• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.556 stemmen

Welke sport beoefen jij?

zoeken in:

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

- 2,5 kg deze week, na 2 keer een uurtje sporten!

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Elineloves schreef:

- 2,5 kg deze week, na 2 keer een uurtje sporten!

Nou dat gaat hard! Alleen maar sporten? Of volg je ook nog en dieet?

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Nee nog niet. Ik let wel een beetje op wat ik eet nu, maar ik ben nu 'op eigen kracht' 6,5 kg afgevallen dus verder stagneert het een beetje.

Omdat ik toch nog niet het postuur heb wat ik graag wil (Ik probeer niet in kilo's af te vallen maar in centimeters) ga ik wel volgende week naar acupunctuur. Daar ben ik in het verleden ook al meer dan 10 kg mee afgevallen en dat zag je natuurlijk goed in cm. Dus dan is het wel een aangepast dieet + sporten + versnelde vetverbranding door de naaldjes.

Don MN

• 3120 berichten
  • 1562 stemmen

JDSsmetje schreef:

Ik speel dus voetbal bij VV Sparta Ursel en zaterdag is de dag van de waarheid!

Succes ermee, welke positie speel je?

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2312 stemmen

Don MN schreef:

(quote)

Succes ermee, welke positie speel je?

Bedankt ! Ik speel centraal achteraan of mandekker. Ik heb gezien dat jij ook voetbal speelt. Is dat dan bij de beloften, eerste ploeg of... ? En waar sta jij op het veld ?

Don MN

• 3120 berichten
  • 1562 stemmen

Het 3e senioren elftal, maar we zijn wel beter dan het 2e..

Ik speel middenveld of voorin, altijd aan de zijkant in een 4-3-3 formatie.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Elineloves schreef:

Omdat ik toch nog niet het postuur heb wat ik graag wil (Ik probeer niet in kilo's af te vallen maar in centimeters) ga ik wel volgende week naar acupunctuur. Daar ben ik in het verleden ook al meer dan 10 kg mee afgevallen en dat zag je natuurlijk goed in cm. Dus dan is het wel een aangepast dieet + sporten + versnelde vetverbranding door de naaldjes.

Onderzoek naar acupunctuur - skepsis.nl

Gewoon lekker doorgaan met sporten!

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Onzin, gewoon lekker doorgaan met acupunctuur! Je zal niet de eerste zijn bij wie dat helpt.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Pseudowetenschap is ook wetenschap en betaalde liefde is ook liefde?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Onzin.

Maar het is inderdaad zo dat Nederlanders het enige volk is waar sceptisch wordt gedaan over acupunctuur.

Gelukkig verandert dit en gaan ook steeds meer ziekenhuizen mee in deze bewezen wetenschap.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Voor de werkzaamheid van acupunctuur bij diverse aandoeningen ontbreekt wetenschappelijk bewijs. Meridianen zijn bovendien nooit aangetroffen in het menselijk lichaam, ondanks een zeer gedetailleerde kennis van het menselijk lichaam. Acupunctuur is dan ook een alternatieve geneeswijze en een pseudowetenschap.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Acupunctuur

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wikipedia is niet betrouwbaar joh.

Ik dacht al; waar haal jij je onjuiste informatie vandaan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Maar als het alleen geestelijk al aanslaat kan dit voor het fysieke aspect toch ook in je voordeel werken. Veel mensen zijn er door geholpen, dus zou niet weten waarom het dan perse een bewezen wetenschap moet zijn of niet.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Tja, bidden tot een hogere macht schijnt ook oh zo heilzaam te zijn.

@DD

De medische wereld en de wetenschap zijn er vrij eensgezind over. Dat jij of iemand anders er graag in wil geloven is nog tot daar aan toe, maar om het 'bewezen wetenschap' te noemen hangt tegen het misdadige aan. Jomanda-trucjes.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Haha.

Maar otherfool, wie zegt dat medicijnen werken die de artsen te pas en te onpas rond strooien? Dat is pas misdadig. Zo heb ik een voorbeeld van een vrouw die Depakine kreeg voorgeschreven, zoveel dat ze er op een gegeven moment onvruchtbaar door werd.

Ook zelf heb ik daar ervaring mee, na elke epileptische aanval krijg ik gewoon weer een extra Depakine erbij. Dan kun je dat bewezen wetenschap noemen, maar het is echt natte vinger-werk.

Acupunctuur is wat dat betreft veel minder kwaadaardig.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik zeg ook niet dat acupunctuur kwaadaardig is, maar het wetenschap of wetenschappelijk bewezen te noemen wel. Iemand die in de kerk tot een hogere macht bidt is ook niet kwaadaardig bezig, maar denk ajb niet dat het ook maar ene moer helpt.

Verder steun ik je strijd tegen de farmaceutische industrie en de pillenverslaving die we met ons allen in het Westen aan het creëren zijn

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Zoals ik al zei, ben ik mede dankzij acupunctuur (zonder sport) al een flink aantal kilo's kwijtgeraakt, en zo ken ik nog wel wat mensen die hetzelfde hebben gedaan. Dus mij maakt het niet uit wat internet er over zegt, ik weet dat ik er baat bij heb.

Ik doe het trouwens in België, daar is het sowieso net wat anders geregeld dan in NL.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Wat internet er over zegt

Wat de Medische Wetenschap er over zegt dus.

Zonde van je tijd, tenzij je er op de fiets naar toe gaat...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Verder steun ik je strijd tegen de farmaceutische industrie en de pillenverslaving die we met ons allen in het Westen aan het creëren zijn

Daarvoor in elk geval dank.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Lol. Gun het een mens toch dat zij er in gelooft, en dat zij misschien daardoor al afvalt. Zolang ik er een aantal kilo door kwijt raak, is het toch prima?

Lekker iedereen zijn of haar gang laten gaan.

Werking Acupunctuur Wetenschapelijk Bewezen! - acupunctuur-afvallen.nl

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat het gebruik van acupunctuur en andere middelen uit de Oosterse geneeskunde zeer nuttig kunnen zijn bij gewichtsverlies. Zo is in 2003 een studie gepubliceerd in het medische tijdschrift The Journal of Medical Acupunture. Daaruit bleek dat tijdens het afvallen de groep deelnemers die acupunctuur ontvingen, drie keer zo veel afvielen als de controle groep die dat niet kreeg.

In 1998 is nog een andere studie uitgevoerd door de Universiteit van Adelaide in Australië. Hieruit bleek dat 95 procent van de deelnemers die electro stimulatie ontvingen op acupunctuurpunten minder eetlust hadden dan de groep die dat niet kreeg. Uit de resultaten bleek dat de groep die acupunctuur behandelingen kreeg, minder at en meer gewicht verloor dan de controle groep.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat zou je wel tegen je epilepsie willen hebben dan Don?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Wat internet er over zegt

Wat de Medische Wetenschap er over zegt dus.

Maar waarom willen ziekenhuizen ook aan acupunctuur dan?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

moviemafketel schreef:

Wat zou je wel tegen je epilepsie willen hebben dan Don?

Nou ja, ik slik een maximale dosering zware pillen en ik blijf mn aanvallen houden, dus daar heb ik geen vertrouwen meer in. Ik ben nu in de Chinese wetenschap, bij iemand die ook acupunctuur doet. Zeg ervan wat je wilt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Als je altijd last van je nek en rug hebt zoals ik probeer je ook alles uit hoor, dus zo gek vind ik het allemaal niet. Ik ga zo naar de chiropractor en mij helpt dat gelukkig.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Omdat het een cashcow is? Werkt als een placebo? Ze willen voldoen aan een behoefte? Bang zijn voor een alternatief circuit? Weet ik het.

Het is een pseudowetenschap en daar moet je altijd kritisch naar blijven kijken. En dat geldt ook voor chiropraxie en helemaal (maar da's een stokpaardje van mij) voor homeopathie.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wat is dat precies, een chiropractor?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik sport nu ook een maand of 2 weer (fitness). Merk wel dat mn conditie verbetert. Alleen val ik er niet erg vanaf terwijl ik toch wel 2x per week bijna 1,5 uur fitness. Hoe kan je dit nou verbeteren?

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Mag ik hem inkoppen?

Acupunctuur, A&L.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

In simpele bewoordingen een kraker. Hij zet mijn rug en nekwervels weer recht stukje bij beetje waardoor de zenuwen die er doorheen lopen ook wat meer ruimte krijgen en ik daardoor dus minder pijn heb en rechter op loop. Als je lang bent gaat je nek vaker naar beneden dan rechtdoor he haha

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Doe je er wel cardio bij A&L? En meet je je vetpercentage wel? Misschien kom je spieren aan en val je vet af, en blijf je dus in gewicht (ongeveer) gelijk.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.