- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5781 stemmen
Het is hier de laatste dagen alweer een trieste boel 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31161 berichten
- 5454 stemmen
De enige Belgische schrijver die steeds op de wachtlijst stond van de nobelprijs voor literatuur. Jammer dat hij heen gegaan is.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen

Weet er toch ook niet meer van dan ik heb opgeschreven, anders had ik dat heus wel gemeld...
Nee hoor...ik bedoelde alleen van:'Oja...dat wist ik niet...wat erg'.
Ik wil je niet kwetsen hoor. sorry. 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Nee hoor...ik bedoelde alleen van:'Oja...dat wist ik niet...wat erg'.
Ik wil je niet kwetsen hoor. sorry. 
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Een zeer respectvolle RIP. Hij is op een mooie leeftijd heengegaan, heeft een vol leven gehad en een groots oeuvre achtergelaten. Toch jammer dat de grootste schrijver van Vlaanderen er niet meer is.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31161 berichten
- 5454 stemmen
Britse acteur Paul Scofield (86) overleden
De Britse film- en theateracteur Paul Scofield is op 86-jarige leeftijd gestorven, zo heeft zijn agent meegedeeld. Scofield was een gerenommeerd vertolker van stukken van Shakespeare en won in 1967 een Oscar voor beste acteur voor zijn rol in "A Man For All Seasons".
Leukemie
Scofield bezweek gisteren aan leukemie in een ziekenhuis nabij zijn woning in het graafschap Sussex in het zuidoosten van Engeland, zo deelde zijn agente Rosalind Chatto mee.
Shakespeare
Scofield acteerde sinds 1940. Hij ontpopte zich tot één van de meest gerenommeerde Sheakespeare-acteurs van het naoorlogse Groot-Brittannië. Hij leidde jarenlang ook de Royal Shakespeare Company.
Mediaschuw
In 1956 werd Scofield benoemd tot Commander of the British Empire. Voor de titel van ridder bedankte hij evenwel, tot driemaal toe zelfs. De acteur, die geroemd werd om zijn monumentale présence en unieke stem, schuwde de media.
'Quiz Show' en 'Scorpio'
Op het witte doek maakte Scofield furore met de film "A Man For All Seasons" van cineast Fred Zinnemann. Zijn vertolking van de zestiende-eeuwse staatsman Sir Thomas More leverde hem in 1967 een Oscar voor beste hoofdrol op. In 1995 werd hij genomineerd voor beste bijrol als Mark Van Doren in de film 'Quiz Show' van Robert Redford. Hij kreeg ook bijval voor zijn rol als geheim agent in de film 'Scorpio'.
Scofield was gehuwd met actrice Joy Parker. Samen hadden ze twee kinderen, Martin en Sarah. (belga/lb)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Jammer. Zeer jammer. Ze vallen de laatste tijd bij bosjes. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22417 berichten
- 5126 stemmen
Er is inderdaad weer een golf aan sterfgevallen. Nu weer deze acteur die ik ken van zijn heerlijk ouderwetse rol in A man for all seasons.
En Hugo Claus heeft geleefd met hoofdletters. Alleen dat is al mooi.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13421 stemmen
RIP Paul Scofield. Pas nog A Delicate Balance gezien, waarin ie heel sterk was.
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Ik weet niet of het gepast is maar toch...
Johannes van der Giessen is 19 maart overleden...
Hij was geboren op 17 december 1899 in Rotterdam.
Van 7 juni 2006 tot aan zijn overlijden was hij de oudste man van Nederland. Bij zijn dood was hij de enige nog levende man in Nederland die in de 19e eeuw was geboren!!!
Begin 2008 viel hij met zijn rollator, waarbij hij zijn heup brak. Na een week in het ziekenhuis te hebben gelegen, verhuisde hij naar een verpleegtehuis waar hij korte tijd later op 108-jarige leeftijd overleed.
RIP Johannes...
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
26 maart, 2008
> Richard Widmark, Actor, Dies at 93

> Richard Widmark, who created a villain in his
> first movie role who was so repellent and
> frightening that the actor became a star
> overnight, died Monday at his home in
> Roxbury, Conn. He was 93.
>
> His death was announced Wednesday morning by
> his wife, Susan Blanchard. She said that Mr.
> Widmark had fractured a vertebrae in recent
> months and that his conditioned had worsened.
>
> As Tommy Udo, a giggling, psychopathic killer
> in the 1947 gangster film “Kiss of Death,”
> Mr. Widmark tied up an old woman in a
> wheelchair (played by Mildred Dunnock) with a
> cord ripped from a lamp and shoved her down a
> flight of stairs to her death.
>
> “The sadism of that character, the fearful
> laugh, the skull showing through drawn skin,
> and the surely conscious evocation of a
> concentration- camp degenerate established
> Widmark as the most frightening person on the
> screen,” the critic David Thomson wrote in
> “The Biographical Dictionary of Film.”
>
> The performance won Mr. Widmark his sole
> Academy Award nomination, for best supporting
> actor.
*Bron
Misschien wel zijn beste rol, als de racist Ray Biddlein in NO WAY OUT (1950)

Richard Widmark, R.I.P.
stinissen (crew films & series)
-
- 23481 berichten
- 76994 stemmen
Een echte ster...................... Hij was de favoriet van me vader en natuurlijk van mezelf.
Zijn beste rol was voor ons de film The Last Wagon als de onvergetelijke Comanche Todd , maar hiermee doen we hem natuurlijk tekort , vele goede rollen in vele goede films ja hij was nog een echte ster.........................
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Een echte ster...................... Hij was de favoriet van me vader en natuurlijk van mezelf.
Zijn beste rol was voor ons de film The Last Wagon als de onvergetelijke Comanche Todd , maar hiermee doen we hem natuurlijk tekort , vele goede rollen in vele goede films ja hij was nog een echte ster.........................

Ik weet niet wat nu Widmarks "Last Wagon" wordt.....
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
RIP Richard
Op "een lijstje" gold hij als een van de oudste nog levende acteurs...
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13421 stemmen
RIP Richard Widmark. Geweldige acteur.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Geen geweldig actuer. Mij overtuigde hij eigenlijk nooit, met uitzondering van Judgment at Nuremberg.
Daartegenover staat dat hij wel degelijk in goede films speelde, waaronder ook de sterke film-noir Night and the City.
R.I.P. Richard Widmark
kos
-
- 46705 berichten
- 8862 stemmen
Vond hem ook altijd erg fijn omt e zien in oude noirs, al heb ik het vermoeden dat dat meer aan hemzelf als persoon lag, de casting, dan met het acteerwerk.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Vond hem ook altijd erg fijn omt e zien in oude noirs, al heb ik het vermoeden dat dat meer aan hemzelf als persoon lag, de casting, dan met het acteerwerk.
Is ook zo. Op zijn acteerwerk viel weinig aan te merken. Werd vroeger met de regelmaat van een klok gecast voor westerns als kolonel, luitenant, kapitein of sergeant....
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14455 stemmen
Richard Widmark was (en is) een heerlijke acteur om naar te kijken. Hij had echt een goede kop voor de rollen die hij speelde.
Ik ga morgen denk ik maar een film van hem kijken!
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen

NEW YORK (AP) -- Dith Pran, the Cambodian-born journalist whose harrowing tale of enslavement and eventual escape from that country's murderous Khmer Rouge revolutionaries in 1979 became the subject of the award-winning film "The Killing Fields," died Sunday, his former colleague said.
citybird
-
- 4964 berichten
- 4139 stemmen
Regisseur Jules Dassin (96) overleden
De Amerikaanse regisseur Jules Dassin is op 96-jarige leeftijd in Athene overleden aan de gevolgen van een griepaanval. Dassin regisseerde in zijn lange carrière tal van belangrijke film noirs (waaronder 'Night and the City' en 'The Naked City' en de Franse prent 'Du Rififi chez les hommes'), maar ook sprankelende levensfilms als 'Never on Sunday'. (belga/sam)
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik wist niet eens dat ie nog in leven was. Mooie leeftijd hoor! En een paar mooie noirs geregisseerd.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Mooie leeftijd. Geweldig regisseur.
Jules Dassin @ MovieMeter
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
ik zal Du Rififi chez les Hommes (1955) nooit vergeten
R.I.P.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.