- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Als ik dat lijstje met punten zie schrik ik wel even. Maar ik neig inderdaad naar Nibali als kluns. Gevaarlijk maar soms moet je een gok wagen.. Liever een paar keer laatste en dan een ereplaats dan altijd middenmoot
Het wordt wel erg lastig kiezen trouwens, er zijn zoveel goede renners en dan is het nog de vraag of de zwarte punten van Froome, Valverde en Purito het waard zijn.
Genoeg te puzzelen!
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Die Vuelta van 2011 sloeg sowieso nergens op
Cobo won en de volstrekt onbekende Chris Froome (2x normaal, 1x SW en 1x kluns) werd derde. Nibali werd keurig zevende, zijn slechtste uitslag in zijn laatste tien rondes.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4708 stemmen
Wel, ik zou zelf nooit Nibali of Valverde als kluns nemen, maar zeker die eerste komt toch in aanmerking voor 4 punten met een Tour in de benen. Nog nooit bewezen die combinatie aan te kunnen itt Valverde. Bovendien scoort zo een Valverde ook al veel op de puncheraankomsten itt Nibali.
Maar vond het verder gewoon vreemd dat moviefreak Froome overweegt als kluns maar Nibali dus niet. Froome bewees in 2012 alvast in beide rondes goed te kunnen zijn.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Je hebt toch helemaal geen dure kluns nodig hier? Er zijn zo weinig zwarte punten uitgedeeld dat ik het gewoon met een 0-punter ga doen (als het zo blijft).
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4708 stemmen
Ik heb nog geen selectie proberen te maken met die halve startlijst. En voor de duidelijkheid, ik doelde inderdaad op Nibali.
Maar eerder omdat ik ergens meen te lezen dat er een ideale kluns was gevonden (bleek dus om een SW te gaan). Zelf volgens mij nog nooit een kluns genomen van meer dan 2 ZP.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4708 stemmen
Zit tot zondag met enkel mobiel internet (vakantie). Verwerking Eneco dus pas dan. Als iemand wil verwerken eerder gooi ik het wel open.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Froome krijgt dus vier zwarte punten. Zijn teamgenoten Nieve (1), Henao (1) en Thomas (2). Vooral Thomas zal toch niet voor een klassement gaan rijden maar hij zal wel zijn kopman tot op de laatste dag willen bijstaan. Wederom een interessante kluns. Nieve ook trouwens. Henao voor 1 punt zou normaal een goede deal zijn maar zolang Froome meedoet mag hij ook niet voor eigen kansen gaan. Moeilijk moeilijk.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4708 stemmen
Balen dat Froome meedoet met Henao in het jaarspel. Thomas lijkt de Ferrari en Peraud van de Vuelta te zijn voor SP. Al zal hij wel iets scoren...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Twee punten voor Thomas en nul voor Roche. Sinterklaas komt vroeg bij SP. Nibali en Froome zouden lucratieve klunzen kunnen zijn, maar ik heb zo te zien niet zoveel punten nodig.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
De ploeg van Giant-Alpecin is inmiddels ook bekend.
Alle ballen op John Degenkolb en dus drie zwarte punten. De vraag is of hij de Vuelta zal uitrijden gelet zijn ambities voor het WK. Zonder truipunten is hij die drie punten niet waard als je het mij vraagt. Daarnaast heeft Giant-Alpecin nog Tom Dumoulin (1 zw) waar ze veel van verwachten in de individuele tijdrit (rit 17!!) en hebben ze met Mezgec (1zw) en Zico Waeytens twee redelijk rappe mannen mocht Der John afstappen. Voor Sportpools is het wat mij betreft een team dat ik graag oversla. Alleen bij Astana al zeven renners die ik liever heb.
mjk87 (moderator films)
-
- 14544 berichten
- 4523 stemmen
Die nieuwe manier van je team maken is wel ontzettend fijn, scheelt weer een hoop gewissel tussen de schermen met je team en alle renners.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Vorige keer dat Degenkolb na de Vuelta het WK ging betwisten reed hij gewoon uit (met een enorme infectie ook nog).
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dumoulin is voorlopig wel mijn enige 1-punter. Voor Degenkolb heb ik al Bouhanni voor een punt minder en ik neem traditioneel weinig spurters.
Oh en 12-08 19:49 Deleted EWAN Caleb AUS OGE, sure 
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Verdikke zijn jullie nu allemaal tips aan het geven of is het de concurrentie zand in de ogen gooien?
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Verdikke zijn jullie nu allemaal tips aan het geven of is het de concurrentie zand in de ogen gooien?
Voor jou ook nog even een tip dan: ik hoorde dat Giant voor de sprints Tom Stamsnijder gaat uitspelen vanwege het falen van Degenkolb in de Tour. Doe er je voordeel mee!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Lutsenko zou echt meer punten in de Eneco Tour moeten halen. Was een van de sterkste in koers maar aan de meet slechts dertiende. Wel cool die oversized zonnebril. Slagter harkt voor de verandering ook eens wat punten binnen. Er zit tenminste weer wat progressie in om in ieder geval niet laatste te eindigen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4708 stemmen
Ritzeges voor Montorsi, 2x tovenaar, Fini en david bohm. Montorsi leider zowel in de Eneco als overall. Matthijs neemt even de rode lantaarn over.
Eneco 2
1. Montorsi 164
2. Knisper 80
3. tovenaar 70
Eneco 3
1. tovenaar 100
2. david bohm 95
3. MatthijsGr00t 80
Eneco 4
1. Finisterra 140
2. LuukRamaker 85
3. McSavah 50
Eneco 5
1. david bohm 70
2. Finisterra 65
3. tovenaar 63
Eneco 6
1. tovenaar 125
2. Teunnis 80
3. Knisper 70
Eneco stand
1 Montorsi 482
2 tovenaar 387
3 david bohm 326
Totaal
1 Montorsi 5830
2 david bohm 5323
3 Knisper 5254
4 Teunnis 5099
5 otherfool 4902
6 McSavah 4883
7 tovenaar 4542
8 Finisterra 4489
9 LuukRamaker 4486
10 MatthijsGr00t 4321
11 Outsiders 1157
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Even? Ik hoop het
Vuelta belooft ook weinig goeds..
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4708 stemmen
otherfool pakt de slotrit en Montorsi wint het rondje voor tovenaar en david bohm. Met meer dan 500 punten voorsprong en een sterke Vuelta ploeg lijkt de winnaar van ons jaarspel reeds bekend. Of kan iemand van de achtervolgers nog voor een heuse ommekeer zorgen?
Eneco 7
1. otherfool 77
2. Teunnis 61
3. tovenaar 37
Eneco eindstand
1 Montorsi 515 
2 tovenaar 424 
3 david bohm 341 
4 Finisterra 291
5 LuukRamaker 278
6 Knisper 267
7 Teunnis 211
8 otherfool 177
9 McSavah 138
10 MatthijsGr00t 123
11 Outsiders 86
Totaal
1 Montorsi 5863
2 david bohm 5338
3 Knisper 5254
4 Teunnis 5160
5 otherfool 4979
6 McSavah 4883
7 tovenaar 4579
8 Finisterra 4498
9 LuukRamaker 4486
10 MatthijsGr00t 4321
11 Outsiders 1157
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Inmiddels is ook de deelname van Dan Martin bij de Vuelta bevestigd (2 zw), voor één punt had ik hem genomen maar twee lijkt me teveel. Het wachten is vooral op de definitieve selectie van Tinkoff. Sagan gaat vrijwel zeker rijden en er gaat een ongelofelijk gerucht rond dat Bertje Contador alsnog de Vuelta wil gaan rijden 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
De tijd dat Slagter goed kon finishen lijkt steeds verder weg. Lutsenko blijkbaar ook minder dan ik dacht of tenminste hoopte. Al heb ik de koers vandaag niet gezien.
Ik lees dat Bertje niet op de shortlist van twaalf renners voor de Vuelta staat en daarom niet in de definitieve selectie kan zitten. Sowieso alle ballen op Majka mag ik hopen. Voor het klassement dan, want Sagan zou wel kunnen starten.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Apart dat ik de Eneco win. Vooral dankzij Greipel zo te zien. Ook mooi dat Jempi nog wat puntjes pakt, die had ik dit jaar wel wat vaker in de sprintjes in de kleine rondes verwacht eigenlijk.
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Gelukkig van de laatste plaats af door prima optreden in de Eneco. Nu nog even doorknallen in de Vuelta om die laatste plaats voorgoed vaarwel te zeggen.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Inmiddels is bekend geworden dat Giampaolo Caruso van Katusha is betrapt op EPO, die zal dus in elk geval niet meer deelnemen aan de Vuelta. Het gaat het hier over een staal uit Maart 2012 die opnieuw is getest met de opsporingsmethodes van nu. Met de positieve plas van Luca Paolini tijdens de laatste Tour de France komt Katusha in de problemen.
De UCI kan mogelijk Katusha een schorsing opleggen waardoor de hele ploeg de Vuelta gaat missen. Dit zou dus betekenen dat we een Vuelta zonder Dani Moreno en Purito kunnen krijgen. Wat een timing weer... 
Edit: Kennelijk heeft Katusha het recht om de B-stalen van zowel Caruso als Paolini af te wachten en dat kunnen ze wel rekken tot het einde van het seizoen. Dan een schorsing voor drie maanden en weer over tot de orde van de dag?
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Kijk aan, ik zat al te wachten op het eerste dopinggeval in mijn jaarteam. Vier uur voor bekendmaking alvast beginnen te werken aan een charmeoffensief. Wel jammer, vind het een mooie renner en is belangrijk voor Purito. Vuelta komt voor Katusha niet in gevaar lees ik inderdaad.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Misschien een ideetje voor Fini om McSavah nu uit de Vuelta te bannen 
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Prima, veel punten zal het me toch niet kosten en het bespaart me de lijdensweg. 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4708 stemmen
Geen Betancur en Meersman meer. Tis nog niet eens begonnen...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.