- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken

morpheus2000
-
- 586 berichten
- 9552 stemmen
Persoonlijk heb ik het niet zo voor IPA's en aanverwanten. Zolang het maar zuur of gitzwart is.
Ik merk dat men in Nederland ook meer en meer van 'sours' begint te houden.
Nou,
ligt eraan, van die zure mormels.
Heel af en toe 1-tje als het echt warm is en de dorst tegengegaan moet worden.
Maar gitzwart mag het zeer zeker zijn en als het dan nog gerijpt is in mooie vaten, dan is het helemaal top.
Vorig jaar de Barrel Series 007 gehad van Nerdbrewing ==> Barrel Series 007 - Rum BA Imperial Oatmeal Stout - Nerdbrewing - Untappd
Ja, dat is wel ff genieten....

depri83
-
- 6623 berichten
- 1246 stemmen
Nou,
ligt eraan, van die zure mormels.
Heel af en toe 1-tje als het echt warm is en de dorst tegengegaan moet worden.
Maar gitzwart mag het zeer zeker zijn en als het dan nog gerijpt is in mooie vaten, dan is het helemaal top.
Vorig jaar de Barrel Series 007 gehad van Nerdbrewing ==> Barrel Series 007 - Rum BA Imperial Oatmeal Stout - Nerdbrewing - Untappd
Ja, dat is wel ff genieten....
Ziet er goed uit!
Ik ben wel benieuwd wat jullie gemiddeld bereid zijn te betalen voor een biertje.
IK leg momenteel eigenlijk de grens nog bij een €3,50/4, anders vind ik het wel erg prijzig worden voor 33cl.

morpheus2000
-
- 586 berichten
- 9552 stemmen
Ziet er goed uit!
Ik ben wel benieuwd wat jullie gemiddeld bereid zijn te betalen voor een biertje.
IK leg momenteel eigenlijk de grens nog bij een €3,50/4, anders vind ik het wel erg prijzig worden voor 33cl.
Ik leg niet zo heel snel een grens, ligt er echt aan wat er voor me staat. Met dat donkere bier, die ook nog gerijpt is op vaten, vlieg je qua alcohol al vaak over de 10% heen. Daar tik ik er op een avond sowieso geen 3-4 meer van weg, dat trek ik echt niet meer. Dus als zo'n heerlijkheid rond de 10-15 euro komt, dan wil ik dat ook wel betalen.
Zo heb ik vorig jaar ook weer de Vatgerijpte serie (https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt/) opgehaald in Arcen, dan betaal je 100 euro voor 4 flessen van 75 cl. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Grand Prestige is sowieso al een topbier, maar als die dan ook nog even ligt in mooie vaten, dan wil ik wel de hoofdprijs betalen.....

John Milton
-
- 19773 berichten
- 10893 stemmen
Ik ben met bier soms een beetje een knieperd voor thuis. 4 euro voor een blikje thuis doet me op de een of andere manier meer zeer dan een single malt whisky van 40+ euro, of een fles wijn waar je de hele avond 'mee toe kan'.
Daardoor doe ik thuis niet echt craft beer proeverijtjes, want dan zit je gauw aan 3,50 voor een blik idd. MIsschien toch eens wat minder zuunig in zijn

kappeuter (crew films)
-
- 69453 berichten
- 5538 stemmen
Ik vind Hertog Jan wel een van de lekkerste bieren, maar ik vind dat maïs niet in bier thuis hoort. Welke oetlul dat ooit aan bier heeft toegevoegd...
Het is een ordinaire kostenbesparing, maar dat hoort nou net niet bij premium pils.
De grootste makke van alcoholvrij bier is dat er veel te veel koolzuur aan wordt toegevoegd. Ik krijg er altijd oprispingen van.

John Milton
-
- 19773 berichten
- 10893 stemmen
enige wat ik echt niet lekker vind, is karameltonen. Daardoor gaat veel bock en dubbel aan mijn neus voorbij. Ach, blijft genoeg over!
die vatgerijpte grand prestige zal wellicht dus niet mijn ding zijn, al zou ik erg graag een proefglaasje van nemen.

depri83
-
- 6623 berichten
- 1246 stemmen
Bij mij hangt het erg van het seizoen af. In de winter ben ik erg van de stouts en de barley wine, terwijl in de zomerse periode een ipa of witbier me beter aan staat.
Het enige wat ik echt niet te hachelen vind zijn sours.

morpheus2000
-
- 586 berichten
- 9552 stemmen
Bij mij hangt het erg van het seizoen af. In de winter ben ik erg van de stouts en de barley wine, terwijl in de zomerse periode een ipa of witbier me beter aan staat.
Het enige wat ik echt niet te hachelen vind zijn sours.
Een IPA zal ik ook never nooit niet vrijwillig zelf kopen, zijn me te bitter en "hard" qua smaak.
Moet wel zeggen dat de Moersleutel een hele mooie lijn met Dipa's en Neipa's heeft gemaakt met hun gereedschappen-bieren:
Could You Pass Me The... — Moersleutel Craft Brewery
Die waren bijzonder zacht en goed te hebben. Gelukkig zit ik bij een abonnement van de Moersleutel en krijg ik elke 2 maanden een doos vol nieuwe bieren van hun en daar zitten deze Ipa's bij, maar ook de flinke jetsers zoals in deze lijn: Barcodes — Moersleutel Craft Brewery
Dus dan drink ik die Ipa's samen met vrouwlief weg en de betere bieren houd ik voor mezelf.....
enige wat ik echt niet lekker vind, is karameltonen. Daardoor gaat veel bock en dubbel aan mijn neus voorbij. Ach, blijft genoeg over!
die vatgerijpte grand prestige zal wellicht dus niet mijn ding zijn, al zou ik erg graag een proefglaasje van nemen.
Ik ben wel een "zoete jongen", dus de zoetheid in bieren waardeer ik des te meer. Dus dan ook die Karamel.
Ooit in een opwelling wel een bier gekocht op basis van pindakaas, terwijl ik dat dus compleet niet lust. Dat blik ging open en 1 slok gedronken en daarna in de gootsteen gekieperd. Alleen die geur gaf me al de drang om te rennen naar het toilet.

depri83
-
- 6623 berichten
- 1246 stemmen
Een IPA zal ik ook never nooit niet vrijwillig zelf kopen, zijn me te bitter en "hard" qua smaak.
Moet wel zeggen dat de Moersleutel een hele mooie lijn met Dipa's en Neipa's heeft gemaakt met hun gereedschappen-bieren:
Could You Pass Me The... — Moersleutel Craft Brewery
Die waren bijzonder zacht en goed te hebben. Gelukkig zit ik bij een abonnement van de Moersleutel en krijg ik elke 2 maanden een doos vol nieuwe bieren van hun en daar zitten deze Ipa's bij, maar ook de flinke jetsers zoals in deze lijn: Barcodes — Moersleutel Craft Brewery
Dus dan drink ik die Ipa's samen met vrouwlief weg en de betere bieren houd ik voor mezelf.....
Een moersleutel gaat er inderdaad altijd wel goed in! Bedankt voor de abonnement-tip!

John Milton
-
- 19773 berichten
- 10893 stemmen
Me toch laten verleiden eens een lekker potje bier online te bestellen, vanwege het zachte prijsje aangezien ze geen jaar meer houdbaar zijn. Maar ze staan bij JM thuis toch geen jaar in de kast
Met nog 5 euro Tell-a-friend korting met code VZT4VIFYM2 en vergeet niet FREELIVMPDHL als coupon voor gratis levering bij het afrekenen. Lang niet gek!

kappeuter (crew films)
-
- 69453 berichten
- 5538 stemmen
Lekker witbiertje op dit moment vind ik Brouwerij 't IJ IJwit.
Kruidig en voor een witbiertje toch een behoorlijk krachtige, maar frisse smaak.

kappeuter (crew films)
-
- 69453 berichten
- 5538 stemmen
Dit is gewoon Jiskefet hahaha.

Splinters
-
- 1549 berichten
- 1160 stemmen
Ah. Dus dit is errol. Afgelopen week op de radio klonk ie een tikkie minder fris en fruitig.

kappeuter (crew films)
-
- 69453 berichten
- 5538 stemmen