• 15.855 nieuwsartikelen
  • 178.563 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.329 acteurs
  • 199.158 gebruikers
  • 9.381.585 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

even iets frivools tussendoor uit 1970, het is tenslotte zon-dag Raquel kon naast acteren best een beetje zingen, maar op dit plaatje schijnt Tina Cole het een en ander ingezongen te hebben

en totaal iets anders, een stukje rasartiesten-Droom-Theater

dimi303

• 3420 berichten
  • 3699 stemmen

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

In het begin moest ik er niet veel van hebben,maar hoe vaker ik hem hoor hoe sterker het nummer wordt.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Die Lil Wayne blijft de grootste belediging voor de hip hop scene aller tijden. Zonder overdrijven Een clown die zelfs de commerciële hoek belachelijk maakt, niets minder dan een karikatuur van zichzelf.

De flow van een houthakker en de klank van een vrouwelijke, vijftig jarige shagroker.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Toch een mooi lied deze keer, een man die in de spiegel kijkt en zichzelf beschrijft...

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ik vind het pas mooi wanneer je het op een eerlijke manier kunt vertellen, dit is met een hele andere gedachte gemaakt dan oprechte (zelf)reflectie..

Heel anders, maar wel wat ik dan weer (verrassend!) sterk vind:

...misschien omdat ik me er heel goed in kan vinden

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Tonypulp schreef:

Ik vind het pas mooi wanneer je het op een eerlijke manier kunt vertellen, dit is met een hele andere gedachte gemaakt dan oprechte (zelf)reflectie..

Met wat dan volgens jou? (ik ken Lil Wayne verder niet echt)

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Enkel uit op populariteit, simpel commercieel succes. Bruno Mars is daarin de grootste troef, die rijgt de clichés als een gladde kabouter aan elkaar en smelt al die jeugdige zieltjes

Edit: Wel leuk dat hij het een keer probeert, maar hij heeft de schijn tegen. Geen credit en dus geen geloofwaardigheid. Een verhaal vertellen is vooral iets wat ik bij artiesten zoals Eminem zo sterk vind, zijn goede periode was echt...echt goed

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Tonypulp schreef:

Wel leuk dat hij het een keer probeert, maar hij heeft de schijn tegen.

Z'n tanden schitterden mij anders wel tegemoet

Eminem heeft idd hele goede teksten (ook al is 't soms disturbing) én beats

net iets uit de Pi soundtrack beluisterd, van Orbital, toch wel geweldig

.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Het nieuwe album van Scuba vind ik erg goed, maar ik ben dan ook een liefhebber van jaren negentig dance/electronica.

Heerlijk die oldschool samples

dimi303

• 3420 berichten
  • 3699 stemmen

Sigur Ros - Valtari ( 28ste Mei )

kos

• 46702 berichten
  • 8858 stemmen

Lil Wayne , Kraantje Pappie .

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

kos schreef:

Kraantje Pappie .

Slechts de beste producers van Nederland zitten hier achter.. maar goed, complete bagger tracks!

Wat vind jij dan goed (Nederlandse hip hop)?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kraantje Pappie . Wat doet die in een muziektopic?!

kos

• 46702 berichten
  • 8858 stemmen

Nederlands? hm, niet erg veel afgezien van Opgezwolle/FTgroep en aanhang. Dingen als Hef en Winne vind ik ook wel geinig.

Maar over welke beste NL producers heb je het precies?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Het is slechts Noisia, stelt niks voor..

FT Iets zoals Kubus & Rico moet jou ook wel liggen, denk ik.

kos

• 46702 berichten
  • 8858 stemmen

LOL, Noisia heeft toch geen fuck met hiphop te maken..

Kubus & Rico is idd 'Opgezwolle en aanhang' , maar ik heb op zich veel liever Delic dan Kubus.

Ik ben ook erg ouderwets wat hiphop betreft en hou al helemaal niet van crossover-geneuzel, dus compleet my loss waarschijnlijk.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je wordt ook gedwongen ook old school te zijn aangezien er niet echt kwalitatieve hiphop wordt gemaakt nowadays. Alleen Atmosphere weet me te bekoren wat betreft "moderne' hiphop.

kos

• 46702 berichten
  • 8858 stemmen

Atmosphere vind ik juist vreselijk. Ik hou helemaal niet van dat soort hiphop. Maar onder veel hiphopfans is Atmosphere idd wel groot.

Verder is er best wel wat nieuws dat leuk is hoor. Big K.R.I.T. , Curren$y, Black Milk, elZhi o.a.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

LOL, Noisia heeft toch geen fuck met hiphop te maken..
Nooit gehoord van ''schaduw producers''? Vaak vanuit de meest afwijkende genres stappen de beste mannen naar voren om iets anders te doen, zoals Showtek voor Tiësto en dus Noisia voor Kraantje. Daarnaast heeft hun eigen spul ook genoeg overeenkomsten met hip hop, zit er allemaal in verwerkt.

Ik ben ook erg ouderwets wat hiphop betreft en hou al helemaal niet van crossover-geneuzel, dus compleet my loss waarschijnlijk.
Dat is wel zonde, hou zelf van beide. Wie ik opvallend chill vind wat dat betreft (in het buitenland) is Mac Miller, die combineert enorm old school beats met een geheel eigen flow (van zijn geluid moet je wel houden uiteindelijk)

kos

• 46702 berichten
  • 8858 stemmen

Grappig genoeg had ik nooit van Mac Miller gehoord tot ie laatst een plaatje met een vriendin van me gemaakt had. .

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

kos schreef:

Dingen als Hef en Winne vind ik ook wel geinig.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12859 stemmen

Staat ook echt stoer, wat rappen met je gsmmetje

Nicolage Rico

• 20220 berichten
  • 2365 stemmen

Onbegrijpelijk, inderdaad.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

nou vooruit, nog iets 'fouts' dan

en iets tijdloos moois

Inland Rabbit

• 3286 berichten
  • 2159 stemmen

Ze heeft wel eens grappigere dingen gedaan, maar ik krijg dat refrein niet uit me hoofd

Fortune

• 4317 berichten
  • 2774 stemmen

Hoewel Hiphop tegenwoordig vrij weinig voorstelt en het met de nummer oppervlakkiger wordt en mensen elkaar steeds maar weer nadoen biedt Blakroc hele leuke samenwerkingen aan en is er zeker nog wel hoop voor HipHop.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12859 stemmen

Echt helemaal nog niet uit wat ik van het Underhill album moet vinden, maar dit nummer (hoewel nogal atypisch voor de rest van het album) mag er best zijn:

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.