• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.587 films
  • 12.249 series
  • 34.038 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.162 gebruikers
  • 9.381.770 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Betancur had zonder voorbereiding sowieso weer niks klaargespeeld. Meersman is inderdaad wel jammer voor jou.

Landa of Drucker bij SP, lastig. Eigenlijk zou je iedere Montorsi-renner moeten nemen...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Landa of Drucker? Toch 2 punten verschil?

Landa heeft mijn team voorlopig niet gehaald. Drucker uiteraard wel als één van de interessantere 0-punters. Opnieuw een 2-punter als kluns. Is goed bevallen in de Tour (Peraud) en Giro (Ferrari). Zelf twijfel ik nog tussen een aantal 2-punters (Moreno, Martin, Landa, Pozzovivo, etc.). Heb maar plaats voor 2 uit die categorie tenzij ik Froome dump. Heb zelf amper sprinters opnieuw. Ook goed bevallen in de Tour.

Ik heb in alle budgetspellen telkens Nibali geskipt. Froompie wel overal erin. Kunnen al mijn teams al in de vuilbak?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Jep, Landa bij 4-punten kluns of Drucker bij 2-punten klus. Maar ik heb ze nu allebei en Bilbao geslachtofferd. Mijn twijfel zit meer bij de nulpunters dan bij de zwarte punters.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Ik tel alvast 28 SpoPo Vuelta Volgers Dat moet genoeg zijn om de vieze Tour smaak weg te spoelen!

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Ik twijfel nog heel erg over Rodriguez. Is hij zijn drie punten waard en kan hij nog een keer vlammen voor het podium.. In de Vuelta is hij wel altijd goed maar hij wordt ook een dagje ouder. In plaats van hem kan ik ook voor D. Martin en een 1-punter gaan of zelfs 3 1-punters. Lastig.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

MatthijsGr00t schreef:

Ik twijfel nog heel erg over Rodriguez.

De eerste naam die ik er bij zette. Onmisbaar IMO.

Toch maar de dure kluns overboord gegooid, ik had de zwarte puntjes niet echt nodig... wel behoorlijk wat rappe mannen opgesteld gezien het parcours, maar ik laat het maar zo. Kom maar door met die Vuelta!

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

In de afgelopen jaren inderdaad onmisbaar in de Vuelta. Om die reden heb ik idd besloten om hem mee te nemen. Verder ben ik wel tevreden zo. Toch maar weer voor een risicovolle kluns gekozen..

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Deze mannen moeten het gaan doen.

Alejandro Valverde Belmonte 4 NEE 0 0 0 --- 0

Joaquím Rodriguez Oliver 3 NEE 0 0 0 --- 0

Nairo Alexander Quintana Rojas 3 NEE 0 0 0 0 0

Fabio Aru 3 NEE 0 0 0 0 0

Rafal Majka 2 NEE 0 0 0 --- 0

Domenico Pozzovivo 2 NEE 0 0 0 --- 0

Luis Leon Sanchez Gil 0 NEE 0 0 0 --- 0

Peio Bilbao 0 NEE 0 0 0 0 0

Rodolfo Andres Torres Agudelo 0 NEE 0 0 0 --- 0

John Degenkolb 3 NEE 0 0 0 --- 0

Nacer Bouhanni 2 NEE 0 0 0 0 0

Jean-Pierre Drucker 0 NEE 0 0 0 --- 0

Carlos Barbero Cuesta 0 NEE 0 0 0 0 0

SW: ?

Kluns: Geraint Thomas uiteraard.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Mijn toppertjes:

Quintana / Rodriguez / Aru / Pozzovivo

Sagan / Degenkolb / Rojas

Bouhanni / Ewan / Impey

Meintjes / Dombrowski / Schleck

Kluns: Niemiec

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Veel rappers ja... Heb je het parcours wel goed verkend?

Denk dat je last gaat krijgen van het W.K.

Ewan stapt bijvoorbeeld na 10 daagjes af.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Iets meer op gevoel dan normaal. Parcours wordt ook wat overdreven (Michel en José zeggen het ook al). Genoeg aankomsten waar ik Sagan / Degenkolb / Rojas gewoon mee zie bikkelen.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Sagan gaat wel knechten... Maar goed, hij is en blijft een raspuntenpakker. Al verwacht ik niet dat hij de 3 weken uit rijdt.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Het Kanon van Zilina hoeft denk ik minder te knechten dan in de Tour (waar hij alsnog in 34 etappes top 3 reed). En in de puntentrui gaat-ie gewoon uitrijden natuurlijk

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Heb vermoedelijk weer een gigantische blunder begaan door opeens Bouhanni een paar minuten voor de deadline in te wisselen voor D. Martin. Nu heb ik net als in de Tour weer geen topspurter en dat terwijl Bouhanni van meet af aan een zekerheidje was. Zijn genoeg etappes voor spurters en zeker als ze uitrijden liggen er in de laatste week nog aardig wat mogelijkheden. Parcours valt inderdaad best mee qua klimwerk. Martin overwoog ik eerst helemaal niet tot aan gisteren, maar kon eigenlijk geen plekje meer voor hem vrijmaken. Wilde eigenlijk Quintana met Martin wisselen en Bilbao upgraden naar T. Dumoulin, maar ik zwicht altijd voor die stomme jongerenpunten. Had toch liever dat gedaan, want ik heb zo'n gevoel dat Quintana gaat tegenvallen. Of gewoon niet maar aan moeten sleutelen, kutspel . Nu dan maar op ritzeges op de steile puisten mikken met deze vlerken:

Domenico Pozzovivo 2

Fabio Aru 3

Johan Esteban Chaves Rubio 1

Nairo Alexander Quintana Rojas 3

Daniel Moreno Fernandez 2

Joaquím Rodriguez Oliver 3

Alejandro Valverde Belmonte 4

Peio Bilbao 0

Daniel Martin 2

Rafal Majka 2

Rodolfo Andres Torres Agudelo 0

Mikel Landa Meana 2

Jean-Pierre Drucker 0

Geheime wapen

? ? 0

Kluns

Vincenzo Nibali 4

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Valverde, Quintana, Aru, Landa, Pozzovivo, Dani Moreno, Sammy Sanchez en Dombrowski

Bouhanni, Degenkolb, Barbero, Richeze en Drucker

Kluns : Geraint Thomas uiteraard.

Renners die ik er in het laatste uur nog heb uitgehaald : Majka, Rodriguez, Rojas, Bilbao, Torres, Schleck, Henao en Chaves. Vooral van de keuze Majka --> Dani Moreno heb ik nu al spijt.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Bouhanni ruilen tegen Majka. Goed ploegje hoor. Dombrowski stond bij mij eerste reserve. Ik moet gewoon eens minderen met die Ieren.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

SP: Froome, Valverde, Purito, Aru, Pozzo, Moreno, Henao, Drucker, Richeze, Meintjes, Barbero en Gerrans.

Kluns: Thomas.

Weinig vertrouwen in Sky hier. Had lang Dumoulin ipv Henao maar die laatste rijdt sterk in 2015. Froome toch niet geskipt. Nulpunters twijfelfde nog voor Bilbao, LLS,...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ook geen Bouhanni (en Degenkolb) zie ik, maar wel een aantal nulpuntenspurters. Heb inderdaad minder vertrouwen in de beste Tourgangers, ook al ligt het zwaartepunt in de Vuelta niet in de derde week.

Martin in plaats van Landa was ook zeker een optie. Die laatste zal sowieso de eerste week nauwelijks scoren vermoed ik, maar hij kan ook zomaar de allerbeste uiteindelijk blijken. Zou ook wel een bizarre verbetering ten opzichte van vorige jaren zijn.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Naam Zwart Uit Punten

A Valverde 4 NEE 0

N Quintana Rojas 3 NEE 0

F Aru 3 NEE 0

J Rodriguez 3 NEE 0

C Froome 4 NEE 0

R Majka 2 NEE 0

B De Clercq 0 NEE 0

V Kiryienka 0 NEE 0

S Gerrans 0 NEE 0

C Barbero Cuesta 0 NEE 0

J Drucker 0 NEE 0

N Bouhanni 2 NEE 0

J Degenkolb 3 NEE 0

Geheime wapen

0 NEE 0

Kluns

V Nibali 4 NEE 0

24 / 24

Op het laatste moment kluns Thomas vervangen door Nibali en Pozzo voor Froome. Hopelijk krijg ik daar geen spijt van. Verwacht dat Nibali vooral zal knechten voor de winst van Aru.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Ik heb lang Majka gehad ipv Pozzo. Wissel puur op gevoel.

Verwacht Froome gewoon goed. Net zoals enkele jaren geleden.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Nog even een top-10:

1. Quintana

2. Aru

3. Froome

4. Valverde

5. Nibali

6. Rodriguez

7. Pozzovivo

8. Majka

9. Moreno

10. S. Sanchez

Punten: Valverde

Berg: Rolland

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik zie dat ik Quintana niet heb. Brain fart.

*zoekt de bus vast op*

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Niet gezegd dat Quintana gaat winnen hoor. Maar top 3 schat ik wel in eigenlijk.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Pelucchi is nu al exit. 377x gekozen plus 10x als kluns. Lekker begin.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Pelucchi had ik vorig jaar, never again.

Even kijken of Bouhanni er vandaag aan kan blijven hangen, de klasbak.

Heb je trouwens (tijdens het verwerken van de eerste rituitslag) nog tijd voor kleurtjes, Finisterra?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Hopelijk wordt Nibali even goed bestraft door de jury, als een echte kluns.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Ha inderdaad Zou al een leuk begin zijn!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

McSavah schreef:

Wilde eigenlijk Quintana met Martin wisselen en Bilbao upgraden naar T. Dumoulin

Dit had ik dus moeten doen op basis van vandaag. Damn, baal dat ik Dumoulin nu niet heb, stond er er als enige 1-punter van meet af aan in. Gaat gewoon een keihard klassement rijden, bergpunten verzamelen, sprintpunten verzamelen, jongerenpunten verzamelen, etappes winnen. Aan de andere kant heb ik Chaves pas laat erin gegooid, maar die zakt na de eerste paar dagen gewoonlijk weg, al is deze Vuelta wel zijn hoofddoel dit jaar. Verder tevreden, negen bij de eerste twaalf. Pozzovivo en Majka zitten verder van achteren, maar die zijn beter op langere klimmen. Alleen Bilbao mis ik nog, door de valpartij waarschijnlijk. Meintjes trouwens 14e, in plaats van Jim.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ik heb Roche als geheim wapen, dus die derde plek is een goed begin. Ook heb ik Martin, Rodriguez, Valverde, Moreno, Aru en Nieve als scorende renners vandaag, dus het kan slechter.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

M'n eerste blunder is een feit: Roche eruit gegooid. Maar goed, de Vuelta is nog pril.

Gaat dat wel goed bij de puntentelling op Sportpools? De klassementpunten worden bij de etappepunten opgeteld. Zou ontzettend suf zijn...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.