• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.249 series
  • 34.038 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.163 gebruikers
  • 9.381.911 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4523 stemmen

Sportpools lijkt inderdaad niet goed te gaan.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Nibali uit de Vuelta gezet vanwege hangen aan een auto!

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4523 stemmen

Hm, ik las al zoiets net op Marca (via m'n wall van Facebook in de vluchtigheid), maar dacht dat het mijn gebrekkige kennis van het Spaans was dat ik het niet begreep. Enfin, geen angst meer dat m'n kluns nog punten gaat pakken

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Hahaha mooi begin weer van de Vuelta voor m'n jaarspel-team. Pelucchi eruit gevallen en Nibali eruit geraced met de auto. Laat die laatste plaats maar komen!

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Maar goed dat ik Nibali niet als kluns heb dan. Oef.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

McSavah schreef:

Hopelijk wordt Nibali even goed bestraft door de jury, als een echte kluns.

Alsjeblieft: 97 (of 94) minpunten.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Volgens procyclingstats is niet Songezo Jim als 14e geëindigd, maar Louis Meintjes. Zou mooi zijn, want die heb ik. Zie dat ik Sicard ook heb. Acht bij de eerste 15. Nice.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Klunsje Niemiec, daar ga je dan

Waardeloos trouwens, die nieuwe puntenranking bij SpoPo. Uw verslaggever beraadt zich op actie, want dit is voor het overzicht hopeloos natuurlijk.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Ik heb ook al een berichtje gestuurd. Gewoon niet leuk meer om er naar te kijken.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Zo zwaar had nou ook weer niet gehoeven nee. Valt gelukkig nog te overzien, heb in deze rit al meer punten behaald dan uitgevallen klunspunten (die nog niet zijn verwerkt). Wel behoorlijk dom dat ik Roche als sw heb genomen en niet bijvoorbeeld sprinter Drucker, daardoor loop ik nou de ritzege overall mis (en de overall leiding voor een dag).

En die nieuwe puntentelling is inderdaad waardeloos. Hoe kwamen ze erbij om te denken dat dit een verbetering zou zijn? Mag hopen dat ze dit gaan terugdraaien of tenminste een extra kolom met enkel de ritpunten gaan inpassen om deze blunder te herstellen. Ook slordig dat ze Jim in plaats van Meintjes punten hebben gegeven, de kenners hadden natuurlijk meteen door dat dit niet klopte. Maar dat kleinigheidje zullen ze morgen wel hebben hersteld.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Door de enorme lading kritiek zal deze aanpassing vanavond teruggedraaid worden.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Ik las het ja

Goed, waarde Vuelta Volgers, we kunnen er na een valse start toch aan beginnen, de renners hadden wat moeite met een zanderig strandweggetje en de MoMeSubPoolKenners met ingewikkelde scoreverwerking, maar alles sal uiteindelijk reg kom. Maar dan niet voor de Haai van de Straat van Messina, die zich lekker naar voren liet sturen en door de organisatie onverbiddelijk op de boot terug naar Sicilië werd gezet. Dit gebeurde allemaal ver achter de mannen met de kloeke klimmersbenen die meteen tevoorschijn dienden te worden gehaald, waarbij Johan Esteban Chaves Rubio uiteindelijk De Vlinder van Maastricht net af wist te houden om met een fraaie zege de Maillot Rojo binnen te slepen. Ook in de MoMeSubLiga een nerveuze bedoening van jewelste, maar het was McSavah die verreweg het grootste verzet op de pittige slotpuist rond kon draaien en met een hallucinant hoge score de top 10 overall haalde en zich, veel belangrijker, bovendien de eerste leider in de SubLiga mag noemen, vóór De Jantjes en El Loco:

1 McSavah 92

2 De Jantjes 84

3 El Loco 77

4 Paap 72

5 LuukRamaker 63

6 AHWA 59

. El Conquistador 59

8 Finisterra 57

9 mjk87 56

. Justus18 56

Door de gebrekkige organisatie kunnen we nog niet al te veel zeggen over de Lanterna Roja óf de positie van de SubLiga, daar gaan we later vandaag of morgen maar eens aan beginnen. Oftewel: hasta luego!

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

AHWA schreef:

(quote)

Top!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Gelukkig.

Gaat vandaag weer link worden als Ewan gaat meesprinten; grote kans op een tuimelpartij.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Ik ben weer even op vakantie en heb geen toegang tot een pc. Verwerking Vuelta dus pas woensdag waarschijnlijk. Moest iemand zich geroepen voelen, gooi ik het open. Hetzelfde geldt voor de kleurtjes, McSavah.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

De zoete wraak van de Tourminator, waarde Vuelta Volgers, in Málaga waar Peter Sagan, het Kanon van Zilina, zijn collegasprinters Bouhanni en Degenkolb in een machtige spurt te snel af was. Het leverde ballonnen, taart en champagne op bij Knisper, want de rappe MoMeKenner had met ook nog Drucker en Richeze de hele top 5 in zijn team opgenomen: een eclatante dagzege is dan het logische gevolg:

1 Knisper 99

2 jeroen dn urste 70

3 tovenaar 63

. Justus18 63

. LuukRamaker 63

. otherfool 63

7 pauljojo 59

8 lucdecoster 56

. MatthijsGr00t 56

. VivaLaHop 56

De SpoPoOrganisatie heeft in al haar wijsheid besloten de puntentelling weer terug aan te passen zodat we nu een adequate top 10 kunnen presenteren. Daarin is het voorlopig LuukRamaker die het mooie weer maakt, terwijl ook Justus18 en jeroen dn urste inmiddels de kaap van de 100 hebben gerond:

1 LuukRamaker 126

2 Justus18 121

3 jeroen dn urste 107

4 VivaLaHop 96

5 De Jantjes 93

6 AHWA 92

. El Loco 92

8 citybird 91

. Finisterra 91

10 Teunnis 88

De SubLiga laat er geen gras over groeien en staat op een keurige 5e plek, terwijl de Lanterna Roja aan het frame van eRCee hangt te bungelen, vooral een gevolg van de afstappende kluns Niemiec: -40. Morgen een vlakke etappe met een Spaanse twist aan het einde, ik zou zeggen, graag hasta mañana!

Justus18

• 695 berichten
  • 79 stemmen

Ik ben erg blij met de herstelde puntentelling, zodat de normale verslaggeving hier weer op orde is .

Last minute veranderingen zijn meestal niet goed, maar oorspronkelijke kluns Burghardt heb ik op het laatste moment vervangen door Zeits. Pfoeeh....

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Mijn LM wissel was Dumoulin out voor Henao. Rampzalige wissel denk ik.

Henao was nochtans sterk in Polen maar is hier blijkbaar zelfs eerder knecht dan Roche...

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Kan nog alles gebeuren joh. Henao zie ik ongeveer wel net zoveel puntjes bijeen sprokkelen als Dumoulin.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Ik had hem eigenlijk op de plaats van Roche verwacht in rit 2. Leek me een ideale klim voor Henao. Maar goed, die Sky's wisselen nogal vaak af als laatste man rond Froome.

Erg tevreden met de sprintrit gisteren. Met enkel Drucker en Richeze goed de schade beperkt tegen de teams met meer/grotere sprinters.

Er is trouwens maar 1 reden waarom ik Roche niet heb: de concurrentie binnen de eigen ploeg (Froome, Henao, Nieve).

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Ik had Roche wel de hele tijd, maar gewisseld omdat hij de laatste jaren gewoonweg niet presteert tijdens de grote rondes. Sowieso geen echte puntenpakker op een bizarre Vuelta score na.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Dumoulin gaat (een stuk) meer punten pakken dan Henao, daar ben ik redelijk zeker van. Zie hem zelfs wel een gooi doen naar de eindzege. Een goed klassement moet er toch zeker wel inzitten. Roche zit weliswaar in het Sky keurslijf, maar hij is altijd goed in de Vuelta, dus dat was voor nul punten wel echt een zekerheidje bij mij. Had helaas geen plek voor een tweede 1-punter, dus hopelijk kan Chaves de schade ten opzichte van Dumoulin een beetje beperken.

Overigens toch veel kansen voor klimmers en vluchters en weinig sprintritten in tegenstelling tot wat ik eerder zei. Had ook even niet in de gaten dat het vlakke Burgos - Burgos de tijdrit betrof. Ik heb dus wel weer vertrouwen in mijn SP-team gekregen.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Een lekker pittige Puist voor de Onverslaanbare, waarde Vuelta Volgers, want de ouwe getrouwe Valverde weet natuurlijk wel raad met zo'n kuitenbijter vlak voor de meet: hij won de etappe vóór het Kanon van Zilina en Danny Moreno. In de MoMeSubLiga een hoop pretendenten maar het was mjk87 die zich met rode koontjes tussen de rondemissen mocht nestelen voor de nodige luchtzoentjes, hij speelde met ook nog Nicolas 'familie van' Roche de complete top 4:

1 mjk87 88

2 McSavah 78

3 Paap 76

4 AHWA 75

5 LuukRamaker 73

6 Teunnis 72

7 Finisterra 69

8 pauljojo 64

9 eRCee 60

10 El Conquistador 58

De Maillot Rojo zat lekker mee van voren: LuukRamaker profiteert optimaal van zijn frisse benen deze eerste week en denderde al richting de 200 punten. De voorsprong op de eerste achtervolgers, die allen op een zakdoek van elkaar staan, mag er intussen al zijn:

1 LuukRamaker 199

2 AHWA 167

3 Justus18 164

4 Paap 163

5 Teunnis 160

. Finisterra 160

7 jeroen dn urste 159

8 VivaLaHop 150

9 El Conquistador 137

10 II Grillo 136

De SubLiga doet het op plek 7 terwijl de Lanterna Roja nog immer in het bezit van eRCee is, al schoot de ongelukkige vandaag wel de zwarte cijfers in: 20 punten. Morgen sprinten met een listige slotkilometer: uw verslaggever zet zijn centjes op John Beton. Graag hasta mañana!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Montorsi is bezig met de eindzege veilig te stellen met 4 ritzeges op 5 koersen. Bijna 1000 punten meer dan de eerste achtervolgers, Knisper en david bohm! Enkel Teunnis slaagde er even in om de hegemonie te verbreken. Uiteraard draagt Montorsi ook de rode trui.

Vattenfall

1. Montorsi 100

2. LuukRamaker 80

3. Knisper 70

Vuelta 2

1. Montorsi 134

2. Finisterra 126

3. Knisper 100

Vuelta 3

1. Teunnis 104

2. david bohn 80

3. otherfool 70

Vuelta 4

1. Montorsi 135

2. Finisterra 124

3. Teunnis 80

Vuelta 5

1. Montorsi 107

2. McSavah 103

3. otherfool 80

Vuelta stand

1 Montorsi 445

2 Finisterra 301

3 Teunnis 254

Totaal

1 Montorsi 6408

2 Knisper 5506

3 david bohm 5501

4 Teunnis 5464

5 otherfool 5129

6 McSavah 5019

7 Finisterra 4820

8 tovenaar 4649

9 LuukRamaker 4616

10 MatthijsGr00t 4495

11 Outsiders 1252

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Een sprint op de macht, waarde Vuelta Volgers, en dus een tweestrijd tussen John 'Beton' Degenkolb en Peter 'Tourminator' Sagan... maar oh oh oh, wie was nu toch dat kleine Orica bommetje dat de beide favorieten een stevige poets bakte? Maar natuurlijk, Caleb Ewan, de Pocket Rocket uit Sidney, nog helemaal nat achter de oren maar wel met een punch om U tegen te zeggen. Team Knisper had het menneke al lang in de mot, al was het maar omdat Knisper elke relevante sprinter op had gesteld, alleen team otherfool kon enigszins zijn wiel houden:

1 Knisper 98

2 otherfool 87

3 lucdecoster 71

4 Timmy 69

5 LuukRamaker 63

6 pauljojo 54

. jeroen dn urste 54

8 VivaLaHop 46

9 tovenaar 44

10 Justus18 43

. El Conquistador 43

LuukRamaker zat gewoon weer ouderwets mee van voren en stormde de top 10 overall binnen: de naaste concurrentie doet het inmiddels op een achterstand van een punt of 50:

1 LuukRamaker 262

2 jeroen dn urste 213

3 Justus18 207

4 Finisterra 198

5 VivaLaHop 196

6 Teunnis 194

7 AHWA 193

8 El Conquistador 180

9 Timmy 178

10 II Grillo 174

. Knisper 174

De SubLiga handhaafde zich op de 7e plek en heeft ongetwijfeld grootste plannen deze Vuelta, terwijl de Lanterna Roja bij eRCee bleef met 38 punten. Morgen gaan we met de Vlinder van Maastricht in het Heilige Rood koersen naar de Sierra de Cazorla, wederom een lastige finish, graag hasta mañana!

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ja dit wordt niks meer. Het was niet mijn wielerjaar, die laatste plaats is bijna niet te vermijden. Next year sla ik terug. Ofzo.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Bedankt Finisterra!

Het probleem van tovenaars en mijn team is dat we geen uitschieters hebben. Ik heb de laagste hoogste score met 664, en dat is met mijn vierde renner. Teunnis eerste renner scoort meer dan mijn nummer een, twee, drie, vijf en zeven bij elkaar. Tja. Heb wel een goede selectie voor de kortere rittenkoersen en enkele eendagskoersen, maar duidelijk niet voor de grote rondes. In de Tour wel een aardige selectie op papier, maar daar zat het tegen. Montorsi heeft juist in de grote rondes zijn slag geslagen. Volgend jaar dus meer tactisch selecteren.

SP gaat wel lekker, als zelfs Pozzovivo en Moreno in een etappe gewonnen door Ewan gaan scoren ziet het er goed uit. Wel 97 minpunten, maar voor 4 punten kan je normaal het dubbele rekenen. Al had ik anders Thomas genomen als kluns die zo richting de nul punten lijkt te gaan, dus dan moet de 2-punter die ik anders niet had genomen wel meer dan 97 punten scoren. Het weglaten van Bouhanni pakt tot nu toe onverwacht niet slecht uit, al heeft Martin tot nu toe ook minder dan verwacht gebracht. Hopelijk vandaag weer eens een mooi nummertje.

Valverde lijkt alleen wel wat minder ten opzichte van Froome (die ik niet heb), dat zou me ook nog kunnen opbreken.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Schleck met zijn eerste puntje

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Chaves, wat een held plots na een zwak seizoen.

Vuelta 6

1. Finisterra 158

2. david bohm 86

3. Montorsi 79

Vuelta stand

1 Montorsi 524

2 Finisterra 459

3 Teunnis 255

Totaal

1 Montorsi 6487

2 david bohm 5587

3 Knisper 5555

4 Teunnis 5465

5 otherfool 5129

6 McSavah 5044

7 Finisterra 4978

8 tovenaar 4649

9 LuukRamaker 4616

10 MatthijsGr00t 4572

11 Outsiders 1255

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Hehe, ben op vakantie, dus nog niet echt gevolgd, maar het is wel redelijk absurd dat ik 4 ritten win als de bergen nog goed en wel moeten komen

Zelfs renners als Jempi zijn gaan scoren de laatste weken, in het begin van het seizoen nog nauwelijks kunnen plaatsen in de sprint. Enorm portie geluk gehad tijdens de draft zullen we maar zeggen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.