• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.048 acteurs
  • 199.238 gebruikers
  • 9.387.398 stemmen

Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

zoeken in:

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Alles is verwerkt! Ik ben oprecht blij met m'n eerste punten in Tirreno., met Yates.

McSavah wint in Nice en tovenaar verplettert de tegenstand in Tirreno.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Wat een dag voor Team tovenaar vandaag, alsof er met de toverstaf gezwaaid werd! Spilak tweede, talent Valgren breekt door, Poels pakt indrukwekkend de zege in de Tirreno met teamgenoot Uran op plek 2 en persoonlijke favoriet Vuillermoz op een mooie 4e plek. Van plek eennalaatst naar eennabest geknald in 1 dag. Niet bij de pakken neerzitten dus, maar vertrouwen houden. Valgren gaat nog mooie dingetjes doen in de toekomst. Aldus een uitzinnige ploegleider.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

284 punten in 1 etappe

Lijkt me straf als dat dit jaar nog verbeterd gaat worden...

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Dacht dat tovenaar al hoog stond, maar wow, dit is wel heel straf ja! Vuillermoz is inderdaad een leuke renner, vooral vorig jaar in de Giro erg van genoten. Goed gezien, ik twijfelde of hij genoeg stappen ging zetten. Valgren had ik ook niet meteen al zo sterk verwacht en Poels trok me op de een of andere manier niet meer aan.

Ingekapseld door de top-3 nu, waarbij de vrees voor de teams aan mijn rechterzijde met de dag groeit. Zij kaapte natuurlijk steeds de renners weg die ik wilde hebben Vooral door het gebrek aan sprinters verwacht ik niet om de knikkers mee te doen dit jaar, in combinatie met de teams die van vorig jaar hebben geleerd en de sterke nieuwkomers.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Pff, Kelderman bakt er echt helemaal niets van in deze Parijs-Nice. Zo een tijdrit op de Col d'Eze zou hem toch moeten liggen (zie Talansky bijvoorbeeld, die nu wel een goede tijdrit neerzet).

Porte echt heel sterk. Spilak ook erg goed.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

McSavah pakt de zege in PN met Costa, Kwiat en Zoidl. Eindzege gaat naar een ongenaakbare david bohm, voor Luuk en McSavah.

1 david bohm 805

2 LuukRamaker 645

3 McSavah 588

4 otherfool 527

5 MatthijsGr00t 381

6 Finisterra 335

7 Knisper 315

8 tovenaar 310

9 Montorsi 224

10 Teunnis 28

11 Outsiders 0

Eindbalans voor mezelf: Zeer tevreden van Coquard (die veel punten pakt als 6e renner). Boom eigenlijk gewoon goed in de proloog. Bonifazio pakt toch te weinig. Helaas bleek Cimolai duidelijk de betere. Van Genechten wat gesprokkeld maar dan ziek geworden. Rein vooral moeten knechten. Fernandez toonde veel goede dingen maar viel letterlijk 2x op de grond op cruciale momenten. Best jammer maar al bij al allemaal oke voor renners uit de onderste regionen.

Kelderman een zware onvoldoende. Als 3e kopman moet hij echt flink verbeteren om nog een beetje op een aanvaardbaar punten-niveau uit te komen. In de Tour gaat hij niet zoveel pakken dus van dit soort rondjes moe(s)t hij het hebben eigenlijk...

david bohm

• 3081 berichten
  • 3447 stemmen

Goed begonnen! In m'n nopjes met de sprinters, van Garderen teleurstellend. Valls een meevaller, Sepúlveda naar verwachting als puntensprokkelaartje. Andere teamleden prut.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Cimolai verdient toch zeker nog een vermelding in je ploeg (ohja, die zit al bij de 'sprinters' wellicht). Qua aantal punten wellicht de grootste verrassing tot nu toe. Fernandez had ik bij mezelf op niveau van Valls verwacht. Een beetje zoals Gorka nu deed eigenlijk bij Movistar. Alleen heeft Fernandez nog een betere eindschot.

Eigenlijk best logisch dat het tot nu toe helemaal niet loopt. Van mijn top-5 rijden met Kelderman en Betancur maar 2 renners mee (niet: Valverde, Kittel en Meersman) en die lijken voorlopig (volledig) uit vorm.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Team otherfool kukelde dan toch nog van het PN podium ondanks Richie die de goede vorm toonde deze week, kom op maar op met die Giro. Van de sprinters had ik iets meer vuurwerk verwacht, zeker nadat sterke John zo uitpakte in de proloog. Verder heeft Gilbert met zijn aanvallende stijl vooral geïnvesteerd in een sterk voorjaar, die punten komen vanzelf...

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Zeer blij met Spilak, had hem toch pas verwacht in Romandië om punten te sprokkelen maar verraste aangenaam. Van Valgren ook fijn om bevestiging te krijgen. Swift te weinig gepakt en Boonen gooide z'n hele seizoen weg op de wegen naar Nice. Benieuwd naar de laatste dagen Tirreno.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Montorsi pakt even uit met de sterke Quinty en laatste kilometerman Purito. Tovenaar blijft leider in Tirreno maar pakt ook de leidersplaats over in de totaalranking:

Stand TA:

1 tovenaar 600

2 Teunnis 512

3 Montorsi 295

Totaal:

1 tovenaar 910

2 david bohm 871

3 LuukRamaker 857

4 otherfool 682

5 McSavah 681

6 MatthijsGr00t 602

7 Teunnis 540

8 Montorsi 519

9 Knisper 438

10 Finisterra 380

11 Outsiders 17

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Waaiers en regen in Tirreno! De manschappen van Teunnis waren echter weer bij de pinken en Sagan wint voor het eerst sinds 29 juni 2014 (het Slowaaks kampioenschap) nog eens een koers. Voor Teunnis is het meteen een dubbelslag want hij pakt het blauw over van tovenaar. Met alleen de tijdrit nog voor de boeg wordt het moeilijk om tovenaar af te houden (Cancellara), tenzij Van Avermaet opnieuw boven zichzelf weet uit te stijgen. Al kan Sagan dit ook als hij nog zin heeft. David bohm pakt de fakkel weer nipt over in de algemene ranking, maar zonder echte tijdrijders zal dit wellicht maar voor één dagje zijn. De kans is groot dat tovenaar na 2 rondes de kaap van 1000 punten reeds gaan ronden. Indrukwekkend (al zie ik net dat McSavah vorig jaar ook al 1009 punten had).

TA 6:

1. Teunnis 171

2. otherfool 105

3. Knisper 60

david bohm 60

TA stand:

1 Teunnis 683

2 tovenaar 613

3 Montorsi 325

Totaalranking:

1 david bohm 931

2 tovenaar 923

3 LuukRamaker 864

4 otherfool 787

5 McSavah 712

6 Teunnis 711

7 MatthijsGr00t 615

8 Montorsi 549

9 Knisper 498

10 Finisterra 380

11 Outsiders 17

Als ik zie wat er vandaag allemaal top-10 sprint, is het nog meer balen dat Stuyven maar vooral de nieuwe Tornado Tom er niet bij waren. Van Asbroeck had hier zomaar tweemaal kunnen meedoen voor ritwinst.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

DNF TERPSTRA Niki Daarmee lijkt het me haast onmogelijk voor mijn team om de blauwe trui mee naar huis te nemen. Hopelijk hebben Sagan en Van Avermaet zin om nog even hun best te doen, maar ik verwacht het niet.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Voorlopige startlijst voor Catalonië. Ik begin alvast te watertanden... (al is het wel nodig; sta al meer dan 100 punten achter op de voorlaatste...).

Stuyven zou dit rondje normaal ook gaan doen maar staat er niet op. Misschien nog steeds niet hersteld van die val in Strade Bianche. Best jammer want met die heuvels leek hij me een zekerheidje op een rits top-5 noteringen met z'n sprint.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Drie man in de punten vandaag, het moet niet gekker worden. Volgens mij ben ik de enige die in elke rit nog punten heeft weten te pakken. Niet dat je daar verder wat aan hebt. Moet bovendien raar lopen mocht ik in de Vlaamse voorjaarsklassiekers in de punten rijden.

Intxausti dus geen Catalonië wat op zijn programma stond. Stapte ook al ziek uit PN.

Teunnis

• 769 berichten
  • 519 stemmen

Finisterra schreef:

Voorlopige startlijst voor Catalonië.

Wat een krankzinnig sterke Sky-train

Ik heb een zwak team in Catalonië, maar ben al lang blij met de snelle terugkeer van Gerrans.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Hoop alleen niet dat König door de TA (nog) lager in de pikorde van Sky komt te staan. Had kopmanschap in de Giro verwacht, maar daar start Porte natuurlijk ook.

Ook niet handig van Majka om slecht te presteren als Bertje er net niet bij is. Die heb ik denk ik toch te vroeg gekozen in mijn tweede beurt, al verwacht ik wel weer een prima seizoen van hem.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Voorlopig denk ik dat natuurlijk van Kelderman en zeker Betancur. In het zelfde rijtje had ik daar veel liever Costa (was aan het twijfelen) en Porte (niet echt aan gedacht op dat moment) genomen. Ook Formolo moet nog flink verbeteren. Voorlopig is het gewoon zelfs minder goed dan vorig jaar. En Kittel lijkt me ook niets als hij TA zelfs al laat schieten, de luiaard.

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

De tot nu toe 615 behaalde punten zijn een sterke verbetering ten opzichte van vorig jaar maar ik ben toch wel 'zwaar' ontevreden..

In Parijs-Nice ben ik over Fuglsang en Sanchez tevreden, al zijn ze voor het kapen van zulke punten ook gehaald. Verder vielen Wiggins en vooral Dumoulin enorm tegen, ook al hadden ze daar hun redenen voor. De afzeggingen voor de laatste tijdrit zijn dan ook erg jammer. Heb toch wel spijt voor mijn vroege keuze voor Dumoulin. Verder viel Demare ook wel wat tegen in Parijs-Nice, vooral het feit dat hij niet meer meesprint als hij niet kan winnen. Dat kost toch wel punten en met die instelling hoef ik hem eigenlijk niet..;p

En in TA valt Contador toch wel behoorlijk tegen, ik had daar toch op zijn minst 200 punten verwacht. Hopelijk kan hij vandaag nog wat laten zien in de tijdrit maar ik verwacht het niet. Verder had ik ook nog de hoop dat Colbrelli wat punten kon sprokkelen in TA. Ik dacht dat het een sprinter was, maar blijkbaar komt die daar veel te kort voor;p

Voor Milaan-Sanremo heb ik mijn hoop gevestigd op vooral Stybar en in de ronde van Catalonië heb ik slechts vijf renners, hopelijk kan Contador wat van zijn klasse laten zien:)

Het wielerseizoen (en -spel) is nu echt begonnen en het is genieten geblazen:)

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

McSavah schreef:

Volgens mij ben ik de enige die in elke rit nog punten heeft weten te pakken.

En dan precies nu in de tijdrit nul punten, waar ik juist nog wel verwachtingen van had met o.a. Brändle. Prima jinx

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Finisterra schreef:

Al kan Sagan dit ook als hij nog zin heeft.

Dat had ie niet echt

Verder ben ik blij met m'n prestaties als nieuwkomer in deze game!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Tovenaar pakt zoals verwacht de eindzege in de Tirreno, maar Knisper kaapte z'n eerste zege van 2015 weg.

TA 7:

1. Knisper 118

2. tovenaar 104

3. LuukRamaker 80

Eindstand TA:

1 tovenaar 717

2 Teunnis 695

3 Montorsi 325

4 Knisper 301

5 LuukRamaker 299

6 otherfool 260

7 MatthijsGr00t 239

8 david bohm 126

9 McSavah 124

10 Finisterra 45

11 Outsiders 17

Totaal:

1 tovenaar 1027

2 LuukRamaker 944

3 david bohm 931

4 otherfool 787

5 Teunnis 723

6 McSavah 712

7 MatthijsGr00t 620

8 Knisper 616

9 Montorsi 549

10 Finisterra 380

11 Outsiders 17

Ik haal in TA precies even weinig punten als vorig jaar. Geen nood dus, de échte bloemen worden pas uitgedeeld in Lombardije! Al ging toen PN wel veel beter. Betancur en Formolo moeten nog flink verbeteren. Yates liet veel goede dingen zien. Lijkt duidelijk nog progressie gemaakt te hebben.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Team otherfool telt met de 4e plek overall voorlopig zijn knopen: in Catalonië zal er namelijk stevig afgedaald worden in de krochten van het grote FiniMovieMeterWielerSpel, volgens mij ga ik daar met precies 2 eenzame sukkelaars koersen. Het team voor de klassiekers lijkt dan beter in vorm te zijn. De Tirreno bracht voor mij uiteindelijk vooral puik presterende B-sprintertjes, al was Alfa-mannetje Cavendish op het moment suprême meer bezig de concurrentie op geniepige wijze een loer te draaien dan zelf punten te pakken.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Bizar weinig punten voor de Outsiders trouwens...

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Gelukkig! Dan lijkt er tenminste nog een team achter mij te staan.

Vorig jaar hadden ze nu al 204 punten (PN 33 TA 171).

Edit: Voorlopige starters in Catalonië hebben een kleurtje gekregen. Tussendoor is nog wel MSR maar de kleurtjes zullen niet bij eendagswedstrijden worden gebruikt (iets teveel werk daarvoor).

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ai, voorlopig ik ook maar 3 man aan de start in Catalonië (bizar eigenlijk). Whoops! Wel Poels, Uran en Valgren dus verwacht in ieder geval wel wát uit te kunnen richten. Baal wel een beetje van Boonen z'n voorjaar, had hem toch vooral in m'n team om in de voorjaarsklassiekers te sprokkelen. Weet nu even niet of er contractverlenging in zit, aan het einde van het seizoen zullen we eens goed moeten praten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

Bij deze jaarspelletjes kijk ik echt vaak naar wie gaat starten in Catalonië (zie je ook nu weer in m'n team), maar net vooral in de onderste regionen. Vaak is er daar een erg atypische deelnemerslijst en zijn er vooral weinig sprinters aanwezig. Een middelmatige renner kan daardoor plots erg veel scoren. Samuel Dumoulin werd daar 2 jaar geleden bijvoorbeeld 4e,2e,3e en 5e. In een normaal bezette ronde zou hij dat wellicht nooit klaarspelen. Vorig jaar was Alaphilippe aan de beurt, na het letterlijk wegvallen van Meersman. Vandaar dat ik Stuyven er graag zou bij hebben als hij fit is. Ook al omdat ik twijfel of Bole echt wel gaat meedoen. Hij rijdt immers ook MSR de dag voordien, al deed Gerrans ooit die combinatie ook al.

De snelle mannen in Cata die veel kunnen scoren, moeten wel zeker een heuvelachtig parcours aankunnen. Denk dat er dit jaar sowieso maar 2-3 sprints gaan zijn, dus het is maar de vraag of er veel kansen gaan zijn voor de Ferrari's, Coquard's en Ewan's. Meersman en Mezgec kunnen normaal iets meer verteren. Hopelijk gaan er niet teveel etappes naar (vroege) vluchters.

Een ander rondje waarvoor hetzelfde opgaat is Polen. Al is er bij de rennerskeuze meestal veel te weinig bekend om daarop te kunnen selecteren.

david bohm

• 3081 berichten
  • 3447 stemmen

Vier dagen geen koers hopelijk herstelt Viviani nog voor MSR maar zal wel niet koersen. Hij kon gisteren in ieder geval nog niet in het zadel zitten en dan is 293 km zonder trainingsdagen best ver.

Aan middelmatige renners heeft m'n team in Catalonië gelukkig geen gebrek en na het lezen van de tips van Fini nu dus alle vertrouwen. Tejay 'ik ben in de vorm van m'n leven' van Garderen en Ben Gastauer die ik voornamelijk heb gekozen omdat z'n website er wel aardig uitziet verwacht ik vooraan bij het uitdelen van de punten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4717 stemmen

david bohm schreef:

Vier dagen geen koers hopelijk herstelt Viviani nog voor MSR maar zal wel niet koersen. Hij kon gisteren in ieder geval nog niet in het zadel zitten en dan is 293 km zonder trainingsdagen best ver.

Aan middelmatige renners heeft m'n team in Catalonië gelukkig geen gebrek en na het lezen van de tips van Fini nu dus alle vertrouwen. Van Tejay 'ik ben in de vorm van m'n leven' van Garderen, Ben Gastauer die ik voornamelijk heb gekozen omdat z'n website er wel aardig uitziet verwacht ik vooraan bij het uitdelen van de punten.

De middelmatige renners moeten wel snelle benen hebben... Anders zullen ze het toch moeten hebben van een succesvolle vlucht (en is er geen verschil met andere rondes). Sepulveda en Chernetskiy komen zeker in aanmerking. D. Martin gaat naar eigen zeggen voor het podium (reed Tirreno eerder als training). En Valls is kopman en bovendien in vorm. Kan zeker nog goed meevallen dus!

david bohm

• 3081 berichten
  • 3447 stemmen

Oké! Te gek!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.