- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
@Brix: Ik vind Don't give up ook een schitterend nummer en die plant ik dan ook neer. Je hebt vast ook the bone collector gezien waar ik dit nummer bij de aftiteling hoorde. Kende hem al wel, maar toen ik hem weer hoorde dacht ik ja dit is 1 van de mooiste nummers ooit. Ook tekstueel heel goed.
Hmz riesma was me voor.Zal de mijne weghalen.
Brix
-
- 19690 berichten
- 5127 stemmen
Phil is een held. Het is zo jammer van zijn gehoor.
Huh?
Ik heb blijkbaar iets gemist.
Wat is er met Phil's gehoor aan de hand, en sinds wanneer?
Gehoorverlies, in welke mate?
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Al vrij lang, hij is nagenoeg doof dacht ik. Dat is ook de reden dat hij is gestopt met optreden.
" I wasn't frightened," he said, "but the sudden deafness has been described as ear-stroke and, as I had spent most of my life touring, I accepted it philosophically and began to realise that I had better things to be doing."
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Al vrij lang, hij is nagenoeg doof dacht ik. Dat is ook de reden dat hij is gestopt met optreden.
Klopt, hij is en was natuurlijk een drummer in hart en nieren en ja rammen op zo' n ding is natuurlijk ook niet echt bevordelijk voor je gehoor. Heel erg zonde.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
Het komt juist door een beroerte in zijn oor, zie de quote. Het plotseling knappen van een bloedvaatje heeft van de een op de andere dag voor doofheid gezorgd, niet het stapsgewijs doof worden door harde muziek.
Brix
-
- 19690 berichten
- 5127 stemmen
Dang!!! 
Verschrikkelijk!
Kan me er wel wat bij denken wanneer je altijd met die hoge geluidsvolumes bij optredens gewerkt heb zoals hij.
Ik heb zelf, tijdens mijn muzikale 'loopbaan' (van 'micro-omvang' vergeleken bij die van Phil) ook veel blootgestaan aan te hoge volumes (en nóg steeds)
Mijn gehoor is daardoor ook een stuk minder dan het had kunnen zijn, vooral in het hoge bereik.
En de drummer van mij band draagt sinds kort een hoorapparaat (maar niet tijdens het spelen!)
Een ramp voor een muzikant zoiets.
Ik hoop het nog een tijdje uit te kunnen zingen.
Ben al een van de oudste Blueszangers hier in de regio, dus zó lang hoef ik niet meer, haha.
Brix
-
- 19690 berichten
- 5127 stemmen
@riesma
Oei, da's nóg erger, en abrupt dan.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dit nummer staat je vast ook wel aan brix.
riesma
-
- 3706 berichten
- 3083 stemmen
@Brix: Ja, dat was voor hem een behoorlijke klap. Hij vat het uiteindeljk wel positief genoeg op, hoe kan iemand als Phil ook anders. Hij wilde meer tijd met zijn kinderen door gaan brengen, genieten van een pensioentje.
Heb je materiaal van jouw band online staan? Daar ben ik nu wel benieuwd naar
.
Brix
-
- 19690 berichten
- 5127 stemmen
@moviemafketel;
néé...maar je moest eens weten hoe vaak ik de intro van dat nummer te horen krijg tijdens de repetities van mijn band.
Onze toetsenist speelt dat tussen de nummers door meer dan mij lief is(om mij te plagen)...het is al bijna slapstick.
Wát toevallig zeg dat je juist dit nummer noemt.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Voor een toetsenist natuurlijk ook een heerlijk nummer om te pingelen.
Brix
-
- 19690 berichten
- 5127 stemmen
Heb je materiaal van jouw band online staan? Daar ben ik nu wel benieuwd naar
. [/quote]
Ja, een paar clipjes op YouTube, door toeschouwers met amateuristische camera opgenomen.
Ik geef je de links wel even privé door.
Verwacht er maar niet teveel van.
Brix
-
- 19690 berichten
- 5127 stemmen
Toen ik vanavond (al fietsende) onderweg overvallen werd door de eerste sneeuwbui van het jaar moest ik denken aan dit lied van een van mijn favoriete Vlaamse zangers, Jan De Wilde.
Eigenlijk hoort het lied dus ook een beetje thuis in de ' weertopic'.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Een paar favorietjes in verschillende genres.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14459 stemmen
Omdat ik net Public Enemy voorbij zie komen, toch maar even deze fantastische cover plaatsen!
En ook erg goed!
hellboy.ray
-
- 2056 berichten
- 2100 stemmen
dit is zo'n lekker nummer mee te 'zingen'
noknoke
-
- 391 berichten
- 134 stemmen
Yes-R, grappig nummer.
Afkomstig van volumia denk ik.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Nummer van de debuutplaat van Mumford & Sons en het is een heerlijk nummer.
noknoke
-
- 391 berichten
- 134 stemmen
Wou net een neerzetten "doors" Deze dan maar.
Milla Jovovich clip.
Muziek nickelback.
clockwork72
-
- 2784 berichten
- 1749 stemmen
Hmm... niet veel Metal liefhebbers hier. Luister niet alleen Metal maar qua Metal luister ik het liefst:
Maar luister ook: Pink Floyd, (Het oude en het nieuwere) Marillion, Genesis (Oude en nieuwe), Pearl Jam.