• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.360 stemmen

Welke sport beoefen jij?

zoeken in:

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Misschien een domme opmerking maar wat dacht je van op je voeding letten? En weinig alcohol drinken bvb.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik sport nu ook een maand of 2 weer (fitness). Merk wel dat mn conditie verbetert. Alleen val ik er niet erg vanaf terwijl ik toch wel 2x per week bijna 1,5 uur fitness. Hoe kan je dit nou verbeteren?

Mijn broer fitnesst ook erg veel en werd in het begin zwaarder. Zijn spiermassa groeide en zijn vetmassa daalde. Later is hij door fitness 30 kilo afgevallen. Ook door cardio-training vooral. De gewichten meer voor de spieren natuurlijk.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Doe je er wel cardio bij A&L?

Ik begin eigenlijk met 10 minuten rustig fietsen, dan 20 minuten op de loopband flink hollen, dan nog 10 minuten zon apparaat waar je van die stapbewegingen maakt en daarna ga ik krachttrainingen doen. 3 kwartier ''conditie'' en een dik half uur kracht dus. Heb ook zon programma laten maken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Misschien een domme opmerking maar wat dacht je van op je voeding letten? En weinig alcohol drinken bvb.

Hehe, 2 lastige zaken. Ik moet wel zeggen dat ik altijd graag snack

Al probeer ik wel te minderen. En tegenwoordig eet ik ook standaard 2 appels per dag.

Alcohol drinken valt wel mee. Alleen in het weekend en nog niet eens elke week.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Ok. .

Ik blijf me namelijk verbazen over mensen om me heen die veel sporten en zich afvragen waarom ze niet afvallen terwijl ze de hele week vette rommel naar binnen schuiven en in het weekend een biertje of 20 naar binnen gieten.

Met name alcohol is echt een bitch. Je kunt doordeweeks 2 kilo afvallen en na op zaterdag enkele biertjes te hebben gedronken zit het er maandag weer allemaal aan. Niet zozeer alleen door de biertjes zelf, maar je hele stofwisseling raakt er van in de knoop. Alles wat je daarna eet wordt moeilijk afgebroken.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Stomme vraag trouwens, had ik het laatst met iemand over. Is filet American ongezond en dikmakend? Ik meen eens gelezen te hebben dat daar juist weinig kwalijks in zit...

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik begin eigenlijk met 10 minuten rustig fietsen, dan 20 minuten op de loopband flink hollen, dan nog 10 minuten zon apparaat waar je van die stapbewegingen maakt en daarna ga ik krachttrainingen doen. 3 kwartier ''conditie'' en een dik half uur kracht dus. Heb ook zon programma laten maken.

Ik ben zeker geen fitness-goeroe maar volgens mij kun je dat beter omdraaien (eerst kracht, dan cardio). Dat heb ik altijd geleerd iig...

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Filet American lijkt mij aardig calorierijk in ieder geval (maar zeker weet ik het niet).

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Toch maar wiki wie dat nog wel serieus neemt:

In een uitgebreid onderzoek van 50 broodjes belegd met filet américain, verspreid over heel België, stelde de consumentenorganisatie Test-Aankoop vast dat 42% varkensvlees bevatte, terwijl de wet zuiver rundvlees voorschrijft. Soms bleek zelfs sulfiet toegevoegd, wat ook wettelijk verboden is. De bereidingen werden erg zout- en vetrijk beoordeeld[3].

Het Voedingscentrum (Nederland) adviseert ouderen, mensen met verminderde weerstand, zwangeren en jonge kinderen geen filet américain, ossenworst, carpaccio of niet-doorbakken tartaar te eten[4]. In zijn bewaarwijzer[5] vermeldt ze eten op dag van aankoop.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

kos schreef:

Filet American lijkt mij aardig calorierijk in ieder geval (maar zeker weet ik het niet).

Calorieën in je ontbijt en lunch: brood, beleg en fruit | Mens en gezondheid: Dieet - mens-en-gezondheid.infonu.nl

valt toch mee.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

In filet americain zit mayonaise...

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Das ook weer zo'n leuk voordeel aan die wetenschappelijke medicijnen overigens; je wordt er dikker van.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik ben zeker geen fitness-goeroe maar volgens mij kun je dat beter omdraaien (eerst kracht, dan cardio). Dat heb ik altijd geleerd iig...

Ik heb een intakegesprek aangevraagd en mij zeiden ze juist dat het op mijn manier moest. Met dat gehol en gefietst krijg je namelijk een hogere hartslag en als je dan krachttraining gaat doen zakt het weer maar kan je lichaam het beter verwerken (ofzo). Als je dat 1e niet doet dan schijnt het veel minder effect te hebben.

Mag aannemen dat fulltime medewerkers van zon sportschool wel weten waar ze over praten hopelijk.

Over een uurtje er maar weer heen. Wil altijd 2x per week gaan.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

moviemafketel schreef:

De bereidingen werden erg zout- en vetrijk beoordeeld[3].

.

Zout is sowieso een immens probleem aan het worden in het dagelijkse eetpatroon van veel mensen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

ja het houdt vocht vast en dan krijg je zo'n Jeltsin-kop.

Amerikanen slikken volgens mij ook allemaal wel iets.

Als ze daar eens mee zouden stoppen zouden ze misschien ook wat minder vraatzucht hebben en minder snel het vet vasthouden.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik heb een intakegesprek aangevraagd en mij zeiden ze juist dat het op mijn manier moest. Met dat gehol en gefietst krijg je namelijk een hogere hartslag en als je dan krachttraining gaat doen zakt het weer maar kan je lichaam het beter verwerken (ofzo). Als je dat 1e niet doet dan schijnt het veel minder effect te hebben.

Mag aannemen dat fulltime medewerkers van zon sportschool wel weten waar ze over praten hopelijk.

Bij mij in de sportschool zeiden ze altijd dat je echt cardio na de krachttraining moet doen. . en die weten ook wel waar ze het over hebben.

Het is wel zo, dat je voor de krachttraining sowieso wel een beetje moet bewegen, dus 10 minuten roeien of iets dergelijks.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

(quote)

Bij mij in de sportschool zeiden ze altijd dat je echt cardio na de krachttraining moet doen. . en die weten ook wel waar ze het over hebben.

Het is wel zo, dat je voor de krachttraining sowieso wel een beetje moet bewegen, dus 10 minuten roeien of iets dergelijks.

Mm, weird

Roeien haat ik trouwens. Ik hol wel op zon band. iPodje aan, prima.

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

OK het zou kunnen hoor, ik doe er alles aan om niet nog verder af te vallen dus we hebben een wat andere insteek

Wel ter lering ende vermaak, waar ze het niet helemaal met jouw instructeur eens zijn: cardio voor of na de krachttraining ? - forum.dutchbodybuilding.com

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Roeien haat ik trouwens. .

Ja, ik kan er ook maar moeilijk aan wennen, maar het is misschien wel de beste oefening voor je hele lichaam van de hele sportschool. Je gebruikt zowat al je spieren.

Ik heb het ook met squatten' , ook al zo saai en vermoeiend, maar ook enorm goed voor onder meer je houding en zo.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

OK het zou kunnen hoor, ik doe er alles aan om niet nog verder af te vallen dus we hebben een wat andere insteek

Wel ter lering ende vermaak, waar ze het niet helemaal met jouw instructeur eens zijn: cardio voor of na de krachttraining ? - forum.dutchbodybuilding.com

Opvallend zeg....

Ik ga het straks maar eens navragen. Het klopt wel natuurlijk. Na de cardio ben je vaak al vermoeid om 100% aan krachttraining te doen.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Opvallend zeg....

Ik ga het straks maar eens navragen. Het klopt wel natuurlijk. Na de cardio ben je vaak al vermoeid om 100% aan krachttraining te doen.

tip: kijk vooral af bij die gasten die zowat elke dag daar in die sportschool zitten. Die weten over het algemeen wel hoe het moet. . Zo ben ik er ook achter gekomen.

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik hol wel op zon band. iPodje aan, prima.

Wat denk je van met dit weer buiten een blokkie om te gaan? Zie je ook leuke dames en kleurt je bleke huid wat.

Ik ga zelf volgende maand kenpo nu echt oppakken (al meerdere malen hier gezegd, maar nog niet van gekomen ). Met dit weer, heerlijk buiten de vormen en sets doorlopen (kata's in karate). Stiekum vandaag al zin in gehad, maar het werk schreeuwde zo hard.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Want buiten staan ook allerlei krachtapparaten?

Als ik er toch ben, dan maak ik van alle sportschool faciliteiten gebruik.

riesma

• 3706 berichten
  • 3081 stemmen

De buurvrouw haar auto helpen aanduwen, oma haar boodschappen sjouwen, fietsend bij vrienden op bezoek, genoeg alternatieven ja.

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1567 stemmen

Wel, om even in te gaan op de 'duscussie' tussen Ajax&Litmanen1

en otherfool. Mij hebben ze ook altijd aangeraden om eerst eventjes cardio te doen en daarna kracht.

Nu, in het begin deed ik echt eerst 3 kwartier cardio, dan kracht en dan terug 3 kwartier cardio maar vermits het nu zo'n mooi weer is, doe ik telkens maar een kwartier meer cardio. (Vermits ik nu ook buiten kan sporten én ik gewoon veel liever kracht doe. ) Dan heb ik trouwens ook meer energie voor de kracht.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

1,5 uur cardio?? pff.. lijkt me wat veel.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Want buiten staan ook allerlei krachtapparaten?

Die heb je niet nodig hoor. In Amerika is er een zeker Hassan Yasin die een speciale trainingsmethode heeft ontwikkeld om met je eigen lichaamsgewicht te trainen. Het enige wat je ervoor nodig hebt is een speeltuin ergens in je buurt. Mensen gaan zelfs zo creatief te werk dat er ontelbaar veel efficiënte oefeningen mogelijk zijn.

En zo zijn er nog veel meer filmpjes te vinden.

Veel beter en gezonder dan aan die zware gewichten sleuren.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

Haha, ja ik ga de vuilnisbak in de speeltuin gebruiken om mee te liften. . kom op man.

Maar ik snap best wat je bedoelt hoor, in theorie is het inderdaad veel beter. Maar dat kan alleen als je er zo uit ziet als die kerel in die video en die moves beheerst. Anders sta je redelijk voor lul als je dat als amateur gaat proberen midden op straat.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zit je als lief jongetje of meisje te schommelen, krijg je die gasten opeens naast je. Wel grappig trouwens die zij-houding tegen dat hek.

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1567 stemmen

kos schreef:

1,5 uur cardio?? pff.. lijkt me wat veel.

Bwa, ja, soms inderdaad wel.

Maar ik werkte met een puntensysteem waarbij je op het einde van de week dus een bepaald aantal punten moest hebben. (enkel bij cardio), dus dan was dat ook gewoon nodig om aan die punten te geraken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.