• 15.859 nieuwsartikelen
  • 178.568 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.160 gebruikers
  • 9.381.622 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Stinger! Geen schim meer van vroeger, maar toch. Woooooo.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

disneystore schreef:

(embed)

Eén van m'n favoriete nummers op het moment

Altijd een beetje jammer dit. Alsof het per se anders móet klinken, extreem lelijke reeverb op de vocalen plus een irritante, fragiele bassline eronder (geforceerd retro effect)..

Dit is ook zo'n nummer dat door extreem vage, oerlelijke en zinloze vocalen compleet wordt verkracht, terwijl er wel potentie achter schuil gaat:

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

AHWA schreef:

(quote)

Stinger! Geen schim meer van vroeger, maar toch. Woooooo.

WCW midden jaren 90 waren geweldig met deze man & Goldberg.

Ik was meer fan van DDP dan van die 2 heren

heb net een sample cd'tje van deze band ontvangen

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)
Altijd een beetje jammer dit. Alsof het per se anders móet klinken, extreem lelijke reeverb op de vocalen plus een irritante, fragiele bassline eronder (geforceerd retro effect)..

Dit is ook zo'n nummer dat door extreem vage, oerlelijke en zinloze vocalen compleet wordt verkracht, terwijl er wel potentie achter schuil gaat:

(embed)

Das juist mooi, ik houd er wel van. Doet wel denken aan shoegaze muziek uit de jaren negentig zoals Slowdive.

Prachtig

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Muziek is toch veel mooier als het 'schoon' gezongen wordt

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12859 stemmen

Tonypulp schreef:

Eén van m'n favoriete nummers op het moment

Dit is ook zo'n nummer dat door extreem vage, oerlelijke en zinloze vocalen compleet wordt verkracht, terwijl er wel potentie achter schuil gaat: /quote]

Die vreselijke 80s synth sound mag van bij betreft weer zo snel mogelijk de vuilbak in. Bah.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Jamie Woon vind ik maar glad klinken, kan zo in een boyband.

80's Synths

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Je kijkt alleen naar z'n looks, verder echt totaal geen boyband materiaal Echt een sterke minimal/lounge stem. 80's synths zijn inderdaad cool, mits goed gebruikt (Kavinsky!!)

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Zijn stem is zo glad als paling, nummer verder niet hoor. Maar het kan ook te maken hebben met het feit dat ik absoluut geen liefhebber ben van soul achtige zangers.

Deze mix van Burial vind ik wel tof, verder niet echt een Woon liefhebber.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Burial Zijn laatste release was weer magisch!

Regenachtige dagen in de trein of bus... ze worden bijna een hoogtepunt van je dag met dit soort muziek in je oren.

trebremmit

• 3014 berichten
  • 1465 stemmen

Yep die is erg goed!

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

ik haat de meeste hippe (die door-en-door-gekloonde) autotune, (phase) vocoder, etc, behalve bv als in

disneystore

• 1760 berichten
  • 0 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)

Ik denk niet dat het haar bedoeling echt is om retro te klinken lol... Misschien wel. Luister sowieso niet veel naar die dreampoppy liedjes. Mijn muzieksmaak is echt enorm breed. Kan dingen zoals doodleinacacoon, Blue Pony wel smaken zowel als indie/rock zoals Circle Pit en Assasins 88 als commerciële pop als Marina and the Diamonds, Lana Del Rey en dan nog chill, electronische ''Hawaii sound samples'' dingen zoals Dolphins Into The Future. Vind altijd ergens wel iets tof in.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Heeft er eigenlijk iemand nog een goede muzieksite buiten Youtube? Tegenwoordig vind ik van de nummers die mij interesseren alleen nog maar covers en nooit de originele versies... Probeer maar eens Sara of Wedding Song van Bob Dylan te vinden, gewoonweg onmogelijk!

disneystore

• 1760 berichten
  • 0 stemmen

Wat bedoel je met muzieksite? Als je muziek wilt luisteren kan je gewoon Spotify downloaden. Super gemakkelijk en vind je zeker Bob Dylan op!

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Soms kun je op de website van de artiest zelf nog iets vinden zoals op www.bobdylan.com. Kost je wel 0,99 per liedje zo te zien, of een piepklein stukje luisteren voor niets. Wél alle songteksten bij elkaar

Ik zoek voor een video weleens via een zoekmachine als het niet op Youtube staat en kom dan soms op Vimeo of Dailymotion o.i.d. Maar die twee van Dylan heb ik verder niet kunnen vinden.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

disneystore schreef:

Wat bedoel je met muzieksite? Als je muziek wilt luisteren kan je gewoon Spotify downloaden. Super gemakkelijk en vind je zeker Bob Dylan op!

Gewoon een site waar je muziek op kunt luisteren zoals Youtube. Spotify heb ik al wel van gehoord maar spreekt me totaal niet aan eigenlijk.

Dreiecke schreef:

Soms kun je op de website van de artiest zelf nog iets vinden zoals op www.bobdylan.com. Kost je wel 0,99 per liedje zo te zien, of een piepklein stukje luisteren voor niets. Wél alle songteksten bij elkaar

Ik zoek voor een video weleens via een zoekmachine als het niet op Youtube staat en kom dan soms op Vimeo of Dailymotion o.i.d. Maar die twee van Dylan heb ik verder niet kunnen vinden.

Ik heb de originele cd's hier liggen dus om te gaan betalen voor iets dat ik al heb ga ik niet doen Ik heb zelf ook al eens op Vimeo en Dailymotion liggen zoeken maar die nummers zijn daar inderdaad niet op te vinden. Ik heb alleen ook niet veel zin om al mijn cd's te moeten overzetten op pc maar misschien moet ik dat toch maar eens gaan doen.

Insignificance schreef:

Of probeert het eens op Grooveshark - Free Music Streaming, Online Music

Dit lijkt me de interessantste optie eigenlijk, bedankt allemaal!

edit: op Grooveshark vind ik alles wat ik moet hebben

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

edit: Grooveshark is inderdaad erg fijn:) weliswaar zonder videootjes

(edit: dus wél videootjes voor een heel aantal, had ik nooit op gelet)

The Left Banke

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2847 stemmen

Zomer!

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2847 stemmen

Edit: reactie op Jeroentjuhhhh `s weggehaalde reactie.

Doffe klanken? A Guitar and a Heart is heerlijke zomerse shoegaze noise met wat gitaargeweld en het andere nummer heb ik pas ontdekt. Echt een geniale opbouw! Maar goed, er is natuurlijk meer zomerse muziek. Ik ben benieuwd wat jij zoal associeert met de zomer.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

maxcomthrilla schreef:

Edit: reactie op Jeroentjuhhhh `s weggehaalde reactie.

Doffe klanken? A Guitar and a Heart is heerlijke zomerse shoegaze noise met wat gitaargeweld en het andere heb ik pas ontdekt. Echt een geniale opbouw! Maar goed, er is natuurlijk meer zomerse muziek. Ik ben benieuwd wat jij zoal associeert met de zomer.

Hahah ja had er toch niet zo'n zin in, maar busted... Toffe track die Black Van (M83 vind ik sowieso niks) maar heb niet echt zomerse associaties.

Happy stuff! Mijn zonnige dagen zijn zo cheesy als het maar kan met overdreven vrolijke + energieke muziek.

Een iets andere noot: vandaag ook weer eens Watch the Throne geluisterd.

Heel tof gesampled. Flux Pavilion

Sowieso een uitzonderlijk sterk project van Jay-Z en Kanye, hoewel velen het met vooroordelen af zullen doen. Misschien wel het beste wat de 'commerciële hip hop' is overkomen het laatste decennia.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2847 stemmen

Tonypulp schreef:

Happy stuff! Mijn zonnige dagen zijn zo cheesy als het maar kan met overdreven vrolijke + energieke muziek.

Ik ben ook altijd wel in voor happy, cheesy, vrolijke muziek ( bv. Peaking Lights, Air France ), maar muziek zonder vocalen werkt ook erg goed voor mij dankzij het wat abstractere en daardoor meer wegdromerige karakter ervan. En M83 vind je niets? Heb je de Don `t Save Us From The Flames remix van Superpitcher weleens geprobeerd?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Hmm nee, ook niet echt voor mij. Heb iets tegen het vocale werk van M83, dus een remix gebouwd om hun zang... zal niet snel goed uitpakken. Eigenlijk vind ik Trance stiekem de beste zomerse vibe hebben, terwijl het echt helemaal niet mijn genre is

disneystore

• 1760 berichten
  • 0 stemmen

Bah, Dubstep. Vroeger was 't nog wel leuk maar als je nu naar Skrillex en UKF dubstep enzo kijkt.. Echt gigantisch verpest

dimi303

• 3420 berichten
  • 3699 stemmen

De nummers 'Country girl' en 'Leaving Eden' van mijn Favoriete album van 2012 op dit moment:

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

The Crow

The X-files

Dredd song is ook mooi (Judge Dredd)

Hostelg

• 64 berichten
  • 56 stemmen

The Bezerker

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2540 stemmen

Classic.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.