- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Geinig nummertje. 
Edit: Wel eens van Lisa Germano gehoord otherfool? Stuitte laatst op haar- ondergewaardeerde ontreoerende plaat Geek the Girl en raakte er helemaal van over mijn toeren. Het heeft iets weg van de vrouwelijke Eels, maar ook weer niet (kan het zo snel even niet thuis brengen). Vooral dit nummer wist me echt te raken.
Niethie, thx voor de tip maar weer
Komt op de immer uitdijende must-listen lijst... You Make Me Want to Wear Dresses meteen ook beluisterd en die vind ik eigenlijk wel geinig 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Nog steeds een van de beste "strotten" in hedendaagse rock; Keith Caputo! Ben ook erg trots op mijn door hem persoonlijk gesigneerde solo-album en het gesprekje van 30 sec. bijzondere, meet and greet was dat.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
YouTube - Kula Shaker - Hush (TFI FRIDAY)
Simpel, doeltreffend en toch nog gáán met die gitaar.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Niethie, thx voor de tip maar weer
Komt op de immer uitdijende must-listen lijst... You Make Me Want to Wear Dresses meteen ook beluisterd en die vind ik eigenlijk wel geinig 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Begin de moderne electronische muziek ook steeds beter te vinden. Vooral namen als,
Xanopticon,
Gridlock,
Een geheel album van de eerste (Liminal Space) geprobeerd maar dat was me net iets te veel van het goede, ik vind het geweldige muziek maar op een gegeven moment begint het op mijn zenuwen te werken. Van de tweede naam ook een album (Formless) beluisterd en die was al een stuk beter. Ook de (Pulse) EP van 7E Plananx (die ook heerlijk chaotisch was) gehoord. In de toekomst ga ik zeker meer proberen, heeft iemand die er verstand van heeft misschien wat tips voor me?
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14459 stemmen
YouTube - Kula Shaker - Hush (TFI FRIDAY)
Simpel, doeltreffend en toch nog gáán met die gitaar.
Toch vindt ik het origineel van Hush veel beter!
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14459 stemmen
Agaskodo Teliverek klinkt trouwens erg strak! Spelen binnenkort in Nederland, misschien toch maar eens kijken!
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Deze is gewoon een stuk intiemer, ook lekker. Maar een totaal andere sfeer!
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Begin de moderne electronische muziek ook steeds beter te vinden. Vooral namen als...
...heeft iemand die er verstand van heeft misschien wat tips voor me?
Misschien moet je eens bij Onderhond aankloppen, want dit ligt wel in zijn straatje.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Foo Fighters - Best Of You
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Niethie: Meer in de lijn van Xanopticon vind je bij Atomhead, Datach'i en UndaCova, maar ook in mindere mate bij een project als Somatic Responses.
Anyway, ben sinds kort weer begonnen aan een lijstje van 100 tracks die zo'n beetje door mijn muzikale spectrum lopen. Niet zozeer mijn top 100 maar 100 volgens stijl en thema gerangschikte tips.
Per week doe ik 10 tracks uit de doeken. De eerste 10 kan je terugvinden én beluisteren op mijn music list - 1-10
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik wist niet dat je ook van de trip-hop was. Mooie bekende en minder bekende zit er tussen. Mijn collectie puilt uit van de trip-hop.
Volgende week gaan we dus naar de trance-roots. Leuk!
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Hooverphonic is een leuk bandje inderdaad!
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Leuk nummertje idd, dat Boa. Goeie intro-muziek.
B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
Klinkt goed! Hou wel van thrip-hop, mis alleen massive attack...
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
YouTube - David Holmes - My Mate Paul
Voeten van de vloer. Vanaf 2.10 min. wordt ie zo lekker.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Klinkt goed! Hou wel van thrip-hop, mis alleen massive attack...
Die heb ik er niet ingezet omdat écht iedereen die wel kent ... Heb zelf Teardrom en I Against I onder m'n favorieten staan, die laatste zou dan nog het meest kans gemaakt hebben.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
YouTube - 4 Hero - Mr Kirk's Nightmare
1990 geloof ik. Baanbrekend plaatje geweest.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Hehe, raar dat ik niet ken. Ook lekker.
Ik was vroeger zo weg van die plaat, was toevallig ook de meest gezochte plaat en leverde echt veel op.
Heb hem op E-Bay vinyl gekocht met een dikke kras erop, helaas.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Ik heb hier een originele 12" van Moby - Go. Gaat tegenwoordig voor heel veel euro's de deur uit. Op beurzen vragen ze er zo 100 euro voor. Zelfde geldt voor die Apotheosis - O Fortuna plaat.
B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
Ben me wat meer aan het verdiepen in het genre, hebben jullie nog wat leuke namen? Buiten het lijstje van OH? 
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Tara King TH heeft érg veel moois gemaakt. Ook OMR - Side Effects is een tof albumpje. Beiden Frans trouwens. En zeker ook een keer het ander spul van Alphawezen checken.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Röyksopp - Melody A.M. (2001) - MusicMeter.nl
Nova Nova - La Chanson de Roland (1999) - MusicMeter.nl
Terranova - Close the Door (1999) - MusicMeter.nl
Morcheeba - Parts of the Process (2003) - MusicMeter.nl
Waldeck - Balance of the Force (1999) - MusicMeter.nl
Propellerheads - Decksandrumsandrockandroll (1998) - MusicMeter.nl
@ B_B
B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
Bedankt! Heb nu stukjes geluisterd van Tara King TH, Propellerheads en Alphawezen klinkt goed. Heb ook veel goede verhalen gehoord over Portishead, maar heeft me nooit echt iets gedaan. Binnenkort misschien nog maar eens naar luisteren.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Hmm, ben zelf ook geen Portishead fan nee. Paar aardige dingetjes maar nooit echt een erg mooi nummer van gevonden.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
OH: Ken je Feist? Geen echte trip-hop volgens mij maar wel erg mooi. Veel nummers geven een beetje dezelfde sfeer weer als het nummer Space van The Fading Collection. (Lekker luchtige zomerdag tracks dus.)
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Van naam, maar nog nooit wat van gehoord denk ik. Zal er eens achteraan gaan 
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Over Trip-Hop gesproken, Emiliana Torrini verdient toch meer aandacht:
En geen Trip-Hop, maar wel prachtig: CocoRosie:
De clips moeten mensen maar door zien te komen.