- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Sporttoto en -poules topic (centraal topic)
Zandkuiken
-
- 1750 berichten
- 1435 stemmen
Ik vind toch dat er de laatste tijd weer vreemde dingen gebeuren in het wielrennen, met name bij Astana & Katusha. Maar goed, ik word zelf al snel allergisch van niet-gefundeerde beschuldigingen, dus we zien het wel...
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Nog maar eens een volledige herschikking van de kaarten, Girini, want koersen in de Laars betekent natuurlijk spettacolo en continu wisselende kansen. Terwijl de gisteren juist geremonteerde Jurgen VDB vandaag weer net zo hard geparkeerd stond op de Madonna di Campiglio en pretendenten als Rigoberto Uran 'Uran' Uran en Richie Porte nog maar eens een homp zwart brood aten, was het vooraan Mikel Landa die de geruchtenmolen nog eens verder aanzwengelde: opnieuw een Astana staaltje van formaat. In de MoMeSubLiga volgde op de flanken van de slotklim een fascinerend gevecht tussen LuukRamaker, citybird en stinissen: de eerste had daarbij in de steile slotkilometer nog net voldoende jus in de benen om de beslissende cartouche af te schieten:
1 LuukRamaker 62
2 citybird 58
3 stinissen 55
4 AHWA 48
5 II Grillo 43
6 eRCee 40
7 De Willies 38
8 david bohm 36
9 Justus18 35
. jeroen dn urste 35
. Timmy 35
Maglia rosa pauljojo had het maar verdraaid lastig op de steile stroken en verloor wat van zijn pluimen in de algemene rangschikking. In de MoMeSubLiga lijkt AHWA een voorzichtige aanval in te zetten:
1 pauljojo 546
2 AHWA 507
3 Knisper 491
4 LuukRamaker 483
5 El Conquistador 475
6 citybird 472
7 II Grillo 447
8 eRCee 433
9 otherfool 419
. jeroen dn urste 419
De SubLiga gaat de tweede rustdag in als fraaie nummer 3, terwijl De Willies zich af zal vragen of afstappen geen betere optie is: 310 punten en de maglia nera is het verdict. Goed, de Giro lijkt beslist maar in de SportPools is alles nog mogelijk, morgen bijkomen en graag a dopodomani!
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Landa vind ik ook redelijk uit het niets komen (op die etappe in Baskenland na dan). Nog nooit iets laten zien in een grote ronde en zelfs in kleine rondes nog nooit een goed klassement gereden (1x 6e in Burgos). [...] Qua stap vooruit vind ik het niet veel onder doen voor Zakarin eigenlijk.
Vind het zelfs nog straffer / ongeloofwaardiger.
Bergop de evenknie zijn van een Contador in vorm begin derde week van een grote ronde. Met een zeer waarschijnlijke podium-plek in het verschiet.
Wat Tiralongo betreft; die heeft volgens mij de laatste twee jaar nauwelijks een top-10 plek bemachtigd in de etappes van grote ronden, dus helemaal niet gek om die niet op te stellen. Ook Kangert rijdt weer beter dan die in jaren heeft gedaan.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Met het oog op de slotweek moet ik het roze wel kunnen behouden en de leiding kunnen pakken. Het is toch allemaal voornamelijk te danken aan het geluk dat ik heb met Landa, in de breedte heb ik toch te weinig waarmee ik kan scoren om voor de eindwinst te gaan ben ik bang. In de Tour zal het allemaal van Nairo en Purito moeten komen...
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Met het oog op de slotweek moet ik het roze wel kunnen behouden en de leiding kunnen pakken. Het is toch allemaal voornamelijk te danken aan het geluk dat ik heb met Landa, in de breedte heb ik toch te weinig waarmee ik kan scoren om voor de eindwinst te gaan ben ik bang. In de Tour zal het allemaal van Nairo en Purito moeten komen...
Maar dan noem je ook wel twee kleppers. Die Landa zie je trouwens ook nooit grimassen, vooral die beslissende demarrage in het Baskenland was wat dat betreft vrij angstaanjagend te noemen. Ik herinner me ook nog zijn sterke ritzege in Burgos in 2011. Het heeft sindsdien wel even geduurd alvorens hij tot zijn huidige niveau is weten te komen.
Montorsi
-
- 9717 berichten
- 2381 stemmen
Maar dan noem je ook wel twee kleppers. Die Landa zie je trouwens ook nooit grimassen, vooral die beslissende demarrage in het Baskenland was wat dat betreft vrij angstaanjagend te noemen. Ik herinner me ook nog zijn sterke ritzege in Burgos in 2011. Het heeft sindsdien wel even geduurd alvorens hij tot zijn huidige niveau is weten te komen.
Mja, maar met het oog op de steentjes kan er zomaar eentje wegvallen voordat we goed en wel begonnen zijn.. en dan ben ik wat verder van huis.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Ik ga wellicht de Tour doen met Valverde, Kittel, Coquard en A Yates. Potentieel kan dit iets worden.
Hopen dat depressieve Kittel dan terug wat vorm heeft. Pas in één van z'n weinige koersen ook nog eens gevallen...
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Heb net iets teveel pech met al m'n rennertjes. 1 etappe-zege ook maar tot nu toe
. Montorsi 10 (!). Iedereen blijft maar vallen of spontaan geen vorm meer te hebben.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Ik ga wellicht de Tour doen met Valverde, Kittel, Coquard en A Yates. Potentieel kan dit iets worden.
Hopen dat depressieve Kittel dan terug wat vorm heeft. Pas in één van z'n weinige koersen ook nog eens gevallen...
Kelderman toch ook van je top guys? Met Valverde heb je in ieder geval weer de beste scorende renner van het jaar. Sagan, Contador, Degenkolb en Matthews zie ik daar niet aankomen.
De Tour zal bij mij beter moeten gaan dan de Giro, al mis ik daar vooral de sprinters weer en verwacht ik dan ook wederom ergens onderaan te bungelen. Heb meer hoop op de Dauphiné en Suisse. Ik denk dat david bohm op het einde van het jaar ook de nummer 1 is. In de Tour zie ik vooral Teunnis, LuukRamaker en Knisper flink stijgen. MatthijsGr00t, Finisterra en tovenaar doen het overal wel goed. Montorsi is volgens mij meer van de pieken en de dalen 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Ohja, Kelderman even vergeten. Dan moet de Tour wel beter worden dan de Giro normaal. Van Kittel eis ik minstens 3 ritzeges... 
Vuelta moet normaal ook beter worden dan Giro. Er is dus hoop op beterschap. Moet in de Giro nog vooral hopen op eens een geslaagde vlucht met Betancur, Formolo of Chaves ofzo. Kans op echte punten is dus niet zo groot meer...
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Landa bezorgt Montorsi opnieuw de zege (ritwinnaar geeft voordeel bij gelijke stand met MatthijsGr00t) en pakt de leiding ook over algemeen!
Giro 16
1. Montorsi 130
2. MatthijsGr00t 130
3. LuukRamaker 120
Maglia Rosa
1 Montorsi 1056
2 MatthijsGr00t 956
3 david bohm 815
Totaal
1 Montorsi 2963
2 david bohm 2908
3 McSavah 2822
4 MatthijsGr00t 2696
5 otherfool 2649
6 tovenaar 2370
7 LuukRamaker 2284
8 Finisterra 2270
9 Teunnis 2014
10 Knisper 1785
11 Outsiders 523
david bohm
-
- 3078 berichten
- 3446 stemmen
Nog onverwachter dan de opkomst van Landa, die Montorsi.
Vorig jaar had ik Landa dat was niet veel soeps.
Morgen misschien weer stuivertje wisselen?
Heb nog een paar rappe Italianen in koers.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Vergeet Mayweather en Pacquiao, Girini, voor een ouderwets potje matten diende u vanmiddag in te schakelen op de beelden van de flanken van de Mortirolo met in de witte hoek Fabio 'de Kleine Engel' Aru en in de roze hoek Alberto 'El Pistolero' Contador. En terwijl de eerste een ferme tik leek uit de delen dankzij panne bij de leider in het klassement, kwam er daarna een links-rechtse combinatie die zijn weerga niet kent, een keiharde hoek op het kinnetje van de Italiaanse held die de tifosi deed verstommen, een knock-out van de thuisfavoriet dankzij een ontketende Contador die één van de strafste staaltjes in de moderne wielergeschiedenis uithaalde door vanuit achterstand de Passo della Foppa op te dansen en pas aan de meet te buigen voor onze eigen breedgeschouderde held Steven Kruijswijk en de lafjes in het wiel hangende Mikel Landa, die de ritzege voor zich opeiste tot ontgoocheling van gansch twitterend Nederland. In de MoMeSubLiga ging deze epische etappe andermaal naar LuukRamaker die van zins is een ziedende derde week te gaan rijden, en het waren opnieuw citybird en stinissen die als laatste op de slotklim naar Aprica moesten passen:
1 LuukRamaker 67
2 citybird 59
3 stinissen 51
4 AHWA 48
5 De Willies 44
6 II Grillo 43
7 mjk87 38
8 otherfool 37
9 eRCee 36
10 jeroen dn urste 34
. Justus18 34
. Timmy 34
En zo krijgen we nog een extreem spannende derde week in de MoMeSubLiga van het onovertroffen SpoPoSpel: LuukRamaker heeft zijn klimmersbenen bovengehaald en weet vaste maglia rosa pauljojo tot op 19 luttele punten te naderen, en hetzelfde geldt voor AHWA. Wat gaan we allemaal nog meemaken!?
1 pauljojo 569
2 LuukRamaker 550
. AHWA 550
4 citybird 531
5 Knisper 502
6 El Conquistador 493
7 II Grillo 485
8 eRCee 469
9 jeroen dn urste 453
10 otherfool 451
De SubLiga zakt weer een plekje naar 4, al is het podium exact 1 punt weg. MatthijsGr00t neemt ondertussen de maglia nera weer over van De Willies dat nieuwe krachten heeft weten aan te boren: de nummer laatst doet het voorlopig met 330 punten. Morgen een simpel 1 sterrenritje, maar wat is simpel in deze waanzinnige Giro? Ik zeg u daarom graag: a domani!
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Helaas geen tussenstand bij Sportpools van Roland Garros: al mijn spelers zijn door en de kluns ligt eruit...
Met 120 punten sta ik dan gewoon te shinen op 1 overall, maar net nu zijn er update-problemen 
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Daar is het dus wel nuttig als de kluns uitvalt? Zou misschien ook nog een idee zijn voor het wielrennen-spel.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Het is ook contra-intuïtief dat je strafpunten krijgt als je kluns uitvalt, eigenlijk slaat dat nergens op. Een echte kluns duikt in de eerste etappe het skoekeloen in met uiteindelijk een keurige DNF achter z'n naam.
mjk87 (moderator films)
-
- 14547 berichten
- 4528 stemmen
Die strafpunten vind ik wel geinig bij het uitvallen, maakt de keus net wat lastiger en interessanter.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik had eerst netjes een 20/20 poule, maar nadat RG al begonnen was, keek ik en zag ik dat het 21/20 was. Nu hebben ze volgens mij Falla erin gezet, die verloren heeft, en doe ik toch mee. Gelukkig naast Falla maar 1 verdere uitvaller, rest allemaal door. Kluns ook eruit. Dus wie weet.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik had even buiten de mensen gerekend die minder dan 20 zwarte punten hadden opgesteld, gedeeld 4e derhalve... maar wie zien we daar dan aan top van het klassement? Onze eigen Teunnis met 17 zwarte punten (waarom in Godesnaam?!) en dus 123 punten na ronde 1!
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
Knisper wint de sprint en Montorsi behoudt roze. En Bohm pakt de scepter weer over in de jaarranking!
Giro 17
1. Knisper 150
2. david bohm 111
3. otherfool 67
Maglia Rosa
1 Montorsi 1106
2 MatthijsGr00t 967
3 david bohm 926
Totaal
1 david bohm 3019
2 Montorsi 3013
3 McSavah 2845
4 otherfool 2716
5 MatthijsGr00t 2707
6 tovenaar 2400
7 LuukRamaker 2284
8 Finisterra 2276
9 Teunnis 2014
10 Knisper 1935
11 Outsiders 523
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Een halve rustdag, Girini, voor het peloton dat na de epische etappe van gisteren een kort ritje naar Lugano voor de kiezen kreeg en daar in 3 uurtjes korte metten mee maakte: Modolo won opnieuw het sprintfestijntje van Nizzolo en mocht nu ook de Zwitserse zoentjes in ontvangst nemen. In de MoMeSubLiga deed El Conquistador uit routine de handen al in de lucht terwijl er nog een honderdtal meters te koersen was, en Knisper wist daar jandorie ei zo na nog van te profiteren:
1 El Conquistador 78
2 Knisper 77
3 Teunnis 60
4 david bohm 58
5 II Grillo 53
. eRCee 53
7 AHWA 46
8 pauljojo 43
. MatthijsGr00t 43
. Paap 43
Maglia Rosa pauljojo koerste rustig door de lastige haarspeldbochten en nam daarbij geen risico: gevolg was wel dat AHWA drie puntjes dichterbij kwam. Daar weer achter wipte Knisper over LuukRamaker:
1 pauljojo 612
2 AHWA 596
3 Knisper 579
4 LuukRamaker 575
5 El Conquistador 571
6 citybird 549
7 II Grillo 538
8 eRCee 522
9 david bohm 479
. otherfool 479
De SubLiga heeft haar plekje op het virtuele podium weer ingenomen en de maglia nera is morgen voor team El Loco dat 346 puntjes heeft gesprokkeld. Morgen een aankomst na een ziedende afdaling, de tijden van Il Falcone zullen herleven. Met daarbij uiteraard tevens de vraag: wie is de durfal van het MoMePeloton? Graag a domani!
Teunnis
-
- 769 berichten
- 519 stemmen
Ik had even buiten de mensen gerekend die minder dan 20 zwarte punten hadden opgesteld, gedeeld 4e derhalve... maar wie zien we daar dan aan top van het klassement? Onze eigen Teunnis met 17 zwarte punten (waarom in Godesnaam?!) en dus 123 punten na ronde 1!
Hahahaha 
Ik heb mijn opstelling al lang van tevoren even snel (en toegegeven, redelijk gedurfd) ingevuld. Volgens mij nog voor het kwalificatietoernooi, omdat ik al zag aankomen dat ik er daarna misschien geen tijd meer voor zou vinden. En dan sta ik echt gewoon eerste van alle deelnemers
Maar inderdaad, bij de volgende puntenupdate zal ik flink dalen want er liggen al vijf van mijn spelers uit.
Krankzinnig...
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Het houdt nog niet op met de pech in de Giro.. Cunego gevallen in de kopgroep terwijl die op weg was naar een ritzege:) Wellicht kan Nocentini nog wat redden in de kopgroep.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Pfff Herrada en Felline in de chasse patate? Aan de renners in de kopgroep heb ik helemaal niks 
eRCee
-
- 13447 berichten
- 1980 stemmen
Lobato er ook uit na vandaag met een val.
De val van Cunego zou veroorzaakt zijn door een motor heb ik begrepen. Ze zijn weer lekker bezig daar, met seingevers die doorgaans alleen maar voor extra gevaar zorgen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4711 stemmen
otherfool pakt weer een ritje mee.
Giro 18
1. otherfool 100
2. LuukRamaker 86
3. MatthijsGr00t 40
Maglia Rosa
1 Montorsi 1106
2 MatthijsGr00t 1007
3 david bohm 931
Totaal
1 david bohm 3024
2 Montorsi 3013
3 McSavah 2849
4 otherfool 2816
5 MatthijsGr00t 2747
6 tovenaar 2400
7 LuukRamaker 2370
8 Finisterra 2276
9 Teunnis 2016
10 Knisper 1935
11 Outsiders 538
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Amai, een maandje later dan voorzien pakt de keuze voor Phil alsnog goed uit 
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Billetjes bij elkaar en jezelf naar beneden storten, Girini, dat is wat Phillippe 'Phil' Gilbert als geen ander kan en zo won hij zijn tweede etappe in deze 98e Giro. Dan is het uitkijken naar de massa's aan MoMeKenners die de Waalse held speelden, maar wat nu? Alleen De Jantjes dorst dat aan en door de sprokkelende kluns Hesjedal moest het dan ook nog de etappezege delen met Teunnis die dan weer de eerste achtervolger én renner met de mooiste naam van het peloton, Francesco Manuel Bongiorno, had opgesteld. Daar weer achter speelde mjk87 Chavanel, maar dat was bij de eindafrekening dus net onvoldoende:
1 De Jantjes 24
. Teunnis 24
3 mjk87 23
4 Justus18 14
5 Timmy 11
6 LuukRamaker 10
7 otherfool 9
. De Willies 9
9 citybird 5
. AHWA 5
Al met al niet overdreven hoge scores in deze tussenetappe, en zo heeft pauljojo de heilige maglia rosa weer 1 dagje dichter bij Milaan gebracht. Eerste achtervolger is nu weer LuukRamaker:
1 pauljojo 616
2 LuukRamaker 585
3 Knisper 578
4 El Conquistador 570
5 citybird 554
6 AHWA 552
7 II Grillo 537
8 eRCee 521
9 otherfool 483
10 david bohm 478
De SubLiga heeft het routeboek er eens bij gepakt en weet dat het de komende dagen echt is te halen: vandaag maar lekker in het peloton uitrusten en dat levert dan een 4e plek op. De maglia nera is nog altijd voor El Loco met 350 punten. Morgen een lange etappe met 3 zware cols in de laatste 80 kilometer met de finish op 2000 meter hoogte in Cervinia, en u weet wat dat gaat opleveren: spettacolo! Graag a domani!
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Oef, in 1 etappe van 2 naar 6. Mijn ploegen hebben zelden een lange adem.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.