• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.754 films
  • 12.256 series
  • 34.049 seizoenen
  • 648.696 acteurs
  • 199.208 gebruikers
  • 9.384.551 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

En degene die hem niet heeft opgesteld heeft het vast als SW gedaan

Mijn oog ziet ook dat Koning Leopold als kluns nadrukkelijk minder scoort dan De Dolfijn

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Of het aan de rekenmachines en stopwatches ligt, Girini, of aan de algehele staat van het peloton: ik weet het niet maar de grote horde laat de fugitivi maar gewoon rijden in deze doldwaze eerste helft van de 98e Giro d'Italia. Terwijl Rigoberto Uran 'Uran' Uran het asfalt van naderbij bekeek en onze eigen breedgeschouderde Steven Kruijswijk nogmaals het ruime sop koos, was het nieuwbakken held Ilnur 'de Tataar' Zakarin die weeral een vlucht tot een goed einde bracht. De reputatie van de kloeke Katusha Rus was hem na winst in de Ronde van Romandië wel vooruitgesneld: de MoMeSubLiga speelde hem volop maar het was mjk87 die op Imola met de zoentjes van de pitspoezen ging lopen: hij had tevens, en wel volkomen terecht, Franco Pellizotti, de Dolfijn van Bibione, opgesteld:

1 mjk87 55

2 pauljojo 49

3 LuukRamaker 47

4 stinissen 46

5 Timmy 45

. jeroen dn urste 45

7 otherfool 41

8 Finisterra 39

9 De Willies 35

10 MatthijsGr00t 33

. Paap 33

En u ziet het goed: maglia rosa pauljojo was op het natte circuit wéér van voren te vinden: een staaltje krachtpatserij, jeugdige overmoed of enthousiaste ploegarts? Hoe dan ook, in de MoMeSubLiga begint de voorsprong van nog altijd de nummer 2 overall inmiddels impressionante vormen aan te nemen, terwijl de rest van de top 5 op een zakdoek samen begint te drommen:

1 pauljojo 432

2 Knisper 365

3 AHWA 362

4 El Conquistador 355

5 LuukRamaker 346

6 citybird 332

7 otherfool 321

8 II Grillo 317

9 eRCee 316

10 jeroen dn urste 301

MatthijsGr00t kan gelukkig eindelijk weer eens een nachtje doorhalen: hij deed de maglia nera over aan De Jantjes die kluns Hesjedal zag sprokkelen: 217 puntjes bleven over. De SubLiga staat ondertussen nog immer overtuigend op 2 in het algemeen klassement. Morgen een Gilbert aankomst aldus Renaat en Jose, maar dan zal hij wel in de vroege vlucht moeten zitten anders gaat het niet gebeuren. Graag a domani!

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Ai ai ai, wat tovert die oude dolfijn nu weer uit de hoge hoed? In de echte bergen kan hij het niet meer dus kiest 'ie op molshopen maar het ruime sop.

En zowaar zelfs een stuiptrekking van Betancur die doet vermoeden dat hij nog kan fietsen.

Gelukkig gaat Lobato morgen iedereen op een hoop rijden.

(Overigens zijn deze minpuntjes van m'n klunskeuze klein bier vergeleken met de sloot aan truipunten die Koning Leopold aan het einde nog gaat binnenharken natuurlijk. Maak je borst maar nat. De beste kluns lijkt vooralsnog Ferrari, hoewel ik stiekem hoop dat 'ie afstapt (wat 'ie in het verleden nooit deed)).

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Koning Leopold koerst rechtstreeks op een keurige 14e plek af, dun slootje wordt dat

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Een geheim wapen dat punten scoort. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee schreef:

Gelukkig gaat Lobato morgen iedereen op een hoop rijden.

Zou wel moeten inderdaad. Beregoede renner, maar het zit hem vaak niet mee

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Ferrari is nog altijd de überkluns. Ook geen uitzicht op punten...

Edit: eRCee had het al mooi opgemerkt. Even overgelezen

Die kluns is voorlopig een goede keuze en Modolo ook wel voor 1 punt. Matthews voor 3 bleek veel te duur eigenlijk... Had gedacht dat ie voor de sprinttrui zou gaan maar dat is dus helemaal niet zo.

Als Bandiera nog een paar keer mee zit in de vlucht, zou die 'sprinttrui' wel eens naar een vluchter kunnen gaan. Denk dat ze snel weer van dat belachelijke puntensysteem zullen afstappen...

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Ja hoor, Gerrans ligt weer eens op de grond. Ze reden vandaag voor hem

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Phil wint en otherfool ook.

Giro 12

1. otherfool 129

2. MatthijsGr00t 110

3. Knisper 60

Maglia Rosa

1 Montorsi 715

2 david bohm 593

3 MatthijsGr00t 516

Totaal

1 McSavah 2764

2 david bohm 2681

3 Montorsi 2616

4 otherfool 2586

5 tovenaar 2339

6 MatthijsGr00t 2258

7 Finisterra 2247

8 LuukRamaker 2040

9 Teunnis 2002

10 Knisper 1585

11 Outsiders 450

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Betancur, uitstekende pick Finisterra

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Finisterra schreef:

Phil wint en otherfool ook.

Het werd verdikke ook wel een keer tijd!

Jammer dat de dolfijn op het slotklimmetje begon te spartelen, ik zag hem alweer volop scoren...

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Sjongejonge, ik zit in dit soort ritten met samengeknepen billen vanwege de capriolen van Pellizotti. Wat denkt die op z'n 37e nog te moeten bewijzen zeg?

Wel lekker dat Intxausti voor de bergtrui gaat, ik zie het hem ook wel bolwerken.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Een getelefoneerde overwinning, Girini, van Phillippe 'Phil' Gilbert die de belofte van Renaat en Jose meer dan waar maakte en op de Italiaanse variant van de Cauberg die arme Tanel Kangert nog voorbij kon steken door zijn monsterverzet boven te halen: hij won zo vóór Alberto 'el Pistolero' Contador die en passant zijn naaste belager Fabio Aru, de bijkans huilende 'Kleine Engel', een niet te verwaarlozen tikkie pats recht in het snoezige gezichtje gaf. In de MoMeSubLiga ondertussen een klein probleempje: maglia nera De Jantjes en McSavah kwamen in dezelfde tijd boven en door de regen was er kortsluiting en daardoor geen fotofinish, 2 overwinnaars derhalve:

1 De Jantjes 60

. McSavah 60

3 El Loco 52

4 jeroen dn urste 51

5 MatthijsGr00t 42

6 lucdecoster 39

. II Grillo 39

8 david bohm 38

. LuukRamaker 38

10 Justus18 35

. citybird 35

Maglia Rosa pauljojo zien we zowaar eens niet terug in de dag top 10: hij verschool zich in een regenjackie in de buik van het peloton om ongetwijfeld krachten te sparen voor het zware weekend dat volgt. Desondanks blijft de nummer 5 overall de zeer ruime leider in het algemeen klassement, de achtervolgers zullen allicht samen moeten werken om nog in de buurt te komen:

1 pauljojo 459

2 Knisper 389

. AHWA 389

4 LuukRamaker 384

5 citybird 367

6 El Conquistador 361

7 II Grillo 356

8 otherfool 352

. jeroen dn urste 352

10 eRCee 343

Voor de tweede dag op rij een ritwinst voor de maglia nera: het gehate truitje gaat nu over op Paap die het voorlopig doet met exact 250 punten. Een dagje rust voor pauljojo heeft ondertussen meteen consequenties: de SubLiga daalde 1 plekje naar 3. Morgen een biljartlaken, gaat de Gorilla nog 1 maal uit zijn kooi komen? We gaan het zien, a domani!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Betancur lijkt echt met de dag beter te worden. Werd eens tijd ook. Hopelijk pakt 'ie in de strijd om de bergtrui ook heel wat punten mee. Vluchters lijken het toch steevast te halen in deze Giro...

De mensen met Intxausti bij SP hebben natuurlijk gewoon geluk. Eigenlijk was hij er gewoon door gezakt. Maar om één of andere reden krijgen de vluchters altijd een vrijgeleide.

Een spannende titanenstrijd lijkt plots ver weg. Aru lijkt iedere dag minder te worden en Porte hebben ze zelf uitgeschakeld voor eindwinst. De weg ligt helemaal open voor Contador. Zou me niets verbazen moest Porte uiteindelijk een achterstand hebben van ongeveer de tijdstraf...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

david bohm wint en pakt het roze nipt over van Montorsi.

Giro 13

1. david bohm 177

2. Knisper 100

3. Montorsi 51

Maglia Rosa

1 david bohm 770

2 Montorsi 766

3 otherfool 533

Totaal

1 david bohm 2858

2 McSavah 2764

3 Montorsi 2667

4 otherfool 2610

5 tovenaar 2339

6 MatthijsGr00t 2262

7 Finisterra 2247

8 LuukRamaker 2040

9 Teunnis 2002

10 Knisper 1685

11 Outsiders 450

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Finisterra schreef:

De mensen met Intxausti bij SP hebben natuurlijk gewoon geluk. Eigenlijk was hij er gewoon door gezakt. Maar om één of andere reden krijgen de vluchters altijd een vrijgeleide.

Geluk dwing je af.

Nee serieus, Intxausti is natuurlijk wel een goede renner met een vrije of zelfs beschermde rol deze Giro. Dus het pakt dan zo uit dat hij geen klassement rijdt maar wellicht de bergtrui kan pakken. Ik zeg niet persé dat ik dat voorzien had, maar puur geluk is het toch ook niet. Of niet veel meer dan de meeste keuzes bij sportpools.

Overigens kunnen de mensen met Betancur en Kruijswijk ook in de handjes knijpen, want die gaan evengoed veel punten pakken terwijl ze geen rol meer spelen in het algemeen klassement.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Geluk dwing je af.

Nee serieus, Intxausti is natuurlijk wel een goede renner met een vrije of zelfs beschermde rol deze Giro. Dus het pakt dan zo uit dat hij geen klassement rijdt maar wellicht de bergtrui kan pakken. Ik zeg niet persé dat ik dat voorzien had, maar puur geluk is het toch ook niet. Of niet veel meer dan de meeste keuzes bij sportpools.

Overigens kunnen de mensen met Betancur en Kruijswijk ook in de handjes knijpen, want die gaan evengoed veel punten pakken terwijl ze geen rol meer spelen in het algemeen klassement.

Die twee horen er ook zeker bij. Ik heb geen van allen. Ik steek het op pech!

Vooral met Porte ook...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Finisterra schreef:

david bohm wint en pakt het roze nipt over van Montorsi.

Een heuse drieslag zelfs, want ook in de totaalranking herovert bohm de eerste positie, helaas

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Rechtblijven is de eerste les in het wielrennen, Girini, helaas moet ik elk jaar deze klassieker wel een paar keer bovenhalen. Terwijl het halve peloton juist buiten de 3 kilometer zone op het natte asfalt lag te creperen was het vooraan een ouderwetse sweeeep voor de rappe Italianen: Modolo, Nizzolo, Viviani: klinkt dat als een klok of wat!? Sprinten in de MoMeSubLiga van het SpoPoSpel kan ondertussen uiteraard maar 1 winnaar opleveren: de rappe mannen van El Conquistador deden andermaal meer dan hun werk:

1 El Conquistador 93

2 Teunnis 63

3 Knisper 59

4 AHWA 48

. david bohm 48

6 Paap 42

. eRCee 42

8 pauljojo 37

9 II Grillo 35

10 MatthijsGr00t 34

Met dit staaltje sprintgeweld bikkelde El Conquistador zich naar een tweede plek in het klassement, maar of vaste maglia rosa pauljojo zich al nerveus maakt, ik denk het vooralsnog niet:

1 pauljojo 496

2 El Conquistador 454

3 Knisper 448

4 AHWA 437

5 LuukRamaker 396

6 II Grillo 391

7 eRCee 385

8 jeroen dn urste 381

9 citybird 379

10 otherfool 371

De SubLiga klom weer naar haar eigen vaste stekje (2e derhalve), terwijl De Willies morgenvroeg als eerste aan de tijdrit mag beginnen met de maglia nera om de schouders: 259 punten noteren we voorlopig. Goed, morgen dus een pittig ritje tegen de klok waar de Giro weer in een andere plooi kan vallen, graag a domani!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Twee tijdritten voor de prijs van één, Girini, want met de draaiende wind konden de klassementsmannen nimmer aan de winnende tijd komen van onze favoriete mijnwerker Vasil Kiryienka. Alberto 'el Pistolero' Contador kwam dan nog het dichtst in de buurt en lijkt de Giro nu stevig in zijn greep te hebben, terwijl daarachter met name de wederopstanding van Jurgen van den Broeck opviel. In de MoMeSubLiga werd het een spannend secondenspel tussen lucdecoster en citybird: de eerst won het met name dankzij de eveneens sterk opererende LL 'Cool' Sanchez:

1 lucdecoster 48

2 citybird 45

3 mjk87 36

. El Loco 36

5 LuukRamaker 35

6 AHWA 32

7 De Jantjes 28

. Arduano 28

. De Willies 28

. david bohm 28

Maglia Rosa pauljojo had als late starter uiteraard veel last van de weersomstandigheden, maar wist overall toch een plekje te stijgen naar 4 en ronde als eerste in de SubLiga de kaap van de 500 punten. De voorsprong is nu een 50-tal punten op het dynamische drietal El Conquistador, Knisper en AHWA:

1 pauljojo 512

2 El Conquistador 462

3 Knisper 461

4 AHWA 459

5 LuukRamaker 421

6 citybird 414

7 II Grillo 404

8 eRCee 398

9 otherfool 391

10 jeroen dn urste 389

De SubLiga blijft op 2 staan en dat lijkt gezien de voorsprong van 'WielerFlits' ook het hoogst haalbare. De maglia nera tenslotte is nog altijd voor De Willies met 277 punten. Morgen is het weer klimmen geblazen, gaan Contador en pauljojo bestookt worden is de grote vraag... graag a domani!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Bij ons wint Matthijs de tijdrit! Bohm blijft leider.

Giro 14

1. MatthijsGr00t 154

2. Knisper 100

3. LuukRamaker 65

Maglia Rosa

1 david bohm 770

2 Montorsi 766

3 MatthijsGr00t 676

Totaal

1 david bohm 2858

2 McSavah 2772

3 Montorsi 2667

4 otherfool 2640

5 MatthijsGr00t 2416

6 tovenaar 2364

7 Finisterra 2247

8 LuukRamaker 2105

9 Teunnis 2002

10 Knisper 1785

11 Outsiders 490

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ik zit ook bij concurrent WielerFlits, maar draag er zelf helemaal niks aan bij Heb me vooral verkeken op de puntentelling van het puntenklassement en heb niet de (juiste) vluchters gekozen voor het bergklassement, want verder vind ik mijn keuzes nog best aardig En natuurlijk meteen al een spurter en klassementsrenner kwijtgeraakt. Hopelijk halen Lobato en Battaglin nog wat punten, die hebben voor twee zwarte punten nog te weinig opgebracht. En meevaller is dan weer de pech van Porte, maar natuurlijk een tegenvaller voor het kijkplezier.

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Van de zes sprinters die ik heb opgesteld zijn er slechts twee redelijke keuzes te noemen (Modolo voor 1 zwart punt en Ruffoni als nulpunter), met Matthews (3), Lobato (2), Mezgec (2) en Meersman heb ik echter gewoon vier misperen te pakken.

Maar goed, allemaal nog te overzien als je het vergelijkt met bijvoorbeeld het opstellen van Leopold Konig (podiumkandidaat!) als kluns terwijl zijn terrein er nu aankomt.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Jij met je König, ik heb hem nog niet 1x in beeld zien rijden. Hij schijnt 10e te staan en dat is het dan wel.

McSavah schreef:

Ik zit ook bij concurrent WielerFlits

Dáár zou de UCI nou eens iets tegen moeten doen!

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Vind ik ook niet kunnen inderdaad. Wielerflits is een der grootste concurrenten van MM als het op subleages aankomt bij sportpools. Dus je bent voor ons of tegen ons, McSavah!

@ otherfool: heb je Amador al in beeld zien rijden? Staat derde...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Montorsi wint en pakt de roze trui weer over. De leiding in de totaalstand is ook in zicht!

Giro 15

1. Montorsi 160

2. MatthijsGr00t 150

3. LuukRamaker 59

Maglia Rosa

1 Montorsi 926

2 MatthijsGr00t 826

3 david bohm 790

Totaal

1 david bohm 2878

2 Montorsi 2827

3 McSavah 2802

4 otherfool 2640

5 MatthijsGr00t 2566

6 tovenaar 2367

7 Finisterra 2253

8 LuukRamaker 2164

9 Teunnis 2010

10 Knisper 1785

11 Outsiders 516

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

König zag er goed uit, tegenvallend dat hij uiteindelijk toch niet op de punch in de laatste kilometers kon volgen. En pech dat ik weer iemand met de bergtrui heb.

SP lijkt helemaal nergens op. Heb vrijwel geen klimmers en ook geen spurters die meedoen, bijna alleen maar puncheurs en jongeren als Formolo en Chaves die nu ook tekortkomen. Amador had ik eens als sw met nul punten tot gevolg Die had ik nu niet meer verwacht. Ook Kruijswijk en Trofimov complete verrassingen voor mij. Geniez en Visconti ook een stukje beter dan verwacht en van Betancur niet zo'n herstel verwacht. Astana verder belachelijk sterk, met name Landa en Tiralongo. Die had ik toch allebei moeten spelen. En dus ook veel negatieve verrassingen, vooral door malheur. Nee, deze Giro was niet te voorspellen

eRCee

• 13447 berichten
  • 1980 stemmen

Bij Landa sla ik mezelf ook voor de kop ja. Eruit gehaald voor volgens mij Intxausti (wat op zichzelf geen ramp is, maar had ze beide moeten hebben).

Konig gaat gewoon top-5 rijden deze ronde. Contador, Aru, Landa, Konig lijkt de meest logische top-4, Amador en Trofimov mogen het uitvechten voor plek 5.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Nja Landa had ik eigenlijk niet zien aankomen gezien zijn vorige grote rondes (hoewel die etappe in het Baskenland veelbelovend was), maar bij Tiralongo sla ik mezelf wel voor de kop, al is dat dan weer niet voor het klassement.

Gaat König denk je minder verslechteren dan Amador en Trofimov? Je zou zeggen van wel, maar vandaag was hij de mindere van die twee. Kruijswijk al eerder veel tijd verloren, anders was hij ook gewoon een serieuze kandidaat geweest met zijn befaamde sterke derde week

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Landa vind ik ook redelijk uit het niets komen (op die etappe in Baskenland na dan). Nog nooit iets laten zien in een grote ronde en zelfs in kleine rondes nog nooit een goed klassement gereden (1x 6e in Burgos). Absoluut geen moment overwogen voor de wielerspellen. Daarenboven was hij ook nog eens gewoon knecht van Aru normaal. Had hem vorig jaar in de Vuelta bij SP met alleen jongerentrui punten als resultaat. Qua stap vooruit vind ik het niet veel onder doen voor Zakarin eigenlijk. Zijn zwakke tijdrit gisteren pleit wel voor hem. Verder wel leuk om zo een jonge renner echt te zien doorbreken!

Amador reed een paar jaar geleden wel goed, maar stijgt nu toch ook wel boven zichzelf uit. Trofimov vind ik dan logischer en scoort nu gewoon erg veel door het wegvallen van een hele rits intrinsiek betere renners. Was vorig jaar ook al goed in de Giro.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.