• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.341 acteurs
  • 199.163 gebruikers
  • 9.382.103 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Hmm ik heb het juist wel zitten voor Froompie... Tejay inderdaad scherp begonnen!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Pfff Pinot in mijn pool in 2013 en 2015, maar natuurlijk niet in 2012 en 2014. Daar word ik pooltechnisch ook wel moe van.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Pinot staat mentaal niet echt sterk, geloof ik.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Grr, met die sprokkelpunten van Coquard en Valverde schiet ik echt niets op.

Hagen toch op de afspraak, McSavah!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

EBH valt me mee inderdaad!

Verder heb ik enkel Nibali als nummer 15 bij SP en Gallopin en Bardet op 8 en 18 voor het jaarspel. Had toch wel gehoopt op Trentin en Navar. Schiet weer niet op. Kwiat ook een goede klunskeuze als hij zo doorgaat.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Teunnis pakt al zijn 2e ritzege in de Tour en otherfool was bij de pinken en pakt het geel weer over van tovenaar.

Tour 4

1. Teunnis 130

2. LuukRamaker 105

3. otherfool 96

Geel

1 otherfool 304

2 tovenaar 278

3 LuukRamaker 277

Totaal

1 david bohm 4360

2 Montorsi 4155

3 McSavah 3973

4 otherfool 3628

5 MatthijsGr00t 3617

6 LuukRamaker 3533

7 Teunnis 3514

8 tovenaar 3449

9 Knisper 3220

10 Finisterra 2751

11 Outsiders 837

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Status quo over de kinderkoppekes dit jaar tussen de grote kanonnen, waarde volgers van de Tour, zelfs kleine Nairo wist het zog van de eerste groep te volgen waardoor de etappe een muis leek te baren, totdat Der Panzerwagen zelve 3 dagen aan frustratie van zich af trapte op die arme fiets van Trentin die uit elkaar getrokken werd in de laatste kilometers om zo de welverdiende Maillot Jaune bij de klasbak uit Cottbus te brengen. In de MoMeSubLiga zagen we Timmy dwars over de kasseien dokkeren: niemand wist zijn wiel te houden en met de complete top 3 (Martin, Degenkolb, Sagan) in de ploeg mocht de impressionante dagwinnaar reeds ruim voor de meet zijn feestje vieren:

1 Timmy 82

2 stinissen 68

3 El Conquistador 62

4 SergioMalick 59

5 lucdecoster 57

6 eRCee 52

7 Leanna 46

8 Paap 42

9 Kos 40

10 tovenaar 38

Leider in het klassement SergioMalick wist zich ook op de steentjes prima voorin te handhaven waardoor het de aanval van Timmy af kon slaan. Team lucdecoster completeert het podium:

1 SergioMalick 220

2 Timmy 203

3 lucdecoster 194

4 Leanna 175

5 stinissen 170

6 tovenaar 161

7 Teunnis 150

8 Arjan_Hanse 147

9 MatthijsGr00t 142

10 De Willies 141

De MoMeSubLiga houdt wel van een partijtje hardfietsen over schots en scheef staande steentjes en klom naar een fraaie 2e plek (achter het perfide Wielerflits), terwijl de zwaarwegende lanterne rouge ook morgen weer aan het frame van moviemafketel zal hangen: 33 puntjes voor de ongelukkige. Morgen lekker sprinten toch zeker, graag à demain!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Had niet verwacht dat Barguil nog zo vaak (400x) gekozen zou worden bij SP. Ik was er al mee in mijn nopjes. Een andere eenpunter als Gallopin is bijvoorbeeld maar 298x gekozen. Ook net iets maar dan driepunter Purito (394x).

Een veelzijdige sprinter als Sagan is denk ik toch wel nodig om eerste te geraken, omdat er ook klassementsmannen gaan wegvallen. Zoals het er nu uitziet had ik in plaats van Pinot (en Costa) zo'n sprinter moeten hebben. Maar van te voren kon ik niet voorspellen wie van de door mij gekozen klassementsmannen zou gaan tegenvallen, al dan niet door malheur. Dus dat is verder geen verwijt aan mijzelf. Klunskeuze Peraud is eventueel wel verwijtbaar. Van Wellens verwacht(te) ik niet veel deze Tour, maar die was ik verplicht te nemen. Net als Meintjes heb ik die vooral voor de verwachte bergpunten gekozen. Nee, veel beter kon ik het niet in elkaar zetten als ik het zo analyseer. Alleen die kluns blijft penibel...

Tony Martin heeft na vier etappes trouwens al veel punten binnengeharkt voor een eenpunter.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Montorsi wint z'n tweede rit met een banddikte voor leider otherfool.

Tour

1. Montorsi 112

2. otherfool 110

3. Teunnis 95

Geel

1 otherfool 414

2 Teunnis 361

3 LuukRamaker 337

Totaal

1 david bohm 4380

2 Montorsi 4267

3 McSavah 3976

4 otherfool 3738

5 MatthijsGr00t 3653

6 Teunnis 3609

7 LuukRamaker 3593

8 tovenaar 3451

9 Knisper 3270

10 Finisterra 2776

11 Outsiders 850

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Die dekselse Gorilla scoort teveel voor SP trouwens.. Toch blij met Edje ondertussen. Zie die morgen ook wel goed scoren.

stinissen (crew films & series)

• 23466 berichten
  • 76973 stemmen

Even een vraagje ik had Nacer Bouhanni als kluns ik weet dat dit een risico is maar onderaan staat dat ik 208 punten heb maar in het algemeen klassement heb ik er maar 120 Authenticatie - Sportpools klopt dit wel ben 2043 plaatsen gezakt

Steven Kruijswijk 1 NEE 0 0 0 --- 0

Peter Sagan 4 NEE 45 0 35 30 58

Bauke Mollema 1 NEE 8 0 0 --- 8

Thibaut Pinot 3 NEE 0 0 0 22 0

Wilco Kelderman 1 NEE 0 0 0 0 7

Ryder Hesjedal 1 NEE 0 0 0 --- 0

Tejay Van Garderen 2 NEE 50 0 2 --- 17

Tim Wellens 0 NEE 0 0 0 0 0

John Degenkolb 2 NEE 0 0 30 --- 32

Vincenzo Nibali 4 NEE 6 0 0 --- 11

Rafal Majka 2 NEE 0 45 0 --- 0

Tony Martin 1 NEE 60 0 22 --- 52

Greg van Avermaet 1 NEE 35 0 18 --- 35

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Bouhanni is uitgevallen, dus je hebt een flink aantal strafpunten gekregen . Ondanks dat sta je nog steeds boven mij, overigens.

• 23466 berichten
  • 76973 stemmen

McSavah schreef:

Bouhanni is uitgevallen, dus je hebt een flink aantal strafpunten gekregen . Ondanks dat sta je nog steeds boven mij, overigens.

100 strafpunten ik wist niet dat dit zo veel punten koste.......

• 23466 berichten
  • 76973 stemmen

23 / 23 -88 208 88 strafpunten dus

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

In de MM cycling competitie gaat het vooralsnog niet best; Dumoulin eruit, Vanmarcke en Stybar die gisteren helaas niet konden scoren en Demare die te kort komt in de sprint. Ik ben benieuwd of het in de bergen beter zal worden. Op deze manier zal ik een groot aantal plaatsen zakken:(

david bohm

• 3077 berichten
  • 3444 stemmen

Laat die bergen maar komen inderdaad. Montorsi scoort met Bakelants en Pantano in een sprintetappe het moet niet veel gekker worden.

Hoewel als ik de concurrentie voor de bergen bekijk pff.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Voor het jaarspel mag de Tour snel voorbij zijn! Al heb ik geen idee waar ik dan wel zou gaan scoren... De kans dat ik niet laatste wordt, lijkt me wel erg klein. Gewoon bijna 500 punten achter op de voorlaatste...

Nu heeft die Kelderfaler weer rugpijn. Coquard zat jammer genoeg slecht gepositioneerd vandaag. Valverde heeft geen hoogvorm en heb de verkeerde Yates. Gelukkig heb ik Rein, de pure knecht, nog! Ook een belachelijk laag aantal starters in deze Tour eigenlijk.

In de Vuelta sla ik terug met Valverde, Kittel, Betancur, Chaves, Henao en hopelijk nog een aantal! Al zitten daar ook een hoop falers tussen in 2015. Wie weet besluit Meersman nog eens mee te doen aan een WT koers voor de verandering... En Kelderman kan beter afstappen in plaats van dit gepruts en zich op de Vuelta richten.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Haha, gelukkig zijn er tijdens de grote rondes ook andere spellen waar je je dan op kan focussen Wellicht vermindert dat de pijn van de laatste plaats..:p Al vind ik het verschil nog wel meevallen, een paar goede uitslagen en er is weer aansluiting.

Morgen in ieder geval weer een nieuwe etappe waar ik naar uitkijk. Al staat de winnaar al wel bijna vast... Sagan. Wat een geweldige renner is dat:)

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

Nu heeft die Kelderfaler weer rugpijn.

Pfff, zo belangrijk zijn die pooltjes niet zeg. Kelderman is gewoon hard gevallen op zondag en het is dus helemaal niet raar dat hij rugpijn heeft en slecht rijdt (na een sterke tijdrit).

Ik speel nog mee op 'Tourcoach' waar je elke dag een team moet opstellen en je startgeld betaalt dat afgaat van je totale budget (vervanger van AD Rondemaster); vandaag speelde ik 8 man van de eerste 9, alleen miste ik Sagan en had in plaats daarvan Bouhanni. Wat denk je? 1030 plaats in het dagklassement, van de 1800 deelnemers.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Pfff, zo belangrijk zijn die pooltjes niet zeg. Kelderman is gewoon hard gevallen op zondag en het is dus helemaal niet raar dat hij rugpijn heeft en slecht rijdt (na een sterke tijdrit).

Ik speel nog mee op 'Tourcoach' waar je elke dag een team moet opstellen en je startgeld betaalt dat afgaat van je totale budget (vervanger van AD Rondemaster); vandaag speelde ik 8 man van de eerste 9, alleen miste ik Sagan en had in plaats daarvan Bouhanni. Wat denk je? 1030 plaats in het dagklassement, van de 1800 deelnemers.

Oppassen met wat je zegt, eRCee! De pooltjes zijn wel degelijk belangrijker dan de koers zelf.

Nee, dat meen ik niet, maar Kelderman stelt al het hele jaar teleur. Zeker vergeleken met wat hij vorig jaar liet zien. Eigenlijk bakt heel mijn team er niets van. Ik noem het een vloek. Op Henao en Valverde na dan, en die laatste is ook al een maandje aan het slabakken.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

david bohm schreef:

Laat die bergen maar komen inderdaad. Montorsi scoort met Bakelants en Pantano in een sprintetappe het moet niet veel gekker worden.

Hoewel als ik de concurrentie voor de bergen bekijk pff.

Prima hoor die bergen wat mij betreft

Volgens mij was het in Romandië dat Pantano al de nodige punten bijeen spurtte voor me, in een omvangrijke groep.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Ja, Pantano en Bakelants hebben al vaker laten zien snelle benen te hebben. En zoveel sprinters zijn er helemaal niet in de Tour. Greg eindigt in een dik bezet veld ook niet zomaar 10e in een massasprint. Er ontbraken er enkele vandaag die ik misschien wel verwacht had: Bennett, Navardauskas (of Haas) en Fonseca. In de breedte is het gewoon een erg matig sprintveld.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Van de grote namen ontbreekt toch eigenlijk alleen Kittel? Verder heb je altijd wel dat er uit de tweede lijn dan liever voor Giro/Vuelta gaan, zoals Nizzolo, Mezgec bijv, maar heel veel verder kom ik ook niet.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Dan toch eindelijk die getelefoneerde massasprint, waarde volgers van de Tour, waarin de rappe mannen elkaar eens echt konden bekampen en waarin de Gorilla andermaal over de snelste benen bleek te beschikken: hij haalde het vóór de Tourminator en de ontgoochelde Manx Express. In de MoMeSubLiga hebben we ondertussen een echt sprintersteam in El Conquistador: de veroveraar pakte de 4e plek overall en de meer dan overtuigende dagzege in de SubLiga:

1 El Conquistador 130

2 citybird 69

3 Montorsi 63

4 Sir Tinus 55

. otherfool 55

6 SergioMalick 51

7 tovenaar 48

8 De Willies 47

9 LuukRamaker 46

10 Timmy 42

In het algemeen klassement is het nog altijd SergioMalick wat de klok slaat: de kloeke leider weet zich elke etappe voorin te plaatsen om met de heilige Maillot Jaune om de ranke schouders met de eersten over de finish te komen. Timmy is tweede, voor de sneltrein van El Conquistador:

1 SergioMalick 271

2 Timmy 240

3 El Conquistador 223

4 tovenaar 209

5 Leanna 195

6 De Willies 188

7 otherfool 187

8 Arjan_Hanse 175

9 Montorsi 171

10 citybird 170

De SubLiga is niet zo van het sprinten en kelderde naar plek 9, terwijl de Lanterne Rouge overging naar Fox McCloud met een luttele 37 punten, vooral het gevolg van het afstappen van kluns Bouhanni. Morgen fietsen we langs de Normandische kust: waaiers en/of een sprint? We gaan het meemaken, à demain!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Montorsi schreef:

Van de grote namen ontbreekt toch eigenlijk alleen Kittel? Verder heb je altijd wel dat er uit de tweede lijn dan liever voor Giro/Vuelta gaan, zoals Nizzolo, Mezgec bijv, maar heel veel verder kom ik ook niet.

Eens hoor. Aan de top zijn er veel sterke sprinters mee. Maar ik speel een dagelijks spel waar je 12 renners moet kiezen. Het komt echt zelden voor dat ik zo vroeg in een grote ronde al moeite heb om in een sprintrit 12 interessante namen te vinden. Greg had ik vandaag niet. Had de eerste 9 + Bennett, Bouhanni en Fonseca (dat was niet eens een echt hoge score). Normaal als je de eerste 9 hebt is een een superscore. Gewoon omdat er nauwelijks te jokeren valt, heeft bijna iedereen dezelfde 12.. De C-garnituur van de sprinters is amper vertegenwoordigd hier. In de breedte dus weinig sprinters aanwezig. Al zijn er met Matthews en Bouhanni al wel 2 door pech uitgevallen (of toch half).

Edit: in het spel wordt er vergelijkend punten gegeven voor alle duidelijkheid. De maximumscore elke rit is 1050 punten. Dat kan je alleen halen als je de enige bent met een hoogste score (bv. vandaag was het 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,15). Als je met 2 bent, heb je 1037 punten elk enz. Vandaag waren er 40 man met 1 tot 10 en dus deelden ze allen een 943. Zoiets komt normaal alleen maar voor ver in een ronde als er al veel renners naar huis zijn en de sprint of bergrit erg voorspelbaar is geworden.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

Finisterra schreef:

Toch blij met Edje ondertussen. Zie die morgen ook wel goed scoren.

Ik zei het toch!

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

McSavah schreef:

Pfff Pinot in mijn pool in 2013 en 2015, maar natuurlijk niet in 2012 en 2014. Daar word ik pooltechnisch ook wel moe van.

Haha, hier nog 1!

Met Pinot en mij zal het nooit werken. Als ik 'm neem krijgt hij daal -of faalangst, of valt hij uit. En als ik 'm niet neem, gaat hij als een malle.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Haha, hier nog 1!

Met Pinot en mij zal het nooit werken. Als ik 'm neem krijgt hij daal -of faalangst, of valt hij uit. En als ik 'm niet neem, gaat hij als een malle.

Alleen in de Vuelta van 2013 had ik 'm wel, toen ging hij weer best aardig na zijn mislukte Tour. En in zijn mislukte Vuelta van 2014 had ik 'm weer gelukkig niet. Maar in de Tour wil het dus niet vlotten.

Hij heeft het laatste jaar wel serieuze stappen gezet, dus zag hem eigenlijk wel meedoen om de eindzege. Zijn proloog was ook gewoon de beste van alle klassementsmannen (een uitzondering kan gemaakt worden voor de drie Nederlanders). Zo slecht moet hij dus niet aan de start hebben gestaan.

Hopelijk kan hij nog voor etappes en bollen gaan, maar met zijn mentale gesteldheid zou het eerder een verder neerwaartse spiraal kunnen worden.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Vond hem sowieso teveel een onzekere factor. Als het aankomt op koersslimheid, meezitten, compleetheid en mentaliteit schat ik bijvoorbeeld Bardet hoger in.

Pure klimvermogen van Pinot was vorig jaar natuurlijk wel erg goed, maar in een gemankeerd deelnemersveld, en verder heeft hij toch nooit bij de absolute top gereden.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

McSavah schreef:

Haha, idem dito hier! Vreselijk!

Zit ik verder ook nog met Majka en Costa.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.