- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
En dat is maar goed ook.
Geef mij maar een vuile sax:
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Nog een goed slaapliedje...
Alsof je in slaap valt op een eiland onder een palmboom..
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Mooi
leuker dan de gemiddelde vocal synth platen. Gezellig hoor, met die kikkers 
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Hier een paar van mijn favoriete house tracks van de afgelopen 4 jaar:
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
U2.... zo veelomvattend .... dan maar 2 songs gekozen welke niet zo vaak te horen zijn 
Uit de allereerste begintijd ('76-'79):
Iets later, in 1983, hadden ze bv een spetterend concert in Duitsland, toen al met ons welbekende nummers
en een nummer uit de soundtrack van de film 'Faraway, so Close', de sequel van 'Wings of Desire'
dit laatste naar eigen zeggen geïnspireerd door de muziek van Frank Sinatra
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Begin me toch steeds meer thuis te voelen in dit hoekje.
Gewoon één van de machtig mooie tracks op het album 'Icke Wieder'
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
deze kwam ik gisteren weer tegen, een zalig nummer 
en hoewel ik niet godsdienstig ben aangelegd vind ik deze oeroude 'white spiritual' ook erg mooi
ik hoorde trouwens ooit een uitvoering waarbij het laatste woordje 'me' was ipv 'home', nog mooier 
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12858 stemmen
Kwalitatief kan je het moeilijk noemen, maar de humor mag er zijn 
dimi303
-
- 3420 berichten
- 3699 stemmen
Wat een schitterende cover is dit!!!!!!!! Puik werk.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Agalloch.
Eigenlijk hoort hiervoor nog "A celebration for the death of man..." dat overgaat in dit nummer. Van de cd "The mantle"....10 jaar oud alweer, waar blijft de tijd? Geniale plaat van deze voor het grote publiek onbekende band. En al valt dit onder metal, toch zou het mensen kunnen bekoren die niks met metal hebben, want dit is gewoon prachtige muziek dat nergens hard wordt. Enkele zeer spaarzame draaglijke grunts, laat je er niet door afschrikken. Luister dit maar eens op een goede installatie of met een koptelefoon. Epische sfeer-muziek met een voet in metal.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Sommige muziekstukken zijn in beleving net een boek van 500 bladzijden, erg mooi dit 
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Sommige muziekstukken zijn in beleving net een boek van 500 bladzijden, erg mooi dit
Juist gezegd !
Hier het volledige album, van begin tot eind mooie muziek. Stukken die elders weer opduiken, dit steekt zo heerlijk in elkaar. Echt een plaat om voor te gaan zitten en over je heen te laten komen.
Elke cd van de band is trouwens meer dan de moeite waard. De laatste is er eentje die je zeker een paar keer moet horen voordat ie binnenkomt. Binnenkort trouwens een boxje met daarop de moeilijk te krijgen eerste ep's/demo's er op.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Kwalitatief kan je het moeilijk noemen, maar de humor mag er zijn 
(embed)
Lelijke sample rotzooi
dimi303
-
- 3420 berichten
- 3699 stemmen
AGALLOCH, en dan nog wel het album 'The Mantle'. Gewoon pure schoonheid. Mijn favoriete album aller tijden!!!!
Verslaafd aan volgend nummer:
Kon jammer genoeg niet aanwezig zijn bij hun optreden in Antwerpen op 3 April.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
zo, genoeg geslapen, nu weer allemaal aan het werk 
Da Hool is een van mijn all time favoriete DJ/Producers en Meet her at the Loveparade is dan weer mijn favoriete nummer van 'm (hier 't origineel + er zijn vele (re)mixes)
Het mooiste filmpje vind ik bij het nummer Hypochonda zitten.
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
AGALLOCH, en dan nog wel het album 'The Mantle'. Gewoon pure schoonheid. Mijn favoriete album aller tijden!!!!
Verslaafd aan volgend nummer:
(embed)
Kon jammer genoeg niet aanwezig zijn bij hun optreden in Antwerpen op 3 April.
Als je op musicmeter.nl kijkt zie je dat ie bij mij ook op numero uno staat.....gaat niet meer veranderen ook denk ik.
Meteen nog een tip dan, uit ons eigen kikkerlandje ook nog. Ook een uitermate sfeervolle plaat. En het valt onder de Doom noemer...ingewijden weten dan dat het lekker slepende zware gitaren zijn. De grote verrassing, buiten dat de muziek heerlijk in elkaar steekt, is de zang die geheel in het Nederlands is !! Klinkt als een epic fail, maar dat is het dus juist niet. Het past er wonderwel geweldig bij !!
Akelei - Verlangen (van de cd "De zwaarte van het doorstane".....luistert ende geniet...
dimi303
-
- 3420 berichten
- 3699 stemmen
Deze ligt morgen in de cd lader op weg naar dunk festival in Zottegem!!! Als opwarmer. 
misterwhite
-
- 4726 berichten
- 656 stemmen
18/4 ga ik deze vage band live zien gratis in Gent 
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Deze klassiekers van Guy J mogen hier natuurlijk niet ontbreken:
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
dit leek mij wel een mooie paasgedachte 
deze van een tijd terug is overigens ook mooi (real magic tv, lol)