• 17.139 nieuwsartikelen
  • 181.883 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 654.864 acteurs
  • 200.311 gebruikers
  • 9.456.031 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Had ik al gezegd dat ik cd's aan het verkopen ben? Nee he? Nou, hier is een link:

http://dondijk1.hyves.nl/bl...

merijn82

• 1935 berichten
  • 463 stemmen

@decicco

Ali Wie?

decicco

• 2856 berichten
  • 1143 stemmen

B - hoofdletter B

merijn82

• 1935 berichten
  • 463 stemmen

Je moet wel een goed AliB hebben om zoiets te posten...

*Dingt mee naar slechtste grap van het jaar.

chevy93

• 12770 berichten
  • 1347 stemmen

Don Dijk schreef:

Had ik al gezegd dat ik cd's aan het verkopen ben? Nee he? Nou, hier is een link:

http://dondijk1.hyves.nl/bl...

Probeer het eens op musicmeter.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Fijne plaat wel van X to the Z ja .

Mijn favoriete old school hiphop plaat, en toevallig ook mijn favoriete hiphop plaat ooit:

Leland Palmer

• 23800 berichten
  • 4940 stemmen

Brix schreef:

(Toen deze Pinkpop opnames gemaakt werden zat ik zelf ook ergens in de massa)

(embed)

Geweldig, wát een sfeer! 'Brainbox' mag er best zijn, het intro van Summertime is echt geweldig. Voor de rest ook een erg leuke plaat natuurlijk.

merijn82

• 1935 berichten
  • 463 stemmen

Naomi Watts schreef:

Fijne plaat wel van X to the Z ja .

Mijn favoriete old school hiphop plaat, en toevallig ook mijn favoriete hiphop plaat ooit:

(embed)

Heerlijk nummer inderdaad, zijn we het ook nog een keer eens

@Decicco

Dat is meer het soort hip-hop wat ik veel luisterde en dit soort platen kan ik vandaag de dag ook nog gewoon opzetten. De 'hip-hop van nu' a la 50 cent, Kanye West en Lil Wayne trek ik voor geen meter.

ace leader

• 3343 berichten
  • 0 stemmen

Indrukwekkende cover van een Michael Jackson klassieker

decicco

• 2856 berichten
  • 1143 stemmen

@ Merijn,

nee ik snap wat je bedoelt kerel, ik vind die oudere hip-hop ook geweldig!

Ik zal maar eens wat plaatjes posten die ik mooi vind.

niethie

• 7320 berichten
  • 7382 stemmen

Even wat ''goede'' moderne hiphop voor de mensen die denken dat het niet meer bestaat,

Niet veel met elkaar van doen verder, verschillende stijlen, maar:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik mis Atmosphere, MF Doom, Blu & Exile, Masta Ace etc. maar een zeer goed rijtje. Allemaal personal favorietes. Ik wist niet dat je verstand had van hiphop man .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Modern? Dance with the Devil van Immortal Technique vind ik goed, maar dat is al 10 jaar oud.

De rest vind ik helemaal niets.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ook dan nog modern wat mij betreft. Bovendien is IT nog steeds bezig met erg fijne muziek, al is het niet zo briljant als jaren geleden.

narva77 (crew films)

• 12772 berichten
  • 6564 stemmen

niethie schreef:

Even wat ''goede'' moderne hiphop voor de mensen die denken dat het niet meer bestaat,

En jij liep toch op die MovieMeeting met een T-shirt van Joy Division rond? Hmm, ik snap er niks meer van...

narva77 (crew films)

• 12772 berichten
  • 6564 stemmen

@Brix,

jij houdt volgens mij van Blues(rock), right? Ken jij toevallig de NL band The Juke Joints? Die komen uit Zeeland, vlak bij mij in de buurt!

niethie

• 7320 berichten
  • 7382 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik mis Atmosphere, MF Doom, Blu & Exile, Masta Ace etc. maar een zeer goed rijtje. Allemaal personal favorietes. Ik wist niet dat je verstand had van hiphop man .

Haha ik ook niet eigenlijk! Edit: MF Doom=Madvillain, of nouja hij zit in dat duo, als ik me niet vergis nu hoor, beetje uitkijken met wat ik zeg...

@Nomak, van 2004 dus net geen 7 jaar, vind ik nog redelijk modern! Pas na tien jaar niet meer ofzo...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

niethie schreef:

(quote)
Haha ik ook niet eigenlijk! Edit: MF Doom=Madvillain, of nouja hij zit in dat duo, als ik me niet vergis nu hoor, beetje uitkijken met wat ik zeg...

@Nomak, van 2004 dus net geen 7 jaar, vind ik nog redelijk modern! Pas na tien jaar niet meer ofzo...

Klopt, maar bedoel een solo track. Al vind ik 'm in zijn samenwerk projectjes Madvillain en Danger Doom ook enorm sterk . Je hebt je huiswerk gedaan hoor .

niethie

• 7320 berichten
  • 7382 stemmen

narva77 schreef:

(quote)

En jij liep toch op die MovieMeeting met een T-shirt van Joy Division rond? Hmm, ik snap er niks meer van...

Haha ik luister echt naar alles, dusja...

@Watts, Oke ook maar eens proberen dan! Nog zooooveeeeel op de lijst!!!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

niethie schreef:

2001 zal je bedoelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het is een standaard advies maar begin maar eens met Operation Doomsday van MF Doom. Die plaat is zo briljant.

niethie

• 7320 berichten
  • 7382 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
2001 zal je bedoelen.
je hebt gelijk, stom van mij! Al was ik wel redelijk overtuigt dat ik goedzat, naja, wat NW al zegt: nog steeds alive and kicking, dusja...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Maakt niet uit hoor, iedereen kan zich eens vergissen. Wel goed dat je net die song hier hebt geplaatst. Dance with the Devil vind ik een erg mooi en tragisch verhaal.

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Zou dit graag nog eens op cd vinden maar in de FRS is hij 19 euro en Mediamarkt en Saturn hebben ze hem niet, misschien maar eens online gaan zoeken. Soit, Baby Huey heeft maar één cd uitgebracht maar is voor mij een heus schot in de roos. Oordeel zelf Huey heeft trouwens het meest epische hoofd ooit!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat hoofd is prachtig idd. Briljante album cover ook. Briljante zanger, ook een favoriet van mij, al neig ik vaak wel naar vocalistes maar mag in één adem samen met Gaye, Mayfield, Cooke, Redding etc. genoemd worden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

De echte rap waar ik mee opgroeide is tegenwoordig een zeldzaamheid. De meeste artiesten zijn overleden, zitten achter de tralies of zijn gestopt met muziek maken.

De hip hop liedjes waarin allerlei kleine en grote jongetjes zingen over hoeveel geld en auto's ze hebben en hoeveel bitches dat ze neuken kan ik geen rap noemen en hebben me nooit geboeid. Allemaal nep en die "rappers" mogen ze wat mij betreft in een boyband droppen.

Maino is redelijk nieuw, maar is wel echt en heeft street credibility.

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

@ NW: Fijn, ik had niet gedacht dat dit in jouw straatje lag De zangers die jij opnoemt ken ik jammer genoeg alleen maar van naam of van eens een enkel nummer. Ik zal ze in mijn achterhoofd houden! Vooral Hueys versie van A Change is Gonna Come vind ik erg goed. Hard Times ook trouwens, dat dan ook nog eens uitstekend wordt gebruikt in JCVD

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik vind Huey's A Change is Gonna Come zelfs nog beter dan het origineel . Dat verwachten velen niet van me , maar draag soul een bijzonder warm hart toe. Mocht je zen iet kennen als je wil moet je mijn personal favorites eens proberen: Roberta Flack, Bettye Lavette, Marlena Shaw en Candi Staton (en Aretha needs no introduction). Van Gaye ken je toch wel wat van? . Here, my Dear vind ik echt zo mooi, echt prachtig.

JCVD heb ik nog liggen, snel maar eens opzetten .

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

@NW: Eerlijk gezegd, mijn kennis is op dat gebied erg, erg klein. Aretha ken ik natuurlijk wel maar ook niet veel meer dan R.E.S.P.E.C.T Ik heb morgen toch onverwachts veel vrije tijd dus ik zal me er eens bezig houden, al ga ik meteen Here, my Dear eens opzetten.

Het is trouwens de openingsscène bij de JCVD

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.