• 15.777 nieuwsartikelen
  • 178.141 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.190 acteurs
  • 199.040 gebruikers
  • 9.373.568 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Maarten0402

• 802 berichten
  • 533 stemmen

RIP Frank Pellegrino (voor mij bekend uit GoodFellas en The Sopranos). Zie het nu pas...

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

RIP Seijun Suzuki

Zag vorig weekend nog Princess Raccoon. Bottom line is toch wel dat z'n films redelijk snel verouderen, maar los daarvan een erg aparte regisseur. Vond z'n kleine rolletjes als acteur vaak zo mogelijk nog aandoenlijker.

93 is in ieder geval een mooie leeftijd.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

RIP Suzuki Seijun

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8281 stemmen

RIP Suzuki Seijun, eigenzinnig regisseur.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ooit eens in Cinema Zuid een thema rond zijn werk gaan kijken en hoewel niet alles even goed was, heeft hij toch wel een paar erg leuke films gemaakt. Mooie leeftijd wel en eigenlijk nog lang actief geweest.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Van Suzuki slechts drie films gezien waarvan Pistol Opera toch ver boven die andere twee Tokyo Drifter en Branded to Kill uitstak.

93 jaar, mooie leeftijd zou ik zeggen. Ik moet het nog maar eens zien te halen.

R.I.P.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Dacht eigenlijk dat Suzuki nog zo'n vijftal jaar ouder was. Een van mijn favoriete regisseurs en ik zag hem vorige week nog in een bijrolletje in Á Köldum Klaka (1995). Princess Raccoon moet ik nog zien, maar kijkende naar Pistol Opera denk ik dat die twee meest recente films sneller 'verouderen' dan zijn oudere films.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Pistol Opera heeft er ook wel onder te leiden, maar dat vond ik eerlijk gezegd bij z'n oudere werk dat ik gezien heb (80s/60s) ook al.

Er missen trouwens nog zo'n 25(!) films van hem op MM, als iemand zich geroepen voelt

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

RIP Bruna

&

RIP Suzuki

Zou het beiden toch wel (stijl)iconen kunnen noemen

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Zeker. Suzuki was een fantastische regisseur die zijn eigen studiocarriere opblies omdat hij zo eigenzinnig was. Favoriet tot nu toe hier is het minder bekende Hana to Doto (1964) .

En ik gaf mijn nichtje op haar eerste verjaardag een boekje van Dick Bruna. Het was echt ontroerend hoe duidelijk ze wist wat dat was en dat dat voor haar was en hoe dat boekje meteen een glimlach van oor tot oor veroorzaakte.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8281 stemmen

Onderhond schreef:

Er missen trouwens nog zo'n 25(!) films van hem op MM, als iemand zich geroepen voelt

Zo af en toe probeer ik de oeuvres van de klassieke Japanse regisseurs aan te vullen. Het is vaak echter lastig om goede plotbeschrijvingen te vinden.

Inmiddels is de New Wave generatie al aardig uitgedund. Volgens mij leven alleen Shinoda en Yoshida nog....

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

RIP Seijun Suzuki

Gate of Flesh en Youth of the Beast vind ik tot nu toe zijn beste.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Baggerman schreef:

Inmiddels is de New Wave generatie al aardig uitgedund. Volgens mij leven alleen Shinoda en Yoshida nog....

Nog wat levende Japanse (new wave) regisseurs die in de jaren 50/60 zijn begonnen met regisseren:

Susumu Hani

Toshio Matsumoto

Nobuhiko Ôbayashi

Masao Adachi

Katsu Kanai

Toshio Masuda

Takashi Nomura

Tetsutaro Murano

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

RIP Suzuki Seijiun

Een grote meneer, gelukkig uiteindelijk met de erkenning die hem toekomt. Hoewel hij er zelf uiteindelijk niet in voorkwam was R100 (2013) nog wel een soort van tribute aan deze grootheid.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Ik zou er tribute van maken, maar inderdaad een geweldige film om te kijken nadat je het oeuvre van Suzuki een beetje doorgespit hebt.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8281 stemmen

Was het nu Suzuki zelf in R100 of een acteur die sterk op hem lijkt?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

RIP Bill Paxton lees ik op Twitter

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Titanic-acteur Bill Paxton (61) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ja, what the hell. Wat erg. Kort terug Titanic en Apollo 13 nog opnieuw gezien.

Fijne acteur, rip.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Jeetje. Da's jong zeg.

beavis

• 6627 berichten
  • 14795 stemmen

we're doomed

RIP Paxton

Donkerwoud

• 8664 berichten
  • 3941 stemmen

Dat is even schrikken, ik ken hem vooral van de HBO-serie 'Big Love'. Niet een wereldacteur, maar hij heeft een ontzettend vriendelijke uitstraling. RIP.

Roger Thornhill

• 6012 berichten
  • 2446 stemmen

Zoals Donkerwoud zegt, een ontzettend vriendelijke uitstraling, en altijd iemand die ik graag zag. De enige acteur die het slachtoffer werd van zowel een Terminator als een Alien als een Predator, en naast zijn acteercarrière bouwde hij ook nog aan een helaas klein maar niet oninteressant oeuvre als regisseur. R.I.P. Bill Paxton.

Donkerwoud

• 8664 berichten
  • 3941 stemmen

Roger Thornhill schreef:

De enige acteur die het slachtoffer werd van zowel een Terminator als een Alien als een Predator.

Ik had dit zo op mijn eigen grafsteen willen zetten...!

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 berichten
  • 1305 stemmen

R.I.P. Bill Paxton.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Dat is een schok Jeetje Bill

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.