- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Dat kan natuurlijk altijd inderdaad. Maar die punten zijn toch onzekerder dan de punten van de eerste week. Er komen wel heel veel renners in aanmerking voor een geslaagde vlucht en je moet dan net wat meer geluk hebben.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
De meeste teams heb ik niet bekeken, maar volgens mij is Van Garderen in onze subleague relatief weinig gekozen in vergelijking met de rest van SP. Toch de nummer 10 meest gekozen. Hij heeft de Dauphiné gereden, dus dat betekent dat hij een goed klassement in de Tour gaat rijden. Ik koos toch liever voor onstuimige piepkuikens met jongerenpunten. Gesink is trouwens na Quintana en Froome het meest gekozen als we de SW erbij pakken.
En nu Barguil gevallen 
SergioMalick
-
- 1236 berichten
- 1841 stemmen
De reden dat ik een tijdje bovenaan stond was ook de keuze voor renners als van Avermaet, van Garderen, Sagan. Renners die de vorige maanden erg sterk hadden gereden en duidelijk hun niveau mee zouden nemen. Alleen ga ik nu nooit meer winnen, aangezien mijn enige klimmers zijn: Arredondo, Kelderden, Froome, Van Garderen en Navarro.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik moet het van Nibali, Froome, Contador en Quintana hebben. Heel misschien van Simon Yates.
Hoop in ieder geval weer wat te gaan stijgen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
TJ leek me té goed in vorm in de Dauphiné. Vandaar dat ik hem niet genomen had eigenlijk.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
TJ leek me té goed in vorm in de Dauphiné. Vandaar dat ik hem niet genomen had eigenlijk.
Was ook mijn gedachte, maar dat is misschien toch een verkeerde aanname.
Zowat al mijn jaar/SP renners er meteen af... Valls laat zich dan tenminste nog even in de aanval zien.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Valls en Gesink mogen voorop blijven voor SP!
Mijn geloof in TJ is ook niet zo hoog. Ik verwacht nog wel een slechte dag. Al oogt hij wel goed voorlopig.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
TJ dan toch niet super, haha. Maar alsnog beter dan een hoop andere favorieten vooraf.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Knisper pakt de zege maar otherfool scoort ook erg goed en staat stevig in het geel.
Tour 10
1. Knisper 170
2. otherfool 140
3. Finisterra 80
Geel
1 otherfool 830
2 Teunnis 661
3 Knisper 511
Totaal
1 david bohm 4558
2 Montorsi 4438
3 otherfool 4154
4 McSavah 4086
5 Teunnis 3909
6 MatthijsGr00t 3823
7 LuukRamaker 3695
8 tovenaar 3566
9 Knisper 3518
10 Finisterra 3041
11 Outsiders 879
david bohm
-
- 3077 berichten
- 3444 stemmen
Goh ja tis schade beperken voor team bohm. Nu eten drinken masseren. Morgen recht blijven. Tis koers.
Benieuwd.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Richie blijft toch ook echt gewoon het hele jaar door scoren, da's wel lekker... Met de excellerende Gesink ga ik er ineens in geloven... Alleen jammer dat Simon de goede beentjes aan Adam heeft gegeven...
Enfin, Parijs is nog ver!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Op die Yatesjes valt voorlopig ook geen pijl te trekken. Die wisselen elkaar steeds af.
Ook in de jaarpool moet ik nu echt afhaken voor de bovenste plaatsen. SP gaat zo mogelijk nog slechter.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Jammer dat de Tour vandaag eigenlijk al is beslist, enige lichtpunt is Robert Gesink. Wat was dat schitterend om te zien zeg:)
Voor wat betreft SP gaat het ook wel heel erg slecht met Quintana, Nibali, Rodriguez, Pinot, Rui Costa, Martin en Meintjes. Ik heb dus duidelijk de verkeerde keuzes gemaakt en ik had toch wel Froome moeten nemen. Al heb ik zo'n 'hekel' aan die SKYtrein, ik kan er niet naar kijken.. Al was het vandaag wel erg imponerend.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Mijn Sportpools doet het ook slecht dit jaar. Hoeveel uur je er ook in steekt, het is toch altijd giswerk en geluk hebben.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Vandaar dat de Hoofdcompetitie van Cyclingfever het leukste spel blijft. De favorieten die falen heeft elke goede speler wel in z'n team (Bardet, Pinot, Nibali,...) dus dat maakt weinig uit. Het komt er dus op aan om de goede jokers bij je 25 renners te steken. In deze Tour is dat voorlopig bijvoorbeeld Vuillermoz. Heb van de 20 meest scorende renners voorlopig geen T Martin, Gallopin, Vuillermoz, Stybar, Dennis en Gesink.
Vooral spijt van Gallopin. Die was ik - zoals al gezegd - een beetje vergeten in de spellen. T Martin bewust geskipt. De tijdrit is een zekerheidje maar voor de rest kan hij net zo goed bankpunten scoren (je mag er maar 15 opstellen van de 25 iedere rit). Sta daar voorlopig 39e van bijna 900 deelnemers.
De dagcompetitie is ook leuk. Elke rit gewoon 12 renners selecteren.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Een pets in het aangezicht van de Witte Arend van de Andes, waarde volgers van de Tour, daarbovenop een stevige stoot onder de gordel van El Pistolero en ten slotte een regelrechte uppercut op het kinnetje van de Haai, dat is wat Christopher 'Froompie' FroomeFroome, de Leeuw van de Savanne vandaag in petto had op de eerste de beste klim van deze Tour, waardoor de Grote Vier in één klap werd gereduceerd tot de Grote Eén. In de MoMeSubLiga is van een Vorentscheidung echter nog lang geen sprake: de mannen met klimmersbenen hielden elkaar stevig in de mot, totdat Timmy op de laatste steile stroken resoluut bij de rest weg danste:
1 Timmy 77
2 Finisterra 71
3 Teunnis 66
. mjk87 66
5 Montorsi 65
. Knisper 65
. jeroen dn urste 65
8 L_T_B 64
9 II Grillo 61
10 lucdecoster 58
En jawel, daar was-ie dan: de ouderwetse dubbelslag. Het sprintersteam van El Conquistador had keurig de eerste de beste bus opgezocht en daardoor is dagwinnaar Timmy nu tevens drager van de heilige Maillot Jaune, vóór SergioMalick:
1 Timmy 441
2 SergioMalick 411
3 El Conquistador 410
4 tovenaar 406
5 Montorsi 342
6 Paap 340
. otherfool 340
8 De Willies 335
9 lucdecoster 332
10 eRCee 320
De SubLiga reed vandaag rond als de gemiddelde Fransman en zakte naar 14, terwijl de Lanterne Rouge bij moviemafketel aan het frame blijft hangen: 94 punten, het doet bijna pijn om te schrijven. Morgen is het voor veel renners en kenners wonden likken en snel naar Plan B overschakelen, graag à demain!
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Nog geen uitvallers, en kluns Konig nog netjes op 0. Verder scoor ik niet bijzonder goed, zo kan het dus ook.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
McSavah stuurt Majka mee en pakt z'n eerste zege in deze Tour. Otherfool controleerde de koers op z'n Sky's en blijft leider, al sluipt Knisper stilletjes dichter.
Tour 11
1. McSavah 104
2. Knisper 92
3. david bohm 91
Geel
1 otherfool 836
2 Teunnis 661
3 Knisper 603
Totaal
1 david bohm 4649
2 Montorsi 4448
3 McSavah 4190
4 otherfool 4160
5 Teunnis 3909
6 MatthijsGr00t 3838
7 LuukRamaker 3725
8 Knisper 3610
9 tovenaar 3566
10 Finisterra 3066
11 Outsiders 876
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Na het geweld van gisteren een ritje van de kalmte, waarde volgers van de Tour, waarin de geslagenen weemoedig het hoofd bogen, in het wiel van de Sky-train gingen zitten en waardoor de kopgroep van dienst de kans had om de vlucht tot het eind te voltrekken. Rafal Majka was het uiteindelijk die van de geboden ruimte optimaal wist te profiteren, een herhaling van zetten van vorig jaar. In de MoMeSubLiga zagen we een spannende strijd tussen twee vroege vluchters: Lanterne rouge en Fox McCloud sprintten samen voor de overwinning maar de eerste had net iets beter de laatste bocht ingeschat:
1 Lanterne rouge 61
2 Fox McCloud 60
3 De Willies 49
. Knisper 49
5 L_T_B 45
6 jeroen dn urste 44
7 mjk87 43
8 Paap 40
9 eRCee 39
10 stinissen 38
Maillot Jaune Timmy zat vandaag lekker in het peloton te keuvelen en maakte zich duidelijk niet al te druk: morgen moet de leider er weer staan. Ondertussen was het wel tovenaar die de top 3 indook en zijn klassementsambities kracht bij zette, SergioMalick vinden we nu op 3:
1 Timmy 462
2 tovenaar 441
3 SergioMalick 421
4 El Conquistador 403
5 De Willies 384
6 Paap 380
7 eRCee 359
8 Montorsi 358
9 lucdecoster 352
10 otherfool 350
. mjk87 350
De SubLiga heeft nog altijd niet de benen van de Giro en staat op 15, moviemafketel heeft dan toch de kaap van de 100 punten gerond maar zal ook morgen de Lanterne Rouge al die cols over moeten tillen. Goed, het woord 'morgen' is een paar keer gevallen, dat gaat vuurwerk opleveren, à demain!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Drie jaarpoolrenners mee vooraan, maar of het zich ook gaat vertalen in punten? Ik waag het te betwijfelen. Niettemin maakt het het wel interessanter.
Kijk aan, Preidler lost al meteen. Die heeft ook een matig jaar. Hoewel, eigenlijk zoals de laatste jaren, al had hij nog wel eens een indrukwekkende ontsnapping in een grote ronde die het net niet haalde. Had gehoopt dat zich een beetje zou doorontwikkelen.
Kwiat gaat bergop normaal gesproken ook weer tekortkomen, dus hopen dat Bardet in de regen beter is dan de laatste dagen.
Peraud overigens dus toch wel een goede kluns gebleken (mocht hij niet gaan afstappen), maar dat waren de meeste renners die ik normaal heb gekozen ook 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Purito brengt Montorsi zijn 3e ritzege in deze Tour en otherfool blijft stevig in het geel.
Tour 12
1. Montorsi 110
2. MatthijsGr00t 87
3. McSavah 70
Geel
1 otherfool 839
2 Teunnis 670
3 Knisper 629
Totaal
1 david bohm 4657
2 Montorsi 4558
3 McSavah 4260
4 otherfool 4163
5 MatthijsGr00t 3925
6 Teunnis 3918
7 LuukRamaker 3727
8 Knisper 3636
9 tovenaar 3571
10 Finisterra 3086
11 Outsiders 926
Ondertussen ook weer gewoon laatste in de Tour...
Voor een aantal spelletjes toch jammer dat die bergritten teveel naar vluchters gaan... Denk dat vooral de suprematie van Froome daar voor iets tussen zit, want Movistar (en anderen) kan toch ook best een ritzege gebruiken.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Was te verwachten dat Kwiat stil zou vallen. Jammer dat hij daarna dan in de spaarstand gaat en niet nog vierde kan worden of zo. Gelukkig haalt Bardet tenminste nog eens wat puntjes.
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Bardet kan nog wel eens voor de bollen gaan, zou me in elk geval niet verbazen, en zal toch ook wel in het jongerenklassement blijven scoren, dus dat is denk ik nog steeds een goede keuze.
Hoop overigens ook dat Rodriguez net als vorig jaar z'n zinnen heeft gezet op de bollen.
Jammer dat Paap ongeveer hetzelfde team heeft als ik maar dan iets beter.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Euh, een team zonder en een team met Froome vergelijken. 'Iets beter' als je de Tourwinnaar niet hebt...
SP begint eindelijk lekker te lopen. Zeker als Pinot plots ook weer kan klimmen. Gesink kan potentieel ook nog mooi scoren als 0-punter. Mijn SW is weer een absolute ramp, net als Chava en Valls eigenlijk. Die laatste kon blijkbaar maar 1 bergrit aan. Rolland rijdt erg sterk tot nu toe maar pakt helaas amper punten...
Al scoort ook Froome door die vervelende vluchters nog weinig eigenlijk. Ik zie ook niet echt waarom het in de Alpen plots anders zou worden. Tenzij Tinkoff en Movistar terug wat meer vertrouwen krijgen. Als dat niet is, krijgen we de grote tenoren volgens mij alleen nog maar op Alpe d'Huez voor de zege. Kunnen de falende renners nog 'onverdiende' punten halen door die vroege vluchten... 
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Euh, een team zonder en een team met Froome vergelijken. 'Iets beter' als je de Tourwinnaar niet hebt...
Ach ja, ik ging er vanuit dat Contador z'n punten toch wel zou pakken, ook als hij de Tour niet gaat winnen. Verschil in punten valt nu wel een stuk groter uit, maar dat komt eigenlijk nog meer door de eerste week dan door iets anders (de waaiierit werd Froome volgens mij 7e in de uitslag ofzo?).
Bij SP is het toch de kunst om een balans te vinden tussen realisme en supporterschap. Getuige m'n keuzes voor Contador en niet voor Gesink heb ik die balans dit keer duidelijk niet weten te vinden.
(verder toch weinig slechte keuzes en een paar goeie, zoals Valverde, D. Martin , Boasson Hagen, en Peraud als kluns dus ben voorlopig wel tevreden).
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Gewapende vrede in de Koninginnerit van de Pyreneeën, waarde volgers van de Tour, want buiten een paar halfslachtige plaatstootjes werd de Gele Keniaan niet onder vuur genomen, daarvoor was de Sky-train wederom te machtig. Al met al leek de etappe daardoor een muis te baren, al klinkt de naam van de winnaar, Joaquim Rodriguez, het Sigaarstompje van Parets del Vallès, natuurlijk wel als een klok. Nog liefhebbers van Purito te vinden in de MoMeSubLiga? Ja hoor, in overvloed, en het was Paap die nog overschot had in de afvlakkende laatste kilometer op het Plateau, McSavah en eRCee zaten elkaar te belonken maar niemand reed het gaatje dicht:
1 Paap 75
2 McSavah 72
3 eRCee 71
4 II Grillo 65
5 Fox McCloud 62
6 Finisterra 59
7 Teunnis 54
8 jeroen dn urste 48
. david bohm 48
10 Arduano 47
In het algemeen klassement kwam de Maillot Jaune van Timmy geen moment in gevaar: nogmaals een podiumceremonie voor de kloeke leider. Daarachter rukte Paap op naar de gedeelde tweede plaats naast tovenaar, terwijl SergioMalick en eRCee plekje 4 delen. Daar weer achter zitten ze op een zakdoek:
1 Timmy 494
2 Paap 455
. tovenaar 455
4 SergioMalick 430
. eRCee 430
6 De Willies 398
7 El Conquistador 397
8 Teunnis 396
9 Montorsi 390
10 Finisterra 386
De MoMeSubLiga zal snel een truc spécial uit de hoge hoed moeten toveren: de 13e plek is benedenmaats. Over benedenmaats gesproken: de Lanterne Rouge is nog immer voor moviemafketel met 116 punten. Vandaag een overgangsetappe met een pittig slotstuk: graag à ce soir!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4710 stemmen
Peraud redelijk zwaar gevallen... Ik voel een bak strafpunten aankomen...
Hij rijdt toch door, maar stevig geschaafd.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Bah ja. Zat er helaas wel aan te komen gezien otherfools staat van dienst.
Nicolage Rico
-
- 20221 berichten
- 2365 stemmen
Haha. Tja. Het scenario waar ik bang voor was, gaat helaas uitkomen, vrees ik.
Een echte kluns dus. Eigenlijk zou je er gewoon bonuspunten voor moeten krijgen.
otherfool
-
- 18534 berichten
- 3403 stemmen
Vandaag uitgereden is alweer 3 strafpunten minder zullen we maar zeggen...
Zag er wel erg pijnlijk uit. Lekker ook met je pielemuisje in beeld, klasse gedaan door de regie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.