• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.923 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.972 gebruikers
  • 9.370.308 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

BoordAppel schreef:

Vind ik ook onzin hoor. Maar misschien komt dat ook omdat ik vind dat ze dat hele nutteloze koningshuis moeten afschaffen.

Als dat je reden is, prima, maar het is wel een andere discussie. Wat ik bedoel te zeggen is dat die minuut stilte echt niet verzonnen omdat het zo interessant staat voor de reporters, zoals Linda het presenteert.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)

Dat werd ook duidelijk in je berichtje en dát was dus hetgene dat ik onzin vind. Er gaan altijd oudere mensen dood, bekenden personen of niet. Elke maand vertrekt er wel een aantal grootheden, logisch toch?

Nou ja ,het was misschien niet zo'n slim berichtje.Je zal wel gelijk hebben.

*edit* Je hebt gelijk.

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

Je vindt het belachelijk dat je een minuut stilte moet houden om stil te staan bij de dood van een VOORMALIGE KONINGIN VAN NEDERLAND?!

Dat vind ik belachelijk ja. Dus omdat zij een voormalig koningin van Nederland is moet ik daarvoor een minuut stil zijn? Je doet net alsof een koningin beter is dan ieder ander. Ze kiest er toch zelf voor om dat werk te verrichten, als ze het echt niet zou willen had ze kunnen weigeren. Zo kunnen we ook een minuut stilte houden als mijn vader dood gaat, die heeft tenslotte ook zijn werk gedaan :S.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Kan het alleen maar met Linda eens zijn.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Nou Linda, het gaat niet zozeer om de wens van de koningin alleen als wel om de onderdanen. Al zoveel Nederlanders zo graag een koningshuis willen hebben, betekent dat ook dat ze allemaal massaal willen rouwen.

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Yak schreef:

(quote)

Als dat je reden is, prima, maar het is wel een andere discussie. Wat ik bedoel te zeggen is dat die minuut stilte echt niet verzonnen omdat het zo interessant staat voor de reporters, zoals Linda het presenteert.

Zo bedoel ik het niet, het gaat mij erom dat de koningin wordt gezien als een of andere god.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Linda schreef:

Zo bedoel ik het niet, het gaat mij erom dat de koningin wordt gezien als een of andere god.

Ok, dan heb ik je eerste bericht verkeerd opgevat.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

[quote]Linda schreef:

(quote)

Dat vind ik belachelijk ja. Dus omdat zij een voormalig koningin van Nederland is moet ik daarvoor een minuut stil zijn?

Stel je niet zo aan. Als je lekker thuis zit mag je van mij praten , hoor.

(quote)

Guttegut. De knonigin heeft een symbolische functie voor Nederland en dus staat nederland daar een minuutje bij stil als ze dood gaat. Big fucking deal.

(quote)

Als die bijv. werk gedaan heeft bij een voetbalclub zullen ze daar ook een minuut stil voor hem zijn. Bij sommige andere werkgevers gebeurt dat trouwens ook.

Ik snap je probleem niet.

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

Niemand moet 1 minuut stil zijn, het is alleen om respect te tonen.

En net zoals Wouter al aangaf er zijn tientallen voorbeelden waar men 1 minuut stil is om iemand te herdenken (vaak bij sportwedstrijden als er iemand die voor 1 van de clubs belangrijk gewest is overleden is.)

En bij begrafenissen houdt men ook vaak 1 minuut stilte om de overledene te herdenken.

Maar niets moet.

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Ik snap je probleem niet.

Linda schreef:

'het gaat mij erom dat de koningin wordt gezien als een of andere god.'

Dat is mijn probleem. Ik vind het stompzinnig dat heel Nederland hierbij moet worden betrokken. Wij hebben er geen ene ruk mee te maken, we kenden haar niet eens. Bovendien heb ik er een hekel aan als dingen me worden opgedrongen. En zoals je al zei ben ik niks verplicht maar als mensen je pissig aan gaan kijken als je het hele gebeuren negeert en rustig doorwerkt krijg je ergens toch dat 'moeten-gevoel' en vraag je je af wie er nou aan wie respect moet tonen.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Dat heb je dan toch met iedereen die overlijdt die je niet direct kent ?

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Waarom? Ik ken die mensen niet en zij kennen mij niet. Er word me dus ook niks opgedrongen.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Linda schreef:

Ik vind het stompzinnig dat heel Nederland hierbij moet worden betrokken. Wij hebben er geen ene ruk mee te maken, we kenden haar niet eens. Bovendien heb ik er een hekel aan als dingen me worden opgedrongen. En zoals je al zei ben ik niks verplicht maar als mensen je pissig aan gaan kijken als je het hele gebeuren negeert en rustig doorwerkt krijg je ergens toch dat 'moeten-gevoel' en vraag je je af wie er nou aan wie respect moet tonen.

Typisch geval van puberale paranoïa, gaat wel over hoor .

Als mensen pissig worden van jouw 'desinteresse' is dat hun probleem en niet het jouwe. Trek het je niet zo aan.

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Dionysos schreef:

Typisch geval van puberale paranoïa, gaat wel over hoor .

Haha, laten we het hopen

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

petey schreef:

Niemand moet 1 minuut stil zijn, het is alleen om respect te tonen.

En net zoals Wouter al aangaf er zijn tientallen voorbeelden waar men 1 minuut stil is om iemand te herdenken (vaak bij sportwedstrijden als er iemand die voor 1 van de clubs belangrijk gewest is overleden is.)

En bij begrafenissen houdt men ook vaak 1 minuut stilte om de overledene te herdenken.

Maar niets moet.

En zo is het...

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Niks moet nee, en je draait ook echt niet de bak in als je in die minuut stilte even over de telefoon gaat lopen tetteren of je gas-toeter mee naar school neemt om eens even lekker herrie te gaan schoppen.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Linda schreef:

Dat is mijn probleem. Ik vind het stompzinnig dat heel Nederland hierbij moet worden betrokken. Wij hebben er geen ene ruk mee te maken, we kenden haar niet eens.

Daar moet je het koningshuis niet op afrekenen, maar alle Nederlanders die zo graag dat koningshuis willen. Als je daar voor kiest hoort dit er nu ook eenmaal bij.

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Linda, ik snap je probleem niet. Uit respect voor die anderen die willen rouwen kun je toch gewoon even een minuutje stoppen met werken?

En waarom stoort het je zo dat ze als God gezien wordt? Volgens mij valt dat wel mee.

En waarom erger je daar aan? Weet jij dat het tegendeel waar is?

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

En waarom stoort het je zo dat ze als God gezien wordt? Volgens mij valt dat wel mee.

En waarom erger je daar aan? Weet jij dat het tegendeel waar is?

Iemand die alleen met Hare Majesteit aangesproken wenst te worden zegt voor mij eigenlijk al genoeg...

Volgens mij is zowat het hele koningshuis zo arrogant als het maar kan.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Linda schreef:

'het gaat mij erom dat de koningin wordt gezien als een of andere god.'

Juliana is een koningin geweest, die door veel mensen erg geliefd was en nog steeds is, omdat zij heel erg vooruitstrevend was, voor haar tijd. Zij had juist een enorme hekel aan protocol en officieel 'gedoe', waar zij ook zo vaak zij kon tegenin ging. Eén van haar eerste besluiten is geweest, dat zij het moeten buigen voor de vorstin (wat alléén vrouwen moesten) heeft afgeschaft.

Dit is maar een klein voorbeeld, maar wel tekenend voor hoe zij tegen haar koningschap aankeek. Er bestaan vele van dit soort verhalen over haar, die laten zien dat zij een bijzonder mens en een bijzondere vorstin was. Veel moderner in haar opvattingen dan Beatrix nu. Bijvoorbeeld in het boek 'Alle verhalen' van Liesbeth den Uyl, de echtgenote van Joop den Uyl, vind je veel van dit soort verhalen.

Het is dan ook niet zo gek, dat heel veel mensen haar op handen droegen, wat ze nou juist weer niet leuk vond.

Linda schreef:

Iemand die alleen met Hare Majesteit aangesproken wenst te worden zegt voor mij eigenlijk al genoeg...

Dat wilde Juliana nou juist níet, zij werd aangesproken met 'mevrouw', want ze vond dat ze niet boven andere mensen stond. Van arrogantie is bij haar geen sprake.

Ik denk dat je je beter eerst eens in de (nog vrij recente) geschiedenis verdiept, voordat je met uitspraken komt die kant noch wal raken.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ook hier bij ons in Vlaanderen werd ze ten zeerste gerespecteerd. Het was - net als haar moeder Wilhelmina trouwens - een dame die open was en zeer dicht bij het volk stond. En geloof me vrij, terwijl ik dit schrijf, zit ik met één oog te kijken op Nederland 2.

En die minuut stilte? Bij de tegenstanders ervan hoop ik dat ze nooit een sterfgeval in de familie hebben, en dat men dan in de klas of op het werk als herdenking één minuutje stilte vraagt. Hopelijk ga je dan niet op een toeter blazen...

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Dustyfan schreef:

Dat wilde Juliana nou juist níet, zij werd aangesproken met 'mevrouw', want ze vond dat ze niet boven andere mensen stond.

Nou..poeh poeh. Als ze echt zo sociaal was geweest had ze zelf dat hele koningshuis wel opgedoekt, in plaats van die middeleeuwse toestanden. Niet boven het volk verheven...laat me niet lachen.

Tot zover mijn republikeinse mening

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Nou..poeh poeh. Als ze echt zo sociaal was geweest had ze zelf dat hele koningshuis wel opgedoekt, in plaats van die middeleeuwse toestanden.

Had ze graag gedaan, helaas stonden er wat kabinetten en wetten in de weg...

Begrijp me goed, ik heb helemaal niets met de monarchie en ik zie het liever gisteren dan morgen opgedoekt. Toch heb ik wel respect voor Juliana, omdat ze hoe dan ook niet bijzonder wílde zijn.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Oh, ik heb ook respect voor haar hoor. Maar zeker niet voor haar functie.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Dustyfan schreef:

omdat ze hoe dan ook niet bijzonder wílde zijn.

Kun je mooi zeggen ja als je op die positie zit.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ik quote hierbij gaarne Godfried Bomans:

"Dikwijls is datgene wat wij bescheidenheid noemen niets anders dan het verlangen om tweemaal geprezen te worden".

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Dat is een mooie Kappeuter!

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

Linda schreef:

(quote)

Volgens mij is zowat het hele koningshuis zo arrogant als het maar kan.

Je wordt gewoon niet gehjinderd door enige vorm van kennis en neemt gewoon zomaar wat aan. Julianan werd beroemd pmdat ze juist niet arrogant was. Ze wilde juist graag als 'mevrouw' aangesproken worden en niet immer als 'Hare Majesteit'

Je bent gewoon puberaal aan het schoppen, terwijl je niet eens weet hoe de vork in de steel zit. Calimero-gedrag.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Er wordt hier gewoon de verkeerde discussie gevoerd, waar het hier waarschijnlijk om gaat is enkel en alleen de discussie over de monarchie in dit land. Ik ben het met een aantal mensen eens als ze zeggen dat mevrouw Juliana de meest normale van het hele groepje was. Voor mij is dat ook het enigste wat het doet voor mij. Ik heb haar niet gekend daar ben ik te jong voor maar wat ik van iedereen hoor was ze zoveel mogelijk een vrij normale vrouw in tegenstelling tot de huidige generatie van de monarchie. De kwestie is ook niet Juliana maar de monarchie. Maar helaas hoort dat erbij .

Purmerend

• 2775 berichten
  • 3308 stemmen

Tuurlijk heb ze heel veel voor Nederland betekent! Maar er zo lang bij stil staan is ook weer overdreven.

3 dagen zou ik in ieder geval lang genoeg vinden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.