• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.249 series
  • 34.038 seizoenen
  • 648.332 acteurs
  • 199.163 gebruikers
  • 9.381.839 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Van Aevermaet was me te onzeker vanwege die zwangere vrouw van 'm. Dat werd nogal opgeblazen in de media.

Verder laat ik Sagan ook nooit meer thuis, is gewoon de renner die je als eerst op kan stellen in je pool om hem er nooit meer uit te halen.

Paap

• 133 berichten
  • 25 stemmen

Ja zn vrouw inderdaad, maar tot de rustdag zpu ie er sowieso bij zijn, en tot die rijd zo veel kansen. Maar had niet verwacht dat ie er elke keer bij zou zitten. En wat Sagan betreft: eens

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Tsja inderdaad. Alleen geen groene trui punten voor Greg door de Grexit na de etappe van morgen, maar verder net als vorig jaar weer aardig veel gescoord. Vind het een mooie coureur maar de paar keer dat ik hem heb gespeeld scoorde hij juist nauwelijks en ook andersom, zoals de laatste twee Tours waar ik hem niet in heb gespeeld. In het jaarspel heeft hij al helemaal goed gescoord, je zou zeggen dat Teunnis nog hoger zou moeten staan met ook nog Sagan in zijn team .

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Wacht maar tot Pinot met zijn revanche komt

Ik baal er ook heel erg van dat Trentin er nog totaal niet aan te pas is gekomen. Die had ik wel verwacht als stand-in voor Cav als die er niet bij zat (zoals vandaag) én op zijn minst wel één succesvolle ontsnapping.

Verder hoop ik stiekem ook nog op een geslaagde ontsnapping van Winner en/of Lieuwe.

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Grexit

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Hij is fijn

Andermaal een fles bubbeltjes met bananensmaak gesignaleerd op het podium, waarde volgers van de Tour, want Andre Greipel, de Gorilla van Rostock, pakte zijn derde massasprint mee, vóór John 'Beton' Degenkolb en Alexander Kristoff die blijkbaar ook meedoet aan deze ronde. In de MoMeSubLiga betekent dat ruim baan voor El Conquistador: een week lang heeft hij zich alle bergen opgesleept om hier verschroeiend uit te halen, met een 1e plek overall (!) tot gevolg:

1 El Conquistador 121

2 Montorsi 75

3 tovenaar 66

4 Paap 59

5 De Willies 53

6 pauljojo 50

. Kos 50

8 SergioMalick 49

9 lucdecoster 48

10 Sir Tinus 47

. citybird 47

Team tovenaar zat er fluks bij van voren en weet zo de druk op inmiddels vaste Maillot Jaune Timmy behoorlijk op te voeren. De versmachtende derde week gaat, excusez le mot, retespannend worden!

1 Timmy 606

2 tovenaar 594

3 Paap 572

4 SergioMalick 556

5 El Conquistador 556

6 Montorsi 524

7 eRCee 519

8 lucdecoster 515

9 VivaLaHop 497

10 Finisterra 493

De SubLiga, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken, staat 24e en moviemafketel is onderin met 202 punten nu Peter_Sitsen op 1 puntje genaderd. U leest het: op alle fronten nog genoeg om voor te strijden, ook straks weer in de laatste etappe voor de tweede rustdag. Graag à ce soir!

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ah spannend! Secret weapon gaat misschien toch ook wel een belangrijke rol spelen. Ik had Gesink & Cummings op het laatste moment eruit gehaald en Sepulveda & Navarro erin gedaan. Dat bleek wel echt een enorm slechte keus, ik had anders een mooi geel truitje aan mogen doen. Mag niet klagen met hoe ik er nu bij sta toch!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Gisteren trouwens Bakelants en Pantano ook weer 11 en 12, alleen in omgekeerde volgorde. Knap hoe Montorsi met zo weinig renners de leiding overneemt. En dan doet Ventoso nog geeneens mee.

Vijf renners uit mijn wielerprono team zitten vandaag in de vlucht, maar geen enkele nu meer vooraan helaas .

Montorsi

• 9717 berichten
  • 2381 stemmen

Hehe nu Pantano weer dik in de punten. Het valt ook telkens wel net goed hier

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ja bofkont

Trentin zelfs laatste van de groep van 23 op 8:44. Apart, zou daar ook iets mee gebeurd zijn? Waarschijnlijk kan hij gewoon niet meer klimmen. Die gaat dit jaar dus niet zijn etappe winnen.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Yesss, Adam Hansen op 18 en alle renners van team otherfool nu van de 0

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Finisterra schreef:

(quote)

Sagan lijkt me eigenlijk bijna uitgescoord buiten de truipunten. Ik zie nog vooral veel bergritten en een aantal ritten die zich erg lenen voor vluchters (op de Champs na dan).

In deze analyse ben je echter vergeten dat Sagan juist de ultieme vluchter is . Alleen in de drie bergritten door de Pyreneeën en de etappe naar Huy en de proloog geen top-5 gereden. Ongekend weer. Nog beter dan vorig jaar, dat had ik niet voorzien. Had hem dit jaar 'slechts' in acht ritten of zo vooraan verwacht.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Knisper wint, Teunnis blijft leider. En feli otherfool met alle renners in de punten.

Tour 16

1. Knisper 117

2. Teunnis 80

3. Montorsi 70

Geel

1 Teunnis 1125

2 otherfool 1080

3 Knisper 943

Totaal

1 Montorsi 4845

2 david bohm 4724

3 otherfool 4404

4 Teunnis 4373

5 McSavah 4340

6 MatthijsGr00t 3960

7 Knisper 3950

8 LuukRamaker 3867

9 tovenaar 3661

10 Finisterra 3113

11 Outsiders 934

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

McSavah schreef:

(quote)

In deze analyse ben je echter vergeten dat Sagan juist de ultieme vluchter is . Alleen in de drie bergritten door de Pyreneeën en de etappe naar Huy en de proloog geen top-5 gereden. Ongekend weer. Nog beter dan vorig jaar, dat had ik niet voorzien. Had hem dit jaar 'slechts' in acht ritten of zo vooraan verwacht.

Haha, dat hadden weinigen zien aankomen denk ik.

Sagan is echt bijzonder indrukwekkend in deze Tour. Denk dat hij de beste vorm heeft in meer dan 2 jaar. En dat met weinig steun vanuit de ploeg. De weinige sprintritten en Contador in de ploeg hebben me doen besluiten dat Sagan niet nodig was bij SP helaas.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

McSavah schreef:

Vijf renners uit mijn wielerprono team zitten vandaag in de vlucht, maar geen enkele nu meer vooraan helaas .

Ik had bij Tourcoach alleen Pantano en Pauwels mee, dankzij Pantano nog gestegen in het klassement naar 101e plek, dus ik ben niet ontevreden.

Voor sportpools wel jammerlijk dat 'kopman' Navarro zelfs in zo'n groep zonder uitgesproken klimmers gewoon niet bij de eerste 15 eindigt.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Een typische dag voor de baroudeurs, waarde volgers van de Tour, richting Gap waar het Rúben Plaza Molina was die ditmaal de Tourminator Peter Sagan, het Kanon van Zilina, van een ritzege afhield. Had de MoMeSubLiga deze Spanjaard gespeeld hoor ik u zeggen? De vraag stellen is hem beantwoorden: de SubLiga heeft zware benen, een derde bal, is gehavend na een valpartij en heeft diarree: neen dus. Knisper en Arjan_Hanse hadden wel Sagan en Jungels mee van voren en pakten daarmee de dagzege: we tellen derhalve 2 flessen champagne en een extra dosis zoentjes van de bevallige rondemissen:

1 Knisper 34

. Arjan_Hanse 34

3 mjk87 28

4 Sir Tinus 26

5 lucdecoster 20

. LuukRamaker 20

. stinissen 20

. El Conquistador 20

. tovenaar 20

. Timmy 20

Team Timmy weet inmiddels waar het gevaar vandaan komt en kwam niet uit het wiel van naaste achtervolger tovenaar, gaat alleen een 'Barguilletje' hem dan nog uit het heilige Geel krijgen? Het sprintersteam van El Conquistador staat ondertussen ook op de 2e rustdag nog op het podium te shinen:

1 Timmy 621

2 tovenaar 614

3 El Conquistador 576

4 Paap 572

5 SergioMalick 561

6 lucdecoster 535

7 Montorsi 524

8 eRCee 519

9 mjk87 518

10 VivaLaHop 497

De SubLiga zit nog altijd te harken op 24 terwijl de lanterne rouge bij moviemafketel blijft die er vandaag geen punten bij deed en op 202 blijft staan. Morgen rusten, dan de bergen, ik zeg u graag à mercredi!

Nicolage Rico

• 20221 berichten
  • 2365 stemmen

eRCee schreef:

Van Aevermaet was me te onzeker vanwege die zwangere vrouw van 'm. Dat werd nogal opgeblazen in de media.

Verder laat ik Sagan ook nooit meer thuis, is gewoon de renner die je als eerst op kan stellen in je pool om hem er nooit meer uit te halen.

Ik had Sagan er idd als genoteerd, er de hele tijd in staan, maar op de voorlaatste dag uitgegooid. Domste fout ooit van me bij Sportpools. Scheelt me straks zo'n 200 punten.

Bij v. Avermaet precies hetzelfde idd.

lucdecoster

• 1644 berichten
  • 6323 stemmen

Het blijft een gokspel maar Sagan kan ik zeker niet vergeten met mijn avatar.

mjk87 (moderator films)

• 14544 berichten
  • 4523 stemmen

Nou, met Garderen eruit m'n eerste uitvaller bij sp. Niet eerder tot in de derde week iedereen erin gehad.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Pff, alweer die vluchters. Blijkbaar mis ik niet veel. Piti (en Froome en Quinty enzo) missen hier gewoon een bak punten in de Tour.

Verwerking van jaarspel is voor morgen. Even geen tijd wegens een verhuis.

Knisper

• 13040 berichten
  • 1279 stemmen

Daar kijk ik met smart naar uit!

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Komt er nog een vlammend slotstuk deze ronde, waarde volgers van de Tour, of hebben de grote meneren zich neergelegd bij de suprematie van Froompie en de rest van de Sky-train? Ook vandaag kwam er nauwelijks een aanval op het zwart/blauwe bastion en waren het andermaal de vluchters die daar volop van konden profiteren, met Simon Geschke als dolgelukkige ritwinnaar. Justus18 had de Giant Germaan van de dag weliswaar niet gespeeld, maar pakte toch uit met Talansky, Pinot en Frank:

1 Justus18 50

2 moviemafketel 36

3 david bohm 34

4 Fox McCloud 33

5 stinissen 32

6 jeroen dn urste 30

7 Leanna 20

8 Lanterne rouge 19

9 MatthijsGr00t 16

. McSavah 16

. Teunnis 16

. VivaLaHop 16

. Finisterra 16

. Arduano 16

. El Loco 16

. II Grillo 16

. SergioMalick 16

. Peter_Sitsen 16

Maar dan: ophef in de MoMeSubLiga van het grote SpoPoSpel! Vaste Maillot Jaune Timmy zag de tot nog toe puike klunskeus voor Kwiatkowski plotsklaps tegen zich keren door het afstappen van de wereldkampioen en het is tovenaar die daar optimaal van profiteert door het geel over te nemen:

1 tovenaar 609

2 SergioMalick 572

3 El Conquistador 571

4 Timmy 569

5 Paap 567

6 lucdecoster 535

7 eRCee 533

8 Montorsi 519

9 mjk87 513

10 Finisterra 509

De SubLiga zwalkte als Tejay over de Alpen en wist in één of andere anonieme bus nog net voor de tijdslimiet te finishen: een 37e (!) plek is haar deel. Team moviemafketel zal naast tovenaar de enige zijn die een rustig nachtje doormaakt: eindelijk werd dan de gehate lanterne rouge overgedragen aan Peter_Sitsen met 225 punten. Laat ons hopen op meer vuurwerk morgen, hoe dan ook, à demain!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

Monsterscore voor Knisper inderdaad. Teunnis mag stilaan achterom beginnen kijken met nog 3 zware bergritten voor de boeg.

Tour 17

1. Knisper 211

2. tovenaar 70

3. Teunnis 60

Geel

1 Teunnis 1185

2 Knisper 1154

3 otherfool 1080

Totaal

1 Montorsi 4858

2 david bohm 4776

3 Teunnis 4433

4 otherfool 4404

5 McSavah 4348

6 Knisper 4161

7 MatthijsGr00t 3960

8 LuukRamaker 3913

9 tovenaar 3731

10 Finisterra 3128

11 Outsiders 934

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4708 stemmen

otherfool schreef:

De SubLiga zwalkte als Tejay over de Alpen en wist in één of andere anonieme bus nog net voor de tijdslimiet te finishen: een 37e (!) plek is haar deel.

Is geheel logisch eigenlijk. Teams met teveel sprinters, toevallige vluchters en mislukte klassementsmannen (ook als vluchter) scoren nu goed. De 'goede' teams (lees: onze subleague!) zijn daar de dupe van.

De verwachte punten van klassementsmannen blijven volledig uit. Vandaar dat Sagan nog meer onmisbaar is. Froome en Quinty deden daar zonder vluchters normaal nauwelijks voor onder. Wellicht zelfs beter.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

De top 10 van het klassement in punten op sportpools:

1. Froome (88)

2. Quintana (39)

3. Valverde (65)

4. Thomas (24)

5. Contador (30)

6. Gesink (33)

7. Nibali (21)

8. Frank (14)

9. Mollema (25)

10. Barguil (10)

Dit zegt gewoon alles. Tony Martin heeft een paar dagen meegereden en heeft meer punten dan 8 van de 10 renners in de top 10. De klassementsmannen laten alles lopen en proberen secondes op elkaar te pakken in plaats van een ritoverwinning.

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Finisterra schreef:

De 'goede' teams (lees: onze subleague!) zijn daar de dupe van.

Laten we het daar maar op houden inderdaad

stinissen (crew films & series)

• 23466 berichten
  • 76969 stemmen

Zonder strafpunten had ik 2de gestaan met 583

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

'Als' telt niet in de topsport

otherfool

• 18534 berichten
  • 3403 stemmen

Erg zijn ze nog niet verwend, waarde volgers van de Tour, de Franse tifosi die hun helden keer op keer vroeg zien afhaken, maar vandaag klonk de gezamenlijke juichkreet des te harder bij de overwinning van Romain Bardet, de chouchou van de bepaald chauvinistische Haantjes, met als toetje nog de tweede plek voor Pierre Rolland, ook al zo'n poulain van het lokale wielerpubliek. Een mooi kopgroepje ondertussen in de MoMeSubLiga dat er om ging strijden op de fraaie slotklim, en het was Justus18 die net als gisteren het meeste overschot had met beide Fransen in het team, Lanterne rouge, Finisterra en El Loco wisten in de laatste vlakke kilometers niet meer dichterbij te komen:

1 Justus18 59

2 Lanterne rouge 56

3 Finisterra 54

4 El Loco 51

5 VivaLaHop 49

. Fox McCloud 49

. david bohm 49

8 II Grillo 39

9 McSavah 35

. De Jantjes 35

Team tovenaar wist de Maillot Jaune met succes te verdedigen, maar het was Paap die het grootste zaakje deed door van 5 naar 2 te springen. SergioMalick completeert het podium:

1 tovenaar 613

2 Paap 594

3 SergioMalick 583

4 Timmy 576

5 Finisterra 563

6 El Conquistador 562

7 eRCee 557

. VivaLaHop 557

9 Montorsi 553

10 mjk87 545

De SubLiga kan er maar beter de brui aan geven en zich richten op de Vuelta: 51e en de afgang begint hallucinante vormen aan te nemen. Peter_Sitsen blijft onderwijl de drager van de lanterne rouge met 228 punten. Goed, morgen aankomst boven, graag à demain!

SergioMalick

• 1234 berichten
  • 1840 stemmen

51e is wel een erg dramatische notering. Desalniettemin is het onwijs spannend in onze eigen subleague. De punten voor de truien gaan de doorslag geven, waar ik de boot zal missen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.