- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
damon
-
- 1887 berichten
- 0 stemmen
coach Togo stapt op, en heel misschien heeft de huidige NEDERLANDSE ass. trainer de leiding op het WK
hopelijk dus de 5e NL coach op WK, zou mooi zijn
gotti
-
- 14075 berichten
- 5897 stemmen
Spanje heeft al sinds dag en dauw een team met wereldvoetballers, maar ik kan me niet meer herrinneren, wanneer Spanje nou eens ver is gekomen op een WK of EK. Zie ook niet in waarom SPanje nu opeens wel in de finale zou kunnen komen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Wie wordt volgens jullie de revelatie van de wk?
Misschien wel de Amerikanen.
Hopelijk niet Iran, want die ontploffen al als je er nog maar naar kijkt. 
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4555 stemmen
De VS, Oekraïne, Mexico en Zweden zullen volgens mij ver geraken...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
He, in die wkvoorspel.nl-poule had ik nog 4-0 voor Duitsland staan. Heb ik toch mooi puntjes gescoord. Kunnen we de DVD's niet daar naartoe overhevelen? 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Hmz... nou ja, ik sta in ieder geval nog boven Jordy
.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
coach Togo stapt op, en heel misschien heeft de huidige NEDERLANDSE ass. trainer de leiding op het WK
hopelijk dus de 5e NL coach op WK, zou mooi zijn
Geen 5de Nederlandse coach. Piet Hamberg stapt mee op.
Bondscoach Togo stapt al op.
Togo moet op de Wereldbeker voetbal in Duitsland zonder zijn Duitse bondscoach Otto Pfister verder. De 68-jarige Pfister stapt op wegens een financieel geschil met de Togolese bond. Samen met zijn adjunct Piet Hamberg verliet hij om 22u20 het basiskamp van de Togolezen in Wangen im Allgau. "De situatie is onhoudbaar geworden", verklaarde Pfister.
"Het is jammer dat dit moet gebeuren, maar men laat me geen keus. We zijn vier dagen verwijderd van de eerste wedstrijd (dinsdag tegen Zuid-Korea) en er is nog altijd geen akkoord over het premiestelsel!" Otto Pfister volgde in februari Stephen Keshi op als bondscoach van Togo. Togo zit op het WK in groep G met Frankrijk, Zwitserland en Zuid-Korea. (belga)
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Hmz... nou ja, ik sta in ieder geval nog boven Jordy
.
gefeliciteerd knul
haha wat een dramatische opening
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Ik zal niet te vroeg juichen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3400 stemmen
Balen dat ik straks moet werken. Ik had zeer graag Engeland willen zien 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Mikoz reveladatie eigenlijk wel leuk! Alsof Spanje een achtergesteld voetballand is!
Alsof ze ooit wat gepresteerd hebben. Kwamen zelfs in eigen land niet verder dan de kwart finale... Verwacht ook dit jaar niks van ze... De revelatie Australië natuurlijk. Je wint niet zomaar van Hiddink. en wie weet Japan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ecuador heeft wel tegen Argentinië en Brazilië gewonnen dus automatisch beter dan Servië en Ivoorkust? Nee gaat niet zo makkelijk...Hoogstens als je naar de papieren kijkt kun je zeggen dat Servië en Ivoorkust een betere selectie hebben. Maar een onbekende selectie is niet altijd minder...
Ecuador heeft gewoon het grote voordeel dat het tijdens de kwalificatie zeg maar nooit een thuiswedstrijd verliest omdat ze op 2000 meter hoog liggen. Maar ik denk dat de uitwedstrijden een beter beeld geven van het echte ecuador en daaruit blijkt dat ze tegen ieder zuid- amerikaans land van een beetje faam (Brazilie, Argentinie, Uruguay, Venzuela en Colombia) weinig kans hebben. Sterker nog ze hebben tijdens de hele kwalificatie maar 1 keer een uitwedstrijd gewonnen en dat was tegen Bolivia. Ik denk dus dat Ivoorkust en Servie vele malen sterker zijn dan de ecuadorianen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Spanje heeft al sinds dag en dauw een team met wereldvoetballers, maar ik kan me niet meer herrinneren, wanneer Spanje nou eens ver is gekomen op een WK of EK. Zie ook niet in waarom SPanje nu opeens wel in de finale zou kunnen komen.
Dat je ze niet ver ziet komen kan ik begrijpen maar wat ik wel erg vreemd dat bijna iedereen als argumentatie geeft "ze heben in het verleden nooit gepresteerd". Dat vind ik dus een lachwekkend argument.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ecuador heeft gewoon het grote voordeel dat het tijdens de kwalificatie zeg maar nooit een thuiswedstrijd verliest omdat ze op 2000 meter hoog liggen.
Is wel een voordeeltje, maar dat is toch niet de hele verklaring. Ecuador presteerde vroeger namelijk nooit wat en toen zaten ze ook al op hoogte. Om Brazilie en Argentinie te verslaan moet je wel wat meer kunnen. Gister kon je duidelijk zien dat de spelers van Ecuador technisch en fysiek gewoon goed zijn, alleen tactisch vond ik ze niet erg sterk (hoop lange ballen, niet echt een duidelijke aanvalstactiek).
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Dat je ze niet ver ziet komen kan ik begrijpen maar wat ik wel erg vreemd dat bijna iedereen als argumentatie geeft "ze heben in het verleden nooit gepresteerd". Dat vind ik dus een lachwekkend argument.
Zo groot is hun staat van dienst op WK's anders niet.
kwartfinale in 1934(!), 1986 en 1994, en laatste in de finaleronde van 1950.
Meer niet.
Op het EK deden ze het beter, door éénmaal winnaar (1964) en éénmaal verliezend finalist te zijn. Dat is zelfs beter dan Nederland.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik heb het over het feit dat het verleden er niks mee te maken heeft. Ze hebben in het verleden het niet al te best gedaan op een WK maar het staat los van dit WK.
Daarnaast had Spanje op het vorige WK zeker in de halve finale moeten staan. Wat een arbitrage was dat zeg. 
Op EK's doen ze het inderdaad veel beter. Nu eens een succes op een WK. 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het over het feit dat het verleden er niks mee te maken heeft. Ze hebben in het verleden het niet al te best gedaan op een WK maar het staat los van dit WK.
Daarnaast had Spanje op het vorige WK zeker in de halve finale moeten staan. Wat een arbitrage was dat zeg. 
Met hun spelerspotentieel door de jaren heen hebben ze gewoon ondermaats gepresteerd, en ik zie niet in waarom ze dat nu niet zullen doen.
(En de arbitrage tegen Zuid Korea kan slecht zijn geweest, zelf waren ze ook niet bij machte om een vuist te maken.)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk, vind ook dat ze met hun kwaliteit wel verder moetn komen. Maar het verleden vind ik geen geldig argument waarom ze nu niet ver zullen komen.
2 zuivere goals die afgekeurd zijn, 2 1 op 1 situaties waar je onterecht teruggefloten wordt? Door die arbitrage kon je geen vuist maken. Gewoon pure corruptie, schandalig hoe de scheids Zuid Korea verder hielp.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Tuurlijk, vind ook dat ze met hun kwaliteit wel verder moetn komen. Maar het verleden vind ik geen geldig argument waarom ze nu niet ver zullen komen.
2 zuivere goals die afgekeurd zijn, 2 1 op 1 situaties waar je onterecht teruggefloten wordt? Door die arbitrage kon je geen vuist maken. Gewoon pure corruptie, schandalig hoe de scheids Zuid Korea verder hielp.
Anyway, Spanje wordt dit jaar in de 1/8ste finales met 2-1 door hun Noorderburen uitgeschakeld.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik denk dat Spanje er in de kwartfinale uitgaat tegen Brazilie. Ik gun het Spanje wel om een keer verder te komen trouwens (behalve die coach dan
).
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Om Brazilie en Argentinie te verslaan moet je wel wat meer kunnen. Gister kon je duidelijk zien dat de spelers van Ecuador technisch en fysiek gewoon goed zijn, alleen tactisch vond ik ze niet erg sterk (hoop lange ballen, niet echt een duidelijke aanvalstactiek).
Ik vond ecuador gister echt niets speciaals ik vond de polen vooral heel slecht. Verder is het wel opvallend dat je uit maar 4 punten pakt en er thuis maar vier laat liggen. Een tijd geleden was er over deze ploeg ook nog een reportage op en daarbij hoorde je dit argument toch wel erg vaak aangedragen worden. Volgens de spelers van de tegenstanders kon je daar nog geen half uur fatsoenlijk voetbal spelen als je dat niet gewend was daarna kwam je nauwelijks meer vooruit.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik vond ecuador gister echt niets speciaals ik vond de polen vooral heel slecht.
[...] Volgens de spelers van de tegenstanders kon je daar nog geen half uur fatsoenlijk voetbal spelen als je dat niet gewend was daarna kwam je nauwelijks meer vooruit.
Ja Polen was wel slecht, maar Ecuador speelde toch vrij aardig, niet echt bijzonder nee, maar je kan zien dat ze wel een goede ploeg hebben. En zoals ik al zei: als het alleen maar aan de hoogte ligt, waarom hebben ze dan in het verleden niks gepresteerd?
Anatolia
-
- 2666 berichten
- 1511 stemmen
Ik heb zoiets van: als het nu niet lukt, dan bewijst dat, dat er gewoon danig iets mis met het hele Spaanse voetbalgebeuren. Op clubniveau zeer succesvol, maar op interlandniveau geen potten kunnen breken. Ik kan dan geen andere conclusie trekken dan dat men in de nationale competitie te weinig aandacht schenkt aan spelers van eigen bodem...
... al bewijst de hedendaagse selectie dat die tijden voorbij lijken te zijn. Raul, Casillas, Xavi, Joaquin, Fabregas, Reyes, Puyol, Torres, Iniesta, Xabi Alonso: een team om u tegen te zeggen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Helemaal mee eens, de Spaanse competitie wordt niet alleen gemaakt door de buitenlanders. Kwalitatief ziet het er goed uit en een hecht team is het ook. Onder Aragones ook ongeslagen (22 wedstrijden). Waarin ze ook tegen toppers speelde als Ivoorkust (2-3 Spanje), Engeland (0-1 Spanje) etc. Ik heb er wel vertrouwen in, al ben ik ook altijd gewoo nerg optimistisch.
Het is een hele goede selectie en nu zijn er ook geen spanningen tussen Catalanen/Basken met de Spanjaarden (was i nhet verleden wel anders). De Catalanen (Puyol, Iniesta, Xavi etc.) hebben zelfs een Spaanse cursus gevolgd zodat communicatie op het veld ook beter is en zien zich ook als Spanjaard waar het ook bij veel Catalanen aan ontbreekt. Bovendien zijn er nu geen Catalanen die in onvrede leven met Madrilenen, het is nu een hechte vriendengroep.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Het is toch juist een reden van die lange zware competitie in Spanje, dat de nationale ploeg op tournooien minder presteert ?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook voor een groot deel en die reden is ook erg bekend (alleen hebben veel spelrs van de favorietn spelers die actief zijn in die zware competities). Maar ook de communicatie problemen, de one-man armies en de persoonlijke problemen tussen de verschillende soorten Spanjaarden speelden een grote rol.
Al hebben meer comepetities natuurlijk lange programma's. Maar klopt inderdaad, dat speelde naast mijn opgesomde factoren ook een grote rol.
Corinthian
-
- 57 berichten
- 0 stemmen
Het is toch juist een reden van die lange zware competitie in Spanje, dat de nationale ploeg op tournooien minder presteert ?
Italië, Brazilië, Argentinië, Frankrijk en Engeland hebben ook allemaal spelers uit de zwaarste competities.Brazilië werd zelfs wereldkampioen ...
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
En zoals ik al zei: als het alleen maar aan de hoogte ligt, waarom hebben ze dan in het verleden niks gepresteerd?
Hoe ik het begrepen heb spelen ze sinds de kwalificatie wedstrijden voor het vorige wk toen ze tweede werden in de kwalificatie (waar overigens ook niets van te zien was op dat wk) in een nieuw stadion.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.