• 14.178 nieuwsartikelen
  • 172.439 films
  • 11.547 series
  • 32.706 seizoenen
  • 636.466 acteurs
  • 197.465 gebruikers
  • 9.251.936 stemmen

Kerry/Bush

zoeken in:

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2202 stemmen

Vannacht was er het eerste debat tussen de 2 rivaliserende om het aankomende presidentschap.

Hoewel ik geen voorstander ben van de Amerikanen, vind ik het wel interessant om het te volgen.

Ik ben persoonlijk voor Kerry, hij ziet er uit als een sympathieke man, niet een oplichter zoals Bush, bij hem draait alles om verkrijgen van zoveel mogelijk eigen profijt.

Ik weet niet of Kerry een betere president zal zijn dan Bush, wat ik wel weet is dat Bush géén goede president is en dus het veld moet ruimen, hij is oorlogzuchtig, creëert een sfeer van angst om zijn agressieve plannen te rechtvaardigen en om de Amerikaanse dominantie (wat draait om economie) nog verder uit te breiden in de wereld.

Ook steekt hij geen vinger uit voor het milieubeleid, Amerika is namelijk de nummer 1 vervuiler van de wereld en gebruikt ook het meeste elektriciteit.

Dat Kerry het beter zal doen is de vraag, hij verdient in ieder geval de kans om zich te bewijzen.

Hannibal

• 9302 berichten
  • 3203 stemmen

Weinig aan toe te voegen

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Hallo, het gaat bij IEDEREEN om persoonlijk gewin. Geen enkele presidentskandidaat gaat als een soort Gandhi de verkiezingen in, hoor. Dus die vlieger gaat niet op wat mij betreft.

Ik ben blij dat ik nu geen Amerikaan ben, ik zou echt niet weten op wie ik zou moeten stemmen. Nou vind ik dat altijd al een moeilijke zaak, aangezien die nationale conventies en debatten tot in de puntjes verzorgde circusacts zijn.

Kerry mag ik niet, te glad en opportunistisch. En sowieso neig ik altijd meer naar de Republikeinse kant. Bush zie ik liever niet een tweede termijn regeren, omdat hij het qua internationale samenwerking heeft laten afweten. [Iets waar Kerry herhaaldelijk op hamert, natuurlijk.]

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2202 stemmen

Dionysos schreef:

Hallo, het gaat bij IEDEREEN om persoonlijk gewin.

Uiteraard, daarom strijden ze ook om het presidentschap.

Nou vind ik dat altijd al een moeilijke zaak, aangezien die nationale conventies en debatten tot in de puntjes verzorgde circusacts zijn.

Dat komt omdat er heel veel domme Amerikanen zijn, ze moeten alles uit de kast halen om de doornsee dikke bigmag Amerikaan uit hun luie stoel te halen.

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

Uiteraard, daarom strijden ze ook om het presidentschap.

Waarom haal je dat dan nog aan als argument .

Dat komt omdat er heel veel domme Amerikanen zijn, ze moeten alles uit de kast halen om de doornsee dikke bigmag Amerikaan uit hun luie stoel te halen.

Bron?

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Persoonlijk zijn ze alle twee niet best.

Bush nog slechter dan Kerry.

Maar voordat dit topic gesloten wordt wil ik nog even kwijt dat wij als Europeanen erg blij mogen zijn (en ik denk dat Noord-Korea ook wel blij zal zijn) dat Bush toch zwaar het onderspit heeft moet delven.

Hannibal

• 9302 berichten
  • 3203 stemmen

Bron?

Bron? Dit lijkt mij algemeen bekend, je hoeft maar een willekeurige amerikaanse talkshow te kijken en je weet genoeg

Onderhond

• 87477 berichten
  • 12568 stemmen

Ja, en als je enkel Jambers kijkt krijg je ook een representatief beeld van de Belgen ...

Dionysos

• 852 berichten
  • 0 stemmen

Hannibal schreef:

Bron? Dit lijkt mij algemeen bekend, je hoeft maar een willekeurige amerikaanse talkshow te kijken en je weet genoeg

Ja, en hier kijkt iedereen VPRO en leest het NRC.

Echt, zo moe word ik hiervan....

flipsen

• 1696 berichten
  • 482 stemmen

Een politiek topic?!

De moderators zijn vast even naar het toilet.

Als de kat van huis is, dansen de muizen.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

er wordt op MovieMeter inderdaad niet over politiek gediscussieerd, slotje

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.