• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.986 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.250 gebruikers
  • 9.388.702 stemmen

Het grote muziektopic

zoeken in:

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

Sonic Youth is toch het meest spectaculair live. Heb Kim Gordon ooit eens hoogzwanger zien optreden tijdens de Washing Machine-tour. De enige andere vrouw die ik dat heb heb zien doen is Claudia de Brij.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ik heb de zangeres van Wir Sind Helden hoogzwanger zien optreden. Het leek me niet echt lekker gitaar spelen met zo'n dikke buik.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Kim Gordon is cool! Alle platen (inclusief ep's) van Sonic Youth (tot aan Dirty) beluisterd en ik vind haar ruige stemgeluid toch altijd wel erg prettig om te horen en inderdaad ook die live filmpjes is ze erg energiek, voral die ene waar ze met haar hakken over de basgitaar heenloopt, geweldig.

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

Hehe, toen ze zwanger was was het springen en rollen op het podium wel wat minder trouwens Maar Kim Gordon is inderdaad echt een topvrouw.

Ook na Dirty hebben ze nog goed werk gemaakt. Heb zelf Washing Machine, Murray Street en Sonic Nurse in de collectie, stuk voor stuk mooie platen.

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

Trouwens nog meer lekkers uit de jaren '90 waar ik tegenwoordig ook weer steeds vaker naar luister; Jane's Addiction.

De meeste bandjes tegenwoordig mochten willen dat ze de helft van de energie hebben die deze gasten lieten losbarsten op het podium.

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Ja, die is leuk Al vind ik de ''niet-live'' versie toch beter.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Compleet niet in de stijl van wat hier nu de revue passeert maar toch ook zo'n geweldige muziek.

Skynyrd op hun hoogtepunt!

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Vind ik ook een bijzonder leuk bandje hoor, vooral het door jou genoemde nummer hierhoven,. vroeger erg vaak beluisterd en het gaat eigenlijk nooit vervelen.

@Madecineman: Ik heb nog niets geprobeerd van na Dirty. Vind het persoonlijk geweldig hoe ze album na album lang zo''n niveau zijn blijven aanhouden, van het compleet paranoide noisy geluid vanop Confusion is Sex t/m Evol tot de wat commercielere ruigere Sister tot aan Dirty, met als absolute favoriet Daydream Nation. Blijft een heerlijke groep, snel de rest ook eens proberen, bedankt voor de tips iig.

Edit: Jane's Addiction is inderdaad ook erg goed.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Als je Lynyrd Skynyrd goed vind moet je maar eens The Allman Brothers Band opzoeken (Ramblin' Man, Jessica dat trouwens de tune van Top Gear is geloof ik) maar ook Charlie Daniels Band met hun Devil Went Down To Georgia.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

In hun beginperiode heeft Sonic Youth de beste albums gemaakt. Mijn top 4 van deze ongekend invloedrijke band is tevens mijn top 4 aller tijden.

1. Confusion Is Sex (1983)

2. Bad Moon Rising (1985)

3. EVOL (1986)

4. Sister (1987)

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Daar kan ik me wel aardig in vinden. Was lange tijd nogal een Sister/Daydream Nation-adept, maar tegenwoordig draai ik de oudere platen ook veel meer. Top 5 van nu:

1. EVOL

2. Daydream Nation

3. Sister

4. Bad Moon Rising

5. Dirty

(Confusion is Sex nog niet gehoord)

DaanVG

• 91 berichten
  • 396 stemmen

Gaat er hier iemand eigenlijk naar AC/DC op 23 juni in de arena?

Ik heb een paar weken terug 2 kaarten besteld voor mij en mn vader, dat word echt geweldig.

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Tot nu toe, kan echter nog varranderen wanneer ik de albums vaker zal gaan luisteren, al staat de nummer 1 vast

1. Daydream Nation

2. EVOL

3. Sister

4. Dirty

5. Goo

6. Bad Moon Rising

7. Confusion is Sex

8. Sonic Youth (debuut EP)

@Metalfist: The Allman Brothers ken ik ook. Prima muziek.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Al luister ik er 1000x naar, kippenvel, altijd. Ik ga ze over een paar weekjes interviewen, nog briljante vragen Niethie of anderen?

niethie

• 7319 berichten
  • 7246 stemmen

Zeg maar tegen de frontman dat hij een schattig hoedje heeft.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Stond al op de lijst, niethie

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Derde update in de race door mijn electronisch spectrum. Gaat vooral door het dansvloersegment, met streepjes trance, techno, industrial en een korte maar stevige aanzet naar het hardere werk.

Music List 21-30

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

nog briljante vragen Niethie of anderen?

Voelt hij zich Engelsman of Nieuw-Zeelander?

B_B

• 1969 berichten
  • 776 stemmen

Leuk lijstje weer OH! Spreekt me eigenlijk wat meer aan dan het lijstje van vorige week. Vooral het nummer van Thomas Bangalter springt er voor mij bovenuit

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Voor filmmuziek vind ik het een opvallend progressief nummertje, ook voor iemand die eigenlijk 50% Daft Punk is. En zo zit er toch nog link naar het hele filmgebeuren

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Dat nummer doet me eigenlijk wel een beetje denken aan Indo Silver Club, maar dan met een dikke laag gruis/crunch erover. Heb wel wat meer Bangalter-solo dingen gehoord, maar ik moet het maar 's verder uitpluizen...

B_B

• 1969 berichten
  • 776 stemmen

Lijkt zijn solo werk vooral op dit nummer of neigt het nog wat meer naar Daft Punk? Ik heb er iig weer een reden bij om Irréversible zo snel mogelijk te zien!

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Z'n solowerk is in ieder geval vaak wat harder, minder poppy. Toch is er moeilijk één stijl aan te koppelen. Herken er in ieder geval (gelukkig) niks meer van Daft Punk in.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Spinal Scratch

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

niethie schreef:

Tot nu toe, kan echter nog varranderen wanneer ik de albums vaker zal gaan luisteren, al staat de nummer 1 vast

Ben zelf opgegroeid met Daydream Nation, Goo en Dirty daarna heb ik pas hun oudere werk ontdekt. Daydream Nation is ook nog steeds mijn nummer 1.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Edwyn Collins - A Girl Like You

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

speranza schreef:

In hun beginperiode heeft Sonic Youth de beste albums gemaakt. Mijn top 4 van deze ongekend invloedrijke band is tevens mijn top 4 aller tijden.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2874 stemmen

Nieuw album van Bat for Lashes

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Afsluitertje van deze ontspannen dinsdagnacht:

Pink Floyd - Mother (Live, The Wall Tour)

Ondergronds

• 250 berichten
  • 0 stemmen

Jeugd van Tegenwoordig!

Bijvoorbeeld: YouTube - De Jeugd Van Tegenwoordig - BUMA IN ME ZAK

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.