- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen

Echt dé oplossing tegen angstaanvallen inderdaad.
Harco
-
- 978 berichten
- 0 stemmen
R.I.P. Benny Neyman.
Ik ben geen fan van Nederlandstalige muziek, maar Benny Neyman was toch wel cool.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
@ maxcomthrilla: Uit alle berichten die je hier neerschrijft blijkt een neerbuigende houding ten opzichte van Ledgers dood. Is dat nu echt nodig?
Ach, ik heb gewoon weinig op met celebs. Laten we het daar maar op houden. En ik word moe van mensen die altijd maar denken dat ze hun heil in medicijnen kunnen zoeken, zonder de daadwerkelijke oorzaak aan te pakken.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Vitamine D lijkt mij inderdaad beter dan jezelf vol proppen met medicijnen. Als je een andere mening bent toegedaan respecteer ik dat maar vind ik het ook minstens zo lachwekkend. Immers wroeten in de grond houdt je geest gezond!
kos
-
- 46703 berichten
- 8862 stemmen
Kleine tip: geen uitgesproken mening hebben over zaken waar je de ballen verstand van hebt.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Kleine tip: geen uitgesproken mening hebben over zaken waar je de ballen verstand van hebt.
Dat laatste is wetenschappelijk bewezen. Het helpt allemaal veel beter dan die antidepressiva - troep. Heb zelf inderdaad wel wat makkelijk praten aangezien ik nog nooit medicijnen heb gebruikt. Waarschijnlijk dat ik daardoor zo anti - medicijn ben. 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3284 stemmen
Ben je toevallig lid van de scientology kerk? Medicijnen zijn voor veel mensen noodzakelijk. Niet alles is op te lossen met wat zonlicht en beweging. Bovendien weet jij niets van Ledger, misschien ging hij elke dag wel in het zonnetje hardlopen.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
soom
-
- 24921 berichten
- 2753 stemmen
Vind het nogal kort door de bocht gaan. Medicijngebruik kan best wel iets uitrichten. Helemaal stijf gespoten worden is wel het andere uiterste, maar een paar pillen tegen angstaanvallen kan geen kwaad. Misschien is het wel zwak van Ledger dat hij ernaar heeft gegrepen, maar soms kun je eenvoudig niet anders, dan helpt een paar rondjes lopen in de zon niet echt.
Fran
-
- 1953 berichten
- 1732 stemmen
De beste man is niet meer in leven, dus we kunnen het hem ook niet meer vragen. Hij kan zich niet meer verdedigen dus lijkt het me gepast om zulke (voor)oordelen gewoon achterwege te laten. En zoals zo vaak; de beste stuurlui staan altijd aan wal.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Zonder iets over dit specifieke geval te zeggen, zonder het respect voor de doden te verliezen, zonder kort door de bocht te willen gaan, ben ik het zondermeer met maxcomthrilla eens (en dat is in dit topic recentelijk wel eens anders geweest) als hij zegt
Zeker over de oceaan wordt er voorgeschreven of het een lieve lust is, soms al op jonge leeftijd, iets wat ook daar steeds meer aangekaart wordt.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Maar hoe komen jullie er nu bij dat Heath Ledger angstaanvallen had? Volgens mij gewoon een chronisch slaapgebrek of iets in die richting, over angstaanvallen heb ik niks gelezen.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Dat laatste is wetenschappelijk bewezen. Het helpt allemaal veel beter dan die antidepressiva - troep.
Dan heb jij duidelijk een andere wetenschappelijke studie gevolgd dan ik.
Het lijkt me beter dat je kos zijn goede raad volgt voordat je verder gaat blunderen.
Bovendien hebben angstaanvallen en depressiviteit niet veel met elkaar te maken en wie zegt dat Heath Ledger daar aan leed?
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2245 stemmen
Kan de discussie gestaakt worden?
Het gaat allang niet meer over het doel van het topic: je respect betuigen tegenover een overleden persoon.
Heath Ledger's dood was te vroeg, verder valt het niet veel over te zeggen. De discussie over wat wel / niet gedaan moet worden met depressiviteit / angstaanvallen al dan niet het gebruik van drugs / medicatie vind ik hier enigzins ongepast.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Misschien een idee voor een nieuw topic? 
Bandit
-
- 607 berichten
- 4033 stemmen
Misschien een idee voor een nieuw topic? 
Mee eens.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Dan heb jij duidelijk een andere wetenschappelijke studie gevolgd dan ik.
Het lijkt me beter dat je kos zijn goede raad volgt voordat je verder gaat blunderen.
Bovendien hebben angstaanvallen en depressiviteit niet veel met elkaar te maken en wie zegt dat Heath Ledger daar aan leed?
En het lijkt mij een goed idee als jij stopt met de wijsneus uit te hangen en te genieten van de helende werking van antidepressiva spul als jij denkt dat het goed voor je is. Iedereen heeft wel een voorliefde voor iets eigenaardigs, jij blijkbaar daarvoor. Over blunders gesproken.....
Simpel feit blijft toch dat als hij geen medicatie tot zich had genomen hij nou niet dood zou zijn. Of je nou hoog of laag springt, dat is gewoon een waarheid als een koe. Maar verder lekker belangrijk allemaal zeg, wat maak je jezelf druk.
Ik las trouwens de verklaring van de doodsoorzaak van Ledger op NOS teletekst. Ledger had angstaanvallen en nam daarvoor medicatie, wat hem dus fataal werd.
P.s. ik weet dat het Off - Topic is, maar zolang iemand mijn mening die wel degelijk onderbouwd is op basis van artikelen die ik las in kranten ( De Volkskrant, NRC, Trouw ) afdoet als een blunder dan maakt diegene spreekwoordelijk het beest in mij los en moet ik mijzelf verdedigen omdat ik gewoon gelijk heb.
starbright boy (moderator films)
-
- 22416 berichten
- 5124 stemmen
P.s. ik weet dat het Off - Topic is, maar zolang iemand mijn mening die wel degelijk onderbouwd is op basis van artikelen die ik las in kranten ( De Volkskrant, NRC, Trouw ) afdoet als een blunder dan maakt diegene spreekwoordelijk het beest in mij los en moet ik mijzelf verdedigen omdat ik gewoon gelijk heb.
Het spreekwoordelijke beest komt dan weer in mij los als iemand denkt op basis van krantenartikelen te kunnen stellen dat iemand met angstaanvallen eens naar buiten moet. Dan kan ik echt niet anders dan de conclusie trekken dat je echt tòtaal niet weet waar je over praat. Ik kan me nu redelijk inhouden, maar ik kan me daar echt ontzettend kwaad over maken.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Het spreekwoordelijke beest komt dan weer in mij los als iemand denkt op basis van krantenartikelen te kunnen stellen dat iemand met angstaanvallen eens naar buiten moet. Dan kan ik echt niet anders dan de conclusie trekken dat je echt tòtaal niet weet waar je over praat. Ik kan me nu redelijk inhouden, maar ik kan me daar echt ontzettend kwaad over maken.
Aandoenlijk hoe je voor je zusje opkomt.
Ik weet heel goed waar ik over praat. Het is gewoon mijn mening en daar heb je het maar mee te doen. Ik beweer niet dat ik verstand heb van de casus van Ledger, maar dat heeft vrijwel niemand. Alhoewel mij dat bewegen gewoon veel zinvoller lijkt dan je eigen hoofd ontregelen met chemische troep. Daar kun je het mee eens zijn of niet. Basta. Maar om zoiets af te doen als een blunder doet mij steeds meer beseffen dat jij en je zus PR - woordvoerders zijn voor de farmaceutische industrie.
P.s. misschien moet je een blokje om maken, dan zakt de boosheid wel weer weg.
starbright boy (moderator films)
-
- 22416 berichten
- 5124 stemmen
Aandoenlijk hoe je voor je zusje opkomt.
Dit heeft niets met onze familiereleatie te maken.
Een appel eten is ook gezonder dan pillen slikken. Probleem is dat het een niks met het ander te maken heeft.
Dat zeg je tegen iemand die niet meer medicijnen in zijn lijf duldt dan één paracetamol per kwartaal, letterlijk. Ik heb bovendien nooit beweerd dat pillen slikken dè oplossing is. Je kent mijn mening daarover niet eens. Je maakt er een sport van om snelle conclusies te trekken. Makkelijk om mensen zo in een hoek te drukken. Is het misschien in je opgekomen dat sommige mensen die kritisch op je uitspraken reageren dat misschien door ervaring in hun omgeving doen?
Maar:
Dus laat dit maar het laatste bericht zijn dat ik hier verder over schrijf.
Ik ga een film kijken, das ook gezonder dan pillen slikken.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Maîtresse Humphrey Bogart overleden.
Verita Thompson, die veertien jaar de maîtresse zou zijn geweest van Humphrey Bogart, is op 89-jarige leeftijd overleden. Dat heeft haar vriend, de 58-jarige Dean Shapiro, zaterdag bekendgemaakt. Thompson overleed op 1 februari.
Thompson schreef in 1982 in haar boek 'Bogie and me: a love story' over haar affaire met Bogart, wiens persoonlijke assistente ze van 1950 tot 1956 was. In later verschenen biografieën wordt het verhaal van Thompson bevestigd.
Bogart was getrouwd met de actrice Lauren Bacall en de twee golden als het ideale Hollywood-stel. "Mensen vinden het moeilijk te accepteren dat de Bogie en Bacall-mythe niet was wat het leek", zegt Shapiro, een schrijver uit New Orleans. Overigens was Bogart toen hij in 1942 een verhouding kreeg met Thompson nog met een ander getrouwd. Bogart overleed in 1957, Bacall is 83 en speelt nog altijd in films. (novum/ap/jv)

maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Een appel eten is ook gezonder dan pillen slikken. Probleem is dat het een niks met het ander te maken heeft.
Natuurlijk, alleen heb ik nogal een afkeer van al die medische betutteling. Als het echt baat moet je natuurlijk medicijnen gebruiken. De vraag is alleen of Ledger in zo `n positie verkeerde.
Sommige opmerkingen bedoel ik natuurlijk niet serieus maar moet je nemen met een korreltje zout.
Ik kan ook wel begrijpen dat sommige mensen aan den lijve hebben ondervonden dat medicijnen zeer nuttig zijn. Alleen vind ik dat er te snel naar medicijnen wordt uitgeweken. Mensen gaan vaak ontevreden bij de dokter weg als zij geen recept voor geschreven kregen. Op mijn beurt vind ik dus dat jij te snel concludeert dat ik niemand ken die medicijnen gebruikt. Mijn beeldvorming is niet louter gebaseerd op krantenartikelen maar ook op mijn omgeving. Gelukkig zijn er weinig mensen in mijn omgeving die medicijnen nodig hebben.
Wel zie ik dagelijks hoe mijn moeder veel medicijnen inneemt omdat zij diabetes heeft. Dit is noodzakelijk omdat de insuline aanmaak anders in gevaar komt. Natuurlijk wilde zij liever geen medicijnen maar het hoort er nu eenmaal bij. Wat overigens niet wil zeggen dat ze er altijd even blij mee is. Verder zag ik eens tijdens een stage iemand die hoofdpijn had waarna de leerkracht gelijk zei dat ze een aspirine ` tje moest nemen terwijl het raam gewoon dicht zat. Beste remedie leek mij om gewoon het raam open te zetten, voor ventilatie te zorgen. Dat is waar ik het over heb, het betreft overigens geen incident.
Verder is een oom van mij aan kanker gestorven. Vlak voor de chemo therapie zag hij er nog goed uit, na de 1ste behandeling werd hij al snel bedlegerig, waarna hij snel overlijdde. Wat overigens niet wil zeggen dat chemo - therapie niet kan helpen maar het verklaart o.m. waarom ik zo sceptisch tegen de farmaceutische industrie aankijk en niet zoveel op heb met mensen die bij het minste of geringste pijntje een recept voor geschreven willen hebben.
Prima, lijkt mij een goed idee. En over dat laatste heb ik mijn twijfels. Ik las vanmorgen nog dat tv kijken aanleg voor overgewicht bevorderd. 
soom
-
- 24921 berichten
- 2753 stemmen
Natuurlijk, alleen heb ik nogal een afkeer van al die medische betutteling.
..
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5781 stemmen
Het gaat niet goed met Paul Newman. De 83-jarige Newman heeft volgens een vlaams tijdschrift een ernstige vorm van huidkanker en zou nog slecht hoogstens een maand of zes te leven hebben!
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Het gaat niet goed met Paul Newman. De 83-jarige Newman heeft volgens een vlaams tijdschrift een ernstige vorm van huidkanker en zou nog slecht hoogstens een maand of zes te leven hebben!

moviemike
-
- 1309 berichten
- 5781 stemmen
Ik vrees de volgende tien jaren, veel sterren die groot zijn geworden jaren zestig en zeventig, momenteel nog regelmatig in een film opdraven maar toch ook de 70 naderen of genadert zijn (Hackman, Eastwood, Hoffman, Duvall, Nicholson, Caine, ...)
Hoe zal het hen de volgende jaren vergaan?
Hopelijk goed!
Prudh
-
- 3124 berichten
- 1874 stemmen
Beetje vroeg om in het RIP-topic te plaatsen
Maar wel tragisch, Paul Newman is een held.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Zeker hoop echt niet dat hij sterft, weer een hollywood held uit de picture zou erg jammer zijn.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.