• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.379 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Kyra

• 285 berichten
  • 93 stemmen

Tja, ik zou ook genoegen nemen met een periode van een paar dagen, maar we moeten ook rekening houden met de oudere mensen in Nederland. Die hebben immers wél een geschiedenis met Juliana. Zij was hún koningin. En als deze mensen een lange rouwperiode willen inlassen, maakt dat mij geen bal uit. Ook niet als er een hele hoop tv-programma´s komen te vervallen

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Bij Claus duurde het langer en ik denk dat Juliana iets meer verdient als Claus ?

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Dustyfan schreef:

Eén van haar eerste besluiten is geweest, dat zij het moeten buigen voor de vorstin (wat alléén vrouwen moesten) heeft afgeschaft.

Dat lijkt me niet meer dan normaal.

Dat wilde Juliana nou juist níet, zij werd aangesproken met 'mevrouw', want ze vond dat ze niet boven andere mensen stond. Van arrogantie is bij haar geen sprake.

Ik denk dat je je beter eerst eens in de (nog vrij recente) geschiedenis verdiept, voordat je met uitspraken komt die kant noch wal raken.

Sorry, ik loop de boel een beetje door elkaar te halen. Maar hoe dan ook zul je mij nooit wijs kunnen maken dat Juliana zo lekker gewoontjes is gebleven. (Al is het maar omdat ik me niet voor kan stellen dat ze die kleren van haar vrijwillig aantrok )

Me er meer in verdiepen zal ik zeker niet gaan doen. Ik vind het koningshuis nep en die mening zal absoluut niet veranderen als ik iets lees/zie over de 'geweldige' daden van een van de leden daarvan, volgens mij zal ik me zelfs alleen maar gaan zitten ergeren.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Hoorde ik nou goed dat Juliana 1 miljard op dr bankrekening had/heeft ? Wie krijgt dat ? En zou het misschien eens een plan zijn om daar over na te gaan denken in een tijd dat half Nederland de belastingen en verzekeringen niet meer kunnen betalen ?

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Dat geld is volgens mij gewoon van de Oranjes,kan de Nederlandse staat niks mee doen.

Daanaast zal het wel haar vermogen zijn,kan me niet voorstellen dat ze letterlijk 1 miljard euro/gulden? op haar rekening heeft staan.

Kyra

• 285 berichten
  • 93 stemmen

Linda schreef:

Me er meer in verdiepen zal ik zeker niet gaan doen. Ik vind het koningshuis nep en die mening zal absoluut niet veranderen als ik iets lees/zie over de 'geweldige' daden van een van de leden daarvan, volgens mij zal ik me zelfs alleen maar gaan zitten ergeren.

De koninklijke familie weet ook wel dondersgoed dat ze voor onze generatie niets meer zijn dan een traditioneel symbool. Ik vind ze ook overbodig, maar ik stoor me er niet aan. Laat ze lekker! (is toch alleen maar grappig)

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Kyra schreef:

(quote)

De koninklijke familie weet ook wel dondersgoed dat ze voor onze generatie niets meer zijn dan een traditioneel symbool. Ik vind ze ook overbodig, maar ik stoor me er niet aan. Laat ze lekker! (is toch alleen maar grappig)

Het is idd wel altijd geinig bij programma's als Kopspijkers en zo

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

En bovendien...geboortes, huwelijken en begravenissen.....dat is het enige waar het volk nog wat aan heeft m.b.t. het koningshuis. Sappige roddels hebben we hier vrijwel niet helaas. Dus laat ze er dan ook maar de tijd voor nemen.

Linda

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Kyra schreef:

Ik vind ze ook overbodig, maar ik stoor me er niet aan. Laat ze lekker! (is toch alleen maar grappig)

Goed idee, ik loop toch altijd maar iedereen lastig te vallen met mijn geklaag over ze (mijn lerares maatschappijleer, mijn moeder en vriendinnen hebben dit allemaal al eens aan moeten horen)

Zo, en nu is het tijd voor een ijsje!

Wouter

• 18718 berichten
  • 3085 stemmen

De monarchie heeft absoluut een symbolische functie die wel degelijk zin heeft. Ooit was ik er ook tegen, omdat ik het ondemocratisch gegeven vond. Later kwam ik er achter dat het alternatief gewoon slechter is. Belangrijk is dat we in de praktijk ons gedragen als een republiek, maar dat we een koningshuis hebben voor representatieve zaken. In het buitenland, bij overstromingen, etc. is het goed zo'n figuur te hebben die boven de partijen staat. Die niet politiek is en niet ter discussie staat. Dit werkt natuurlijk alleen als ze dan ook echt geen politieke discussies aangaan en gelukkig is dat ook meestal zo.

Maar eigenlijk is dat een andere discussie. Het ging er mij om dat als mensen gaarg een minuut stilte willen dat het gewoon fatsoenlijk is om ze die te gunnen. Dus als je bij dat soort mensen in de buurt bent (bijv. op je werk) hou je je even koest. Uit fatsoen. Zo'n opgave is dat niet.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Kyra schreef:

(is toch alleen maar grappig)

Grappig?

Kyra

• 285 berichten
  • 93 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)
Grappig?

Ik vind de manier waarop ze zich nog voordoen als superbelangrijk grappig, maar ook omdat ze eigelijk gewoon een doodnormale familie zijn met hilarische incidenten. Ze zijn ook erg nuttig, ik ben het wat dat betreft zeker eens met Wouter.

Yak

• 4950 berichten
  • 829 stemmen

Wouter schreef:

Maar eigenlijk is dat een andere discussie. Het ging er mij om dat als mensen gaarg een minuut stilte willen dat het gewoon fatsoenlijk is om ze die te gunnen. Dus als je bij dat soort mensen in de buurt bent (bijv. op je werk) hou je je even koest. Uit fatsoen. Zo'n opgave is dat niet.

Krek zo.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Linda schreef:

Maar hoe dan ook zul je mij nooit wijs kunnen maken dat Juliana zo lekker gewoontjes is gebleven.

Net zo min als meneer Bauer

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Linda schreef:

Maar hoe dan ook zul je mij nooit wijs kunnen maken dat Juliana zo lekker gewoontjes is gebleven.

Dat is op z'n minst wat lastig als je als prinses en enige potentiele troonopvolgster geboren wordt. Zie maar eens gewoon te worden in zo'n situatie (gewoon blijven kan al niet natuurlijk).

Maar voor de goede orde: ook ik ben republikein.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

De eerste regel van de uitvaartrede is erg typerend en voor zichzelf sprekend, denk ik:

De meeste mensen willen niet gewoon zijn, ze willen graag bijzonder gevonden worden. Bij prinses Juliana was dit anders: iedereen vond haar bijzonder, maar zij wilde graag gewoon zijn. volledige tekst

Het blijkt erg moeilijk te zijn om de mens Juliana en de vorstin Juliana uit elkaar te houden. Ik heb respect voor de mens Juliana, voor zoveel (of weinig) ik over haar heb gelezen en horen vertellen. Geen respect heb ik voor de constitutionele monarchie als systeem, hoewel ik tegelijkertijd vrees dat het van alle systemen de minst slechte is.

Linda schreef:

Me er meer in verdiepen zal ik zeker niet gaan doen.

Prima, hoewel erg jammer. Vooral omdat je er wel een mening over hebt en die ook laat horen, blijkbaar zonder voldoende kennis.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ik heb Juliana ook altijd zeer gewoon gevonden. Dat hoefde ze zelf helemaal niet te benadrukken.

Groet vriendelijk hallo...koopt bonbons bij de banketbakker, sluit netjes achteraan in de rij, koopt brood bij de bakker, vlees bij de slager alsmede de jus..., groente bij de groenteman. Vis bij de visboer. Niets opmerkelijks aan.

Kost een paar centen die monarchie maar dan heb je ook wat.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Wouter schreef:

De monarchie heeft absoluut een symbolische functie die wel degelijk zin heeft. Ooit was ik er ook tegen, omdat ik het ondemocratisch gegeven vond. Later kwam ik er achter dat het alternatief gewoon slechter is.

In Nederland zit het misschien anders, maar al eens aan gedacht hoe explosief België is zonder koningshuis? Wie gaat men president maken? Die van de meerderheid? Een Vlaming dus. Boem, ruzie!!! Wat er zijn nog Wallonië, het Brusselse gewest en de Duitstalige gemeenschap. België is veel beter af met een koningshuis...

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Ik vraag me ook af of een president nou wel de oplossing is.Daarnaast hoef je het voor het geld denk ik niet te laten aangezien een president ook heel wat kosten met zich mee brengt.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

speedy23 schreef:

In Nederland zit het misschien anders, maar al eens aan gedacht hoe explosief België is zonder koningshuis? Wie gaat men president maken? Die van de meerderheid? Een Vlaming dus. Boem, ruzie!!! Wat er zijn nog Wallonië, het Brusselse gewest en de Duitstalige gemeenschap. België is veel beter af met een koningshuis...

België is natuurlijk ook wel een geval apart ,

zou daar ooit nog een oplossing voor komen....

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

jassonn schreef:

Ik vraag me ook af of een president nou wel de oplossing is.Daarnaast hoef je het voor het geld denk ik niet te laten aangezien een president ook heel wat kosten met zich mee brengt.

Inderdaad. Elke vier, vijf jaar verkiezingen, dat ook vele miljoenen kost. De president en zijn ganse familie kosten ook stukken van mensen en komt er nog bij, dat ze na hun ambtsperiode een zeer dik pensioen krijgen plus dat hij en zijn familie levenslang bescherming genieten. En ik kan je verzekeren dat die verschillende lijfwachten per persoon ook al niet goedkoop zijn. Laat het koningshuis rustig zitten waar ze zitten, ze doen niemand kwaad, en geloof me vrij, in vele gevallen houden ze het land 'bijeen'...

En wat het geval België betreft, ik zie daar nooit een oplossing voor komen.

Ik bekijk het zo: Vlaming, Waal en Brusselaar zijn onze voornamen, Belg is onze achternaam...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Zonder koningshuis heb je iig niet de kans dat uitritten als wegen beschouwd worden. Afschaffen die hap!

U-96

• 11875 berichten
  • 2062 stemmen

Kan er hier misschien een apart topic voor worden aangemaakt... Niet dat ik er last van heb...

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Cult-acteur Victor Argo (69) overleden.

De Amerikaanse cultacteur Victor Argo, een vertrouwd gezicht in de films van Martin Scorsese, Abel Ferrara en Jim Jarmusch, is dinsdag op 69-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Manhattan overleden aan longkanker, zo meldde vandaag de krant New York Times. Argo was het soort acteur van wie iedereen het gezicht herkende, maar enkel de échte filmfreak de naam wist.

In zijn zowat 40-jarige acteurscarrière speelde de in de wijk de Bronx van de Big Apple geboren Argo karakterrollen in ongeveer 75 films. Zijn filmografie leest dan ook als een soort bloemlezing van de, vaak rauwe en op het gangster- en maffialeven geënte, New Yorkse filmscène. Met zijn pokdalige gezicht en een Italo-Amerikaans accent (hoewel hij van Portoricaanse origine was), bleek Argo dan ook uitermate geschikt voor malafide maffiosorollen.

Met Martin Scorsese, bijvoorbeeld, zelf eveneens een rasechte New Yorker, werkte Argo samen voor, onder andere, "Boxcar Berta" (´72), "Mean Streets" (´73, naast Bobby DeNiro en Harvey Keitel), "Taxi Driver" (´76), "After Hours" (een Scorsese-productie) en het Scorsese-verhaal uit "New York Stories" (´89). Niet altijd speelde Argo een slechterik: in "The Last Temptation of Christ" speelde hij de drievoudige Heiland-verloochenaar Petrus. Argo speelde ook in verscheidene films van Abel Ferrara, waaronder "The King of New York". (HLN)

(afbeelding)

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Sad sad sad.

Ik ken 'm van Fast Food Fast Women (prachttitel!) en Ghost Dog.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Stem Woody Woodpecker is dood.

Harry Babbitt, de man die het stemmetje insprak van de weerldberoemde tekenfilmfiguur-specht Woody Woodpecker, is op 90-jarige leeftijd gestorven in Californië. Babbit was van 1938 tot 1949 ook lid van de Kay Kyser Big Band, verantwoordelijk voor hits als 'The White Clifs Of Dover' en 'The Umbrella Man'.

Hij acteerde ook in zeven films met Kyser, die stierf in 1985. Babbit richtte daarom in de jaren ’80 een nieuwe band op, maar hij stopte daarmee in de jaren ’90. De in Saint Louis geboren entertainer was ook te horen in Kay Kyser’s Kollege of Musical Knowledge, een populaire radioquiz in de States. Babbitt stierf op 9 april in een verpleegtehuis in Newport Beach. (HLN)

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

Nazi-filmster Marika Rökk overleden

Marika Rökk, de actrice, operettezangeres en danseres die de top van haar roem bereikte ten tijde van het nazibewind, is zondag in het Oostenrijkse Baden op 90-jarige leeftijd overleden aan hartfalen.

Toen ze in Wenen in een groots opgezette musicalproductie optrad, werd ze ontdekt door een talentenjager van de Duitse filmmaatschappij Ufa. Ze werd samen met de Nederlander Johannes Heesters en de Zweedse Zahra Leander een van de grootste sterren van het witte doek in nazi-Duitsland.

In de jaren '50 wist ze een comeback te maken en speelde ze nog in diverse musicalfilms. In 1962 nam ze afscheid van de film en keerde ze terug naar het theater. Ze speelde de hoofdrollen in operettes en musicals en trad behalve in Hamburg, Berlijn en München ook veel in Nederland en België op. (website GVA)

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dat zal mijn moeder jammer vinden. Die kan over haar optredens in de zestiger jaren nog met vuur en vlam vertellen. Ze heeft haar in Brussel nog aan het werk gezien. De jongere mensen zullen haar zeker en vast niet kennen, maar vragen jullie maar wat uitleg aan jullie grootouders...

(afbeelding)

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

speedy23 schreef:

De jongere mensen zullen haar zeker en vast niet kennen, maar vragen jullie maar wat uitleg aan jullie grootouders...

generalisering!!! (ik ken haar ook niet )

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Inderdaad, een veralgemening, maar als je het gevoel hebt dat je gelijk hebt mag dat wel een keertje vind ik...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.