• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.341 acteurs
  • 199.163 gebruikers
  • 9.382.103 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Voorlopig de uitslag verwerkt zonder Mollema op plaats 15. Die reed lek dus dat kan natuurlijk niet en bolde veel later over de streep. Teunnis wint met overmacht in ieder geval en otherfool moet zowaar eens achterom kijken.

Tour 13

1. Teunnis 180

2. Knisper 99

3. Montorsi 79

Geel

1 otherfool 907

2 Teunnis 850

3 Knisper 728

Totaal

1 david bohm 4679

2 Montorsi 4637

3 McSavah 4270

4 otherfool 4231

5 Teunnis 4098

6 MatthijsGr00t 3956

7 Knisper 3735

8 LuukRamaker 3732

9 tovenaar 3601

10 Finisterra 3107

11 Outsiders 926

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Dat was jandorie een thriller die Hitchcock nog niet had kunnen bedenken, waarde volgers van de Tour, in de straten van Rodez waar de vluchters pas in extremis werden gegrepen en Krek 'Avi' van Avermaet en Peter 'de Tourminator' Sagan de dans der geklopten deden: beide houden immers meer van een ereplaats dan een daadwerkelijke overwinning. Het was Van Avermaet die de vloek uiteindelijk ophief door zijn jump tot op de meet vol te houden, Michel en José hielden het nauwelijks droog. In de SpoPoMoMeSubLiga géén Belgische overwinning echter: stinissen hield zuiderbuur lucdecoster op twee fietslengtes en mocht de knoestige knuisten in de lucht steken:

1 stinissen 77

2 lucdecoster 69

3 SergioMalick 63

4 Timmy 62

5 Kos 59

. Teunnis 59

7 tovenaar 58

8 mjk87 52

9 AHWA 50

10 Arjan_Hanse 48

En jawel hoor, ook voor zo'n overgangsetappe haalt Timmy zijn neus niet op: we zagen de Maillot Jaune van voren meesprinten en met een zekere routine een nieuwe fles champagne en de nodige luchtzoentjes ophalen, terwijl team tovenaar een voorsprongetje nam op de plafonnerende Paap:

1 Timmy 556

2 tovenaar 513

3 Paap 495

4 SergioMalick 493

5 eRCee 466

6 Teunnis 455

7 lucdecoster 453

8 De Willies 436

. mjk87 436

10 Montorsi 431

De SubLiga, manmanman, het is treurnis met plek 16, wat is er toch gebeurd met de goede voornemens van de MoMeKenners? Van moviemafketel moeten we het ook al niet hebben: 144 punten en alweer een nieuwe lanterne rouge. Morgen naar Mende met andermaal een vinnige finale, graag à demain!

stinissen (crew films & series)

• 23466 berichten
  • 76973 stemmen

Daar ben ik ook schuld aan door een kluns te nemen die uitvalt met drie zwarte punten , dat zal ik nooit meer doen ik wist niet dat dit mijn bijna 100 strafpunten koste...

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

morgen pak ik je, david bohm

david bohm

• 3077 berichten
  • 3444 stemmen

Ai ai ai die kans is behoorlijk aanwezig Montorsi haha.

Ik hoop op uitstel van executie. Matthews en Cimolai gaan morgen helemaal los. Vliegen die laatste heuvel op.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

david bohm schreef:

Ai ai ai die kans is behoorlijk aanwezig Montorsi haha.

Ik hoop op uitstel van executie. Matthews en Cimolai gaan morgen helemaal los. Vliegen die laatste heuvel op.

De enige kans die zij hebben is om in een gezegende vlucht van de dag te zitten en dan nog redden ze het waarschijnlijk niet Je hebt toch Martin en Van Garderen? Die moeten wel gaan scoren. Maar hopelijk is Purito gewoon weer op afspraak.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Vandaag moet Piti maar weer eens uitpakken. Al zullen er wel weer vervelende vluchters voor zitten. Hopelijk gaan Movistar en Katusha voor de zege en houden ze het kort.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Giant vandaag weer gaat rijden. Orica idem. Zal dan een beetje van Katusha moeten komen, maar eigenlijk reken ik er een beetje op dat Purito voor de bollen wil gaan in een van die twee ritten (of allebei) na de rustdag. Dan denk ik eigenlijk dat ze vandaag niet zo veel gaan doen onderweg...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Degenkolb en MM hebben weinig te zoeken op die slotklim dus die gaan zeker niet rijden. Kathusha geeft aan vandaag niet te werken aangezien ze liever voor Kristoff werken in de volgende dagen en voor Purito in de Alpen.

Als alles op Movistar komt te liggen, zouden het wel eens vluchters kunnen worden.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

daar lijkt het nu wel op. Zo'n dag dat de mannen van plek 11 t/m 20 kans ruiken om de top 10 binnen te schieten. Barguil, Rolland en Talansky er bij nu. Dan moeten LottoNL en Trek wel gaan rijden.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Rijden ze elkaar twee uur de vernieling in, legt Sky het hele peloton weer stil om precies 14:15. Kunnen we weer twee uur iets anders gaan doen.

Trouwens, als de livebeelden om 14:15 beginnen, waarom kan de NOS dan Dione de Graaf en haar half uur onzinnige interviews en andere ellende om 13:45 laten beginnen zodat de liefhebbers gewoon de koers kunnen kijken?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Caruso en Losada hebben zich toch terug laten zaken? Dan zou het wel vreemd zijn mocht Katusha niet gaan rijden. Maar in het scenario van de vluchters die erom gaan strijden is Montorsi ook in het voordeel ten opzichte van david bohm, met Pantano en Bakelants in de gelederen. Al gaat die laatste hopelijk knechten voor mijn Bardet Mochten ze het redden ga ik voor Simon Yates. En Greg zit er ook gewoon weer bij zie ik, net als Sagan, de top-3 van gisteren dus.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Damn, Franse prutsers Die Cummings had ik zelfs nog bijna gespeeld, maar was bang voor een zelfde effect als Paterski in de Giro. S. Yates kon het dus ook niet waarmaken. En Sagan nu definitief essentieel voor SP. Dat was geen handige zet. Helemaal nu ik precies de niet-scorende sprinters/puncheurs daar heb.

Montorsi op 11 en 12, dus team bohm blijft leider.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Ik heb Pinot zowel in het jaarspel als op SP, maar ik stond te juichen (bovendien krijg ik nog steeds wel aardig wat puntjes). Domme Fransozen

david bohm

• 3077 berichten
  • 3444 stemmen

McSavah schreef:

Oeff.

De eindoverwinning gaat sowieso lastig worden. Landa die waarschijnlijk als kopman de Vuelta mag rijden et cetera.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Toen Simon in eerste instantie kloek naar Bardetje reed zag het er even goed uit voor team otherfool maar daarna kwam blijkbaar toch de Dreun voor de enige echte Yates. En idd, pooltje of niet, juichmomentje toen de Haantjes werden gebraden

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Doffe ellende voor de Franse tifosi aan de kant van de weg in Mende, waarde volgers van de Tour, want terwijl de blauw-wit-roden zich juist in een kamp Pinot en een kamp Bardet hadden onderverdeeld was het Stephen Cummings die beide kemphanen een loer draaide en op Mandela-day voor MTN een prachtige dagzege pakte: Madiba zag dat het goed was. Cummings, hoor ik u denken, Cummings, wie is me dat nu weer? En wat leert dan een blik op de MoMeSubLiga: geen enkele kenner had deze Brit opgesteld; wederom een teken dat de SubLiga niet scherp is in deze Tour en zich keer op keer laat verrassen. De beide Fransen werden natuurlijk wel volop gespeeld, VivaLaHop deed daar Simon Yates bij maar team david bohm kreeg uiteindelijk de blommen door het extra uitspelen van Rigoberto Uran 'Uran' Uran:

1 david bohm 54

2 VivaLaHop 44

3 De Jantjes 38

. Justus18 38

. Finisterra 38

. Fox McCloud 38

. Arduano 38

. El Loco 38

. mjk87 38

. Lanterne rouge 38

. McSavah 38

De toppers van het klassement zaten allen niet mee in de lange vlucht en daardoor nauwelijks verschuivingen in de top 10. Timmy liet zijn ploeg in het peloton op kop rijden en maakte zich niet druk:

1 Timmy 570

2 tovenaar 528

3 Paap 513

4 SergioMalick 507

5 eRCee 484

6 Teunnis 475

7 mjk87 474

8 lucdecoster 467

9 Finisterra 459

10 VivaLaHop 451

De SubLiga zal moeite hebben een contractje voor volgend jaar te bemachtigen, een volgende keldering naar plek 23 was het gevolg van wéér een dagje dagdromen ipv meezitten. De lanterne rouge is nog immer in goede handen bij moviemafketel met 164 punten. Morgen dan maar vlammen, graag à demain!

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

david bohm schreef:

(quote)

Oeff.

De eindoverwinning gaat sowieso lastig worden. Landa die waarschijnlijk als kopman de Vuelta mag rijden et cetera.

Dat zal je net zien....

Al met al vind ik het allang goed, ik scoor nog vrij aardig terwijl er maar 6 van m'n renners mee doen. En om eerlijk te zijn denk ik dat ik je voor het eind van de tour al wel voorbij ben dankzij Quintana en Purito. Denk dat er vanuit de achtergrond nog wel iemand een flinke slag kan gaan slaan in het najaar, alles ligt eigenlijk nog best dicht bij elkaar achter ons.

david bohm

• 3077 berichten
  • 3444 stemmen

Och got je hebt Aru natuurlijk ook nog. Luxeprobleem.

Met nog 49 ritten te gaan kan er nog van alles gebeuren inderdaad.

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

O o, wat heb ik spijt dat ik Sagan er de voorlaatste dag uit heb gesodemieterd voor Rolland en Pinot.

Hopelijk laat Pinot nog wat meer vuurwerk zien in de derde week.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Teunnis wint de 2e keer op rij en neemt het geel over van otherfool.

Tour 14

1. Teunnis 135

2. McSavah 70

3. tovenaar 60

Geel

1 Teunnis 985

2 otherfool 947

3 Knisper 729

Totaal

1 david bohm 4679

2 Montorsi 4656

3 McSavah 4340

4 otherfool 4271

5 Teunnis 4233

6 MatthijsGr00t 3956

7 LuukRamaker 3772

8 Knisper 3736

9 tovenaar 3661

10 Finisterra 3107

11 Outsiders 926

Best sneu dat falende renners als Bardet en Pinot gewoon meer scoren dan toppers als Valverde, Rolland of Gesink (oa) bij diverse spellen. Echt stom dat ze die minderwaardige vluchters telkens een vrijgeleide geven. Gelukkig zijn er bij sommige spellen nog eindklassement punten maar hier helaas niet.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

McSavah schreef:

Damn, Franse prutsers Die Cummings had ik zelfs nog bijna gespeeld, maar was bang voor een zelfde effect als Paterski in de Giro. S. Yates kon het dus ook niet waarmaken. En Sagan nu definitief essentieel voor SP. Dat was geen handige zet. Helemaal nu ik precies de niet-scorende sprinters/puncheurs daar heb.

Op basis van wat zou je Cummings spelen? Redelijk goede tijdrijder op korte afstanden en een vluchter die doorgaans wel bij de eersten eindigt bij een vlucht. Geen echte klimmer, geen sprinter, geen puncher,... Zat 0-punters die meer potentie hadden.

Sagan niet nemen was inderdaad verkeerd...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Op basis van wat zou je Cummings spelen? Redelijk goede tijdrijder op korte afstanden en een vluchter die doorgaans wel bij de eersten eindigt bij een vlucht. Geen echte klimmer, geen sprinter, geen puncher,... Zat 0-punters die meer potentie hadden.

Sagan niet nemen was inderdaad verkeerd...

Bij SP heb ik Cummings ook niet echt overwogen, maar bij wielerprono had ik hem eerst wel opgenomen. Met de puntentelling daar heeft Cummings nu ook bijvoorbeeld meer punten dan Hagen, terwijl op Sportpools het juist andersom is.

Met Sagan in plaats van Nibali en Gallopin in plaats van Costa had het er al heel anders uitgezien. Maar eerlijk gezegd was Sagan opnemen waarschijnlijk ten koste gegaan van Rodriguez en niet van Nibali en had ik eerder Barguil dan Costa eruit gelaten voor Gallopin. Maar vooral de nulpunters zijn tot nu toe rampzalige keuzes gebleken.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Er zijn ook wel wat nullers waar heel veel van werd verwacht maar die nog altijd op nul punten staan:

Mathias Frank, Sylvain Chavanel, Kristijan Durasek, Pipo Pozzato, Tim Wellens, Martin Elmiger, Eduardo Sépulveda, Daniel Navarro, Giampolo Caruso, Nicolas Edet, Rein Taaramae, Merhawi Kudus, Matteo Trentin, Dominik Nerz, Alexandre Geniez, Haimar Zubeldia, Luca Paolini, Damiano Caruso, Georg Preidler, Thomas de Gendt, Winner Anacona, Lars Boom en Roman Kreuziger bijvoorbeeld.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

stinissen schreef:

Daar ben ik ook schuld aan door een kluns te nemen die uitvalt met drie zwarte punten , dat zal ik nooit meer doen ik wist niet dat dit mijn bijna 100 strafpunten koste...

Mensen die Cavendish genomen hebben zullen ook bijna 100 strafpunten in Parijs hebben.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Haha, wat een rotspel is het toch ook! Kelderman wordt nog net ingehaald op weg naar de zege enkele dagen geleden. A Yates zit vandaag net in een vlucht die het ook niet haalt. Valverde scoort dan weer amper omdat in die ritten net weer wél de vluchters voorop blijven.

En nu schiet Coquard doodleuk uit z'n klikpedaal in de enige kans voor de Champs. Leek toch op weg naar ongeveer een 5e plek ofzo. Blijkbaar gehinderd door SaTan.

Dat zijn trouwens al mijn 4 renners in de Tour na het uitvallen van Boom en Rein. Ik mag gewoon niet scoren blijkbaar...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Montorsi pakt de zege en de leiding in het totaal klassement. Teunnis behoudt het geel.

Tour 15

1. Montorsi 119

2. Knisper 97

3. otherfool 80

Geel

1 Teunnis 1045

2 otherfool 1027

3 Montorsi 841

Totaal

1 Montorsi 4775

2 david bohm 4724

3 otherfool 4351

4 McSavah 4340

5 Teunnis 4293

6 MatthijsGr00t 3956

7 LuukRamaker 3842

8 Knisper 3833

9 tovenaar 3661

10 Finisterra 3113

11 Outsiders 934

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Grootste fout die ik heb gemaakt is Kwiatkowski. Wat een teleurstelling. En voor het eerst in 5 jaar geen Sagan genomen. Desondanks gaat het niet slecht bij Sportpools. De juiste sprinters en voorlopige top 3 van AK. En mn 1-punters sdoen het ook aardig. Hopelijk gaat Tim Wellens nog een keer scoren...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4710 stemmen

Kwiat heb ik geen moment overwogen gezien zijn gebrekkige vorm (sinds de Amstel eigenlijk al).

Soms kan dat ook verkeerd uitpakken.

En enkele aankomsten waren hem echt op het lijf geschreven maar vaak was hij daarvoor al gelost. En nu zit hij blijkbaar telkens in de vluchten die het niet tot het einde houden.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

In Zwitserland zag ik een glimp van zn klasse, en het was een beetje een gok ja. En hoe kon ik Van Avermaet vergeten?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.