• 13.714 nieuwsartikelen
  • 171.463 films
  • 11.376 series
  • 32.351 seizoenen
  • 633.966 acteurs
  • 197.104 gebruikers
  • 9.221.735 stemmen

De broncode

zoeken in:

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Hier de foto's van de officiële site.

Marcel Boekhoorn en Roel Pieper zijn met dat ding naar Silicon Valley gevlogen. Dat hoofdstuk in het verhaal blijft toch vreemd.

Als het 'nep' was dan hadden ze dat toch onmiddelijk destijds in het nieuws hunnen brengen?

ewalk

• 767 berichten
  • 1059 stemmen

Heb het boek net gelezen. Het blijft inderdaad een vaag verhaal omhuld door mysteries. De betrokkenen worden volop bij naam genoemd en gewoon geciteerd. In hoeverre is dit een hoax? Ik vind het hoogstens vreemd dat er nooit meer wat over is gehoord na die korte opleving in de media. Ondertussen is Pieper e.d wel gevlogen en bovendien ontkent hij niets. Hij zegt alleen dat het niet interessant genoeg was.

Zoals ik in het boek heb gelezen komt Pieper op mij over als een megalomane opportunist die iedere keer op het juiste moment op de juiste plek is. Hij is keihard, kijk eens hoe hij met zijn ex en zijn twee gehandicapte zoons omgaat. Hij wil ze niet kennen. Hij jaagt het grote geld na, wil altijd een winner zijn ten koste van veel. Het zou me niets verbazen dat hij er vandoor is met de technologie en zijn tijd afwacht om anderen stuk te maken.

gotti

• 14055 berichten
  • 5779 stemmen

Fascinerend verhaal. Het klinkt te mooi om waar te zijn, al is het opmerkelijk te noemen dat zoveel grote namen bijna blind in dit project stapten. Dat doe je niet als er niks is.

Jaren terug was Pieter Kuijpers bezig met een film. Iemand die weet hoe het daar mee staat? Wouter misschien?

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Je hebt inmiddels natuurlijk ook al deze dingen:

(afbeelding)

Kun je ook wel 16 films op kwijt.

Oke het zijn wel gigabytes ipv megabytes, maar toch. Wie had dit 15 jaar geleden voor mogelijk gehouden?

Wat betreft de originele post over die compressie technologie: ik geloof er niet in.

Je krijgt nooit 16 films in 64MB, Niet met een acceptabele beeldkwaliteit in ieder geval.

Het is een fascinerend verhaal, ik las dezer dagen het boek (De Broncode) van Eric Smit en ik bemerk dat er inmiddels 2 filmpogingen zijn gedaan maar nog geen resultaat, dat zegt ook wel wat. We zijn inmiddels 19 jaar verder, dus hoe vers kan je blik zijn. Als televisie technicus uit de jaren 80 (PAL! burst!) was ik in de tijd dat deze affiare plaatsvond aan de voorzijde van de lens: CONTENT... Het geleuter van de techneuten in 1999 interesseerde me geen zier. Natuurlijk was ook ik zeer nieuwsgierig naar de ontwikkelingen op internet, ik kan je verzekeren, na 20 jaar verdien je daar als filmer nog niks mee. Zie hier de skepsis waarmee ik dit waanzinnige avontuur van De Broncode ervaar, in 2017. Het is erg simpel, zoals Jan Sloot voortdurend roept, hij rept over kleurcodes en solid state drives. Het is nog simpeler, zijn presentaties van films via de smartcard reader stonden gewoon op een RAM drive. De voorloper van de Solid State drive (SSD) en in het verhaal van Eric Smit wordt dat door Jan Sloot ook gezegd. Het in een sleuf stoppen van een bankpas waarop maar een paar kilobte aan informatie past garandeerd geen films afspelen, 16 tegelijk, en kunnen scrollen in die films alsof je toegang hebt tot al die megabytes. De hele santekraam die er toen is ingetrapt (de hele wereld) had zichzelf dat toen kunnen bedenken. Toch tuimelden ze er allemaal in. De perfecte hoax. Ik las net dat Pieper van Sloot te horen had gekregen dat de films zelf niet op de smartcard stonden maar in het geheugen van de computer (en later in het ram geheugen in het kastje) en dus toegaf dat de films zelf gewoon hun oorspronkelijke grootte hadden. Ja dank je de koekoek!!!! De missie van Jan Sloot is wel geslaagd, hij ving uiteindelijk ettelijke miljoenen in de voorfinanciering, dus missie geslaagd, jammer dat hij het loodje legde (tweede hartinfarct) maar zeker niet uit de weg geruimd door de complot theoristen maffia die de industrie onwelgevallig zou zijn. Wel is het opmerkelijk dat zijn dood een dag voor de finale financieringsronde plaatsvond (ABN Amro gunde 50.000.000 gulden, op allerlei voorwaarden, waaronder het patent, dat er nog steeds niet was) waardoor veel mensen denken dat Jan Sloot uit de weg is geruimd door de concurrentie. Ik denk het niet. Iemand die zo stom is wordt niet zo snel geruimd. Waarom ik denk dat hij "zo stom" is? Je gaat geen nieuwe uitvindingen claimen die de grootste industrieeen wegvaagt. Als je van tevoren weet dat je zo'n uitvinding hebt dan bewandel je een geheel andere weg en niet die van een lozer in een garage in Nieuwegein waar mensen hun kapotte VHS laten repareren.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.