• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.614 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ik denk bij John Heard aan twee films: de sterke thriller Deceived en het hilarische After Hours.

R.I.P

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

R.I.P. Chester Bennington

Vooral vroeger veel linkin park geluisterd en af en toe staat het nog steeds aan op mijn telefoon.

Wat een stem had hij, niet normaal.

Een aantal weken geleden ook al het vreselijke nieuws van Chris Cornell die zichzelf had opgangen en dan lees je dat Chester op 20 juli ook zichzelf heeft opgehangen en ook niet zomaar een dag, het zou de verjaardag zijn van Chris Cornell. De 2 waren ook goede vrienden dus dit zal vast zeker ook een rol gespeeld hebben, naast dat chester ook behoorlijk depressief was en verslaafd was aan drank en drugs.

Vreselijk om dit soort nieuws te horen.

R.I.P.

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

R.I.P. Chester Bennington en John Heard. Gaat lekker zo... jemig.

Daarbovenop gisternacht om 1.00 u een jongen die boven mij woont ook overleden aan de gevolgen van kanker. Hij was, schat ik, 5 tot 7 jaar ouder dan ik.

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

John Heard natuurlijk van Home Alone, maar vond hem als bijacteur in het eerste seizoen van The Sopranos ook erg goed.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

John Hurt en John Heard in hetzelfde jaar overleden...

RIP Kevin's dad!

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2286 stemmen

Vannacht overleed animatiefilmlegende en de vrouw van zowat 101 stemmetjes June Foray op 99-jarige leeftijd. Ze werkte o.a mee aan Disneyklassiekers Cinderella en Peter Pan, of series zoals Rocky and Bullwinkle en de Looney Tunes.

Leuke anekdote van Leonard Maltin:

“When I was fortunate enough to attend the Oscar nominees’ luncheon in 2007, I asked director Martin Scorsese who he was excited to have met that day, among the hundred-or-so contenders and Academy guests. He smiled and said, ‘June Foray.’”

Ataloona

• 734 berichten
  • 4258 stemmen

RIP Jeanne Moreau.

Heeft toch wel in bijzonder veel goede (en door mij zeer gewaardeerde) films gespeeld. Met La Notte en Chimes at Midnight voorop.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ascenseur pour l'Echafaud!

RIP Jeanne Moreau.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

RIP Jeanne Moreau, legendarische Franse actrice met een prachtig oeuvre. Door niemand minder dan Orson Welles ooit 'the greatest actress in the world' genoemd.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

RIP Jeanne Moreau

Het vissenbekje. Toch altijd heel erg goed in de films van Louis Malle (Viva Maria!, Ascenseur pour l'Echafaud, Les Amants).

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

François Truffaut, Orson Welles en Louis Malle. Het zijn maar een aantal van de grootheden waar ze mee samenwerkte. Erg fijne actrice in ieder geval die een film echt kon opfleuren.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

RIP Jeanne Moreau

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

RIP Sam Shepard

Brix

• 19677 berichten
  • 5113 stemmen

Sam Shepard!!? Oh noooo !!

https://imgbb.com/

En Jeanne Moreau ...

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

R.I.P Sam Shepard

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

R.I.P. Sam Shepard, altijd geweldig in kleine rollen die films beter maakten, zoals in The assassination of Jesse James by the coward Robert Ford als Frank James.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Sam Shepard had ik niet zien aankomen

scorsese

• 13162 berichten
  • 11074 stemmen

John Milton schreef:

Sam Shepard had ik niet zien aankomen

wie zie je wel aankomen dan?

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

RIP Jeanne Moreau. Als je haar necrologie ziet, zelfs op een site als nu.nl, dan kan je alleen maar heel veel respect hebben.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

RIP Jeanne Moreau,

Zat er deze maand nog aan te denken, dat ze nog onder ons was. Heb in geen tijden een film met haar gezien die ik niet al kende, maar toen ik begon als 'veelgrazer' in filmland was ze zo'n beetje de eerste actrice waar ik bewust naar op zoek ging. Eerst in Movie W in Wageningen een retro met werk van Malle, Bunuel en zo. Later - toen ik in Den Haag woonde - geholpen door een mega-retrospectief in het filmhuis (volgens mij opende ze zelfs die nieuwe locatie aan het Spui) ging het verder (en opnieuw), waar ik ook de minder gangbare titels uit haar topperiode ging zien als Moderato Cantabile en La Baie des Anges. Inmiddels 38 films met haar gezien.

Als ik nu aan Jeanne denk, denk ik aan La Notte van Antonioni omdat ik die begin vorig jaar voor het laatst (her)zag op het grote doek in EYE. Die ogen, die stem, die mond... Jeanne, Jeanne, merci merci

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

RIP Sam Shepard

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

scorsese schreef:

Een beetje morbide natuurlijk, maar bijvoorbeeld Kirk Douglas. Olivia De Havilland. David Prowse. Hugh Hefner. Jake Lamotta. Jack Nicholson (even afkloppen).

Ik vond dit jong. Natuurlijk sterven er een hoop mensen (veel te) vroeg, maar Shepard leek me wel zo'n fitte kerel die op zijn 90e nog wijsheden uit zou delen, á la Harry Dean Stanton. De Niro is ouder dan Shepard. Pacino nog ouder. Begin 70 is geen leeftijd waarop ik dat verwacht (tenzij daar een reden toe is), ondanks dat je weet dat het altijd kan gebeuren.

I get your point. Maar toch.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Sam Shepard zal ik vooral herinneren als schrijver voor Zabriskie Point en vooral vooral Paris, Texas. Hij was ook een acteur met een bekend gezicht en stem. Veel gezien en altijd opvallend. Dat was misschien ook wel iets wat ik 'op hem tegen had', want echt bescheidenheid in zijn rollen had hij niet - zo leek. In al die kleine rollen ws hij enorm aanwezig. Zie ik toch liever de gelijkende Scott Glenn, net zo oud, een buddy uit The Right Stuff en wat minder overheersend.

De Niro is ouder dan Shepard. Pacino nog ouder. Begin 70 is geen leeftijd waarop ik dat verwacht (tenzij daar een reden toe is), ondanks dat je weet dat het altijd kan gebeuren..
Tsja, die hebben geen slopende ziekte als ALS zover ik weet... Olijfje kan nog wel 100 jaar mee volgens mij. Die is nog even vinnig als vroeger als ik mag geloven.

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4625 stemmen

scorsese schreef:

(quote)

Iemand van pakweg 95 die al tien jaar meer ziekenhuis ziet dan zijn of haar eigen huis geef ik toch meer kans om het niet nog tien jaar te trekken dan iemand van 72 (al heb ik geen idee of de man al lange tijd gezondheidsproblemen had of niet).

R.I.P. aan beiden trouwens .

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

RIP Sam Shepard.

Die man had een geweldige stem.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Sam Shepard R.I.P.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Tsja, die hebben geen slopende ziekte als ALS zover ik weet... Olijfje kan nog wel 100 jaar mee volgens mij. Die is nog even vinnig als vroeger als ik mag geloven.

Ik wist niet dat hij ALS had. Dan was het inderdaad meer te verwachten.

Was dit heel bekend dan? Als ik zo google naar nieuwsberichten kom ik er weinig over tegen. Dit jaar nog met veel plezier naar zijn werk gekeken in Bloodline, een lekker slow-burner Netflix serie. Aanrader voor wie daarvan houdt, wat mij betreft.

Hoe dan ook, treurig.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Rip Jeanne Moreau en Sam Shepard

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.