- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Just a joke...
Just a joke...
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
Vrouwen zullen, op een bepaald moment in hun leven intelligent DNA in hun lichaam hebben.
95% hiervan, spuugt het daarna uit
Kyra
-
- 285 berichten
- 93 stemmen
An Israeli reaches UK customs and hands his passport to the man behind the desk.
Immigration officer: 'Occupation?'
Israeli: 'No. Vacation.'
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
http://www.youtube.com/watch?v=nKAkw795Dwo
Deze zal vast niet lang gelopen hebben... 
http://www.youtube.com/watch?v=FShEKumxs1c&mode=related&search=
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Beledigende grappen verwijderd.
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ws is dit al eerder ter sprake gekomen,maar waarom waren dit beledigende grappen en wie bepaald dat?
Of is zo'n discussie de moeite niet waard hier?
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Laat ik het zo zeggen: als ik zelf homo (of in mijn geval lesbisch) zou zijn, zou ik de 'grappen' die hier stonden als erg beledigend ervaren.
Wie bepaalt of iets beledigend is? De mods. Lees meer...
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ok zal hier verder niet op ingaan,behalve dat ik begrijp dat de mods het bepalen,maar er staat niets in over discussies over sexuele voorkeuren om even bij de lettertjes te blijven. Wel over politiek en religie.
K ontopic weer
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Daar zit 'm het verschil tussen de letter van de 'wet' en de geest van de 'wet'...
Uiteraard kunnen we in de wiki elke vorm van belediging en ander ongepast gedrag beschrijven, maar dan krijg je een pagina's lang geschrift dat helemaal niemand meer leest. (Dat wordt immers nu al weinig gedaan.)
En bovendien mag er toch alsjeblieft wel een beetje uitgegaan worden van gezond verstand van de gebruikers van MM. Nietwaar?
Hannibal
-
- 9365 berichten
- 3286 stemmen
om even bij de lettertjes te blijven.
Hee, gehandicapten staan er ook niet bij, zullen we die dan maar even gaan beledigen?
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Als je een paar pagina's terug kijkt staan er een paar grappen over mongooltjes. Vreemd dat die er dan nog staan. Of niet?
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Daar zit 'm het verschil tussen de letter van de 'wet' en de geest van de 'wet'...
Uiteraard kunnen we in de wiki elke vorm van belediging en ander ongepast gedrag beschrijven, maar dan krijg je een pagina's lang geschrift dat helemaal niemand meer leest. (Dat wordt immers nu al weinig gedaan.)
En bovendien mag er toch alsjeblieft wel een beetje uitgegaan worden van gezond verstand van de gebruikers van MM. Nietwaar?
Op musicmeter stond eerst zo slowchat niet in de wiki als verboden. Daar zou je ook van denken dat iedereen wel begrijpt dat een men dat op een forum niet graag ziet. Zou dat maar bij de moviemeter wiki er bij zetten.
arkadi
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
En daarbij komt dat dit een humor topic is. Ik begrijp dat je in andere topics niet zomaar mensen gaat beledigen maar in een humor topic ligt het toch net iets anders.
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Soms moet je serieuze maatregelen treffen
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En daarbij komt dat dit een humor topic is. Ik begrijp dat je in andere topics niet zomaar mensen gaat beledigen maar in een humor topic ligt het toch net iets anders.
Er zijn hier veel mensen die niet eens weten of zelfs nog maar een besef hebben wat humor is, laat staan wat humor inhoud. 
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Voor degenen onder ons die de taal van Molière machtig zijn...
Ga even kijken in Youtube bij Michel Daerden, die lekker dronken politieker uit de streek van Luik en burgemeester van Ans. Erg grappig!
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Kijk hier. Hie zie je het met onderschriften.
En hier ook nog eentje. Onderaan staat een filmpje toen hij een autoweg had geopend.
Daerden zelf heeft het over een 'psychomotorisch' probleem, dat ontstaan zou zijn doordat zijn ouders hem dwongen rechts te schrijven (hij is linkshandig). Maar het is wel raar dat het enkel gebeurd als hij een neut teveel opheeft. En dat is dan de vice-premier in de Waalse deelregering. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Laat ik het zo zeggen: als ik zelf homo (of in mijn geval lesbisch) zou zijn, zou ik de 'grappen' die hier stonden als erg beledigend ervaren.
Wie bepaalt of iets beledigend is? De mods. Lees meer...
Ik vind het echt belachelijk dat die grappen hier weggehaald zijn...
Mensen zonder benen, blinde mensen, stotterende mensen, impotente mensen, weeskinderen, om maar wat voorbeelden te noemen. Som maar eens het aantal grappen op die daarover bestaan en in dit topic staan. Die moeten dan dus ook weg? Alsjeblieft zeg... Zo kan elke persoon zich wel aangevallen worden.
Belgen, Nederlanders, Duitsers. Worden daar nooit 'beledigende' moppen over gemaakt? En als iemand een Marokkaan noemt, oei oei, dan heb je het meteen gedaan hoor.
Mag ik eerlijk zeggen dat ik de onpersoonlijke grappenverdeling hier enorm scheef vind?
Ravenstein
-
- 1524 berichten
- 518 stemmen
Voor mij mag er met alles gelachen worden.
zoals dit bv:
Wat is het toppunt van pedofilie?
Een nummertje scoren in de afvalcontainer van de abortuskliniek.
Zó over de grens van de goede smaak (daarom heb ik het ook "verborgen") dat ik het grappig vind.
Maar voor mij kan dit.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Van mij kan ook alles hoor.
Sommige mensen gedragen zich net als moslims die een Deense krant lezen...
mvdw89
-
- 496 berichten
- 205 stemmen
Je moet ook niet alles zo sirieus nemen...
Als ik een vriend van mij een keer een "kneus" of een "homo" noem meen ik dit toch ook niet letterlijk.
Net zoals de mensen die die moppen hier plaatsen geen extreme haat tegen Homo`s, Belgen, Gehandicapten .etc hebben.
Kijk naar Hans Teeuwen.... hij is beroemd geworden door extreem groffe grappen te maken over subculturen en minderheden in Nederland. En hoeveel fans zijn er wel niet van hem.
In de radioshow Midden In De Nacht Rick maken ze ook wel eens van die grappen, meteen vervolgd door: "Het is maar Cabaret"....
Neem hier eens een voorbeeld aan... en zeg tegen jezelf wanneer je weer eens zo`n mop leest: "Het is maar Cabaret"....
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Neem hier eens een voorbeeld aan... en zeg tegen jezelf wanneer je weer eens zo`n mop leest: "Het is maar Cabaret"....
De Nederlander Ivo de Wijs zei ooit: "Humor is de grens passeren."
En met Ganhi ga ik nog het meest akkoord: "Indien ik geen gevoel voor humor had, dan zou ik al lang geleden zelfmoord gepleegd hebben."
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Ik denk dat de issue niet is dat er 'minderheden' als lijdend voorwerp worden gebruikt, maar de manier waarop. Juist bij gevoelige onderwerpen KAN humor een uitstekende remedie tegen vooroordelen zijn, juist OMDAT de grap wel overwogen is en er bv. een dubbele bodem inzit. Goed voorbeeld hiervan waren de grappen van Freek de Jonge, in zijn goede dagen.
Voorbeeld: "Ik zat bij de dokter in de wachtkamer, komen er 12 turkse vrouwen binnen, allen met hoofddoek..." De zaal begon al een beetje te lachen, waarop Freek keihard vroeg: "Ja, mogen die mensen dan niet ziek worden?"
Het was de spiegel voorhouden over een vooroordeel...
Allah aan de poort die zegt dat de maagden op zijn is een briljante grap i.m.h.o. (het zegt wat over de mens) De bom in Mohammeds tulband daaentegen nietszeggend, en dus eigenlijk misplaatst. (deze mop zegt wat over hoe de grappenmaker tegen Mohammed aankijkt)
Moppen over gevoelige zaken moeten (i.m.h.o.) niet alleen op z'n minst leuk zijn, eigenlijk moeten ze ook 'goed' zijn.
Als ik moderator zou zijn, zou dat mijn criterium zijn.
Ik ben dus geen moderator, maar we hebben wel met hun visie te maken. Of zij eender denken als ik weet ik niet. Ik merk dat wel als een grap verwijderd wordt. Daar heb ik me naar te richten en ik zal het uit mijn hoofd laten een discussie hierover te starten. Hetzelfde geldt als je wordt aangehouden wegens te hard rijden. Accepteer de waarschuwing of zelfs de prent. Het zijn hun regels. If you can't stand the heat... stay out of the kitchen.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Moppen over gevoelige zaken moeten (i.m.h.o.) niet alleen op z'n minst leuk zijn, eigenlijk moeten ze ook 'goed' zijn.
Zoveel smaken, zoveel meningen. Ik ben nog nooit een universeel "goeie" mop tegengekomen.
Wat mij betreft is humor niet iets waar je op kan censureren. Er zullen altijd mensen zijn die geshockeerd reageren op bepaalde grappen. Andere mensen kijken met een relativerende bril en vinden het grappig.
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
We kunnen het er wel over eens zijn dat de regels van de site en diens moderatoren gewoon gelden, en dat het geen zin heeft daar tegen in te gaan, tenzij we dit topic omdopen in: Wat is humor...?
Stephan
-
- 7895 berichten
- 1388 stemmen
Wat mij betreft is humor niet iets waar je op kan censureren. Er zullen altijd mensen zijn die geshockeerd reageren op bepaalde grappen. Andere mensen kijken met een relativerende bril en vinden het grappig.
Ik heb niets tegen poep en plassex... maar niet in mijn huis a.u.b. (als u begrijpt wat ik bedoel)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik heb niets tegen poep en plassex... maar niet in mijn huis a.u.b. (als u begrijpt wat ik bedoel)
Dat heeft natuurlijk niets met humor te maken, maar als het over seks zou gaan moet men toegeven: het is ook seks.
En dat ligt moelijker bij humor. Velen reageren van "Ik kan er niet om lachen of het gaat over een bepaalde 'minderheid', dus is het geen humor".
Het is net als rooie biet: het is niet omdat je het niet lust, dat het geen eten is.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3246 stemmen
Misschien is het een goed idee om twee just a joke topics te maken, een groffe en een wat softere. Zo heeft ieder wat wils en degene die groffe grappen niet kunnen apprecieren kan deze mooi ontwijken.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Misschien is het een goed idee om dit topic te sluiten, want we zijn een film-forum. 
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Voor de grove variant kun je bij fok en stijlloos (e.d.) terecht, dat hebben we hier niet nodig.