• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.166 stemmen

Welke sport beoefen jij?

zoeken in:

l-d

• 276 berichten
  • 641 stemmen

@ Kos, wat leuk de zeven heuvelenloop! die had ik ook willen doen!

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Ik doe helaas niet aan een sport. Ik mis gewoon de motivatie en tijd ervoor (school, 2 banen; 6 - 7 dagen werken). Vroeger was ik best lui (nu helemaal) en als je je kans hebt gehad vroeger en er niets mee doet, dan wordt het moeilijker des te ouder je wordt.

Er is toch een sport wat ik wel deed, maar dat is eigenlijk een soort verplichting: zwemmen. Voor je ABC-diploma. Alleen heb ik er geen weten te krijgen... Ik heb niet eens een zwem-diploma, kan je dus nagaan. Ik kan trouwens wel zwemmen (3 meter diepte kan nog wel).

Wat ik had willen doen en mij nog steeds interessant lijkt is de wat agressieve sport. Denk dus aan Kick- en Thai-boksen en normaal boksen. Het is niet omdat ik een vechter ben, helemaal niet. Dit lijkt me gewoon een uitdaging om onder de knie te krijgen, plus ik heb al wat keren gehoord dat ik zo'n soort uiterlijk heb en bij men zo'n indruk laat (vechtersbaas, agressieve uiterlijk). Daarnaast eens in een aantal dagen fitnessen lijkt me ook wat. Dit doet mijn broertje wel en die is binnen geen 2 jaar van een vos naar een beer getransformeerd. Joggen lijkt me ook wel cruciaal voor je conditie, maar als ik 100 meter ren ben ik al buiten adem, laat staan enkele kilom's. Het is uiteindelijk toch slecht voor je (knieslijtage en gewrichtsproblemen), dus toch nog een extra reden kunnen oppikken om het uiteindelijk toch niet te doen.

Ik heb wel dumbells thuis liggen van maximaal 20 kilo per - daar train ik ook overigens mee. Elke dag een stuk of 100 - 200 in de late uren. Gewoon dat ik wat spieren en kracht in mijn armen heb (voor mezelf en mijn baan nodig).

Maar of ik er ooit aan zal doen; chances are very slim. Waarschijnlijk zal ik vast van die home-exercise troep kopen als ik een eigen stekkie heb.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Kickboksen of gewoon boksen is idd erg gaaf, maar bijzonder zwaar en vergt behoorlijk wat discipline.

In mn studenttijd nog wel eens van dat soort dingen gedaan en elke week bont en blauw thuis gekomen . Maar toch geeft het een kick (pun intended)

Ook zoiets als Krav Maga is wel erg tof.

Als ik een vroege twintiger was geweest had ik dat ook zeker wel willen doen .

En excuses zijn er immer wel te vinden, je moet het gewoon doen. Vind je het na een maandje of 2 (al is dit nog vrij snel) nog steeds niks dan doe je wat anders. Chances are echter dat zo snel als je verbetering ziet je elke sport leuker gaat vinden.

Nicolage Rico

• 20219 berichten
  • 2363 stemmen

kos schreef:

Nu met actiefoto

(afbeelding)

Die vrouw voor je neemt de heuvelloop wel erg nauw.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Dus, ik fitness (gewoon cardio, geen gewichten) nu al een tijdje en het gaat best lekker. Probeer sowieso 2 keer in de week te gaan en daar hou ik me meestal ook wel aan, en dan zo'n 45 minuten tot een uur. Ik ben een beginner en heb de conditie van een natte krant, dus ik vind het al best aardig van mezelf. Merk het ook aan mijn postuur dat het werkt, voel me ook fitter, maar. Ja, een maar. De afgelopen 2 a 3 keren merk ik telkens dat ik na een minuut of 40 duizelig word. Draaierig, misselijk, hoofdpijn, versnelde ademhaling, nou, wat je normaal tijdens het sporten ook hebt dus, maar dan op het punt dat ik bijna flauw val en het gevoel heb dat ik over moet geven. Nu zorg ik er wel voor dat ik voordat ik ga sporten iets gegeten heb, al zijn het maar een paar crackers, niks wat zwaar op de maag valt. Ook heb ik altijd genoeg drinken bij me voor tijdens 't sporten.

Nu vraag ik me dus af hoe het komt dat ik telkens bijna out ga daar. Iemand die dit ook heeft gehad? Denk zelf dat ik 'te veel, te snel' wil en dat ik daarom teveel van mezelf eis en het niet goed genoeg opbouw.

Tips?

stfuympos

• 13359 berichten
  • 731 stemmen

Elineloves schreef:

Nu vraag ik me dus af hoe het komt dat ik telkens bijna out ga daar. Iemand die dit ook heeft gehad? Denk zelf dat ik 'te veel, te snel' wil en dat ik daarom teveel van mezelf eis en het niet goed genoeg opbouw.

Tips?

Wat je zelf zegt tip is vragen om een training rooster bij waar je traint komt het allemaal vanzelf goed.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

En sowieso wat eten van tevoren en wat water of zo bij de hand houden.

Cupido

• 523 berichten
  • 1910 stemmen

Ik heb 10 jaar gevoetbald en 9 jaar geschaatst in competitie verband. Inmiddels tennis ik zo'n 6 jaar op recreatief niveau. Ben er zo langzamerhand wel aan toe om competitie te gaan spelen en mijn krachten te meten met anderen

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Ik heb 10 jaar gevoetbald en 9 jaar geschaatst in competitie verband

Was je zo slecht?

Cupido

• 523 berichten
  • 1910 stemmen

Dat ik beide sporten kon combineren bedoel je?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Nee, dat je in de verbandcompetitie speelde .

Cupido

• 523 berichten
  • 1910 stemmen

Hehe ja, was behoorlijk blessuregevoelig

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

BoordAppel schreef:

Nee, dat je in de verbandcompetitie speelde .

Koert Westerman in tha house

@Eline: banaantje, sportdrankje en dextrootje bij de hand.

jazzzz

• 579 berichten
  • 870 stemmen

10 jaar gevoetbald, 7 jaar getennist en roei nu sinds anderhalf jaar. Naast roeien, fitness ik voor de extra krachttraining.

Frenetic

• 203 berichten
  • 1425 stemmen

Voetbal & Boksen.

Vroeger zwemmen(voor diploma's dan)

Frenetic

• 203 berichten
  • 1425 stemmen

Basketbal,Kickbox,Kung Fu & MMA lijken me trouwens ook leuk om in de toekomst te doen.

Eliandjiee

• 77 berichten
  • 414 stemmen

Voetbal en Fitness, tezamen alle dagen behalve zondag aan het sporten dus

Vroeger jiu-jitsu en kort aan kickboxen gedaan.

Maar m'n passie bleek toch wel bij voetbal te liggen

merijn82

• 1931 berichten
  • 460 stemmen

Basketball en hardlopen.

Basketball al jarenlang gedaan bij een vereniging. 1 jaar gestopt in 2011, maar mis het toch te erg. Begin deze week weer met trainen.

Miron

• 744 berichten
  • 74 stemmen

4 keer per week krachttraining

geen training gemist het afgelopen jaar

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Ik train ook vier keer per week. Maar dan roeien.

jazzzz

• 579 berichten
  • 870 stemmen

Waar roei je?

jazzzz

• 579 berichten
  • 870 stemmen

Elineloves schreef:

Dus, ik fitness (gewoon cardio, geen gewichten) nu al een tijdje en het gaat best lekker. Probeer sowieso 2 keer in de week te gaan en daar hou ik me meestal ook wel aan, en dan zo'n 45 minuten tot een uur. Ik ben een beginner en heb de conditie van een natte krant, dus ik vind het al best aardig van mezelf. Merk het ook aan mijn postuur dat het werkt, voel me ook fitter, maar. Ja, een maar. De afgelopen 2 a 3 keren merk ik telkens dat ik na een minuut of 40 duizelig word. Draaierig, misselijk, hoofdpijn, versnelde ademhaling, nou, wat je normaal tijdens het sporten ook hebt dus, maar dan op het punt dat ik bijna flauw val en het gevoel heb dat ik over moet geven. Nu zorg ik er wel voor dat ik voordat ik ga sporten iets gegeten heb, al zijn het maar een paar crackers, niks wat zwaar op de maag valt. Ook heb ik altijd genoeg drinken bij me voor tijdens 't sporten.

Tips?

Veel drinken! Ik ga de laatste tijd spinnen, en we moeten daarbij alles geven. Dus als je daarna misselijk bent en zwart voor je ogen is normaal! Gebrek aan zuurstof in de hersenen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik speel nu zo'n 18 jaar tafeltennis en bijna zo lang ook competitie. Ik ben wel van plan om er wat fitness bij te doen. Ik heb dat eerder al een tijdje gedaan, maar mee gestopt wegens tijdgebrek. Nu heb ik terug wat meer tijd en kan ik dat er terug bij nemen.

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

jazzzz schreef:

Waar roei je?

Skøll Amsterdam.

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13393 stemmen

Heb als kind tot mn negentiende gevoetbald, doe dat nu nog steeds met vrienden elk weekend. Daarnaast doe ik sinds een jaar of vijf krachttraining in de sportschool. En aangezien ik alweer de nodige maanden afgestudeerd (lees: werkloos) ben, ben ik daar toch wel minimaal vijf dagen in de week te vinden. Films kijken, lezen, trainen. Eigenlijk is het leven van een werkloze zo slecht nog niet

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Elineloves schreef:

Tips?

Probeer het eens met een sportdrank zoals Aquarius bv. ( dan wel niet de zero natuurlijk ) Dit ook omdat je voor het fitnessen weinig of niets eet. Een sportdrank bevat snelle suikers die perfect zijn voor een sportieve inspanning. Vermoedelijk komt die draaierigheid en zo door te weinig suikers of teveel vochtverlies.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Sinds de week tussen kerstdag en nieuwjaar terug beginnen lopen 3 maal in een week. Maar nu tijdje stil wegens zware verkoudheid.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Elineloves schreef:

Tips?

Ik zelf zou dan vooral matigen. Of sportdrankjes werken weet ik niet, daar doe ik zelf niet aan. Maar wanneer ik duizelig wordt weet ik dat het tijd is om het iets rustiger aan te doen. Misschien even een heel rustige (!) cooling down, bijvoorbeeld 15 minuten op de loopband uitlopen. En zeker niet verder pushen.

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Op maandag en vrijdag Boksen

Op zondag en dinsdag Wing Tsun (http://www.vwto.be/)

Tussendoor fitness (gewichten en cardio)

Nu is alles even op een laag pitje vanwege de zwangerschap van mijn vrouw..is over 10 dagen uitgeteld.....en na de bevalling za het ook weer ff minder sporten worden hahaha

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

nog steeds louter wielrennen, probeer zo'n 130 km in de week te maken, maar dat lukt eigenlijk amper.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.