- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Topic gaat weer langzaam dood. Luisteren we met de zomer soms allemaal gezellig Frans Bauer, of ook nog andere dingen soms?
Zal zelf maar weer eens een lijstje maken van de nummer die ik de afgelopen tijd het vaakst geluisterd heb, zijn er echter niet bepaald veel, in tegenstelling tot de vorige keren, maar goed.
The Jesus and Mary Chain - April Skies
My Bloody Valentine - Soft As Snow (But Warm Inside)
The Chameleons - Silence, Sea and Sky
The Waterboys - This is the Sea
Broken Social Scene - Almost Crimes
Broken Social Scene - Pacific Theme
The Beatles - Tomorrow Never Knows
The Fall - Crap Rap 2 / Like to Blow
Interpol - Say Hello to the Angels
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Deze twee draai ik wel veel de laatste tijd:
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Bonkers
Volgens mij op m'n werk een keer een hele dag op repeat gehad. Live performance is ook best cool 
Edit: En Rascal in die haaienkop op 2:20 is niks minder dan geniaal.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Draai em ook elke dag wel een paar keer.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Opzich wel een lekkere track die bonkers..kan alleen maar lachen om dat accent 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Opzich wel een lekkere track die bonkers..kan alleen maar lachen om dat accent
Dat accent is nu juist zo tof. Accenten zijn altijd tof:
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2874 stemmen
Dat accent is nu juist zo tof. Accenten zijn altijd tof:
Dit is een van mijn absolute 2009 favorieten. Moet ook maar eens het Lynch fotoboek dat hij voor dit rare muziekproject maakte aanschaffen.
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
2 van mijn favorieten; zeker luisteren!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Vorige maand naar Marissa Nadler kunnen gaan, eergisteren naar Alela Diane en dan komende maandag naar Mariee Sioux. Vanaf dan kan ik sterven als een gelukkig man...
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Mag ik mee? 
Edit: Die Marissa Nadler is wel een ondekking zeg. Vorig jaar was Joanna Newsom de grootste verrasing op het bebied van alternatieve vrouwelijke vocalisten, maar nu... Die plaat Ballads of Living and Dying laatst even gedeeltelijk doorgeluisterd en dat klinkt echt geweldig!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Mag ik mee? 
Edit: Die Marissa Nadler is wel een ondekking zeg. Vorig jaar was Joanna Newsom de grootste verrasing op het bebied van alternatieve vrouwelijke vocalisten, maar nu... Die plaat Ballads of Living and Dying laatst even gedeeltelijk doorgeluisterd en dat klinkt echt geweldig!
Marissa Nadler was wel een vreemde belevenis... het schattige meisje van de hoes en de clips bleek een kettingrokende haaibaai in een goedkoop rood niemendalletje... En dat allemaal op een zolderkamertje ergens in Zwolle, een merkwaardige avond.
Hier een stukkie daarover: 3VOOR12 - Folkzangeres Marissa Nadler had band thuis mogen laten - 3voor12.vpro.nl
Alela was gisteren werkelijk prachtig en had de zeer lieflijke Alina Hardin meegenomen op wiens debuutplaat ik niet kan wachten. Maw ik was nog voor het eerste nummer al gesmolten...
Enneh, niethie, ik sluit niet uit dat er nog kaartjes zijn hoor voor Mariee, je zult er alleen wel voor naar Gent moeten 
L_T_B
-
- 266 berichten
- 504 stemmen
Enneh, niethie, ik sluit niet uit dat er nog kaartjes zijn hoor voor Mariee, je zult er alleen wel voor naar Gent moeten
.... of naar Dranouter.
P.s. OF: Lisa Mitchell.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Dat is het liefste wat ik in lange tijd gehoord/gezien heb 
En dan komt ze uit een Idols show... daar gaat weer een vooroordeel!
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Kwam deze zojuist weer tegen, was em al bijna vergeten. Erg fijne.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Nu trouwens een Live set van Fake Blood op 3fm vanaf Extrema Outdoor. 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Hangen hier soms ook nog fans van shoegazer (soort dreampop stroming) muziek rond? Ben er de laatste paar maanden zelf helemaal gek van. Platen van
My Bloody Valentine, Ride, Slowdive, Curve, The Jesus and Mary Chain, Cocteau Twins en die van de vroegere Verve zijn de cd speler niet meer uit de slaan!
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
Fan is misschien een groot woord, maar ik mag op z'n tijd graag naar dat rijtje bands luisteren. Vooral de eerste drie heb ik behoorlijk hoog zitten. Nowhere van Ride is een schitterende CD bijvoorbeeld. Kan me echt diep raken soms.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen

Met als hoogtepunt natuurlijk Vapour Trail, met die fantastische cello outro.
Hoe mooi kan muziek zijn. 
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
Erg goed nummer, maar de Duitse versie blijft natuurlijk de beste!
De "komische" versie van DÖF was ook altijd erg fijn!
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
De Duitse versie is inderdaad de beste, al is dat ''gewone'' gezang wel érg fout.
Het refrein (die alleen in mijn geplaatste video te horen was) vind ik vooral heerlijk.
En DÖF met Codo is echt fantastisch.
Vind ik een geweldig nummer, vooral de stukjes met vrouwelijke zangeressen.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3631 stemmen
Hoorde hem gisteravond weer eens in de auto.. blijf het een top nummer vinden!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14456 stemmen
De Duitse versie is inderdaad de beste, al is dat ''gewone'' gezang wel érg fout.
Het refrein (die alleen in mijn geplaatste video te horen was) vind ik vooral heerlijk.
En DÖF met Codo is echt fantastisch.
Vind ik een geweldig nummer, vooral de stukjes met vrouwelijke zangeressen.
En om het af te leren nog meer fantastische Neue Deutsche Welle..
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2367 stemmen
Wat vindt men hiervan? Ik vind het echt geweldig!
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1229 stemmen
Vind em wat te lang door jengelen. Buleeeeeet proooof. Gaat wat vervelen na een tijdje. Deuntje is wel aardig.