- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Knappe vrouw, niet oud geworden. Was ze ziek, kan er niks van vinden dat ze is overleden.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
Duncan Regehr (haar partner in de Zorro serie ) deelde het nieuws vanochtend op zijn Face Book.
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Die TV serie keek ik wel naar in de jaren negentig, werd volgens mij uitgezonden door Veronica.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Oud-schaatsster Paulien van Deutekom (37) overleden | NOS
Heeft helemaal niets met film te maken maar wel allerverschrikkelijkst.
Graaf Machine
-
- 9792 berichten
- 1412 stemmen
Jemig, Paulien van Deutekom. Wat erg. Hier schrik ik echt van.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ben al van slag sinds ik het nieuws hoorde... Net zo oud als ik, een kindje van pas één jaar. Wat heftig! 
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Bob Einstein. Overleden aan leukemie. Oudere broer van Albert Brooks en legendarische comedian.
Marty Funkhauser in Curb Your Enthusiasm en Larry Middleman in Arrested Development
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Not the funkhauser! Geweldige gast!
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3224 stemmen
In Memoriam Patrice Martinez (Camhi) (55 Patrice Martinez - IMDb
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Op wikipedia staat het inmiddels wel aangegeven.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3224 stemmen
Die was mij even ontgaan, bedankt trebremmit!
Brix
-
- 19677 berichten
- 5114 stemmen
In Memoriam
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Carol Channing (31/12/1921 – 15/01/2019) R.I.P.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
stinissen (crew films & series)
-
- 23442 berichten
- 76929 stemmen
R.I.P. Windsor Davies O moeder wat is het heet....
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8551 stemmen
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Jonas Mekas vandaag overleden op 96-jarige leeftijd
RIP
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ach... RIP filmpoëet Jonas Mekas. Hij bereikte een gezegende leeftijd.
Eigenlijk pas afgelopen jaar (her)ontdekt. Als nog tamelijk onbevangen Rokuro'tje zag ik nu bijna 20 jaar geleden op het Rotterdams filmfestival - dat vanavond weer begint - als openingsfilm een film met één van de mooiste titels ooit: As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty (2000) - kon het toen nog niet zo goed plaatsen, maar er staan me nog steeds veel scenes bij. Misschien zou ik vandaag de dagen zelfs met mijn ogen dicht de volle mep geven. Het werk dat ik namelijk afgelopen jaar zag was vrijwel zonder uitzondering goed tot zeer goed.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Nog iemand die ik afgelopen jaar deels in focus had en daarom recent 3 films van zag (op totaal nu
.
Na een ogenschijnlijke oostblok start (maar zien we daar niet direct veel Frans invloeden?) een stevig herkenbare Euro-inclusief imago met de nodige 70-ies 'erotiek'.
RIP Dusan Makavejev
Roger Thornhill
-
- 6012 berichten
- 2446 stemmen
R.I.P. Michel Legrand, 1932-2019, componist van meer dan 200 filmsoundtracks waaronder Une femme est une femme, Vivre sa vie, Les parapluies de Cherbourg, The Thomas Crown affair (Oscar), Summer of 42 (Oscar), Le Mans, The go-between, Yentl (Oscar), Never say never again en Prêt-à-porter.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
R.I.P Michel Legrand.
In de persberichten lees ik vreemd genoeg nergens de film waar hij voor velen (o.a mijzelf) het meest bekend door was: Les uns et les autres.
Roger Thornhill
-
- 6012 berichten
- 2446 stemmen
Verdraaid, die had ik ook over het hoofd gezien. Toen ik net bij zijn filmografie van IMDb keek zag ik daar wel de titel Bolero uit 1981, en nu ik daar op klik kom ik uit bij Les uns et les autres... misschien dat dat de schrijvers van de necrologieën (inclusief ondergetekende) op het verkeerde been heeft gezet.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Verdraaid, die had ik ook over het hoofd gezien. Toen ik net bij zijn filmografie van IMDb keek zag ik daar wel de titel Bolero uit 1981, en nu ik daar op klik kom ik uit bij Les uns et les autres...
De Bolero is van Ravel, maar ik bedoelde de filmmuziek. Ik besef dat ik zelf over het hoofd zag dat met het lied uit The Thomas Crown Affair verwezen wordt naar The Windmills of your mind.
Roger Thornhill
-
- 6012 berichten
- 2446 stemmen
Wat ik bedoelde was dat in sommige landen Les uns et les autres (de film dus) werd uitgebracht onder de titel Bolero, naar aanleiding van de filmmuziek. (Stel je de verwarring voor toen drie jaar de gelijknamige film met Bo Derek uitkwam!)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.