• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.963 gebruikers
  • 9.370.069 stemmen

Nerd zijn

zoeken in:

Leno

• 5921 berichten
  • 4399 stemmen

Goodfella_90 schreef:

(quote)

Nee, want Goodfellas staat in je top10.

héhé gelukkig!!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Wat een fantastische reacties hier. Ik vind dit een idioot topic, dus daarom ook mijn totaal niet-serieus bedoelde opmerkingen over nerds op MM. Het is eigenlijk ongelooflijk triest dat sommige users niet door de opmerking heen konden zien. Het is ook ongelooflijk triest dat we de term 'nerd' gebruiken voor mensen die aan een bepaalde beschrijving voldoen (computeren, breien, beugel, bril) Het is zo klaar en simpel allemaal en dan willen sommige mensen er ook nog serieus over gaan discussieren. Mensen die een 'nerd' willen of kunnen definieren, dat zijn juist de mensen met ongelooflijke vooroordelen.

jordybeukeboom

• 6797 berichten
  • 2423 stemmen

Ach die jongen is 14, laat hem toch...

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Geweldig topic

Ramon heeft wat de eerste serie reacties betreft nog volledig gelijk ook

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Lees het nu allemaal pas, .

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Zit sterk te denken om een memorabele topics-topic aan te maken .

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2816 stemmen

ja, sorry, ik weet dat het een belachelijk topic is, maar ik had gewoon niet verwacht dat er nog zoveel respons op ging zijn. Ben dus eigenlijk wel blij.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

Wat een fantastische reacties hier. Ik vind dit een idioot topic, dus daarom ook mijn totaal niet-serieus bedoelde opmerkingen over nerds op MM...

Ah oef, ik dacht al dat dit niks voor jou was. Je had me eventjes weg toen je zei dat je bloedserieus was... Zet de volgende keer wat smileys als je wil. (ik ben wat trager van begrip)

Het topic zelf vind ik echter nuttig. Al is het maar om aan te tonen dat het inderdaad onnozel is om zomaar aan te nemen dat iemand een nerd zou zijn omdat... Allemaal vooroordelen dat velen toch inderdaad wel hebben. Gelukkig zijn de meesten hier wel wat minder kortzichtig dan dat blijkbaar uit de reacties.

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2816 stemmen

[quote]djelle schreef:

(quote)

oh, dank je voor het inzien van de nuttigheid van dit topic. Maar ik vind het zelf eigenlijk ook gewoon een belachelijk topic, ook al heb ik het zelf opgericht.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ben het volslagen met Ramon eens, op zijn minst is deze site bevolkt met filmnerds. Quod erat demonstrandum.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Filmnerds? Wat is dat nu weer?? Dit klinkt weer zo'n stereotiep beeld, steunend op vooroordelen. Daar hou ik niet van. Of ben je nu ook sarcastisch bezig?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Nerds zijn mensen die bijna niks anders doen dan computeren, LOTR lezen of wat dan ook, en zich ahw zoveel mogelijk afsluiten van het sociale en emotionele gebeuren.

Uh djelle, dit waren jouw woorden toch? Wie heeft er nu de vooroordelen?

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Nou nee, je gaat toch niet ontkennen dat zulke mensen wel degelijk bestaan? Zoals ik al zei, er zijn er niet veel maar ze zijn er wel. Of je het nu onder de noemer nerd wil plaatsen of niet. (de omschrijving past er wel voor) En die zouden wel moeten aangespoord/geholpen worden. Zo ken ik er eentje uit mijn eigen kennissenkring die nu erg blij is dat ik hem uit dat asociale cirkeltje heb helpen krijgen...

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Vrijwel alle reguliere users hier vallen voor mij in de categorie filmnerds. Iedereen die net zo vaak als ik (of vaker) op internet rondhangt, vind ik een internetnerd.

Hoe erg je dat vindt, heb ik niet in de hand.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

cornelis schreef:

Vrijwel alle reguliere users hier vallen voor mij in de categorie filmnerds. Iedereen die net zo vaak als ik (of vaker) op internet rondhangt, vind ik een internetnerd.

Hoe erg je dat vindt, heb ik niet in de hand.

Het is juist een geweldig compliment.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Dan is het begrip "nerd" blijkbaar wel een beetje aan inflatie onderhevig Ik zou willen zeggen dat je dan nerd-trekjes vertoont. Veel MovieMeter-en hoeft niet ten koste te gaan van sociale vaardigheden.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Met dat deel van de omschrijving ben ik het dan ook niet per se eens.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Voila. Dat maakt nu net het verschil, wat ik ook al eerder zei. Voor mij is iemand pas een nerd als hij zodanig bezig is met zijn interessen dat zijn sociaal leven eronder begint te lijden. Als iemand mij dus nerd of filmnerd noemt, ben ik dus wel degelijk beledigd...

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik ben wel een nerd en ik ben er trots op ook

Althans ik ga naar school, ik dart regelmatig maar voor de rest kom ik niet buiten maar geniet ik thuis lekker van mooie muziek, prachtige films en lekker eten. Uitgaan vind ik de meest overgewaardeerde hobby allertijden. Het kost alleen maar geld en je houd er weinig aan over. Dan heb ik liever elke week wat nieuwe DVD's in mijn kast.

archer

• 165 berichten
  • 192 stemmen

conclusie ... ?

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

archer schreef:

conclusie ... ?

moviefreak is een nerd .

archer

• 165 berichten
  • 192 stemmen

ofwel gewoon gelijk zijn naam zegt een filmfreak

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Maar ik lees geen LOTR boeken

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

kos schreef:

(quote)
moviefreak is een nerd .

Of hij is gewoon eerlijk, en doet wat hij zelf leuk vind in plaats van velen die onder dwang van vrienden uitgaan maar dr zelf eigenlijk niks aanvinden.

archer

• 165 berichten
  • 192 stemmen

jup

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Ik kon het zelf niet beter zeggen mikoz

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Het moet daarom niet uitgaan zijn he. Maar gewoon iets doen waardoor je toch sociaal contact hebt. Zoals Moviefreak regelmatig dartst, dus. Helemaal geen nerd vind ik dan.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

djelle schreef:

Als iemand mij dus nerd of filmnerd noemt, ben ik dus wel degelijk beledigd...

Beetje nerderig...

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

.

archer

• 165 berichten
  • 192 stemmen

ik ga naar de scouts en dat vind ik echt fijn, maar ik lees bijvoorbeeld ook LOTR

maar deze topic is begonnen met de veronderstelling dat iemand die LOTR leest of star wars kijkt een nerd is, ik heb dus wel LOTR gelezen, maar lijdt mijn sociaal leven daaronder ? ik zou me dus ook wel beledigd voelen als iemand me nerd noemt

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.