- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Dat nieuws over Paul Newman is onzin. Hij was naar het ziekenhuis gegaan voor Athlete's Foot en haaruitval. Hij heeft al gezegd dat het niks serieus was.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5781 stemmen
Des te beter, ik had dat vandaag in een Vlaams tijdschrift zien staan.
In het vervolg mezelf niet meer laten misleiden door de Vlaamse media en mijn filminformatie op deftigere locatie's behalen (MM en IMDB) 
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
In het vervolg hier niet posten tenzij iemand DOOD is.
"Rest in peace" betekent niet dat iemand met pensioen is of zich een dagje niet lekker voelt.
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
Zoals helaas deze dus:
ROY SCHEIDER DOOD
LITTLE ROCK, Arkansas (AP) -- Roy Scheider, the actor best known for his role as a police chief in the blockbuster movie "Jaws," has died. He was 75.

Roy Scheider speaks at a gala in 2004. Scheider died Sunday at an Arkansas hospital.
Scheider died Sunday at the University of Arkansas for Medical Sciences hospital in Little Rock, hospital spokesman David Robinson said. The hospital did not release a cause of death.
However, hospital spokeswoman Leslie Taylor said Scheider had been treated for multiple myeloma at the hospital's Myeloma Institute for Research and Therapy for the past two years.
Scheider received two Oscar nominations, for best-supporting actor in 1971's "The French Connection" in which he played the police partner of Oscar winner Gene Hackman, and for best-actor for 1979's "All That Jazz," the autobiographical Bob Fosse film.
However, he was best known for his role in Steven Spielberg's1975 film, "Jaws," the enduring classic about a killer shark terrorizing beachgoers and well as millions of moviegoers.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
RIP Roy, dank voor Jaws, French Connection en Marathon Man.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31161 berichten
- 5454 stemmen
RIP Scheider, sterke acteur...
Doom
-
- 8214 berichten
- 1540 stemmen
Weinig films van gezien, maar dat maakt het verlies er niet minder erg om. RIP.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Jammer. Was een steengoed acteur. 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
ma 11/02/08 - De Amerikaanse acteur Roy Scheider, die vooral bekend is van zijn rol in "Jaws" van Steven Spielberg, is gisteren op 75-jarige leeftijd overleden.
Scheider overleed na complicaties bij een stafylokokkeninfectie.
Scheider begon zijn carrière in het theater. Hij speelde voornamelijk in stukken van Shakespeare.
In 1975 werd hij wereldberoemd dankzij de rol van politieman Martin Brody in de haaienfilm "Jaws". Hij lanceerde daarin de bekende zin "You're gonna need a bigger boat".
De Amerikaan werd twee keer genomineerd voor een Oscar. Een keer voor beste mannelijke bijrol voor "The French connection" uit 1971. Voor zijn rol in "All that jazz" (1979) werd hij genomineerd als beste acteur.
In totaal acteerde hij in meer dan 40 films.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
Requiescat in Pace
75... net te jong vind ik.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4899 stemmen
Goede acteur. Vooral zijn rollen in Marathon Man en Jaws waren super! R.I.P.
ArcovandenBroek
-
- 329 berichten
- 226 stemmen
Bij Jaws (1975):
Vandaag is bekend geworden, dat hoofdrolspeler Roy Scheider is overleden op 75-jarige leeftijd. De haai heeft toegeslagen!
R.I.P.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2288 stemmen
RIP, weer een mooie acteur die ons verlaat.
Hij had overigens ook een paar schitterende scenes in Marathon Man.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Toch wel eventjes schrikken weer. Ik had hem ook jonger geschat. Zeer jammer, want hij heeft toch wel een aantal gedenkwaardige rollen neergezet in de jaren '70 (helaas daarna niet meer). Met name zijn hier zeer ondergewaardeerde rol in All That Jazz is grandioos.
Rust in Vrede, Roy!
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
75... net te jong vind ik.
Heel goed acteur idd. Vooral bekend van Jaws, maar is ondanks dat toch overheersend in b-films opgedoken tijdens zijn leven. Persoonlijk ken ik hem dan ook vooral uit straigt to video actiefilms (natuurlijk), waar hij eigenlijk ook wel een gepaste uitstraling voor had, en dan vooral in de presidenten-rollen die hij zo nu en dan kreeg (Executive Target, The Peacekeeper, Chain of Command...). Ook daar zette hij steeds een onberispelijke acteerprestatie neer. Des te jammer dan dat ie nooit wat meer een vaste waarde werd voor het grote doek.
Naar mijn gevoel heeft ie nooit echt de carriere/waardering gekregen die ie verdiende. Beetje zonde.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5781 stemmen
Naar mijn gevoel heeft ie nooit echt de carriere/waardering gekregen die ie verdiende. Beetje zonde.
Ik denk dat hij dat in de gouden jaren 70 mooi aan het opbouwen was, maar dat er in de jaren 80 (net zoals bij veel zeer goede acteurs en actrices) iets is beginnen mislopen. Feit dat vele mensen hem 'gewoon' kennen na bijna 30 jaar in 'mindere' films gespeeld te hebben is eigenlijk al een vorm van waardering op zich!
R.I.P.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14455 stemmen
Regisseur Kon Ichikawa overleden op 92-jarige leeftijd!
http://mdn.mainichi.jp/national/news/20080213p2a00m0na043000c.html
Leviwosc
-
- 883 berichten
- 335 stemmen
市川 崑
[Ichikawa Kon]

Ook maar gelijk even het Engelse wikipedia artikel vertaald naar het Nederlands. Ichikawa Kon op Wikipedia.
filmlover
-
- 36 berichten
- 208 stemmen
Ben er nu nog niet over van Heath Ledger! Zo'n goeie acteur... dood... Zonde!!! En zijn arme dochtertje... Speelde fantastisch! Speelde in mijn lievelingsfilms Brockeback Mountain, 10 Things I hate about you, Casanova... Niet te geloven... Moet dit nu wel gebeuren??? Zo'n beloftevolle, jonge acteur sterft, terwijl er mensen zijn die het verdienen om te sterven ( criminelen, verkrachters...) en die blijven leven... Zonde zonde zonde...
R. I. P. Heath
Will never forget you and your smile...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.