• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.696 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.507 acteurs
  • 199.195 gebruikers
  • 9.383.709 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Jandorie, dan toch nog een uitvallende kluns, ik had er overheen gekeken. Dat is al met al dan -49? Zuur!

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

otherfool: even een puntje als sportpools-reporters en Noorderlingen onder elkaar: Alle lof voor het gebruik van het woord 'dorst' in deze betekenis, maar ik vraag me af of de combinatie met 'aan' dan juist is (het is een vervoeging van 'durven' maar niet van 'aandurven', toch?). Dus ik zou zeggen: "alleen De Jantjes dorst dat te doen...".

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Nu zie ik het. Cunego eruit. Grrr....

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

eRCee schreef:

otherfool: even een puntje als sportpools-reporters en Noorderlingen onder elkaar: Alle lof voor het gebruik van het woord 'dorst' in deze betekenis, maar ik vraag me af of de combinatie met 'aan' dan juist is (het is een vervoeging van 'durven' maar niet van 'aandurven', toch?). Dus ik zou zeggen: "alleen De Jantjes dorst dat te doen...".

Dank voor den kritischen blick, maar van majstro.com mag het: Informatie over het woord 'aandurven' [dut] (epo: kura?i batali kontra?) - majstro.com en ook vandale.nl gebruikt het: AANDORSTEN - Van Dale Rijmwoordenboek | Van Dale - vandale.nl en volgens mijn juridische adviseurs is dat genoeg

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Oke! Weer wat geleerd over een stukje dode taal.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Battaglin afgestapt. Klapje voor McSavah en volgens mij Paap (?), die laatste had hem dacht ik als kluns.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Vandaar dat hij de laatste etappes steeds helemaal achterin eindigde. Maar er viel voor mij toch al niks meer te behalen. Vele poolers hebben hem als kluns gekozen, dus die zullen er minder gelukkig mee zijn. Wellicht was hij ook de renner die Bardiani liet starten ondanks een te lage cortisolwaarde.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Battaglin voor 2 zwarte punten in je gewone team opnemen was vooral een staaltje achterspellen natuurlijk...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Gilbert was de goede heuvelsprinter blijkbaar, maar die bleef maar klagen over zijn knie vooraf... Ulissi ook wel goed.

Van zowel Felline als Battaglin had ik meer verwacht.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Zo slecht heeft Battaglin het ook weer niet gedaan, maar het was zoals eerder gezegd vooral boetdoening voor vorig jaar dat ik hem moest opnemen. Toen vond ik het achterspellen om hem te kiezen doordat hij het jaar daarvoor al verrassend een eerste en tweede plek pakte... Op dit parcours had hij gewoon een stuk meer punten kunnen pakken... in goede doen.

Joy4ever

• 4615 berichten
  • 1839 stemmen

Ik had hem ook als kluns. Was hij niet afgestapt dan was het een redelijk goede keuze. Baal wel dat ik op het laatst weer voor een veilig lijstje koos. Aru weggestreept, König. Toch maar wel Porte, Uran. Tsja. Wel blij met Landa. Qua sprinters ook wel de goeie aangekruist. Met name Modolo en Mezgec. Maar al met al was het weer niet voldoende voor Top 3 klassering in de Subleague.

Met de aankomende Tour wordt het helemaal een puzzel gezien het geweldige deelnemersveld. Wordt een gruwelijke Tour. Heerlijk.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Mijn kluns (Ferrari) is samen met Modolo mijn eigen écht goede keuze bij SP dit jaar...

Uran kan ook nog wielrennen!

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Hm Contador pakt toch wel verdraaid weinig punten deze Giro..:( Misschien is hij toch niet zo sterk of wil hij niet te diep gaan met het oog op de TDF..?

Ik denk dat Montorsi na vandaag definitief de Giro wint! Gefeliciteerd!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Contador heeft by far de meeste punten gepakt deze Giro.. Ongeveer 80 punten meer dan de 2e, Aru.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Montorsi wint de etappe door ritwinnaar Aru, want ex aequo met Luuk.

Giro 19

1. Montorsi 130

2. LuukRamaker 130

3. tovenaar 93

Maglia Rosa

1 Montorsi 1236

2 MatthijsGr00t 1053

3 david bohm 945

Totaal

1 Montorsi 3143

2 david bohm 3038

3 McSavah 2874

4 otherfool 2822

5 MatthijsGr00t 2793

6 LuukRamaker 2500

7 tovenaar 2493

8 Finisterra 2276

9 Teunnis 2016

10 Knisper 1935

11 Outsiders 598

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Maar als je de Giro met zon enorm verschil wint had het verschil best wat groter mogen zijn:) Al snap ik dat er vaak andere belangen meespelen in een koers..

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Fijn dat ik weer eens een paar puntjes gesprokkeld heb. Nibali moet maar eens een superTour en supernajaar gaan rijden wil ik er nog iets uit kunnen halen.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

McSavah schreef:

Toen vond ik het achterspellen om hem te kiezen doordat hij het jaar daarvoor al verrassend een eerste en tweede plek pakte...

Dat klopt ja. Maar goed, als je achterspelling goed uitpakt kraait er natuurlijk geen haan naar.

Wordt volgens mij een historisch lage puntenstand bij sportpools, gemiddeld genomen. Het is een moeilijk voorspelbare Giro gebleken. Ik heb de stand na vandaag nog niet gezien, maar denk dat voor de eindwinst in onze pool de geheime wapens wel eens van groot belang kunnen zijn. Een tipje van de sluier, pauljojo?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

König pakt ook nauwelijks punten voor het jaarspel en staat toch vijfde in het algemeen klassement. Net zoals Caruso, Geniez en Monfort en zo. Constant zonder uitschieters, te kort komend voor de top.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Dat klopt ja. Maar goed, als je achterspelling goed uitpakt kraait er natuurlijk geen haan naar.

Wordt volgens mij een historisch lage puntenstand bij sportpools, gemiddeld genomen. Het is een moeilijk voorspelbare Giro gebleken. Ik heb de stand na vandaag nog niet gezien, maar denk dat voor de eindwinst in onze pool de geheime wapens wel eens van groot belang kunnen zijn. Een tipje van de sluier, pauljojo?

Ik heb deze Giro bewust alle Visconti's, Hesjedal's en Trofmoven van deze wereld vermeden, en dat soort renners heb je deze editie net nodig. Renners die ik al min of meer had afgeschreven presteren verrassend goed, ook door het wegvallen van Porte, Pozzo en Uran in de top. Zie vooral ook Kruijswijk, dat had ik gewoon niet meer zien aankomen. Ik had ook verwacht dat er (nog) minder vlakke sprints zouden zijn en was niet helemaal op de hoogte van de nieuwe puntentelling voor de rode trui.

Voor de Tour beloof ik beterschap en ga ik mij ouderwets herpakken. Oftewel een remonte waar je u tegen zegt.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Zeer interessante stand trouwens bij sportpools! Ik wil niet het gras voor de voeten van otherfool wegmaaien, maar ik denk niet dat pauljojo gaat winnen...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Een vallende Pozzo, een vallende Meersman, een vallende Porte, een vallende Lobato. Een tegenvallende Matthews, een tegenvallende Uran, een tegenvallende Kreuziger, een tegenvallende Paterski, een tegenvallende secret weapon...

Volgens mij echt nog nooit zo een slechte SP gehad met op voorhand toch redelijk normale namen.

Het jaarspel loopt ook niet: een depressieve Kittel, een tegenvallende Kelderman, een tegenvallende Betancur, een vallende Meersman, een amper WT-rijdende Coquard, een tegenvallende Formolo, een tegenvallende Chaves, een vallende Yates, een vallende Stuyven, een vallende Van Asbroeck, een tegenvallende Bole, een nergens startende Holst Enger en een tegenvallende Acevedo.

Benieuwd wat Valverde en Henao binnekort gaan tegenkomen. De tegenvallers zijn gewoon mijn keuze natuurlijk, maar het aantal valpartijen is echt opmerkelijk dit jaar. Betancur daarstraks ook nog met materiaalpech, Fernandez die in Nice mee deed vooraan voor ritzege en plots bergop valt,... 2015 wordt niet meer mijn wielervoorspeljaar denk ik.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Italiaanse gekte op de zuidelijke flanken van de Matterhorn, Girini, waar de tifosi elkaar huilend in de armen vielen want hun held, Fabio Aru, de Kleine Engel van San Gavino Monreale, haalde dan toch nog zijn beste klimmersbenen boven in won in het schoon gesitueerde Cervinia. In de MoMeSubLiga deden we het met drie vluchters die met Milaan in zicht nog eens van zich wilden doen laten spreken, en De Willies won door het opstellen van de complete dag top 3 het sprintje uiteindelijk kloek van LuukRamaker en citybird:

1 De Willies 82

2 LuukRamaker 79

3 citybird 77

4 Sir Tinus 62

5 eRCee 60

6 stinissen 56

7 McSavah 55

. Timmy 55

. jeroen dn urste 55

10 mjk87 51

. AHWA 51

En dan: zoals reeds vermeld grote opwinding in het MoMePeloton want daar was dan toch de jour sans van pauljojo die zich al hongerkloppend naar het ski-oord sleepte: geen knecht in de buurt en daar ga je dan. LuukRamaker neemt zo met nog slechts 2 etappes te verrijden het roze kleinood over, en met een schuin oog op de truipunten mag ook citybird beginnen dromen:

1 LuukRamaker 664

2 pauljojo 653

3 citybird 631

4 AHWA 603

5 Knisper 595

6 eRCee 581

7 El Conquistador 536

8 otherfool 532

9 II Grillo 531

10 stinissen 521

Voor de SubLiga waren de klimkilometers er vandaag wat te veel aan: een zesde plek en dan is het podium ineens ver weg. De maglia nera blijft ondertussen bij El Loco met 380 punten. Morgen worden de renners doodleuk een geitenpaadje opgestuurd, en als ik de RAI een beetje ken zullen er nog wel zwart-wit beelden volgen ook. Spanning ende sensatie, graag a domani!

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Ik zou (met nog twee etappes en de geheime wapens) AHWA en pauljojo er ook nog bij plaatsen. Knisper heeft zichzelf uitgeschakeld door de klunskeuze voor Hesjedahl.

Over geheime wapens gesproken: ik had ingezet op Sebastian Henao, en dat levert op dit moment een vrij schamele 22 punten op.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Mijn kluns is eruit en ik heb Zakarin als SW dus ik verwacht niet nog mee te doen om de zege of het podium.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Mijn SW is één van de grootste tegenvallers van dit jaar (wat mij betreft): Chaves.

Die had ik echt nog een sprongetje vooruit zien maken, maar rijdt gewoon minder goed dan vorig jaar. Hopelijk piekt hij goed naar de Vuelta.

Knisper

• 13040 berichten
  • 1279 stemmen

Ik heb last minute Chaves voor Kruijswijk in mijn team gezet..

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Kruijswijk echt nooit overwogen. Leek me zo een grijze 12e plaats in het klassement ofzo te worden met weinig uitschieters in de ritten. Heeft me me echt verbaasd.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Ja, dat dacht ik ook (hoewel hij in die Giro van 3 jaar geleden uiteindelijk inderdaad ook wel echt bij de besten bergop hoorde).

Chaves laat voor de tweede keer zien dat hij in de eerste week van een grote ronde heel aardig mee kan doen maar daarna is het op. Bij Formolo zie je dat ook (die dankzij de belachelijk hoge witte trui punten ongeveer evenveel oplevert als D. Caruso).

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Met de volop sprokkelende 'Bolle uit Bolivar' als SW moet ik mijn top 10 plekje wel kunnen behouden denk ik zo. Helaas bleken Matthews en Porte de grote missers deze Ronde en ging tot overmaat van ramp toch nog knechtje Konig met een hoop punten aan de haal, mijn voortdurende kluns-misère begint inmiddels impressionante vormen aan te nemen, het is bijna geen toeval meer

Ik richt me nu maar even op Roland Garros: ook na ronde 2 nog een 4e plek (én 1 in de SubLiga).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.