• 15.910 nieuwsartikelen
  • 178.784 films
  • 12.257 series
  • 34.050 seizoenen
  • 648.696 acteurs
  • 199.210 gebruikers
  • 9.384.934 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Girini! Een man met een telelens verpestte een gezapige koersdag; niet alleen liep Colli een afschuwelijke armbreuk op maar ook klassementsleider Contador leek zwaar gehavend, zozeer zelfs dat hij op het podium geen nieuwe roze trui kon aantrekken.

Voor El Conquistador maakt het allemaal niet veel uit, of er nu gevallen wordt of niet, in zijn team blijven er altijd genoeg sprinters over om met ruime afstand de dagzege veilig te stellen:

1. El Conquistador - 109 punten

2. Il Grillo - 53 punten

3. david bohm - 53 punten

4. pauljojo - 51 punten

5. AHWA - 50 punten

U ziet het al: pauljojo finishte weer top-5 en ziet zijn trui en goede humeur dus niet bedreigd worden:

1. pauljojo - 260 punten

2. El Conquistador - 250 punten

3. AHWA - 242 punten

4. Knisper - 292 punten

5. Arduano - 211 punten

Vier deelnemers maar liefst in de top-100 overall, en dat resulteert nog steeds in een tweede plaats voor onze subleage. Onderaan heeft Finisterra mijn advies niet opgevolgd, hoewel het altijd nog erger kan: El Loco haalde vandaag geen enkel punt.

Morgen dan, de langste rit van deze Giro waarbij het peloton Rome rechts laat liggen en finisht in Fiuggi. De lengte en het licht heuvelachtig parcours maken dit een lastige rit, en ik vrees dat het voor de gehavenden er wel eens teveel aan kan zijn. Hoe dan ook, a domani.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

Thanks Joy:) Goed om te zien dat de eerste plaats weer is veroverd!

Voor wat betreft de Giro gaat het wel bijzonder slecht, wat een pech met eerst Pozzovivo en nu Contador. Door de berichten heen lees ik dat hij morgen wel zal afstappen...

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Mijn toppertjes zijn eindelijk warmgedraaid. Ulissi en Gerrans

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Topdag voor Teunnis inderdaad, met een klinkende zege als gevolg. Lobato begint ook eindelijk te scoren voor tovenaar. Het roze blijft voor Montorsi.

Giro 7

1. Teunnis 170

2. tovenaar 110

3. LuukRamaker 50

Giro stand

1 Montorsi 485

2 david bohm 425

3 tovenaar 313

Totaal

1 david bohm 2513

2 McSavah 2506

3 Montorsi 2386

4 otherfool 2310

5 tovenaar 2265

6 Finisterra 2084

7 MatthijsGr00t 2032

8 Teunnis 1904

9 LuukRamaker 1817

10 Knisper 1373

11 Outsiders 450

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Mijn team van vorig jaar had hier ook wel aardig gescoord geloof ik Op SP heb ik vandaag zo te zien wel eindelijk een goed resultaat behaald. De Giro voor de jaarpool is TA/Catalonië all over again. Mijn tweede outsider heeft nu ook eens gescoord zie ik trouwens.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Haha, +800 plaatsen ofzo ja. Zag het ook al. Ulissi nemen vond ik wat teveel gokken voor 1 punt aangezien hij nog niets had laten zien na z'n schorsing. Ben al lang blij dat Lobato is beginnen te scoren waardoor de laatste plaats toch even weg is... Wel jammer dat Modolo liet lopen op 400 meter (die verkoos ik boven Felline)...

In het verdere verloop ga ik Aru wel hard missen door het wegvallen van Pozzovivo en het falen van Uran.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Zelfs eerste in de daguitslag zie ik nu (en dan 'maar' een top-10 dagklassering badge krijgen )

Heb nog wel een beetje hoop dat Uran gaat verbeteren (ze spraken bij EQS al over een verkoudheidje ). Op SP mis ik qua klassement Porte (uiteraard, van te voren vond ik deze keuze van mijzelf al niet goed te verklaren) en wellicht Kreuziger. Die heb ik beide wel bij wielerprono.be, maar daar mis ik weer Aru. Heb Uran verkozen boven Porte op SP en boven Aru op WP, dat pakt dus slecht uit tot nu toe, terwijl ik wist dat Uran een zwak team om zich heen had. Met Pozzovivo gewoon pech en daarnaast Meersman uitgevallen en Chernetskiy gevallen waardoor Lagutin zijn rol heeft overgenomen.

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Girini! Het spektakel van een klassieker zat er ondanks het parcours niet in vandaag, maar toch was de slijtageslag in het peloton interessant om te zien. De etappewinnaar van gisteren, die ik in de consternatie vergeten was te noemen, knuffelbeer André Greipel knokte zich terug en zat op 2 km van de finish in riante positie met z'n ploeg, maar werd vervolgens volledig weggeblazen. Diego Armando Ulissie bleek de meeste puf genomen, euhm, over te hebben, en kon volgens Italiaanse traditie de grond kussen. Ook klassementsleider Alberto Contador zal opgelucht ademhalen; hij leek de dag relatief goed te overleven.

In onze subleage een heugelijk feit, om niet te zeggen een imposant staaltje wieler voorspelkunde van een van onze grootste kenners. McSavah wist zich namelijk te kronen tot de overall (ik kan er maar geen beter woord voor vinden) dagwinnaar door het opstellen van Ulissi, Lobato, Battaglin en Felline. Chapeau:

1. McSavah - 70 punten (1e overall)

2. LuukRamaker - 32 punten

3. Il Grillo - 31 punten

4. Finisterra - 27 punten

5. jeroen dn urste - 25 punten

Je mag wel zeggen dat de oude garde van onze subleage vandaag een beetje terugslaat, zie de gekende namen in de dag top-5, maar dat verandert niks aan de top van het klassement, waar het nieuwe wielrennen de boventoon voert. pauljojo blijft namelijk soeverein aan de leiding gaan:

1. pauljojo - 271 punten

2. El Conquistador - 256 punten

3. AHWA - 243 punten

4. Knisper - 234 punten

5. Arduano - 212 punten

Onze beste mannen waren niet helemaal scherp vandaag, en dat resulteert in een duikeling voor de MM-subleage naar plaats 6. De rode lantaarn wisselt ook van eigenaar, Finisterra wist zich blazend en puffend in het peloton te handhaven terwijl Paap er genadeloos doorheen zakte en dus de risee van de dag is.

Morgen dan, een bergrit die ik bij het samenstellen van m'n team volledig over het hoofd had gezien, maar de 1e categorie col waarop we finishen mag er toch wel degelijk wezen. 13 km aan 7% gemiddeld, met een maximum van 12%. Is Contador echt relatief ongeschonden uit de strijd gekomen, of speelde hij met z'n ploeg een sterk staaltje blufpoker vandaag? Dat zal onherroepelijk en genadeloos gaan blijken. Ik zeg: a domani!

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

McSavah schreef:

Op SP mis ik qua klassement Porte (uiteraard, van te voren vond ik deze keuze van mijzelf al niet goed te verklaren)

Ik denk nog steeds dat Porte er doorheen gaat zakken, en ik zet in op 26 mei. Tot die tijd zal hij wel punten pakken, maar goed, dat is ingecalculeerd.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Ik denk nog steeds dat Porte er doorheen gaat zakken, en ik zet in op 26 mei. Tot die tijd zal hij wel punten pakken, maar goed, dat is ingecalculeerd.

Ik geloof niet in zo'n grote inzinking als in zijn grote rondes hiervoor. Het hele seizoen is hij al ongenaakbaar (net als Wiggins 2012 en Froome 2013) en dit is de eerste grote ronde waar hij als kopman van start is gegaan. Zijn grote doorbraak was bovendien in een constant gereden Giro van 2010. Neem daarbij die luxe camper en alleen Aru kan nog roet in het eten gaan gooien

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Volgens mij kreeg hij 2010 veel tijd in een ontsnapping, toch?

Porte rijdt al twee seizoenen een beresterk voorjaar maar zakt er in de grote rondes dan toch telkens doorheen terwijl hij in goede vorm begint. Vooral als er in een etappe meerdere cols zijn heeft hij het zwaar.

Volgens mij heeft hij één top-10 notering in een grote ronde (7e) tot nu toe.

Dus, om met De Cauwer te spreken, "benieuwd".

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Jep, via een monstervlucht met 41 man toen een dikke 12 minuten gekregen. Arroyo, Sastre en Kiserlovski kregen daardoor ook een top-10 eindnotering in de schoot geworpen.

Ik zeg niet dat Porte steeds Aru gaat blijven volgen maar een echte jour sans zie ik ook niet 'zomaar' gebeuren (als in: 5-10 minuten of meer verliezen). Met de bonus die hij sowieso al pakt in de tijdrit zie ik hem dus sowieso wel hoog eindigen in de eindstand. Ook omdat hij wellicht in andere bergritten alweer ver kan wegfietsen van de andere concurrenten (op Aru na).

Aru heeft helaas teveel zand gestrooid met z'n vage ziekte. Ik heb hem zowel niet bij SP als WP en voor mij is hij ondertussen uitgegroeid tot wellicht dé te kloppen man voor Giro winst. Dat blijft de miserie bij budgetspellen natuurlijk. Al lopen de jokers bij SP ook helemaal niet goed voorlopig.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Montorsi gaat gewoon door met winnen en verstevigt zo het roze. McSavah speelt weer even haasje-over met david bohm in de totaalranking.

Giro 8

1. Montorsi 140

2. McSavah 107

3. MatthijsGr00t 105

Maglia Rosa

1 Montorsi 625

2 david bohm 516

3 MatthijsGr00t 395

Totaal

1 McSavah 2613

2 david bohm 2604

3 Montorsi 2526

4 otherfool 2355

5 tovenaar 2298

6 MatthijsGr00t 2137

7 Finisterra 2084

8 Teunnis 1913

9 LuukRamaker 1820

10 Knisper 1373

11 Outsiders 450

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Bij SP wordt het minder en minder. Met Kreuziger blijkbaar ook al een verkeerde 1-punter..

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Girini! Een echte bergrit vandaag, eentje waarin Jumbo-kopman Steven Kruiswijk zich toonde en strijdend ten onder ging. De Dolfijn van Bibione en de Bolle van Bolivar demonstreerden nog maar eens hoe goed ze zijn in parcheggio, en Beňat Intxausti liet zien dat wielrennen naast klasse ook sluwheid vergt. In de top van het klassement hielden de grote mannen elkaar bij de keel, hoewel Contador door een paar boniseconden bij een tussensprint z'n voorsprong op naaste belager Aru wist te verdubbelen.

eRCee speelde onder meer de etappe-winnaar en dat bezorgde hem de dagzege. Hij liet zich de megafles Prosecco goed smaken:

1. eRCee - 71 punten

2. citybird - 67 punten

3. pauljojo - 67 punten

4. david bohm - 58 punten

5. Il Grillo - 56 punten

U ziet het, die dekselse pauljojo hoort ook in het hooggebergte bij de top van het veld, en hij zal opgelucht hebben ademgehaald toen z'n kluns Niemec de pijp aan Maarten gaf. Eén en ander resulteert in een indrukwekkende 2e plek in de algemene rangschikking (dát was het):

1. pauljojo - 338 punten (2e overall)

2. Knisper - 284 punten

3. AHWA - 278 punten

4. citybird - 273 punten

5. El Conquistador - 270 punten

De subleage herstelt zich mede door de heroïsche inspanningen van pauljojo en is nu terug te vinden op plek 4. Onderaan is het stuivertje wisselen, El Loco is nu de MM-dorpsgek van dienst met 153 punten.

Morgen een pittige rit met veel bergop en bergaf rijden en ook niet al te weinig kilometers, dus dat zou wel eens een slagveld kunnen worden. Mijn taak zit er voorlopig op, ik heb nog een bodempje Presecco over om te bedrinken terwijl otherfool morgen in een gespreid bedje beland: alle lijnen zijn immers al perfect uitgezet. Hoe dan ook, zorg dat u het niet mist morgen, en arriverdeci!

david bohm

• 3078 berichten
  • 3446 stemmen

Grazie mille eRCee!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Luuk wint voor McSavah en Knisper. Montorsi blijft leider. McSavah pakt de scepter weer over in de totaalranking.

Eindelijk de eerste punten van Betancur... (zullen er niet meer veel volgen denk ik).

Giro 9.

1. LuukRamaker 100

2. McSavah 80

3. Knisper 70

Maglia Rosa

1 Montorsi 650

2 david bohm 522

3 MatthijsGr00t 405

Totaal

1 McSavah 2693

2 david bohm 2610

3 Montorsi 2551

4 otherfool 2364

5 tovenaar 2301

6 MatthijsGr00t 2147

7 Finisterra 2124

8 Teunnis 1920

8 LuukRamaker 1920

10 Knisper 1443

11 Outsiders 450

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Dat had nog een mooiere score + etappezege kunnen zijn, maar gelukkig de laatste twee dagen weer eens duidelijke punten gepakt. Jammer wel dat dit jaar alles bij TJS mislukt. Tiralongo wel de meest verwachte winnaar van een etappezege in het middengebergte. Dat was een domme zet door hem niet in de spelletjes te spelen. Astana wel erg sterk weer en Urán nu toch weer een tik gekregen. Geen enkele teamgenoot ook in zijn buurt, terwijl gisteren De La Cruz nog relatief lang meeging.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

eRCee schreef:

een opnieuw ongelukkig geplande vakantie van uw vaste verslaggever op de motor, dhr. otherfool

Ha! Liefst 209 kilometertjes kachelen door het nog verdraaid geaccidenteerde Friesche landschap zónder den vélo maar slechts met den benenwagen zou ik niet direct een vakantie willen noemen, maar afijn! Gelukkig bleek bij terugkomst in huischelijke sferen dat de Giro op niemand had gewacht met naar het schijnt spannende tappas door den Laarsch met dito commentaar van de enige echte sterreporter van de MoMeSubLiga in het SportPoolsSpel! Nietsch dan dank en lof voor den combinatie van liederlijk taalgebruik met bijbehorende spitsvondigheden en strenge doch rechtvaardige puntentelling!

mjk87 (moderator films)

• 14547 berichten
  • 4530 stemmen

otherfool schreef:

209 kilometertjes

Elfstedentocht?

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Het is ongetwijfeld de Giro van de battistradi, Girini, de enthousiaste naïevelingen die denken dat een vlucht in een grote Ronde ook maar enige zin heeft. Normaal zijn het natuurlijk eenvoudige vogels voor de kat, slechts ingehuurd om een tijdje voor de sponsoren in beeld te rijden, maar alles is anders in de Laars deze week want opnieuw ging een vluchter met de blommen lopen, ditmaal de ouwe getrouwe Tiralongo die onze eigen TJ Butcher in de slotfase nog wist te remonteren. In de MoMeSubLiga van het onovertroffen SportPoolsSpel zag nota bene de man in de gehate maglia nera, El Loco, zijn vertrouwen in de vluchters Geschke, Slagter en Herrada ondertussen uitbetaald in een fraaie ritzege:

1 El Loco 51

2 LuukRamaker 38

3 AHWA 35

4 citybird 31

5 otherfool 30

6 Justus18 27

7 mjk87 25

8 jeroen dn urste 23

. stinissen 23

. Timmy 23

In het algemeen klassement deden AHWA en citybird een zaakje door Knisper voorbij te steken, maar het gebeurt allemaal op grote achterstand van pauljojo die in het algemeen klassement weliswaar 3 plekjes zakte naar 5, maar in de MoMeSubLiga nog altijd het mooie weer maakt met een nieuwe maglia rosa tot gevolg:

1 pauljojo 353

2 AHWA 313

3 citybird 304

4 Knisper 302

5 LuukRamaker 279

6 El Conquistador 275

7 Sir Tinus 271

8 otherfool 269

9 Arduano 262

10 eRCee 257

De SubLiga maakt nog altijd indruk en steeg maar weer eens naar een 2e (!) plek, terwijl de maglia nera na het huzarenstukje van El Loco nu voor MatthijsGr00t is met amper 175 punten. Morgen een welverdiende rustdag, maandag kijken we verder: a dopodomani!

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

mjk87 schreef:

Elfstedentocht?

Yep

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Welkom terug aan otherfool, de enige echte vader van het sportpools-commentaar, de mastodont van de MM-subleage, kortom, de digitale personificatie van Mart Smeets.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Senk joe! Veel te veel honneurs, maar net als De Mart incasseer ik ze met een instemmend knikje.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Knisper wint de rit voor Montorsi en bohm.

Giro 10

1. Knisper 75

2. Montorsi 50

3. Knisper 45

Maglia Rosa

1 Montorsi 700

2 david bohm 567

3 MatthijsGr00t 405

Totaal

1 McSavah 2700

2 david bohm 2655

3 Montorsi 2601

4 otherfool 2364

5 tovenaar 2309

6 MatthijsGr00t 2147

7 Finisterra 2124

8 Teunnis 1920

8 LuukRamaker 1920

10 Knisper 1518

11 Outsiders 450

eRCee

• 13448 berichten
  • 1980 stemmen

Waarom ik ook al weer zes sprinters heb opgesteld bij sportpools, ik heb geen idee meer.

M'n secret weapon is ook nog geen seconde in beeld geweest.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Ook in de tweede week weer volop kansen voor de fugitivi, Girini, want het peloton was andermaal niet bij de pinken en zo wisten de Italiaanse batistradi van dienst een op papier nietszeggende 1-sterrenrit een verrassende wending te geven. Terwijl Porte door materiaal en jury op minuten werd gezet was vooraan het Latijnse bommetje Nicola Boem de sterkste van de mannen in het offensief. Deze explosieve held werd weliswaar niet gespeeld door de kenners van de MoMeSubLiga, maar El Conquistador had wel weer de rapste mannen van het aanstormende peloton opgesteld:

1 El Conquistador 54

2 Knisper 40

3 AHWA 37

4 II Grillo 33

. Teunnis 33

6 pauljojo 30

. eRCee 30

8 david bohm 27

9 lucdecoster 25

10 stinissen 24

De maglia rosa van pauljojo was derhalve weer goed gepositioneerd in de kop van het peloton: een nieuwe fles Prosecco was zijn deel en de MoMeHeld wist zelfs weer zijn 2e positie in het overall klassement in te nemen. Curieus genoeg kwamen AHWA en Knisper ondertussen toch nog een paar puntjes nader:

1 pauljojo 383

2 AHWA 350

3 Knisper 342

4 El Conquistador 324

5 citybird 322

6 LuukRamaker 299

7 Sir Tinus 293

8 eRCee 287

9 II Grillo 286

10 lucdecoster 281

De SubLiga profiteert optimaal van de toppers bovenin en staat nog altijd op 2 te shinen, terwijl MatthijsGr00t dezer dagen slapeloze nachten zal hebben: 195 punten en ook morgen weer de gehate maglia nera om de ranke schouders. Over morgen gesproken: we gaan racen op het circuit van Imola met allicht een sprintje maar ik zet maar gewoon weer in op een geslaagde vlucht. Hoe dan ook: a domani!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

otherfool wint de rit voor Fini en Luuk! Montorsi behoudt stevig het roze.

Giro 11

1. otherfool 93

2. Finisterra 90

3. LuukRamaker 70

Maglia Rosa

1 Montorsi 700

2 david bohm 581

3 MatthijsGr00t 406

Totaal

1 McSavah 2760

2 david bohm 2669

3 Montorsi 2601

4 otherfool 2457

5 tovenaar 2324

6 Finisterra 2214

7 MatthijsGr00t 2148

8 LuukRamaker 1990

9 Teunnis 1926

10 Knisper 1525

11 Outsiders 450

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Il Delfino, wat een HELD

Nog maar 2 renners op de 0 voor team otherfool, de ploegleider is in zijn nopjes!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4711 stemmen

Zakarin zal wel niet veel geskipt zijn in onze SP pool? Daar blijft het dus achterin harken..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.