- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Hatfields & McCoys (2012), theme: "I Know These Hills"
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Blijft vaak een slaapverwekkend topic dit, mag wel wat losser die muziek en de clips al helemaal
Verse nieuwe Die Antwoord clip!
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2772 stemmen
Die Antwoord is het vreselijkste wat er is. Iets waar identiteitsloze jongeren met een traumatisch verleden of geestelijke achterstand wel een antwoord in zien. Dit is een muziek topic Jeroen geen vuilnisbak.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
En voor Halloween is het ook nog wat vroeg, lijkt mij 
Als je via muziek jezelf kunt uiten maakt het toch niet uit? Ik ben met je eens dat je rekening kunt houden met de kijkers/luisteraars, maar in hoeverre moet dat?
Zoveel mensen zoveel muziek smaken.
Fortune
-
- 4317 berichten
- 2772 stemmen
Nee, je hoeft geen rekening te houden met de luisteraars hiero maar commentaar geven mag altijd, toch?
But why Jeroen, I thought you were kewl.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
uit de film Carts of Darkness (gisteren op tv, geweldige muziek:))
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Dit is een muziek topic Jeroen geen vuilnisbak.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
hm, net zaterdag zo'n bandshirt van Metallica gekocht op de markt, puppet master
psychic
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Pfff, briljant nr van een alleraardigst album
Nieuwe Goldfish album is écht heel tof.
Mijn anthem voor deze heerlijke zomer 
Nog wat ander spul:
dimi303
-
- 3419 berichten
- 3684 stemmen
Chris Isaak's album Beyond the sun is schitterend.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
kutplaat, maar wel geschikt voor dit moment.
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1023 stemmen
Goede muziek van een goede band van een nog betere serie.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
een gelijknamig nummer... is een geweldig mooi nummer van de Dave Matthews Band
en niet melancholisch bedoeld
maar dit vind ik bv ook mooi
+ een lange versie
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Heb dit pas net ontdekt, maar bij de eerste tonen verkocht, prettig orkestje.
En even een paar uit mijn jonge jaren.....deze maxi-single kocht ik ooit voor een gulden geloof ik, puur vanwege de hoes...had een futuristische setting. En verdraaid, de muziek was ook nog eens goed.....blijft leuk om te horen, van die oude italo disco.
En dit was de b-kant.....Once upon a time in the west liefhebbers moeten er even naar luisteren. Helaas niet de versie van die 12" die ik heb, die toch ff beter is, maar ok.
Nog maar wat meer oldies dan, in het kader van er is meer dan metal......ik luister ook andere dingen, hahaha.
New cleus - Cyborg dance....wat mij betreft de ultieme vocoder plaat (met de eerste Jonzun crew lp). Deze lp is gewoon een genot, nog steeds. Al die boze neger-rap kan me gestolen worden, toen ging het rap (haha) bergafwaarts met die muziek...dit is nog uit de tijd dat het allemaal leuk was.
In deze clip een nog jonge Bobby Brown aan het dansen....de New edition plaat was geproduceerd door Jonzun. Electric boogie plaat bij uitstek.
Nog een beauty uit de jaren '80....ik weet nog dat ik helemaal uit mijn plaat ging toen ik dit in de Soul show voorbij hoorde komen.
Zapp....geweldig. En pas echt bekend worden jaren later om de bijdrage in California van Dr. Dre......want Roger Troutman was natuurlijk de man van de talk box, daar hebben de heren later de mosterd gehaald.
Het is wel lollig om te zien hoe ik door de jaren heen verder ben gegaan met muziek, er zit nogal wat verschil in wat ik nu luister en "toen"......maar ook die oude platen vind ik nog steeds fantastisch. Ik was echt klaar met (electro)hiphop toen het de gangsta kant op ging met de komst van Public enemy. Ik werd altijd raar aangekeken als ik met deze (toen) freaky shit aan kwam, hahaha.