wolk.

(afbeelding)

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Jumm

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Vond ik je laatst nog teringherrie posten, plaats je nu ineens 1 van mijn favorieten!

Trentemoller heeft altijd fijne producties, tegenwoordig in livesets helaas niet best meer.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Voor de liefhebber: ik vond een mooi concert van Heather Nova uit 1998 (behalve dat het publiek zo ver weg moest staan)

Het immer vreemde Coil (ik mag er graag af en toe naar luisteren:))

@ Bakema, R.R. Express

@ hellboy.ray, Danzig

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12859 stemmen

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

sja, de grenzen van muziek (zijn die er wel?)

sound of Uranus, of Jupiter and the internet (:P)

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12859 stemmen

Kan je inderdaad uren over discussiëren, maar bij het bovenstaande nummer ben je toch een paar afslagen te vroeg.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Natuurlijk is er over nagedacht bij Sedarka, is het zeker geen random stuff.

Het klinkt wel net zo buitenaards en ik had een associatie met de oldschool dial-up geluiden, vandaar

Ik kan experimenten juist vaak waarderen in muziek en kunst.

Dit projectje van Staalplaat was random en live (niet zo'n heel representatief filmpje helaas, voor wat er allemaal uit de speakers kwam), wel van te voren enigszins uitgedacht (nog aan meegedaan met zo'n mic)

Bartt88

• 1577 berichten
  • 1023 stemmen

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Wat een top-clip heeft Miami 2 Ibizza !

Welke vinden jullie beter van die 2 ?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Antidote, eigenlijk op alle aspecten. Betere drive, simpele floorkiller sound, minder popi jopi vocal.

Tinie komt beter tot z´n recht in deze

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Vandaag op tv vond ik dit wel erg mooi...

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Tonypulp schreef:

Antidote, eigenlijk op alle aspecten. Betere drive, simpele floorkiller sound, minder popi jopi vocal.

Tinie komt beter tot z´n recht in deze

Dat is inderdaad een fijn nummertje,ja.

Ik zelf vindt wat Swedish house Mafia betreft deze toch wel de beste.

Wat een beest van een plaat !

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

een song die het amper haalde tot in de film Warrior (op heel laag volume onder een dialoog gezet) maar het waard is om 'ns te horen

Let op: bevat aardig wat beelden uit de film, wellicht spoilers...

+ queen of techno & schranz

ze heeft een fantastisch label opgericht en uitgebouwd Miss Djax

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

hellboy.ray schreef:

(embed)

(embed)

Zo he, dat is inmiddels uit de oude doos. Heb zo'n beetje alle cd's van beide bands in de kast staan. Inmiddels "ouderwetse" hardrock zoals het bijna niet meer gemaakt wordt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.