• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.046 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.279 gebruikers
  • 9.390.479 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja dat zag ik toen ook live, kijk altijd naar jonathon ross, leuke talkshow met echt goede gasten.

Deze van fatboy slim blijf ik de beste vinden.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Fatboy Slim laatst live gezien. Echt droevig. Zowel de muziek als de performance.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Da's jammer. Tijd voor een pensioentje dus.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Manic Street Preachers .

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

en dan nu iets heel anders

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Altijd leuk, die nummers van vroeger, uit de tijd dat een 'nummer' nog een 'liedje' heette. Er zit ook een gezellige sfeer in de meeste, zoals onderstaande.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1703 stemmen

starbright boy (moderator films)

• 22439 berichten
  • 5132 stemmen

riesma schreef:

Da's jammer. Tijd voor een pensioentje dus.

Dat was ie wat mij betreft al bij zijn derde album zo'n toen jaar terug. Vind zijn muziek ook slecht houdbaar gebleken. Snel verouderd. Sommige van zijn clips hebben de tand des tijds beter doorstaan.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Blijf The Cat Empire een leuk bandje vinden. Klein beetje vergelijkbaar met Kyteman, dus maar eens wat promotie.

Miserere:

The Lost Song:

Protons, neutrons, electrons:

Misschien niet perfect, maar toch wel erg leuk.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Prrrauline schreef:

(quote)

Deze blijft mijn Aphex Twin favoriet!

(embed)

Prachtige clip, maar het nummer mag niet in de schaduw staan van On of Didgeridoo

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Goede muziek vind ik hier de laatste tijd niet jammergenoeg, dus hier wat grote favorieten van mij. Dit vind ik echt heerlijke 80's.

New Order - True Faith

Information Society - What's on Your Mind

Let niet op de video's, maar...

Brix

• 19690 berichten
  • 5127 stemmen

Nu ik zie dat er ook oude muziekclips geplaatst durven te worden hier stap ikzelf ook maar eens over de drempel.

Dit is de prachtige titelsong van 'Deadlier than the male', met veel pathos gezongen door de onnavolgbare Scott Walker van The Walker Brothers.

Een niet al te beste 'spy-movie', maar wel met fraaie dames, zoals de veel te jong gestorven Sylva Koscina, en Elke Sommer.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14459 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

Goede muziek vind ik hier de laatste tijd niet jammergenoeg, dus hier wat grote favorieten van mij. Dit vind ik echt heerlijke 80's.

New Order - True Faith

New Order blijft gewoon goed!

Information Society - What's on Your Mind

Dit ken ik nog wel. Nog maar een leuk '80s deuntje!

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

noknoke

• 391 berichten
  • 134 stemmen

Nirvana heerlijk Akoestisch gitaar play mijn favo.... om te spelen.

afkomstig van de meat puppets.

ENJOY.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

starbright boy schreef:

Dat was ie wat mij betreft al bij zijn derde album zo'n toen jaar terug. Vind zijn muziek ook slecht houdbaar gebleken. Snel verouderd. Sommige van zijn clips hebben de tand des tijds beter doorstaan.

Zijn muziek is niet tijdloos te noemen nee, veelal een product van eind jaren '90. Waarschijnlijk zijn een aantal nummers nog wel te luisteren, omdat de clip erbij zo goed is.

HarmJanStegenga schreef:

New Order - True Faith

New Order, samen met Depeche Mode het beste uit de 80's.

Zelf vind ik When In Rome - The Promise ook erg goed. Het enige goede nummer van ze en een heerlijke foute clip. Dit nummer is als afsluiter in Napoleon Dynamite gebruikt.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Mag je in dit topic gewoon random liedjes zetten die je leuk vindt, of moet de muziek binnen een bepaald thema blijven?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

30 seconds to mars vind ik wel een relaxte groep. Vaak mooie videoclips die kleine films op zich zijn:

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

@goongumpa Alles wat je maar leuk vindt! Na 4x hardcore plaatsen krijg je vanzelf commentaar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Even een picker upper:

Brix

• 19690 berichten
  • 5127 stemmen

Er zijn maar heel weinig zangeressen die meer dan mijn trommelvlies weten te raken.

Maar deze lukt het keer op keer:

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Dan vul ik dat even aan met twee schitterende nummers van Kate Bush. En eens niet Wuthering Heights.

Brix

• 19690 berichten
  • 5127 stemmen

Dan hebben we een raakpunt, want Kate Bush behoort toevallig ook tot dat selecte groepje van zangeressen waar ik op doelde.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Daar gokte ik al op . Hoewel ik vroeger een bloedhekel aan haar heb gehad. Vooral de pitch-verhoging in Running Up That Hill, gaf me rillingen over mijn ruggegraat. Nu kan ik dat wel waarderen, juist het mooiste stuk van het nummer.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik was en ben een grote fan van Phil Collins. Hij heeft eigenlijk alleen maar mooie nummers gemaakt. Mooiste vind ik toch wel:

en

Brix

• 19690 berichten
  • 5127 stemmen

@riesma :

Goed gegokt dus , haha.

Don't give up , dat ze samen met Peter Gabriel zingt, vind ik ook zo'n mooi nummer.

Maar dat ga ik hier nu maar niet neerzetten, anders komen er wellicht klachten van andere gebruikers die het teveel een Kate Bush topic gaan vinden.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

Phil is een held. Het is zo jammer van zijn gehoor. Ik ben naar zijn afscheidstournee in de ArenA geweest, topconcert. De eerste keer dat ze doeken gebruikten om het geluid uit het dak te houden. Dat was toen wel een angst van mij, dan de kwaliteit belabberd zou zijn.

riesma

• 3706 berichten
  • 3083 stemmen

@ Brix: Dat is ook een geweldig zwoel nummer. Die heb ik vroeger dan wel altijd goed gevonden. Ik plaats hem dan wel, overgang naar Peter Gabriel noem ik het .

Edit: maar verwijderd, moviemafketel heeft hem hieronder ook geplaatst.

Edit 2: Haha, ik plaats hem maar weer .

Brix

• 19690 berichten
  • 5127 stemmen

@moviemafketel:

Aha, nóg een 'Genesis' zanger (net als Peter Gabriel bedoel ik)

Zeker niet mis.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.