- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Het is vaak een dubbeltje op zijn kant, waarde volgers, tussen ultiem geluk en diepe droefenis. Terwijl Christopher 'Froompie' FroomeFroome gedesillusioneerd afdroop was het Lars Boom die op de natte kasseien het Nederlandsche volk voor het eerst in 9 jaar nog eens deed juichen, in ieder geval tot een uur of 1 vannacht. LuukRamaker speelde deze nieuwbakken held weliswaar niet, maar wel de achtervolgende Tourminator en Haai, en pakte op grootse wijze deze kasseienzege:
1 LuukRamaker 66
2 Justus18 53
3 Leanna 42
4 jeroen dn urste 34
. Fox McCloud 34
. volvolvol 34
7 Kos 33
8 geke bouwman 31
9 Knisper 30
10 Vicks 28
10 Finisterra 28
Met dit fraaie staaltje greep LuukRamaker opnieuw de macht in de strijd om de heilige Maillot Jaune, hij sprong weer over stinissen terwijl volvolvol het podium vervolledigt:
1 LuukRamaker 265
2 stinissen 246
3 volvolvol 232
4 Justus18 209
5 david bohm 198
6 Fox McCloud 198
7 moviemafketel 194
8 Kos 190
9 eRCee 185
10 Vicks 183
De SubLiga verteerde de steentjes goed en klom naar 17, terwijl de Lanterne Rouge in bezit bleef van mjk87 die na het uitvallen van de Keniaanse Brit nog amper 50 punten over houdt. Graag' à bientôt!
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Froome was 1500 keer gekozen
De meesten hebben dan ook gekozen tussen Froome en Contador.
Maar die 1500 kunnen het dus al shaken.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Ach jo, het is pas echt zuur als je Cavendish en Froome allebei had, zoals citybird en Sir Tinus. 12 puntjes voor 10 zwarte lijst-punten, dat is ongeveer 400 punten te weinig. 
Overigens: DNS Richeze! De grote smaakmaker van de Tour dus naar huis. Jammer jammer Maximilliano. Niettemin diep respect voor 's mans prestaties natuurlijk; maar liefst twee keer top 170 gereden.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Net als Purito in de Giro had ik nu Froome gelukkig weer niet in de pooltjes gespeeld. Maar echt ervan profiteren zit er niet zo in, aangezien ik zoals het er nu uitziet veel verkeerde keuzes heb gemaakt op Sportpools en wel Modolo meteen kwijt was. Heb ditmaal wel meer gekozen voor vluchters en bolletjespuntenpakkers, dus die komen hopelijk vanaf de tweede week meer in beeld.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Gisteren wonnen de kasseienvreters van AHWA en vandaag kon Montorsi heel nipt gele trui McSavah afhouden. Zowel in de algemene stand als voor geel lopen AHWA en McSavah ook weer flink weg van de anderen.
Etappe 5 Tour;
1. AHWA 174
2. LuukRamaker 107
3. MatthijsGr00t 71
Etappe 6 Tour:
1. Montorsi 108
2. McSavah 106
3. AHWA 93
Geel:
1 McSavah 526
2 AHWA 501
3 Knisper 441
Jaarstand:
1 McSavah 4700
2 AHWA 4658
3 Finisterra 4077
4 david bohm 3902
5 Knisper 3511
6 Pitakaas 3257
7 Montorsi 3198
8 LuukRamaker 2987
9 MatthijsGr00t 2928
10 otherfool 2332
11 Outsiders 1416
Voor mezelf mogen die rotsprintjes wel stoppen nu!
Hup Valverde en VDB! Van prutser Pinot verwacht ik weer helemaal niets meer...
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Als u nog een paar grijpstuivers in het spaarvarken heeft zitten, waarde volgers, zet het dan per direct in op de eerste de beste Duitser die zich in een willekeurige sportarena begeeft. Na de drieluik van Kittel en de zevenklapper van de Mannschaft was het ditmaal Andre 'de Gorilla' Greipel die de overige rappe mannen te snel af was en zich op de brede borst mocht kloppen. Team lucdecoster speelde met ook nog Kristoff en S. Dumoulin de complete top 3 en wist de rest van het peloton met een machtige jump met gemak uit het wiel te sprinten:
1 lucdecoster 83
2 Paap 65
. Speedy23 65
4 AHWA 64
5 moviemafketel 57
6 jeroen dn urste 52
7 El Loco 45
. otherfool 45
9 Sir Tinus 44
10 stinissen 42
LuukRamaker bevond zich in de buik van het peloton en behield genoeg bonus om ook morgen het geel weer om de ranke schouders te mogen dragen, al is de voorsprong op stinissen wel geslonken. De ritwinnaar van vandaag maakte verder een sprongetje en completeert het voorlopige podium:
1 LuukRamaker 300
2 stinissen 288
3 lucdecoster 253
4 moviemafketel 251
5 volvolvol 246
6 Justus18 244
7 jeroen dn urste 233
. AHWA 233
9 Fox McCloud 232
. david bohm 232
De SubLiga lag vandaag bij een valpartij en kwam gehavend over de finish: over de 23e plek mogen we nog niet naar huis schrijven. De strijd om de Lanterne Rouge is inmiddels episch te noemen: mjk87 gaf het kleinood over aan Pitakaas dat met 74 punten er ééntje minder heeft. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen, graag à demain!
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
De rode lantaarn, wie had dat gedacht.
Ook geen idee wat ik aan het doen was toen ik dat ding invulde. Ik zie gewoon 2 namen die ik absoluut niet bewust heb gekozen.
Hoeveel was Coquard btw?
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
1 zwart puntje.
Het was voor mij kiezen tussen hem, Rojas of Molodo. En ik koos de llaatste uiteraard...
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Het was een goede dag voor mij gisteren (83 ptn) met Greipel en S.Dumoulin. Maar Froome is uitgeschakeld en ik heb geen Contador of Nibali. Dit is niet goed.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik heb Coquard zelfs even als SW gehad
Stef Clement abandon. Geen punten voor hem in de jaarpool dus.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Ik heb Coquard zelfs even als SW gehad
Een 1-punter als SW. De verhalen van 'die en die had ik eigenlijk op het oog' worden steeds sterker 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Haha, daar heb je me. Dan heb ik me vergist, maar ik weet vrijwel zeker dat ik hem in de voorselectie heb gehad.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Met een gezicht als een oorwurm, waarde volgers, haalde Peter Sagan vandaag zijn groene trui op. Wederom namelijk werd de Tourminator in extremis verslagen, door Matteo Trentin ditmaal, met wéér een 2e plek tot gevolg. De dolgelukkige ritwinnaar werd ondertussen weliswaar niet gespeeld door lucdecoster, maar die sprokkelde daarachter toch meer dan genoeg punten om zijn 2e ritzege op rij te pakken:
1 lucdecoster 60
2 Paap 50
3 Justus18 45
4 VivaLaHop 43
. MatthijsGr00t 43
. McSavah 43
7 Sir Tinus 41
8 LuukRamaker 38
. II Grillo 38
. citybird 38
En zo begint het de Tour der Lu(u)c(k)en te worden: LuukRamaker ziet als drager van de heilige Maillot Jaune nu lucdecoster het dichtst naderen, met alleen stinissen en Justus18 op directe schootsafstand:
1 LuukRamaker 328
2 lucdecoster 313
3 stinissen 304
4 Justus18 289
5 AHWA 270
6 volvolvol 269
7 jeroen dn urste 259
8 david bohm 256
. moviemafketel 256
10 Fox McCloud 255
De SubLiga kan de bergen ruiken en klom naar 18, terwijl de gehate Lanterne Rouge nog immer bij Pitakaas aan het frame hangt: hij deed er 1 puntje bij naar 75. Morgen een nog wat pittiger finale dus dan kan alles weer anders zijn, graag à demain!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
david bohm met een heuse dubbelslag!
Etappe 7 Tour:
1. david bohm 173
2. LuukRamaker 164
3. Knisper 100
Geel:
1 david bohm 594
2 Knisper 541
3 AHWA 527
Jaarstand:
1 McSavah 4700
2 AHWA 4684
3 Finisterra 4087
4 david bohm 4075
5 Knisper 3611
6 Pitakaas 3267
7 Montorsi 3213
8 LuukRamaker 3151
9 MatthijsGr00t 2935
10 otherfool 2332
11 Outsiders 1416
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Pfff, Vichot had ik meegenomen voor etappes als die van vandaag. Riblon lijkt niet goed te zijn (of speelt verstoppertje). Rojas komt geen heuvel over terwijl hij in Zwitserland nog beter leek te klimmen dan ooit. Kristoff komt in de zwaardere ritten net te kort. Haussler ligt vaker op de grond dan dat hij op de fiets zit. Kortom: ik begin het vertrouwen in m'n team te verliezen.
(Hup SW!)
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Met een gezicht als een oorwurm, waarde volgers, haalde Peter Sagan vandaag zijn groene trui op. Wederom namelijk werd de Tourminator in extremis verslagen, door Matteo Trentin ditmaal, met wéér een 2e plek tot gevolg. De dolgelukkige ritwinnaar werd ondertussen weliswaar niet gespeeld door lucdecoster, maar die sprokkelde daarachter toch meer dan genoeg punten om zijn 2e ritzege op rij te pakken:
1 lucdecoster 60
2 Paap 50
3 Justus18 45
4 VivaLaHop 43
. MatthijsGr00t 43
. McSavah 43
7 Sir Tinus 41
8 LuukRamaker 38
. II Grillo 38
. citybird 38
En zo begint het de Tour der Lu(u)c(k)en te worden: LuukRamaker ziet als drager van de heilige Maillot Jaune nu lucdecoster het dichtst naderen, met alleen stinissen en Justus18 op directe schootsafstand:
1 LuukRamaker 328
2 lucdecoster 313
3 stinissen 304
4 Justus18 289
5 AHWA 270
6 volvolvol 269
7 jeroen dn urste 259
8 david bohm 256
. moviemafketel 256
10 Fox McCloud 255
De SubLiga kan de bergen ruiken en klom naar 18, terwijl de gehate Lanterne Rouge nog immer bij Pitakaas aan het frame hangt: hij deed er 1 puntje bij naar 75. Morgen een nog wat pittiger finale dus dan kan alles weer anders zijn, graag à demain!
Hoewel ik natuurlijk weer eens te laat was met mijn lijstje, geniet ik zoals ieder jaar weer van je dagelijkse bijdrage otherfool. Chapeau! a demain......
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Zonder Frank wordt het toch lastig AHWA af te houden in de jaarpool
Atapuma en Clement zouden toch ook niet al te veel punten hebben gehaald. Ik denk dat de tourzege tussen AHWA en MatthijsGr00t zal gaan. Finisterra heeft ook een mooi team voor de vele niet-vlakke etappes die zullen volgen. De rest zal vermoedelijk te kort komen in het hooggebergte.
Vandaag zal ik waarschijnlijk weer terrein moeten prijsgeven. Heb wel veel vertrouwen in Horner, maar niet per se al voor vandaag. Een etappe voor Slagter is dit wel, maar dat was etappe 2 ook in mindere mate, en daar was hij niet goed genoeg. Verwacht van hem daarom helaas weer alleen knechtwerk voor Talansky, misschien juist door die val. Maar AHWA heeft ook nog Kwiat, Fuglsang en Bardet. Zou ook kunnen dat de vluchters de ruimte krijgen, maar dat zou toch wel jammer zijn. Misschien dat Movistar wel interesse heeft met Valverde.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Heyo, heyah mama di heyo, heyah mama di heyo, hé héhé hé héhé héhé, waarde volgers, het wordt een een leuke zomer met lieve mooie dromen voor Blel Kadri die de juiste etappe had uitgekozen om er van tussen te muizen: hij hield ruim genoeg marge om de kanonnen van het algemeen klassement voor te blijven en een impressionante zege aan zijn erelijst toe te voegen nabij het in Nederland negen jaar lang zo gekoesterde Gérardmer. Fox McCloud speelde achter de nieuwbakken Franse held zo'n beetje alle relevante grote namen en pakte aldus de eerste aankomst bergop:
1 Fox McCloud 73
2 Finisterra 64
3 Paap 61
4 jeroen dn urste 60
5 volvolvol 55
6 MatthijsGr00t 53
7 El Loco 48
8 Teunnis 46
9 De Jantjes 43
10 McSavah 41
Daarmee stortte de dagwinnaar zich in 1 keer de top 5 binnen van het algemeen klassement, dat nog altijd wordt aangevoerd door LuukRamaker voor zijn halve naamgenoot lucdecoster:
1 LuukRamaker 358
2 lucdecoster 339
3 volvolvol 324
4 Justus18 321
5 Fox McCloud 318
6 AHWA 309
7 stinissen 308
8 jeroen dn urste 304
9 MatthijsGr00t 288
10 McSavah 273
De SubLiga ondertussen weet nog altijd geen indruk te maken en sukkelt met vervelende schaafwonden op de 19e plek, terwijl de Lanterne Rouge nog altijd in het bezit is van Pitakaas met een luttele 102 punten. Morgen allicht weer een kans voor de baroudeurs, graag à demain!
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Een top 10 notering, een top 10 notering, mijn koninkrijk voor een top 10 notering...
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Een etappe voor Slagter is dit wel, maar dat was etappe 2 ook in mindere mate, en daar was hij niet goed genoeg. Verwacht van hem daarom helaas weer alleen knechtwerk voor Talansky, misschien juist door die val.
We hebben het hier al over gehad, maar wil nog even benadrukken dat Slagter in etappe 2 indrukwekkend was. Voerde op 40 km van de finish kilometerslang de forcing zodat er nog 25 man in het wiel zaten.
Kon het vandaag niet heel goed zien, maar ik dacht dat Slager er aan het einde nog wel goed bij zat, maar waarschijnlijk weer moest wachten op de asfaltminnende Talansky.
Dus Slagter zit nogal vast in de ploegentactiek, terwijl hij toch juist was meegenomen voor een dagsucces in deze Tour. Jammer.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Dat werd toen ook gezegd inderdaad, maar las vanochtend deze quote van Slagter, al hoeft dat nog niet alles te zeggen:
Niet goed genoeg voor de winst of een top-5 notering bedoel ik dan ook.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
H'm, ik had het wel willen zien. Slagter heeft zich voor mijn gevoel eerst een Giro met volop kansen op etappezeges door de neus laten boren en zit nu op kop te boren voor een kopman die teveel wil, zodat hij zelf eigenlijk niks kan laten zien. Zo zakt z'n seizoen wel een beetje in.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Had hem ook liever in de Giro gezien inderdaad.
Fox McCloud
-
- 951 berichten
- 841 stemmen
Heyo, heyah mama di heyo, heyah mama di heyo, hé héhé hé héhé héhé, waarde volgers, het wordt een een leuke zomer met lieve mooie dromen voor Blel Kadri die de juiste etappe had uitgekozen om er van tussen te muizen: hij hield ruim genoeg marge om de kanonnen van het algemeen klassement voor te blijven en een impressionante zege aan zijn erelijst toe te voegen nabij het in Nederland negen jaar lang zo gekoesterde Gérardmer. Fox McCloud speelde achter de nieuwbakken Franse held zo'n beetje alle relevante grote namen en pakte aldus de eerste aankomst bergop:
1 Fox McCloud 73
2 Finisterra 64
3 Paap 61
4 jeroen dn urste 60
5 volvolvol 55
6 MatthijsGr00t 53
7 El Loco 48
8 Teunnis 46
9 De Jantjes 43
10 McSavah 41
Daarmee stortte de dagwinnaar zich in 1 keer de top 5 binnen van het algemeen klassement, dat nog altijd wordt aangevoerd door LuukRamaker voor zijn halve naamgenoot lucdecoster:
1 LuukRamaker 358
2 lucdecoster 339
3 volvolvol 324
4 Justus18 321
5 Fox McCloud 318
6 AHWA 309
7 stinissen 308
8 jeroen dn urste 304
9 MatthijsGr00t 288
10 McSavah 273
De SubLiga ondertussen weet nog altijd geen indruk te maken en sukkelt met vervelende schaafwonden op de 19e plek, terwijl de Lanterne Rouge nog altijd in het bezit is van Pitakaas met een luttele 102 punten. Morgen allicht weer een kans voor de baroudeurs, graag à demain!
Een moment om te koesteren. Dank!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Toch denk ik dat McSavah met Contador, Rodriguez en Kristoff toch nog de Tour gaat winnen. Contador zal er in de bergetappes wel bij zitten en Rodriguez zit vandaag voorop en heeft plannen.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Uw verslaggever eist van u allen een pintje, waarde volgers, na het openbaren van de ultieme tototip deze Tour: alles op den Oosterbuur. Als het niet Kitteltje of de Gorilla is, dan is het dan wel der Pantzerwagen die één van zijn fameuze straffe staaltjes uithaalde en op de grote molen de kilometers maaide zoals alleen hij dat kan. Het formidabele huzarenstukje werd niet voorspeld door geke bouwman, maar zij mocht toch de grote fles champagne op komen halen vanwege het spelen van de nummers 2, 3 en 4, te weten Spartacus, Avermaet en Dumoulin:
1 geke bouwman 54
2 citybird 45
3 LuukRamaker 41
4 stinissen 37
5 mjk87 28
. AHWA 28
. McSavah 28
8 volvolvol 22
9 II Grillo 21
10 Leanna 20
En daar zat jandorie dus LuukRamaker weer kloek mee van voren! De Maillot Jaune van de MoMeSubLiga verdiepte op deze wijze de voorsprong in het algemeen klassement:
1 LuukRamaker 399
2 lucdecoster 355
3 volvolvol 346
4 stinissen 345
5 AHWA 337
6 Justus18 325
7 Fox McCloud 318
8 MatthijsGr00t 304
. jeroen dn urste 304
10 McSavah 301
De SubLiga deed een Machadootje: meezitten in de vroege vlucht en een serieuze zaak doen in het algemeen klassement: een stipnotering van 19 naar 6. De Lanterne Rouge ondertussen blijft aan het frame bij Pitakaas hangen met 119 punten. Enfin, morgen begint de Tour aan een nieuwe fase, de Plank van de Mooie Meisjes zal haar oordeel vellen op de 14e juli. Graag à demain!
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Zonder Frank wordt het toch lastig AHWA af te houden in de jaarpool
Atapuma en Clement zouden toch ook niet al te veel punten hebben gehaald. Ik denk dat de tourzege tussen AHWA en MatthijsGr00t zal gaan. Finisterra heeft ook een mooi team voor de vele niet-vlakke etappes die zullen volgen. De rest zal vermoedelijk te kort komen in het hooggebergte.
Vandaag zal ik waarschijnlijk weer terrein moeten prijsgeven. Heb wel veel vertrouwen in Horner, maar niet per se al voor vandaag. Een etappe voor Slagter is dit wel, maar dat was etappe 2 ook in mindere mate, en daar was hij niet goed genoeg. Verwacht van hem daarom helaas weer alleen knechtwerk voor Talansky, misschien juist door die val. Maar AHWA heeft ook nog Kwiat, Fuglsang en Bardet. Zou ook kunnen dat de vluchters de ruimte krijgen, maar dat zou toch wel jammer zijn. Misschien dat Movistar wel interesse heeft met Valverde.
Ik zie mezelf niet de tour winnen. In de bergetappes verwacht ik veel punten te halen met Nibali, Porte, Van Garderen en hopelijk Talansky. In de overige etappes zal ik nauwelijks punten gaan pakken waardoor een derde plaats het hoogst haalbare lijkt, achter McSavah en AHWA. Vandaag zal trouwens veel duidelijk worden waar iedereen staat. Ik verwacht vuurwerk!
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Ik ben inmiddels 5 mensen kwijt uit mn pool, maar heb niet het idee dat mn reserves punten halen of zo..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.