- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik wist eveneens niet dat hij nog leefde. Hij heeft in ieder geval twee fantastische film-noirs afgeleverd: Night and the City en vooral Du Rififi chez les Hommes. Rust in Vrede!
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Kort achter elkaar 2 betrokkenen bij NIGHT & THE CITY overleden: Richard Widmark en Jules Dassin....
Jules Dassin, 18 dec. 1911 - 31 maart 2008
Ik wist eveneens niet dat hij nog leefde. Hij heeft in ieder geval twee fantastische film-noirs afgeleverd: Night and the City en vooral Du Rififi chez les Hommes. Rust in Vrede!
R.I.P.!
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13421 stemmen
Charlton Heston is overleden.
Hollywood legend Charlton Heston dead at 84
LOS ANGELES, California (CNN) -- Actor Charlton Heston died at Beverly Hills home at the age of 84 Saturday, his family said.
Heston, known for portrayals of historical figures including Moses and Ben Hur, was suffering the late stages of Alzheimer's Disease.
Heston's wife of 64 years, Lydia, was by his side at the time of his death, according to the family statement.
Heston is survived by a son, a daughter and three grandchildren.
"We knew him as an adoring husband, a kind and devoted father, and a gentle grandfather, with an infectious sense of humor," the family said. "He served these far greater roles with tremendous faith, courage and dignity. He loved deeply, and he was deeply loved."
While no funeral plans have been announced, the family said it would hold a private memorial service.
The Internet Movie Database listed 126 movies and television production credits for Heston, starting in 1941. He rose to fame in the 1950s with starring movie roles including Ben Hur and the Ten Commandments -- in which he played Moses.
Heston's last acting credit was for playing an elderly Josef Mengele, the Auschwitz Nazi surgeon who performed medical experiments on concentration camp refugees during World War II in the 2003 movie My Father, Rua Alguem 5555
Co Jackso
-
- 21924 berichten
- 2791 stemmen
R.I.P. Charlton Heston. De man die eeuwig onthouden zal worden dankzij zijn rollen in Planet of the Apes en met name Ben-Hur en het legendarische Touch of Evil.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Zeer jammer. Speelde in mijn top 10-film Ben-Hur. 
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
Filmlegende Charlton Heston overleden
LOS ANGELES - De Amerikaanse acteur Charlton Heston is zaterdag op 84-jarige leeftijd overleden in zijn huis in Beverly Hills. Dat heeft zijn familie laten weten. Heston leed sinds enkele jaren aan de ziekte Alzheimer.

De Hollywood-legende stierf aan de zijde van zijn 84-jarige echtgenote Lydia. Carlton is onder meer bekend van zijn legendarische rol in de film Ben-Hur (1959).
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Oei RIP Charlton Heston. Een grootheid. Vrouw Lydia is overigens al 84 jaar en was gedurende 64 jaar zijn vrouw.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Spijtig, toch maar eens werk van maken om ben-hur is te gaan zien.
R.I.P.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Een legendarische filmheld is niet meer. Ik heb Heston enorm bewonderd voor zijn rollen in Ben Hur, Planet of the Apes, The Omega Man en de fantastische markante en bovenal originele Science Fiction thriller Soylent Green.
Als acteur een memorabele persoonlijkheid, als mens zal hij door velen altijd negatief herinnerd worden voor zijn verbeten inzet als voorzitter van The National Rifle Association.
R.I.P. en geef die Romeinen een koekje van eigen deeg daar boven!
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
Oei RIP Charlton Heston. Een grootheid. Vrouw Lydia is overigens al 84 jaar en was gedurende 64 jaar zijn vrouw.
Foutje in de Televaag. Ik heb het aangepast.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2289 stemmen
RIP. Hij speelde schitterend in Ben-Hur en The Ten Commandments.
Dutchfan
-
- 1576 berichten
- 754 stemmen
JEU SPRENGERS OVERLEDEN
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - KNVB-voorzitter en UEFA-bestuurslid Jeu Sprengers is op 69-jarige leeftijd overleden. De Limburger was al enige tijd ernstig ziek.

apolicum
-
- 452 berichten
- 5061 stemmen
Bij Ben-Hur (1959):
rip Charlton Heston
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zeer jammer. Speelde in mijn top 10-film Ben-Hur. 
En Soylent Green staat eveneens in je top 10.
Zeer jammer van Heston. Heeft toch een aantal legendarische rollen gespeeld. Ik vond hem over het algemeen wel goed. Rust in vrede, Heston.
En zo langzamerhand lijken alle acteurs uit de klassieke periode weg te vallen...
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
R.I.P. Charles Heston.
Overrompelend in Ben-Hur, weet ik nog.
FixX
-
- 622 berichten
- 456 stemmen
R I P Charlton Heston
evenals speedy23 staat ook Ben Hur in mijn top 10
zelfs op nummer 1
J.S.
-
- 11754 berichten
- 3060 stemmen
Vele zullen Heston vooral herinneren ivm met de NRA en zijn rol in Ben-Hur, maar weinigen zullen hem echt als een groot acteur herinneren, ik behoor tot die laatste groep. RIP Charlton Heston.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Er mag ook weleens vermeld worden dat Heston heel veel goede dingen voor de burgerrechten heeft gedaan. Want door dat hele NRA gebeuren sneeuwt dat nogal onder!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.