• 15.977 nieuwsartikelen
  • 179.040 films
  • 12.273 series
  • 34.081 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.134 stemmen

Just a joke...

zoeken in:

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

FisherKing schreef:

Misschien is het een goed idee om dit topic te sluiten, want we zijn een film-forum.

Tja, maar dan zou je eigenlijk het hele "Overigen" gedeelte van het forum op slot moeten gooien, is het niet?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

salvatore schreef:

Misschien is het een goed idee om twee just a joke topics te maken, een groffe en een wat softere. Zo heeft ieder wat wils en degene die groffe grappen niet kunnen apprecieren kan deze mooi ontwijken.

Waar ligt de grens?

Een "soft-joke" dan maar... (een Gore-joke)

(afbeelding)

Stephan

• 7895 berichten
  • 1388 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Dat heeft natuurlijk niets met humor te maken...

U begrijpt mij dus niet.

Ze hebben het recht om niet alle humor in hun huis toe te laten. Dat staat los van of het "humor" is of niet.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Stephan schreef:

quote]

U begrijpt mij dus niet.

Ze hebben het recht om niet alle humor in hun huis toe te laten. Dat staat los van of het "humor" is of niet.

Tuurlijk begrijp ik u. Daarom stond er ook bij "maar als het over seks zou gaan moet men toegeven: het is ook seks".

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Nee, dit topic sluiten is toch geen optie.

Ik vind gewoon dat er een grens gesteld moet worden over met mag of niet mag. Soms kan ik juist erg lachen om grove moppen of dergelijken. Het is toch algemeen bekend dat er veel verschillen zijn onder de mensen als het om humor gaat, de ene lacht erom, de ander vind het grof of onder de gordel.

Je kunt geen definitie van humor waar iedereen over de hele wereld het mee eens is.

Heren Moderators.... stel jezelf deze vraag eens af:

"Is er al eens ooit een grote ruzie ontstaan tussen members omdat de ene een mop in het Just a Joke topic heeft geplaatst?"

Ik ga er maar even vanuit dat dit niet zo is.... Ik ga er ook maar even vanuit dat we hier allemaal met rationele en volwassen (qua gedrag) personen te maken hebben die begrijpen dat een bericht in dit topic niet altijd even sirieus genomen moet worden.

Een grap over een homo is gewoon een grap over een homo. En geen belediging tegenover homosexuele mensen.

Ik vind dit net zo`n onderwerp als je over een belg of hollander of duitser een grap maakt en dat iedereen er om moet lachen. Maar als je dan een keer het woord Marrokaan of Turk gebruikt het meteen als racisitisch worden gezien.

Ik zeg: "Houd er gewoon over op, en ga door zoals het de afgelopen jaren ook door is gegaan... niet sirieus doen, dat doen we hier al genoeg. Just a Joke is fun en niks anders."

Bert1

• 2196 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind dit net zo`n onderwerp als je over een belg of hollander of duitser een grap maakt en dat iedereen er om moet lachen. Maar als je dan een keer het woord Marrokaan of Turk gebruikt het meteen als racisitisch worden gezien.

En terecht, wat je hier doet is appelen met peren vergelijken.

Er zijn weinig mensen die zich racistisch gedragen tov. Nederlanders en Belgen.

Wel zijn bepaalde mensen geneigd racistische standpunten aan te nemen tov. Marrokanen, Joden, Turken...

Het is me opgevallen dat moppen over Turken/Marrokanen vooral bij bekrompen zielen (lees: racisten) in de smaak vallen.

Er is bij deze moppen dan ook spraak van een rascistische ondertoon.

Is lachen met minderheden dan onmogelijk?

Volgens mij niet, er zijn genoeg komieken die hier op een smaakvolle manier in slagen.

De provocerende grappen van Sacha Baron Cohen (Ali G, Borat) lijken op het eerste zich racistisch maar eigenlijk confronteren ze ons met de dwaasheid van bepaalde vooroordelen.

Spartaan1986

• 3612 berichten
  • 2170 stemmen

Bert1 schreef:

(quote)

En terecht, wat je hier doet is appelen met peren vergelijken.

Er zijn weinig mensen die zich racistisch gedragen tov. Nederlanders en Belgen.

Wel zijn bepaalde mensen geneigd racistische standpunten aan te nemen tov. Marrokanen, Joden, Turken...

Het is me opgevallen dat moppen over Turken/Marrokanen vooral bij bekrompen zielen (lees: racisten) in de smaak vallen.

Er is bij deze moppen dan ook spraak van een rascistische ondertoon.

Volgens mij niet, er zijn genoeg komieken die hier op een smaakvolle manier in slagen.

De provocerende grappen van Sacha Baron Cohen (Ali G, Borat) lijken op het eerste zich racistisch maar eigenlijk confronteren ze ons met de dwaasheid van bepaalde vooroordelen.

Hoog PVDA gehalte hier zo te lezen

Ik vind het onzin dat je een mop af kan schaffen op een site tenzij er ernstige scheldwoorden in staan.

Belgen kunnen ook gekwetst raken door een mop net als Turken of Marokkanen.

Alleen is Nederland in zijn geheel bang voor de Moslim cultuur die heerst, als we zelfs al de moppen moeten aanpassen in 2006 kun je nagaan wat er dan in 2016 van Nederland geworden is.

Als een Marokkaan of een negroide persoon een mop maakt over de eigen cultuur lacht iedereen er hartelijk om en als dan een andere groep zo'n mop verteld is er gelijk sprake van een racistische ondertoon.

Laat deze topic maar lekker open, iedereen mag moppen vertellen zolang er geen vreselijke ziektes in de vorm van scheldwoorden voorkomen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Bert1 schreef:

Wat je hier zegt is de grootste bullshit. Die 'komieken' mogen het wel en de rest niet? En wie beslist wie er een 'komiek' is? En wat is smaakvol? Wat voor de ene kan, kan helemaal niet voor iemand anders.

En altijd dat 'gezever' over die minderheden. Durf het woord Marokkaan, Turk of Tunesiër nog maar in de mond nemen of je bent een racist. Mogen zij dan moppen vertellen over Belgen of Nederlanders?

Mag een Turk of Marokkaan dan een mop vertellen over een Kongolees of een andere zwarte Afrikaan?

Hannibal

• 9365 berichten
  • 3286 stemmen

We dwalen hier ongelofelijk af van de oorsprong van deze discussie en dat waren een paar ranzige en beledigende moppen over homofielen.

Wat een bekrompen reacties hier allemaal zeg, wie heeft hier gezegd dat jullie racisten zijn?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Hannibal schreef:

Wat een bekrompen reacties hier allemaal zeg, wie heeft hier gezegd dat jullie racisten zijn?

Niemand heeft dit gezegd, maar het komt op hetzelfde neer. Mag een homofiel dan een mop vertellen over een hetero?

Als iedereen die zich aangesproken voelt om een grap als beledigend te ervaren, is er binnen enkele jaren niets meer om te lachen.

En kijk eens goed rond, haast elke grap gaat over een bepaalde minderheid.

Hannibal

• 9365 berichten
  • 3286 stemmen

speedy23 schreef:

Noem ik helemaal geen humor. Nazi-propaganda en antisimetisme.

Dit schreef je ooit bij 'een hilarisch filmpje' over de Holocaust.

speedy23 schreef:

Mag een homofiel dan een mop vertellen over een hetero?

Mogen Joden grappen over Duitsers maken Speedy?

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Hannibal schreef:

(quote)

(quote)

Heeft niets te maken met waarover we het hier hebben...

Antisimetisme is iets wat de hele wereld (behalve Nazi`s en extreem rechtste groeperingen) walgelijk vind. Vooral hier in Nederland is het geen onderwerp waar je humor over kunt hebben.

Begrijp wel dat we het hier over GRAPPEN hebben, niet over nazi-propaganda of racistische statements.

Dat dit toevallig in dit topic word gepost kunnen wij ook niks aan doen. Dit is een voorbeeld van dingen die dus niet kunnen in Just a Joke. Maar dit is gewoon iets waar iedereen het over eens is.

stinissen (crew films & series)

• 23496 berichten
  • 77014 stemmen

De Genocide staat op zich en kun je met niets maar dan ook niets vergelijken.....

En daar zou ik geen grappen over maken.

Hetro's, homo's, bisexueel etc etc dat moet kunnen vind ik persoonlijk.

Hannibal

• 9365 berichten
  • 3286 stemmen

mvdw89 schreef:

Begrijp wel dat we het hier over GRAPPEN hebben, niet over nazi-propaganda of racistische statements.

Dat filmpje was wel in DIT topic geplaatst en was dus bedoeld als een grap.

Ik lees al een aantal malen in dit forum dat alles mag, zolang het een grap is. Als jullie dan grappen over de holocaust verafschuwen, maar intussen andere bevolkingsgroepen gaan zitten beledigen, vind ik dat hypocrici ten top. Maar ach beledig lekker verder, ik geef het hier op.

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

mvdw89 schreef:

Dat dit toevallig in dit topic word gepost kunnen wij ook niks aan doen. Dit is een voorbeeld van dingen die dus niet kunnen in Just a Joke. Maar dit is gewoon iets waar iedereen het over eens is.

Zou je de volgende keer even de hele post willen lezen...

Dankjewel

Hannibal

• 9365 berichten
  • 3286 stemmen

Dat heb ik wel gedaan, en ik weet dat dit filmpje met de intentie is geplaatst om iets grappigs te tonen.

Dat jij dit "niet vind kunnen" in Just a Joke en alle overige beledigingen wel vind ik hypocriet.

Dat zei ik net ook al, of heb je mijn post niet helemaal gelezen?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

speedy23 schreef:
Noem ik helemaal geen humor. Nazi-propaganda en antisimetisme.

Dit schreef je ooit bij 'een hilarisch filmpje' over de Holocaust

Natuurlijk. Het is toch mijn volste recht om te zeggen dat ik dit geen humor vind? Wat in dit filmpje te zien was is er voor mij veel te ver 'over'. Anderen kunnen er dan weer mee lachen, ik niet, dus is het voor mij persoonlijk geen humor.

Joden maken grappen over Duitsters. En heel goeie zelfs. En intussen zijn de de grootste meesters in de zelfspot ter wereld.

Eentje gaat als volgt (en lees hem niet als je lange tenen hebt). Gelezen tijdens het WK voetbal in de Israëlische krant Haaretz.com.

Moshe: "Zeg David, weet jij waarom Israël niet deelneemt heeft aan de wereldkamioenschappen voetbal in Duitsland".
David: "Neen Moshe, waarom?"
Moshe: "Omdat onze voetballers bang zijn om na de match onder de douches te gaan."

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dit vind ik persoonlijk de beste humor: én met jezelf, én met je 'vijand' lachen.

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Hypocriet, helemaal niet....

Anti-Semitisme en alle gruwelijke dingen die daarom heen in het verleden zijn gebeurd zijn gewoon geen onderwerpen waar je grappen over kunt maken.

Het gaat er helemaal niet om dat ik zeg dat ik vind dat de grappen in dit topic allemaal kunnen omdat iedereen een ander gevoel voor humor heeft.

Het gaat er hier om dat jij met iets op tafel komt dat helemaal niet relevant is voor deze discussie.

Bij Nederlands hebben wij hier 2 jaar geleden een woord voor geleerd: "Drogredenen".

Dat zijn slechte argumenten die nooit gebruikt mogen worden tijdens een discussie. En die gebruik jij nu.

Een persoonlijke aanval op Speedy die ooit eens gezegd heeft dat hij walgt van Nazi-propaganda en Antisemitisme.

Gelijk heeft hij.... Over dat filmpje zijn zelfs kamervragen gestelt en er is een zoektocht geweest naar de jongen die dit filmpje in elkaar geknuseld heeft. En weet je waarom, omdat dit filmpje geen humor is. Hier gaat het niet om meningen van mensen die het wel of niet grappig vinden. Het gaat hier wel degelijk om racistische en Naziachtige praktijken, en dat is dus een ding waar we het al lang eens zijn geworden tijdens deze discussie: die kunnen hier niet.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

mvdw89 schreef:

Hier gaat het niet om meningen van mensen die het wel of niet grappig vinden. Het gaat hier wel degelijk om racistische en Naziachtige praktijken

Nee hoor.

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

kos schreef:

Nee hoor.

welles

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

Je vergist je. Ik zou het filmpje nog maar eens kijken als ik jou was.

Niet bepaald smaakvol, maar echt geen nazi-of racistisch gedoe.

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Ik weet hem nog....

Het moest een soort van House Party voorstellen waarbij je met treinen enzo werd gebracht waarbij je Joden in treinen zag stappen waarna ze in kleine hokjes met 100den bij elkaar zaten.

Ik geef toe, dat de jongen die het heeft gemaakt het misschien als een grap bedoelde, maar het gaf wel degelijk een boodschap af.

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Zal als aanstichter van dit alles me maar weer mengen.

Ik geef Kos gelijk. Als je zaken uit het verleden laat zien met een verkeerd doeleinde en smakeloze grappen eronder dan zijn dat zeker niet nazi-racistische praktijken.

Erg smakeloos wel!

Hannibal

• 9365 berichten
  • 3286 stemmen

Wat kos zegt wilde ik wat uitgebreider vertellen, maar we worden het toch niet eens. Het filmpje was duidelijk als grap bedoeld, en de maker heeft dit ook toegegeven. Beelden uit de concentratiekampen met een housemuziekje op de achtergrond, het kamp heette Housewitz en er was een houseparty aan de gang. Er zat geen seconde propaganda in, 'Nazi-achtige praktijken' kun je het ook niet noemen.

Jij en ik kunnen daar niet om lachen, anderen wel, het IS humor, hoe slecht en onsmakelijk ik het ook vond.

Ik vond die homograppen ook slecht, onsmakelijk en beledigend en ik vind ze net zo min horen op deze site als die Housewitz grap.

mvdw89 schreef:

maar het gaf wel degelijk een boodschap af.

Wat was de boodschap dan, dat de holocaust een grote houseparty was?

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Je hebt gelijk... we worden het er niet over eens

Ik houd op over de discussie wat is humor.

Maar op een ander onderwerp te komen:

Wat gaat er nu dan gebeuren met dit topic? Er is nog steeds geen grens getrokken voor wat wel en niet mag.

Hannibal

• 9365 berichten
  • 3286 stemmen

Wie een leuk grapje weet mag hem plaatsen.

arkadi

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

mvdw89 schreef:

Je hebt gelijk... we worden het er niet over eens

Ik houd op over de discussie wat is humor.

Maar op een ander onderwerp te komen:

Wat gaat er nu dan gebeuren met dit topic? Er is nog steeds geen grens getrokken voor wat wel en niet mag.

Wat ik gisteren heb begrepen is dat de Mods dit gewoon bepalen

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Douche Horror

Afwassen

Dove en Blinde

Dit zijn de jongens van de Pulpshow, beetje puberaal maar wel erg lachen.

En voor alle feministen onder ons: ""Het is maar Cabaret"

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

arkadi schreef:

(quote)

Wat ik gisteren heb begrepen is dat de Mods dit gewoon bepalen

Wou jij dat doen dan ?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.