- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Stephan
-
- 7911 berichten
- 1392 stemmen
R.I.P. James Ingram.
Quentin
-
- 10218 berichten
- 8577 stemmen
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Nog een zanger die ons verlaten heeft: Johnny Lion (77).
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3690 stemmen
I.M. Dick Miller - schokkendnieuws.nl
Gisteren meteen maar A Bucket of Blood opgezet, één van de weinige hoofdrollen van Dick Miller. Een erg leuk bijrolacteur, vooral bekend van Gremlins en The Terminator en met veel leuke bijrollen in geinige horrorfilms als Night of the Creeps, Chopping Mall en Piranha.
Brix
-
- 19766 berichten
- 5196 stemmen
Nog een zanger die ons verlaten heeft: Johnny Lion (77).
Naast zanger ook acteur
De IMDb lijst is evenwel niet volledig, want ik heb Johnny ook nog ooit in een TV film gezien die zich afspeelde in het oude Egypte.
Daarin had hij een hoofdrol.
Dat zal in de jaren zestig geweest zijn.
Tussen de bedrijven door was Lion in dienst van Circus Boltini als bureaumedewerker (etc.)
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
https://www.telegraaf.nl/entertainment/3099828/schone-schijn-acteur-clive-swift-82-overleden
Ik ken hem alleen van die serie, maar het was wel een hele leuke rol. Geweldige serie.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
RIP Clive Swift! Wat had ik altijd een medelijden met die man!
mikey
-
- 29017 berichten
- 5170 stemmen
Speelde in mijn lievelings euro-slasher/murdermystery Frenzy
(de film die de italiaanse giallo nogal 'degradeerde')
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8309 stemmen
Tevens ridder in 'Excalibur', maar dat overtuigde niet meer zo als je hem eerst kende als pantoffelheld in 'Keeping up Appearances'....
R.I.P. Clive Swift
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3690 stemmen
Ah Richard, de man waar íedereen medelijden mee had. Zag Swift onlangs nog voorbij komen in de leuke horror Death Line (Raw Meat) met Donald Pleasence.
Brix
-
- 19766 berichten
- 5196 stemmen
In Memoriam Julia (Julie) Adams (92) (en zelfs in 2018 nog actief als actrice!)
Gehuld in een even geraffineerd als elegant gesneden badpak wist zij het filmpubliek, en zelfs het monster, in "The Creature From The Black Lagoon" te bekoren.
Ook menige western won door haar aanwezigheid aan aantrekkingskracht.
Zij kon zowel lieflijk en kwetsbaar als ook stoer overkomen op het witte doek.
https://www.imdb.com/name/nm0011105/?ref_=nv_sr_1]Julie Adams - IMDb
[url=https://ibb.co/h2R6pGz[/url]
Met Van Heflin in "Wings of the Hawk"
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8309 stemmen
In Memoriam Vaclav Vorlicek
Een beetje vergeten Tsjechische vakman.
Who Killed Jessie? is echt wel een briljantje dat meer airplay verdient en 'The End of Agent W4C (through the Dog of Mr. Foustka)' en 'Sir, You Are a Widower' zijn hele leuk komedies.
Daarnaast heeft hij prachtig sprookjes verfilmd en mooie jeugdfilms gemaakt.
Stephan
-
- 7911 berichten
- 1392 stemmen
Pieter Montana
-
- 6680 berichten
- 2296 stemmen
Een grote naam uit de filmindustrie verlaat ons: RIP Albert Finney (1936-2019) bekend van o.a Tom Jones, Scrooge, Miller's Crossing, Big Fish, Erin Brockovich, The Gathering Storm en Murder on the Orient Express.
Mescaline
-
- 7118 berichten
- 3404 stemmen
Voor mij de aller beste Scrooge, RIP! Gelukkig wel een mooie leeftijd bereikt.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8309 stemmen
RIP Albert Finney
Iconisch in The Browning Version (1994).
Roger Thornhill
-
- 6201 berichten
- 2549 stemmen
Een heel grote naam inderdaad. Vanaf Saturday night and Sunday morning (1960) altijd goed voor intelligente en full-blooded vertolkingen. Voor veel mensen zal Under the volcano (1984) ook een hoogtepunt in zijn carrière zijn, maar ik zou zelf niet kunnen kiezen. R.I.P.
John Milton
-
- 24328 berichten
- 13498 stemmen
Wat moet ik aan die laatste scène van Big Fish denken nu ik dat lees 
Fijne acteur, Finney. Eigenlijk nog te weinig van gezien, bedenk ik nu.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Da's even schrikken. Albert Finney R.I.P
Under the volcano voor mij zijn beste rol.
MRDammann
-
- 661 berichten
- 3560 stemmen
Ik moet ook gelijk aan Big Fish denken bij Albert Finney. Big Fish is een film die ik vaak heb gezien, prachtige film en prachtige rol van Albert Finney. Ik moest de laatste tijd ook wel aan hem denken, omdat hij volledig uit beeld was verdwenen. Omstreeks tien jaar geleden had hij nog rullen in Bourne en James Bond franchises.
R.I.P.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

