• 17.011 nieuwsartikelen
  • 181.489 films
  • 12.520 series
  • 34.650 seizoenen
  • 654.253 acteurs
  • 200.212 gebruikers
  • 9.449.701 stemmen
Avatar
 

R.I.P.

zoeken in:




avatar van Maarten0402

Maarten0402

  • 843 berichten
  • 542 stemmen

RIP Frank Pellegrino (voor mij bekend uit GoodFellas en The Sopranos). Zie het nu pas...


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87687 berichten
  • 13040 stemmen

RIP Seijun Suzuki

Zag vorig weekend nog Princess Raccoon. Bottom line is toch wel dat z'n films redelijk snel verouderen, maar los daarvan een erg aparte regisseur. Vond z'n kleine rolletjes als acteur vaak zo mogelijk nog aandoenlijker.

93 is in ieder geval een mooie leeftijd.


avatar van beavis

beavis

  • 6638 berichten
  • 15023 stemmen

RIP Suzuki Seijun


avatar van Baggerman

Baggerman

  • 10842 berichten
  • 8309 stemmen

RIP Suzuki Seijun, eigenzinnig regisseur.


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Ooit eens in Cinema Zuid een thema rond zijn werk gaan kijken en hoewel niet alles even goed was, heeft hij toch wel een paar erg leuke films gemaakt. Mooie leeftijd wel en eigenlijk nog lang actief geweest.


avatar van wibro

wibro

  • 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Van Suzuki slechts drie films gezien waarvan Pistol Opera toch ver boven die andere twee Tokyo Drifter en Branded to Kill uitstak.

93 jaar, mooie leeftijd zou ik zeggen. Ik moet het nog maar eens zien te halen.

R.I.P.


avatar van McSavah

McSavah

  • 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Dacht eigenlijk dat Suzuki nog zo'n vijftal jaar ouder was. Een van mijn favoriete regisseurs en ik zag hem vorige week nog in een bijrolletje in Á Köldum Klaka (1995). Princess Raccoon moet ik nog zien, maar kijkende naar Pistol Opera denk ik dat die twee meest recente films sneller 'verouderen' dan zijn oudere films.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87687 berichten
  • 13040 stemmen

Pistol Opera heeft er ook wel onder te leiden, maar dat vond ik eerlijk gezegd bij z'n oudere werk dat ik gezien heb (80s/60s) ook al.

Er missen trouwens nog zo'n 25(!) films van hem op MM, als iemand zich geroepen voelt


avatar van danuz

danuz

  • 12935 berichten
  • 0 stemmen

RIP Bruna

&

RIP Suzuki

Zou het beiden toch wel (stijl)iconen kunnen noemen


avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

  • 22565 berichten
  • 5229 stemmen

Zeker. Suzuki was een fantastische regisseur die zijn eigen studiocarriere opblies omdat hij zo eigenzinnig was. Favoriet tot nu toe hier is het minder bekende Hana to Doto (1964) .

En ik gaf mijn nichtje op haar eerste verjaardag een boekje van Dick Bruna. Het was echt ontroerend hoe duidelijk ze wist wat dat was en dat dat voor haar was en hoe dat boekje meteen een glimlach van oor tot oor veroorzaakte.


avatar van Baggerman

Baggerman

  • 10842 berichten
  • 8309 stemmen

Onderhond schreef:

Er missen trouwens nog zo'n 25(!) films van hem op MM, als iemand zich geroepen voelt

Zo af en toe probeer ik de oeuvres van de klassieke Japanse regisseurs aan te vullen. Het is vaak echter lastig om goede plotbeschrijvingen te vinden.

Inmiddels is de New Wave generatie al aardig uitgedund. Volgens mij leven alleen Shinoda en Yoshida nog....


avatar van Querelle

Querelle

  • 6548 berichten
  • 4894 stemmen

RIP Seijun Suzuki

Gate of Flesh en Youth of the Beast vind ik tot nu toe zijn beste.


avatar van McSavah

McSavah

  • 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Baggerman schreef:

Inmiddels is de New Wave generatie al aardig uitgedund. Volgens mij leven alleen Shinoda en Yoshida nog....

Nog wat levende Japanse (new wave) regisseurs die in de jaren 50/60 zijn begonnen met regisseren:

Susumu Hani

Toshio Matsumoto

Nobuhiko Ôbayashi

Masao Adachi

Katsu Kanai

Toshio Masuda

Takashi Nomura

Tetsutaro Murano


avatar van Mochizuki Rokuro

Mochizuki Rokuro

  • 18945 berichten
  • 16694 stemmen

RIP Suzuki Seijiun

Een grote meneer, gelukkig uiteindelijk met de erkenning die hem toekomt. Hoewel hij er zelf uiteindelijk niet in voorkwam was R100 (2013) nog wel een soort van tribute aan deze grootheid.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 87687 berichten
  • 13040 stemmen

Ik zou er tribute van maken, maar inderdaad een geweldige film om te kijken nadat je het oeuvre van Suzuki een beetje doorgespit hebt.


avatar van Baggerman

Baggerman

  • 10842 berichten
  • 8309 stemmen

Was het nu Suzuki zelf in R100 of een acteur die sterk op hem lijkt?


avatar van AHWA

AHWA

  • 16922 berichten
  • 1293 stemmen

RIP Bill Paxton lees ik op Twitter


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Titanic-acteur Bill Paxton (61) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ja, what the hell. Wat erg. Kort terug Titanic en Apollo 13 nog opnieuw gezien.

Fijne acteur, rip.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74730 berichten
  • 5988 stemmen

Jeetje. Da's jong zeg.


avatar van beavis

beavis

  • 6638 berichten
  • 15023 stemmen

we're doomed

RIP Paxton


avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 8791 berichten
  • 4002 stemmen

Dat is even schrikken, ik ken hem vooral van de HBO-serie 'Big Love'. Niet een wereldacteur, maar hij heeft een ontzettend vriendelijke uitstraling. RIP.


avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

  • 6201 berichten
  • 2549 stemmen

Zoals Donkerwoud zegt, een ontzettend vriendelijke uitstraling, en altijd iemand die ik graag zag. De enige acteur die het slachtoffer werd van zowel een Terminator als een Alien als een Predator, en naast zijn acteercarrière bouwde hij ook nog aan een helaas klein maar niet oninteressant oeuvre als regisseur. R.I.P. Bill Paxton.


avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 8791 berichten
  • 4002 stemmen

Roger Thornhill schreef:

De enige acteur die het slachtoffer werd van zowel een Terminator als een Alien als een Predator.

Ik had dit zo op mijn eigen grafsteen willen zetten...!


avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

  • 13479 berichten
  • 1319 stemmen

R.I.P. Bill Paxton.


avatar van mikey

mikey

  • 29017 berichten
  • 5170 stemmen


avatar van 606

606

  • 23883 berichten
  • 12350 stemmen

Dat is een schok Jeetje Bill


Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.