• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.377 acteurs
  • 199.164 gebruikers
  • 9.382.116 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

Kut Nibali. Kut Modolo.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Kut Demare.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Het wereldkampioenschap sprint, waarde volgers, is weliswaar pas over drie weken op de Champs-Élysées maar vandaag kregen we een meer dan smakelijk voorgerechtje op bezoek bij de Queen in het uiteraard nattige Londen. En wie anders dan Marcel Kittel, de Giant-Germaan, mocht na een woeste spurt de stevige knoesten in de lucht steken? Speedy23 zag dat het goed was en deed zijn naam eer aan: de rest van de kenners van de MoMeSubLiga staat werkelijk niet op de foto:

1 Speedy23 86

2 stinissen 60

. moviemafketel 60

4 volvolvol 53

5 eRCee 52

. AHWA 52

7 Timmy 51

8 LuukRamaker 46

9 Kos 45

10 Teunnis 43

LuukRamaker raakte in de slotkilometer in het heilige Geel serieus ingesloten en door de boni's van stinissen en volvolvol (wie heeft enig idee wie dit is trouwens?) naderden zij de leider tot op het equivalent van een paar honderdsten van een seconde:

1 LuukRamaker 160

2 stinissen 157

. volvolvol 157

4 eRCee 133

5 moviemafketel 129

6 Fox McCloud 128

7 david bohm 123

8 Speedy23 122

. AHWA 122

10 geke bouwman 120

De SubLiga is er dan toch ook aan begonnen en klom naar 19, de gehate Lanterne Rouge ging weer terug naar Paap wiens servies er inmiddels aan zal zijn voor de moeite: hij zag voor een tweede maal kluns Kittel winnen. En dan staat er morgen ook nog eens de volgende sprint op het programma... graag à demain!

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Waar zitten die sprinters zoals Demare en Greipel. Zo kan Kittel nog 6 keer winnen.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Demare 14e. De Gorilla zit vast in z'n kooi.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

McSavah wint voor Knisper en david bohm en hij is ook opnieuw onze overall leader. MatthijsGr00t behoudt het geel, maar het verschil tussen de toppers is nog minimaal.

Etappe 3 Tour;

1. McSavah 117

2. Knisper 112

3. david bohm 80

Geel:

1 MatthijsGr00t 229

2 david bohm 224

3 Knisper 219

Jaarstand;

1 McSavah 4389

2 AHWA 4361

3 Finisterra 4046

4 david bohm 3705

5 Pitakaas 3257

6 Knisper 3189

7 Montorsi 2993

8 MatthijsGr00t 2850

9 LuukRamaker 2808

10 otherfool 2322

11 Outsiders 1391

Dat de sprints maar rap stoppen voor dit spel en SP...

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Denk dat McSavah flink gaat uitlopen met Kristoff, Coquard, Rodriguez, Demare, Contador. Oef, en ik bedenk me net. Heb nu wel een grote Tourpool, maar dat betekent waarschijnlijk ook dat ik een kleine Vuelta-pool ga krijgen. Gelukkig komen er nog wat najaarsklassiekers.

Telt het WK op de weg ook mee, Finisterra?

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Cimolai vandaag 17e, Richeze ergens in het midden van de tweede groep, dus die groeit er duidelijk naar toe.

Voor Paap gaat het een pijnlijk verhaal worden denk ik deze Tour...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

De kenners wisten natuurlijk al dat Bouhanni een betere spurter dan Démare is Overigens. Finisterra, in het tabblad 'Rittenoverzicht' mis ik 'Tour 4' (de etappe van morgen). Zou dat ook de reden kunnen zijn dat tabblad 'Ritzeges' niet is bijgewerkt?

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Ahja, zag het ook al dat Tour 4 mistte, maar dat waren zorgen voor morgen dacht ik toen.

Ritzeges heeft er eigenlijk niets mee te maken. Die moet telkens manueel worden ingevuld en was het gewoon vergeten. Aangepast!

Denk dat McSavah inderdaad een onoverbrugbare voorsprong zal uitbouwen in deze Tour. Zelf verwacht ik dat david bohm me zeker gaat inhalen. Knisper misschien ook wel. In de Vuelta hoop ik terug te slaan. Hopelijk eindelijk de eerste echte punten voor mijn 2e pick, toppertje Meersman!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Oh ja, ritzeges moeten inderdaad manueel ingevoerd worden. Bedankt voor de aanpassing maar weer Die dekselse AHWA heeft dus wel gewoon Renshaw als spurter, nu Cav is weggevallen (pech voor Pitakaas trouwens, met ook nog Modolo als uitvaller). En voor ander soort spurts kan OPQS Kwiat of Trentin uitspelen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ja, voor mij is het een meevaller dat Cav weg is.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Daar is 'ie weer, de dagelijkse Maximiliano Ariel Richeze-update: vandaag keurig 156e, vóór Joaquim Rodriguez (wellicht gaat alleskunner Richeze voor de bollen en houdt hij een concurrent nauwlettend in de gaten?) maar ook maar liefst 17 plaatsen voor de sympathieke Ramunas Navardauskas, die reeds top-3 sprintte deze ronde. Hij komt eraan, mensen!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ja het zit niet mee zeg. Nu maar hopen dat Bauke en Rui hun vorm doorzetten maar daar reken ik niet op.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Je hebt Richeze gewoon een grote ronde te vroeg gespeeld, eRCee. In de Vuelta gaat 'ie weer vlammen, net als vorig jaar.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Cimolai is daar nu dus de sprinter van dienst. Navardauskas zag ik op kop werken voor Talansky, nogal onnodig lijkt me.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

McSavah verplettert de tegenstand nogmaals en heeft ondertussen ook bijna 1/5e van alle WT-ritten op z'n naam geschreven. Natuurlijk neemt hij ook de gele trui over, alsof het allemaal niets is. Benieuwd of hij ook morgen op de kasseien stand weet te houden.

Etappe 4 Tour:

1. McSavah 203

2. Knisper 132

3. david bohm 60

Geel:

1 McSavah 418

2 Knisper 351

3 david bohm 284

Jaarstand:

1 McSavah 4592

2 AHWA 4391

3 Finisterra 4047

4 david bohm 3765

5 Knisper 3421

6 Pitakaas 3257

7 Montorsi 3050

8 MatthijsGr00t 2850

9 LuukRamaker 2830

10 otherfool 2332

11 Outsiders 1416

@AHWA: WK telt niet mee. Is geen WT koers.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Das gibt ja eins, zwei, drei, waarde volgers, voor de Giant Germaan wiens gulle glimlach wij inmiddels zo goed kennen. Marcel Kittel heeft het naar z'n zin deze ronde en pakte na twee Britse ritzege nu ook de zoentjes mee op het podium in Frankrijk. Het was dus weer een spurtje en wie zien we daar dus ouderwets shinen in de MoMeSubLiga? Uiteraard onze eigen sprintbom Speedy23 die al op de massagetafel lag toen de rest van de sukkelaars nog eens onder de rode vod doorkwam:

1 Speedy23 104

2 lucdecoster 69

3 stinissen 68

. Timmy 68

5 moviemafketel 64

6 Teunnis 57

7 otherfool 55

8 VivaLaHop 54

. david bohm 54

. Justus18 54

. II Grillo 54

. MatthijsGr00t 54

Maar ach en wee! Terwijl Speedy23 nog volop aan de champagne zat te lurken bereikte hem het nieuws dat kluns Andy was afgestapt: 100 strafpunten derhalve en geen topnotering. Team stinissen profiteerde van dit euvel en pakte de heilige Maillot Jaune af van LuukRamaker, die vandaag niet bij de pinken was:

1 stinissen 220

2 LuukRamaker 204

3 volvolvol 198

4 moviemafketel 188

5 Timmy 177

. david bohm 177

7 eRCee 174

8 Teunnis 167

. Kos 167

10 lucdecoster 164

De SubLiga maakte een lelijke smak vroeg in de etappe en staat nu te recupereren op 25, terwijl de Lanterne Rouge ondanks kluns Kittel van Paap overging naar mjk87 wiens ongelukkige keuzes voorlopig 60 punten hebben opgeleverd. Morgen gaan we dokkeren over de maccadammekes, graag à demain!

mjk87 (moderator films)

• 14546 berichten
  • 4524 stemmen

Tja, je moet iets doen om genoemd te worden. Dit is geen best jaar, dat is nu al zeker.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ah, dat MM-spel begint er op te lijken Coquard valt me mee, dat was ook een mooie voor Sportpools geweest met de tussensprints waar hij telkens goed aan meedoet. Kristoff en Rojas zijn daar volgens mij niet te bekennen. Van die laatste was dat te verwachten (en deed vandaag ook niet aan de eindspurt mee), maar ook de Noor heeft zich denk ik bij voorbaat bij de suprematie van Sagan op dat gebied neergelegd.

Hopelijk stelt Movistar Lobato nu wel op in de Vuelta, of zouden ze weer alleen helpers voor Quintana en Valverde gaan selecteren? En Dempster gaat lekker hoor.. Bennett had NettApp heel wat top tien klasseringen kunnen bezorgen. Vraag me echt af waarom die niet mee is, alsof Bennett niet net als Dempster König kan afzetten aan een heuvel.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

AHWA doet goede zaken voor de jaarpool met zijn klassieke renners. Zelf had ik toch wel wat verwacht van Kristoff, Démare en Roelandts, maar helaas. Contador in een sterk aanvallende rol kan goed uitpakken voor deze pool, al heb ik het gevoel dat hij ook bergop niet zo heel sterk zal zijn. En otherfool ziet zijn kopman uitvallen, Degenkolb niet meedoen en op Sportpools kluns Nibali de beste zaken doen..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Begon best aardig maar zonder Froome is het voor mij voorbij met SP, echt zonde.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Ja, SP kan ik ook vergeten. Had op veel truipunten gerekend voor Froome, dus die kan ik nu vergeten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Porte missen bij SP is niet zo handig nu. Knechten gaat 'ie niet meer moeten doen. En dat voor 1 puntje.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Haha, Froome eruit kost je gewoon 230 punten ofzo. Niet te doen.

In Argentinië zal men vandaag vermoedelijk niet uitgesproken raken over de heroïsche prestatie van landgenoot Richeze, met z'n 169e stek vandaag. Si senor!

LuukRamaker

• 2020 berichten
  • 925 stemmen

Het valt me tot nog toe best mee hoe mijn Sportpoolsteampje het doet. 'k Sta warempel nog altijd eerste in de subleague. Nog maar even van genieten dan, want met het uitvallen van Froome zal de gele SportPools-Subleague-trui binnenkort wel bij een ander om de schouders zitten.

Voor de jaarpool kon ik (Booms overwinning in) de prachtige etappe van vandaag goed gebruiken. Zo goed gaat het daar immers niet met mijn team.

Het valt me wel op dat ik onbewust anders naar een etappe zit te kijken door al die pooltjes. Enerzijds heeft dat wel wat, maar anderzijds is het ook niet echt ideaal. Ik zit soms namelijk gewoon te zoeken naar namen uit mijn Sportpoolsteam en wil weten of de renners uit mijn team van de jaarpool het goed doen, terwijl ik eigenlijk het idee heb dat er als neutrale kijker soms veel meer te genieten valt.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Bij de echt mooie ritten kan het soms inderdaad wel eens in de weg zitten. Daarom doe ik ook nooit mee aan pooltjes rond de klassiekers. Maar in een grote ronde zitten ook veel saaie momenten, of momenten dat het leuk is om voor een renner met wie je anders niks zou hebben te supporteren, en dan komt zo'n pooltje weer goed van pas.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

AHWA schreef:

Ja, SP kan ik ook vergeten. Had op veel truipunten gerekend voor Froome, dus die kan ik nu vergeten.

De users met Froome kunnen de pool inderdaad vergeten (inclusief ikke ). Tja, of Contador moet ook ineens uitvallen...

Het was stuivertje wisselen met Contador, de verkeerde genomen.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Finisterra schreef:

Porte missen bij SP is niet zo handig nu. Knechten gaat 'ie niet meer moeten doen. En dat voor 1 puntje.

Nieve kan nu ook redelijk wat punten bijeen sprokkelen als laatste knecht. En dat voor 0 punten.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Froome was 1500 keer gekozen (en ook nog 50 keer als kluns Pakt nog goed uit ook). Net iets meer dan de helft van de deelnemers had dus Froome.

Tsja, het zal zeker moeilijk gaan worden en een echte topklassering zit er niet meer in, maar heel veel mensen kampen met hetzelfde euvel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.