- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Dit is waarschijnlijk de meesten hun genre niet, maar als violist vind ik dit echt wel de moeite waard:
Voor degenen die dit wel goed vonden, deze solo is ook echt schitterend. Respect!
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1703 stemmen
Loungebank in de tuin, mix een Mojito in mekaar, chocolade toetje d'r bij, stel de speakers klaar en enjoy the ride.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Al zo'n 3450 keer gehoord, maar blijf het toch een heerlijk nummer vinden. 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Hmm, heb die plaat net iets te vaak geluisterd.
Ga zelf voor Welcome to the Machine of Shine on... als je het niet erg vind. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hangen hier soms ook nog fans van shoegazer (soort dreampop stroming) muziek rond? Ben er de laatste paar maanden zelf helemaal gek van. Platen van
My Bloody Valentine, Ride, Slowdive, Curve, The Jesus and Mary Chain, Cocteau Twins en die van de vroegere Verve zijn de cd speler niet meer uit de slaan!
Loveless, Nowhere!! 
clockwork72
-
- 2782 berichten
- 1747 stemmen
Hmm, heb die plaat net iets te vaak geluisterd.
Ga zelf voor Welcome to the Machine of Shine on... als je het niet erg vind.
Vindt ik ook erg goede nummers 
Ik heb deze plaat dan ook erg vaak geluisterd, met name dat nummer! Klassieker! 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Loveless, Nowhere!!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Vindt ik ook erg goede nummers 
Ik heb deze plaat dan ook erg vaak geluisterd, met name dat nummer! Klassieker!
clockwork72
-
- 2782 berichten
- 1747 stemmen
Ja, wel een beetje maar ik heb het oudere werk van Pink Floyd nog niet vaak genoeg beluisterd. Dat komt nog wel. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in die fase van Hip-Hop gedoe zit
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Lush - Split en Swervedriver - Mezcal Head moeten nog worden genoemd, de laatste met het epische shoegazenummer Never Lose That Feeling! Voor degenen die hem niet kennen, musthave.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Zijn er gisteren of eergisteren nog mensen naar dat Ierse bandje in A'dam gaan kijken. Ik vond het wel weer een erg prettig concert en wat een podium he... Impresive!
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Lush - Split en Swervedriver - Mezcal Head moeten nog worden genoemd, de laatste met het epische shoegazenummer Never Lose That Feeling! Voor degenen die hem niet kennen, musthave.
Bedankt voor de tip en mocht je er nog eens eentje hebben is die natuurlijk meer dan welkom. 
Edit: Binnenkort Chapterhouse ook eens proberen, staat al een tijdje op de lijst...
L_T_B
-
- 266 berichten
- 504 stemmen
Zijn er gisteren of eergisteren nog mensen naar dat Ierse bandje in A'dam gaan kijken.
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Als je op het veld tussen de echte rockers had gestaan was je verkering vast nog aangeweest 
Ik heb ooit eens The Boss vanaf de 2e ring in de kuip gezien. Dat is zo ver weg dat je inderdaad snel in de verleiding komt om bier te gaan halen, de kroeg in te gaan en daarna thuis de DVD maar op te gaan zetten.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ik ga donderdag naar George Clinton in Club WATT Rotterdam. en vanwege gebrek aan belangstelling ga ik alleen.
Wie gaat er van jullie ook heen?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik ga donderdag naar George Clinton in Club WATT Rotterdam. en vanwege gebrek aan belangstelling ga ik alleen.
Wie gaat er van jullie ook heen?
ik zeer waarschijnlijk.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Tof!
Heb je wel al een kaartje? want ik hoorde dat er niet zo heel veel meer waren.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, ik dacht dat het wel mee zou vallen, hij treedt immers een keer of 4 op in Nederland. Maar ik beslis vanavond, ben ik nog wel op tijd denk ik....
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Ik ben op zoek naar een liedje, hoorde het gisteren op de radio.. is al een wat ouder [ofja, jaren 90 of begin '00?] nummer, het ging in ieder geval van.. 'my man has no money'... weet niet meer of het de exacte woorden waren, maar daar kwam het in ieder geval wel op neer. Heb het onthouden omdat het me aan mijn ex liet denken
Maar verder weet ik er niks van.. iemand die het bekend voorkomt? Gezongen door een vrouw dus. Beetje een up-tempo nummer.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Hoewel de woorden "my man has no money" er niet in voorkomen doe ik een wilde gok naar Tracy Chapman - Fast Car.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Blijft een fijn nummer.
Check ook deze cover (site doet soms moeilijk als je niet uit de VS komt, maar daar moet je even doorheen prikken, het loont de moeite, dat beloof ik je!).
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Blijft een fijn nummer.
Check ook deze cover (site doet soms moeilijk als je niet uit de VS komt, maar daar moet je even doorheen prikken, het loont de moeite, dat beloof ik je!).
Hier is dan in ieder geval een live-opname. Werkt op cd (natuurlijk) wel beter 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Fast Car blijft leuk idd, alleen wat te vaak gehoord. Deze is ook wel mooi, direct het bewijs dat Chapman enorm goed live kan zingen.
kos
-
- 46710 berichten
- 8867 stemmen
Blegh, Tracy Chapman, kan het nog saaier.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Ja, dat kan. Niet zeuren, heeft gewoon een mooie stem. 
-
- 7484 berichten
- 1717 stemmen
Blegh, Tracy Chapman, kan het nog saaier.
Ja dus, check die Chapman cover hierboven maar eens
Doe mij dit maar...