• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.163 gebruikers
  • 9.382.071 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

stinissen schreef:

Even een vraagje ik had Nacer Bouhanni als kluns ik weet dat dit een risico is maar onderaan staat dat ik 208 punten heb maar in het algemeen klassement heb ik er maar 120 Authenticatie - Sportpools klopt dit wel ben 2043 plaatsen gezakt

wtf..ik ook..

Wat is dat voor onzin? Dom kutspel.

stinissen (crew films & series)

• 23466 berichten
  • 76973 stemmen

kos schreef:

(quote)

wtf..ik ook..

Anders sta ik gewoon in de top 4

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Ja boys, een gehavende (!) sprinter (!) als kluns nemen is smeken om afstapstrafpunten natuurlijk...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Misschien verward met tenniskluns, die WEL zo snel mogelijk eruit moet. Het kan erger natuurlijk, want eerst kreeg je de volle mep strafpunten als je kluns eruit ging ook al was het in de laatste etappe. Nu krijg je minder strafpunten als hij bijna de hele ronde rijdt.

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

Ja, ik dacht juist hoe eerder er uit hoe beter. manman.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

kos schreef:

Ja, ik dacht juist hoe eerder er uit hoe beter. manman.

Vorig jaar vroeg je je af waarom je reserves geen punten haalden... De spelregels zijn gewoon openbaar

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

?? dat lijkt me sterk dat ik dat vroeg..

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

kos schreef:

Ik ben inmiddels 5 mensen kwijt uit mn pool, maar heb niet het idee dat mn reserves punten halen of zo..

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

Als je basisrijders verdwijnen komen daar toch reservers voor in de plaats??

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Nee, ook dit jaar weer niet

Meevallertje: je reservekluns wordt ook niet ingezet...

Ik verwijs je verder graag naar Spelregels - Sportpools Twee minuten leeswerk.

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

Dus je hebt gewoon geen fuck aan je reserves.

stinissen (crew films & series)

• 23466 berichten
  • 76973 stemmen

kos schreef:

Dus je hebt gewoon geen fuck aan je reserves.

Die gelden alleen bv een uur voordat de tour begint er nog iemand afvalt of zo

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ja, wielrenpools zijn ongeveer de frustrerendste spelletjes die er bestaan, want er valt werkelijk geen peil op te trekken. Dat maakt het juist zo leuk, maar af en toe wil je de tv en computer het raam uit smijten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Teunnis pakt alweer z'n derde zege maar otherfool blijft erg nipt in het geel.

Tour 6

1. Teunnis 130

2. MatthijsGr00t 105

3. otherfool 79

Geel

1 otherfool 493

2 Teunnis 491

3 LuukRamaker 347

Totaal

1 david bohm 4407

2 Montorsi 4275

3 McSavah 4016

4 otherfool 3817

5 MatthijsGr00t 3758

6 Teunnis 3739

7 LuukRamaker 3603

8 tovenaar 3455

9 Knisper 3304

10 Finisterra 2842

11 Outsiders 850

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Finisterra schreef:

Teunnis pakt alweer z'n derde zege maar otherfool blijft erg nipt in het geel.

Eigenlijk moet ik m'n mond houden maar Coquard is 3e geplaatst en Degenkolb 4e...

Geel derhalve voor Teunnis...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Het was kiezen tussen Trentin en Stybar. Had kunnen weten dat Stybar ook een etappe ging winnen. Hopen dat Trentin nog wat gaat scoren in de overgangsetappes.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Eigenlijk moet ik m'n mond houden maar Coquard is 3e geplaatst en Degenkolb 4e...

Geel derhalve voor Teunnis...

Jep, had het ook gemerkt. Op de beelden leek dat echt totaal niet het geval te zijn. Op CF was er ook al discussie. Pas het later wel aan als het officieel wordt.

Op voorhand dacht ik dat zo een rit als deze zeker voor Kwiat was, maar die is blijkbaar gewoon puur knecht in deze Tour... Vandaar dat ik geen Stybar heb bij SP, teveel concurrentie binnen de eigen ploeg dacht ik.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Stybar! Nice:) Jammer van de valpartij en ook heel jammer voor Martin zelf.

Kwiat valt vies tegen, ik heb hem niet voor niets gekozen op SP. Hij was eigenlijk te duur maar ik dacht dat hij van te voren verstoppertje aan het spelen was en hier zou gaan knallen. Vooralsnog niet maar zijn kansen komen:)

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Soms ligt geluk en pech zeer dicht bij elkaar, waarde volgers van de Tour, zoals vandaag in Le Havre waar de gele Panzerwagen met een van pijn vertrokken gezicht op het asfalt lag terwijl een kilometer verder zijn ploegmakker Zdenek 'Styby' Stybar de handjes in de lucht mocht gooien: hij won vóór andermaal de Tourminator en, laten we dat voor het gemak aannemen, Coquard. In de MoMeSubLiga betekent ook een ontregelde sprint een overwinning voor de mannen met de snelle spiervezels van El Conquistador, al was het sprintje vandaag door de volop meespurtende eRCee een stuk spannender dan gisteren:

1 El Conquistador 77

2 eRCee 73

3 Paap 55

4 stinissen 50

5 Kos 46

6 De Jantjes 41

. Timmy 41

. tovenaar 41

9 Sir Tinus 40

10 Arjan_Hanse 38

Maillot Jaune SergioMalick werd opgehouden door een valpartij en leek het gele kleinood te verspelen, maar hield juist op het eind nog genoeg overschot op het sprintersteam van El Conquistador:

1 SergioMalick 305

2 El Conquistador 300

3 Timmy 281

4 tovenaar 250

5 Paap 222

6 otherfool 221

7 eRCee 219

. Leanna 219

9 Arjan_Hanse 213

10 De Willies 204

. citybird 204

De SubLiga houdt zich niet zo bezig met de sprints en zakte nog 1 plekje naar 10, terwijl de Lanterne Rouge nog altijd voor Fox McCloud is met op de kop af 50 punten. Morgen maar weer een sprintje trekken? Graag à demain voor het antwoord!

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

eRCee schreef:

Vond hem sowieso teveel een onzekere factor. Als het aankomt op koersslimheid, meezitten, compleetheid en mentaliteit schat ik bijvoorbeeld Bardet hoger in.

Pure klimvermogen van Pinot was vorig jaar natuurlijk wel erg goed, maar in een gemankeerd deelnemersveld, en verder heeft hij toch nooit bij de absolute top gereden.

Maar in goede vorm wel een musthave voor Sportpools. Zou normaal gesproken ook 2e worden in het jongerenklassement bijvoorbeeld. Wat nog steeds kan, trouwens. Bergpunten, top 6 eindklassement, veel top 10 in etappes.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

kos schreef:

(quote)

wtf..ik ook..

Huh? Dat is altijd al zo geweest. Sterker: dit jaar word je gematst. Voorheen waren het altijd standaard 100 strafpunten bij het uitvallen van je kluns - ook al had je rennert eerder al 150 punten. gescoord.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Otherfool terug in het geel na zijn tweede - en zeer ruime - ritzege.

Tour 7

1. otherfool 205

2. Montorsi 80

3. Teunnis 70

Geel

1 otherfool 688

2 Teunnis 561

3 Montorsi 421

Totaal

1 david bohm 4427

2 Montorsi 4355

3 McSavah 4016

4 otherfool 4012

5 Teunnis 3809

6 MatthijsGr00t 3798

7 LuukRamaker 3657

8 tovenaar 3455

9 Knisper 3322

10 Finisterra 2861

11 Outsiders 875

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Het mag even duren maar daar was-ie dan hoor, het Mannetje van Man In de bergen heeft team otherfool niet te veel te zoeken deze Tour maar het Geel wordt voorlopig met trots gedragen!

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Misschien wel de laatste kans voor de rappe mannen vóór Parijs, waarde volgers van de Tour, en dus zaten ze allemaal vooraan te drummen aan de finish in Fougères. Aan de meet bleek uiteindelijk Cannonball Cav het snuggerst door de binnenbocht te nemen en zo de Groene Gorilla, de Tourminator en John Beton achter zich te laten, een zege waar het Britse Bommetje lichtelijk emotioneel onder was. In de MoMeSubLiga begint het sprintgeweld van El Conquistador inmiddels hallucinante vormen aan te nemen: de kwieke rasspurter begon eraan onder de vod, kwam als 2e overall binnen en had het flitsinterview al gegeven toen de rest van de sukkelaars nog eens binnen kwam druppelen:

1 El Conquistador 127

2 Montorsi 67

3 citybird 61

4 Sir Tinus 53

. tovenaar 53

6 otherfool 52

7 Arduano 48

. De Willies 48

9 Timmy 46

10 LuukRamaker 44

En zo gebeurde wat niet uit kon blijven: na 3 machtige spurts op rij nam El Conquistador teven de Maillot Jaune over van SergioMalick, die al lang wist hoe laat het was en zich vandaag rustig uit liet bollen in het peloton. Ook vaste waarde Timmy vinden we nog immer op het voorlopige podium:

1 El Conquistador 427

2 SergioMalick 338

3 Timmy 322

4 tovenaar 303

5 otherfool 273

6 citybird 265

7 Montorsi 263

8 De Willies 252

9 eRCee 239

10 Arjan_Hanse 235

De SubLiga houdt zich nog immer koest op 9, terwijl de Lanterne Rouge ook morgen weer aan het frame van Fox McCloud zal hangen gezien de magere 55 puntjes. Morgen de Muur van Bretagne opfietsen, zo op het oog te steil voor de mannen van El Conquistador dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Graag à demain!

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Leg ergens een Muurtje op het parcours, waarde volgers van de Tour, en Alexis Vuillermoz is in zijn sasje: na een fraaie ereplaats in Huy wist het Franse lichtgewicht in Bretagne de mooiste overwinning uit zijn carrière te halen. Allicht niet direct een zeer gekende naam, maar er waren toch nog de nodige MoMeKenners die het in de nieuwbakken Franse held zagen zitten, en het was jeroen dn urste die daar vandaag de meeste sprokkelaars bij zette, zoals een Dan Martin en Valverde:

1 jeroen dn urste 75

2 lucdecoster 70

3 Teunnis 58

4 Knisper 56

5 Arjan_Hanse 55

6 mjk87 52

7 Paap 50

. tovenaar 50

9 MatthijsGr00t 49

10 SergioMalick 47

Voor de Maillot Jaune El Conquistador was het vandaag overleven en dat lukte wonderwel, met nog altijd een flinke voorsprong van 50 punten op eerste achtervolger SergioMalick en ruim 70 op Timmy:

1 El Conquistador 435

2 SergioMalick 385

3 Timmy 364

4 tovenaar 353

5 Arjan_Hanse 290

6 otherfool 287

7 De Willies 286

8 Paap 283

. eRCee 283

10 lucdecoster 279

De SubLiga weet dat je in de 1e week de Tour niet kunt winnen maar wel verliezen en heeft het al met al kalmpjes aangedaan met een 10e plek tot gevolg. De Lanterne Rouge zal op de eerste rustdag in het bezit zijn van moviemafketel met 71 puntjes. Morgen een TTT, overmorgen een rustdag, voor wat betreft de SportPools gaan we er dinsdag terug aan beginnen en dan wachten de eerste bergen al. Graag à mardi!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Zelfs op een muur zakken mijn SP-renners er blijkbaar finaal doorheen. In de jaarpool is Gallopin ook slechts de enige die scoort en die heb ik dan weer niet bij SP. Vooral Bardet valt me nu vies tegen, die heeft verder geen malheur gekend dacht ik? Had toch gewoon Sagan moeten namen. Hij zal wel iets minder gaan scoren dan vorig jaar, maar het is zo'n zekerheidje. Hoop dat de bergen een beetje beterschap brengen.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Ritzege voor tovenaar, geel blijft voor otherfool maar hij stond toch op kraken.

Tour 8

1. tovenaar 111

2. david bohm 105

3. Teunnis / Fini 100

Geel

1 otherfool 690

2 Teunnis 661

3 Montorsi 434

Totaal

1 david bohm 4532

2 Montorsi 4368

3 McSavah 4066

4 otherfool 4014

5 Teunnis 3909

6 MatthijsGr00t 3805

7 LuukRamaker 3685

8 tovenaar 3566

9 Knisper 3348

10 Finisterra 2961

11 Outsiders 875

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

McSavah schreef:

Zelfs op een muur zakken mijn SP-renners er blijkbaar finaal doorheen. In de jaarpool is Gallopin ook slechts de enige die scoort en die heb ik dan weer niet bij SP. Vooral Bardet valt me nu vies tegen, die heeft verder geen malheur gekend dacht ik? Had toch gewoon Sagan moeten namen. Hij zal wel iets minder gaan scoren dan vorig jaar, maar het is zo'n zekerheidje. Hoop dat de bergen een beetje beterschap brengen.

Sagan lijkt me eigenlijk bijna uitgescoord buiten de truipunten. Ik zie nog vooral veel bergritten en een aantal ritten die zich erg lenen voor vluchters (op de Champs na dan). Maar goed, de juiste alternatieven selecteren is ook geen sinecure (bv. Pinot, Costa en Bardet vallen serieus tegen voorlopig).

Vuillermoz is eigenlijk ook wel een zekerheidje als 0-punter nu. Jammer dat ik die over het hoofd zag. Al denk ik niet dat iemand dit zou verwacht hebben. Zeker met Bardet en Peraud in dezelfde ploeg.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Ik weet niet, denk dat Degenkolb, Sagan en Coquard elkaar ook wel eens in de bergetappes/vluchtetappes zouden kunnen gaan bekampen voor het groen. Die strijd is nog volledig open. Sagan heeft het nadeel dat hij toch zo nu en dan zal moeten knechten denk ik.

Vind die nieuwe puntentelling voor het groen trouwens geen verbetering; Stybar staat bijvoorbeeld dankzij één etappeoverwinning bergop ruim boven Boasson Hagen die er gewoon drie keer in een sprint bij was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.