• 15.959 nieuwsartikelen
  • 178.933 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.527 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Overigens heb ik ook een top-100 gemaakt (hij is eindelijk af!!) van mijn favoriete albums uit mijn cd-collectie. Voor diegene die dit willen zien, moet je wel op Hyves, maar ik zal in elk geval een link geven.

http://dondijk1.hyves.nl/bl...

Uiteraard zijn reacties, negatief of positief, welkom. Dan gaat het in elk geval weer over muziek.

Jeuh, ik heb 1 reactie van een Moviemeter-user!

Namelijk deze:

Ik ben nu nog niet uitgelachen om jouw belachelijke lijst.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ik wil best reageren maar daarvoor ga ik niet op hyves natuurlijk...

Copy/paste hem hier dan effe, dan kunnen wij ook meelachen

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

@Nomak

Un Amico komt oorspronkelijk uit Revolver. Erg goede film, dus ga maar eens op zoek!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Ik wil best reageren maar daarvoor ga ik niet op hyves natuurlijk...

Copy/paste hem hier dan effe, dan kunnen wij ook meelachen

Hij is vet lang joh, dan gaat ik weer gezeur krijgen van rare users, waarschijnlijk dezelfde users die vinden dat ik geen foto's van mijn bruiloft in het foto-topic mag plaatsen. Ik pm jou ook wel even.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Heerlijk die Dandy Warhols-filmpjes.

Even een stukje kwalitatieve hiphop tussendoor:

Ongehoord!

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Jeuh, ik heb 1 reactie van een Moviemeter-user!

Namelijk deze:

Ik ben nu nog niet uitgelachen om jouw belachelijke lijst.

Ben benieuwd wie dat heeft gezegd.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

Ben benieuwd wie dat heeft gezegd.

Iemand die altijd wat te zeuren heeft.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Iemand die altijd wat te zeuren heeft.

Ja, dat soort idioten lopen er hier genoeg.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

herman78 schreef:

Hoe krijgt dat ventje die dames zo ver om hieraan mee te werken? Wat leven we toch in een gekke wereld.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Don Dijk schreef:

(quote)

Hij is vet lang joh, dan gaat ik weer gezeur krijgen van rare users, waarschijnlijk dezelfde users die vinden dat ik geen foto's van mijn bruiloft in het foto-topic mag plaatsen. Ik pm jou ook wel even.

Nou ik vind het een leuk lijssie hoor Je hebt mijn favoriet op 12 dus dat moet kunnen.

Van de platen van na 1990 heb ik zo'n beetje alles wel, maar op jaren 70 gebied ben ik echt een leek. Zou echt meer moeten luisteren, wil ook wel, maarja het komt er maar niet van

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Eat that, anonieme zeurder.

Thanks voor je reactie OF! Je moet in de Neil Young-albums gaan duiken, heerlijk hoor. Of ben je met hem wel meer bekend?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Neuh niet echt...

Maar ik heb hier nog een 50tal ceedees liggen om te beluisteren, ik zal er ook wel eentje van opa Neil bij doen dan...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wicked.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

Ace Frehley

Dimebag Darrel

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik post hier nou wel steeds van die ruige rockbands, maar dit soort muziek vind ik ook erg leuk:

En voor de mensen die de muziek te 'gewoontjes' vinden klinken is er altijd nog de clip, die qua stijl aardig veel weg heeft van deze film.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3284 stemmen

herman78 schreef:

Doc John komt altijd hard. Zijn flow is echt ongeëvenaard.

Nog meer kwalitatieve hiphop en house music.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Als een klein jongentje zo opgewonden sprong ik gisteren op de fiets richting Goffertpark. Nou luister ik graag muziek, maar verder dan het gelijknamige debuutalbum van RATM, the Marshall Mathers LP, Binnenlandse Funk van Extince, en het debuut album van Krezip, kom ik niet in mijn cd-collectie. Nu is RATM wel redelijk blijven hangen, maar vooral als jeugdsentiment wil ik nog wel eens een plaatje van ze opzetten (ik had in groep 8 nog nooit zo iets heftigs gehoord als Killing in the Name). Maar radio luisteren deed ik altijd wel veel en ik kan niet eens meer bedenken hoe vaak ik 'Yellow' heb meegeblèrd in het destijds nog internetloze tijdperk. Toen ik eindelijk (fatsoenlijk) internet kreeg waren de Coldplay albums dan ook al snel binnen via de pindakaas. En ik was helemaal verkocht.

Gisteren was dan stiekem ook mijn 'eerste keer'. Behalve wat Paaspops en Extince in Doornroosje ben ik nog nooit op een (groot) concert geweest. Maar voor Coldplay wilde ik misschien nog wel het dubbele betalen van de 65 euro die ik gisteren heb neergelegd. En hoe mooi is het als je favoriete band in je achtertuin komt spelen. Een achtertuin waar twee keer 65.000 man in stond.

Eigenlijk was alles gisteren prachtig. Goffertpark is een mooie locatie, beter dan een stadion lijkt me in ieder geval. Bij binnenkomst had het wel een festival-achtig gevoel (al weet ik niet wat dat gevoel is, maar ik kon het me voorstellen). Voorprogramma was leuk. Sanne Hans is lollig en White Lies maken prima muziek.

En toen werd het donker en 21.00h. Coldplay is live nog beter dan op album. De hele lichtshow, video-beelden, gele ballonnen en mini-podium waren gaaf als ondersteuning. Maar om de muziek, de geniale liedjes en mee schreeuwend publiek live mee te maken is echt het beste, echt kippenvel. Dat ze volgens sommige recensies een goede, afwisselende afspeellijst hadden, zal wel. Elk lied werd gewoon uit volle borst mee gezongen (door mij).

Enige minpuntje was misschien de paar apathische stelletjes (of misschien gewoon stille genieters) die de eerste vijf liedjes chagarijnig om bleven kijken. Toen we vertelden dat dit nog zeker een uur doorging, zochten ze hun heil gelukkig ergens anders.

Al met al, onvergetelijk prachtige ervaring. Misschien ga ik wel vaker een concert bezoeken. Wie weet.

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Lekker om de dag mee te eindigen, Focus - Hocus Pocus;

hunkydory

• 168 berichten
  • 0 stemmen

Coldplay mehhhhhhhhhhhh.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Snap al die Coldplay haat niet zo. Oke het is niet de meest orginele band en misschien zijn ze wat overroepen in tegenstelling tot een hoop tijdgenoten die het misschien meer verdienden. Maar ik blijf het (persoonlijk) toch een heel fijn bandje vinden hoor. Hun eerste twee platen blijven na verschillende luisterbeurten nog mijlenver overeind staan. Lekkere ongecompliseerde/niets aan de hand muziek.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Vind die zanger zo'n zeur.

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

beetje vroeg (of laat... het is maar hoe je het bekijkt), maar wel leuk.

stephan73

• 6269 berichten
  • 14456 stemmen

Oei... Ik vondt ze vroeger wel lachen, maar dit... (volgens mij van een latere CD) is zeer pijnlijk!

hellboy.ray

• 2056 berichten
  • 2100 stemmen

stephan73 schreef:

Oei... Ik vondt ze vroeger wel lachen, maar dit... (volgens mij van een latere CD) is zeer pijnlijk!

het is van het album A Twisted Christmas

U-96

• 11875 berichten
  • 2084 stemmen

niethie schreef:

Snap al die Coldplay haat niet zo.

Ach, hun muziek valt nog wel mee, maar die zanger heeft gewoon een zielige irritante oorverdovende jankstem. Voor mij al een reden om die band verder te negeren.

Idem voor Guns & Roses. Zanger daarvan is nog erger.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Lekker Industrial nummertje dit:

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Dit wordt denk ik één van m'n favoriete nummers ooit. Geweldig intro, vooral de eerste anderhalve minuut, Geweldig! Eigenlijk het hele nummer natuurlijk, fantastisch!

hunkydory

• 168 berichten
  • 0 stemmen

Als ik ergens nog aan moet beginnen

Respekked

• 6286 berichten
  • 1229 stemmen

Ogen dicht en genieten.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Erg gevoelig nummer dit. Prachtige tekst. Oordeel zelf:

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.