menu

Overig / Algemeen / Bier en andere alcoholische dranken

zoeken in:
Murphy's Stout bedoel je? Ik ben niet echt van de stouts en porters eigenlijk.
Al mag ik dit weekend wel een Emelisse BA Russian Imperial Stout opentrekken

Tijdje terug in Ermelo bij Burg Bieren (2500 verschillende bieren ) een mandje vol meegenomen... Zojuist de Halcyon Mango IPA geprobeerd. Tot nu toe mijn favoriete IPA, erg fris en zacht van smaak zonder het echte IPA gevoel kwijt te raken. Aanrader!

https://www.beerhawk.co.uk/media/catalog/product/cache/1/small_image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/h/thornbridge_mangohalcyon.jpg

Toevallig een aantal Whisky kenners in huis? Ik heb via via een aantal flessen in mijn bezit gekregen, maar ken er echt letterlijk niets van. Ik ben zelf ook geen liefhebber dus was eventueel aan het denken om ze te verkopen, maar heb ook geen idee waar ik juist op moet letten of waar je dat überhaupt kunt verkopen.

Het gaat om 6 flessen Chivas Regal en 1 fles Glenfiddich:
https://i.imgur.com/6tspcfB.jpg
https://i.imgur.com/4lggO78.jpg
https://i.imgur.com/hewxMoP.jpg
https://i.imgur.com/CEapZZg.jpg
https://i.imgur.com/MddipRM.jpg
https://i.imgur.com/QzEhhiW.jpg
https://i.imgur.com/8AXl6TI.jpg

Zo te zien vijf jaar geleden al iets over gepost hier: Brouwerij de Molen
Beers | Brouwerij de Molen - brouwerijdemolen.nl

Goed bier, grappige namen, deels online verkrijgbaar maar niet makkelijk in winkels buiten hun regio

Misschien maar weer eens ter plekke gaan kijken en drinken ... (vooral het laatste)

Bij de LIDL verkopen ze tegenwoordig Duff.

Ook wel leuk om dit topic terug te lezen.

Maart 2011:
Apollinisch schreef:
Nou... Ik ben een beste bierdrinker maar als ik hier een liter of drie, vier van wegtik kom ik de volgende ochtend moeilijk uit bed hoor!
Manmanman, wat was ik nog een broekie.

Is al een oud bericht, maar de commentaar op Heineken zit bij de meesten tussen de oren. De meesten zouden het er niet uithalen, tussen vijf bieren. Maar het wordt een beetje verwacht dat je als Belg neerkijkt op Heineken. En ik ben een Belg en drink immens graag (en verschillende soorten) bier. Maar ik vind Heineken dus best te pruimen. Bavaria vind ik bvb veel minder. (kan ook aan het moment gelegen hebben, want dronk het nog maar 1x)

Bij mij gaat het in periodes, momenteel drink ik meestal:
- Orval
- Geuze en Marriage Parfait van Boon
- Straffe Hendrik Quadrupel
- Keizer Karel Ommegang

En als ik ergens nieuw ben, probeer ik altijd het plaatselijke bier of wat het daar goed doet.

Rafasol schreef:
Maar het wordt een beetje verwacht dat je als Belg neerkijkt op Heineken.
Veel Nederlanders doen hetzelfde. Ik vind het ook maar interessantdoenerij.

Joee,

Hopelijk leeft dit topic nog. Ik hoop namelijk op wat gouden advies. Ik ben sinds 2 jaar nu speciaalbier aan het drinken en ik ken zo onderhand alle standaard biertjes wel. Ze blijven lekker, maar ik ben nu eigenlijk wel op zoek naar wat onbekende lekkere bieren.

Ik ben zelf een liefhebber van wit, weißén, blond, blanche en tripels. Heeft iemand goede aanraders op dit gebied? And while you're at it, ik zou ook wel graag wat advies willen voor mooie bierglazen. Ik ben namelijk ook al een tijdje een collectie aan het aanleggen.
En wat mooie toevoegingen zouden zeker niet misstaan!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Achel Blond is altijd lekker
En de bieren van Two Chefs brewing, met name de Tropical Ralphie.
De Maallust brouwerij is ook erg sterk, heeft een aantal goede bieren.

Vorig jaar het IFFR getipt: kap met die Warsteiner en wat blijkt:
Kaapse Brouwers op IFFR | IFFR

Lekker vind ik ook het Nederlandsch gerstenat van:
Uiltje, Ramses, De Molen, Kees, Bebaarde Brouwer, Oedipoes.

Fan en promotor ben ik van oliviert:
ROTT. Brouwers | Good people drink good beer - rottbrouwers.nl

Mr Thee schreef:
Vorig jaar het IFFR getipt: kap met die Warsteiner en wat blijkt:
Kaapse Brouwers op IFFR | IFFR

Lekker vind ik ook het Nederlandsch gerstenat van:
Uiltje, Ramses, De Molen, Kees, Bebaarde Brouwer, Oedipoes.

Fan en promotor ben ik van oliviert:
ROTT. Brouwers | Good people drink good beer - rottbrouwers.nl

Ah nice, dat zijn voornamelijk merken die ik niet ken! Alleen Oedipoes ben ik bekend mee, voornamelijk Mannenliefde.

Ik ga maar even in Groningen rondkijken of er hier slijterijen zijn die die merken verkopen anders maar online bestellen.

BvFFFFF schreef:
Achel Blond is altijd lekker
En de bieren van Two Chefs brewing, met name de Tropical Ralphie.
De Maallust brouwerij is ook erg sterk, heeft een aantal goede bieren.

Achel ken ik. Die is inderdaad zeer lekker!

Two Chefs Brewing eigenlijk nog nooit geprobeerd. Ik zal eens kijken of ik die kan vinden hier in Groningen.

JulesWinnfield schreef:
Joee,

Hopelijk leeft dit topic nog. Ik hoop namelijk op wat gouden advies. Ik ben sinds 2 jaar nu speciaalbier aan het drinken en ik ken zo onderhand alle standaard biertjes wel. Ze blijven lekker, maar ik ben nu eigenlijk wel op zoek naar wat onbekende lekkere bieren.

Ik ben zelf een liefhebber van wit, weißén, blond, blanche en tripels. Heeft iemand goede aanraders op dit gebied? And while you're at it, ik zou ook wel graag wat advies willen voor mooie bierglazen. Ik ben namelijk ook al een tijdje een collectie aan het aanleggen.
En wat mooie toevoegingen zouden zeker niet misstaan!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Welk biertje vind je het lekkerst? Kan ik eens kijken of ik daar onbekende alternatieven voor weet.

Wit:
IJwit
Hoegaarden wit

Blond:
Leffe
Brugse Zot

Weißen:
Paulaner

Met name de IJwit (het fruitige eraan) en de Leffe (De vanillesmaak) ben ik weg van.

JulesWinnfield schreef:
Wit:
IJwit
Hoegaarden wit

Blond:
Leffe
Brugse Zot

Weißen:
Paulaner

Met name de IJwit (het fruitige eraan) en de Leffe (De vanillesmaak) ben ik weg van.

Als je van fruitig wit houdt dan kan ik je de onderstaande aanraden.

- Maneblusser wit
- Blanche De Namur
- Grimbergen blanche
- St. Bernardus wit
- Blanche de Bruxelles
- Limburgse Witte

Ik weet niet of je ze allemaal in de slijterij gaat vinden, maar anders biedt altijd online nog de uitkomst. Beer of Belgium heeft een vrij groot aanbod of Belgianbeerfactory.com, bij de laatste kun je tevens glazen halen.

Qua glazen ben ik zelf echt gek van het La Trappe glas en het Westmalle glas. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor bier je drinkt. Maar doorgaans drink ik vaak uit die glazen, zijn ook echt mooie glazen. Hier heb je ook veel merk bierglazen, o.a. La Trappe & Westmalle.

WalterSobchak schreef:
(quote)

Als je van fruitig wit houdt dan kan ik je de onderstaande aanraden.

- Maneblusser wit
- Blanche De Namur
- Grimbergen blanche
- St. Bernardus wit
- Blanche de Bruxelles
- Limburgse Witte

Ik weet niet of je ze allemaal in de slijterij gaat vinden, maar anders biedt altijd online nog de uitkomst. Beer of Belgium heeft een vrij groot aanbod of Belgianbeerfactory.com, bij de laatste kun je tevens glazen halen.

Qua glazen ben ik zelf echt gek van het La Trappe glas en het Westmalle glas. Ligt er natuurlijk wel aan wat voor bier je drinkt. Maar doorgaans drink ik vaak uit die glazen, zijn ook echt mooie glazen. Hier heb je ook veel merk bierglazen, o.a. La Trappe & Westmalle.

Nice! Ga dit weekend eens kijken of ik ze in de slijterij kan krijgen!

NRT
JulesWinnfield schreef:
Wit:
IJwit
Hoegaarden wit

Blond:
Leffe
Brugse Zot

Weißen:
Paulaner

Wij kunnen elkaar vinden. Heerlijke biertjes. Leffe blond blijft mijn favoriet. Brugse Zot zal ik ook altijd eens drinken als ik het op de kaart zie staan. En Paulaner, heerlijk die vazen.

Zijn er toevallig ook Guinness liefhebbers op MM?

Mescaline (moderator)
de grunt schreef:
Zijn er toevallig ook Guinness liefhebbers op MM?
Ik vind vooral die stout versie erg lekker, de versie in blik zeg maar(draught) vind ik niet heel geweldig.

kos
Guinness is echt 1 van de zeldzame bieren die ik echt niet weg krijg. Vreselijk gewoon.

Laatst een whiskey beurs gedaan, aanrader voor mensen die interesse hebben maar nog niet geweldig goed vertrouwd zijn met het drankje. Best een hoop gratis kunnen proeven daar. Het meeste is uiteindelijk wel betalend, maar ook de prijzen vielen erg goed mee.

Hoogtepunt was de Octomore 10 y/o, jammer genoeg redelijk prijzig.

kos
Hopelijk wel een ander percentage dan die op de foto

kos
Hm nee, schijnt altijd zo te zijn. Octomore 10 years Single Malt Limited Edition 70cl voordelig kopen? | DrankDozijn.nl

Das wel redelijk pittig. 57,3 procent.
Wel een heel aparte smaak als ik dat zo lees, bijna on whisky achtig.

Er mag een beetje water bij inderdaad, al is het voor een whiskey met dat percentage nog steeds een erg zachte. Maar wel érg geturfd. 't Is voor mensen die al eens graag een Laphroaig drinken absoluut een aanrader.

Deze viel dan een stuk harder op de maag. Wél lekker, maar niet ideaal na een middagje slurpen

Onderhond schreef:
Hoogtepunt was de Octomore 10 y/o, jammer genoeg redelijk prijzig.

Die Octomore is wat mij betreft met z'n dikke PPM waarde wat teveel van het goede. Ik hou zeker van een geturfde whisky, Lagavulin blijft een favoriet, maar naar mijn smaak overdrijven sommige flessen het wat. Ik dacht dat die Octomore van Bruichladdich was, hebben wel een paar fijne flessen uitgebracht.

Ben op dit moment bezig met deze Nikka en deze Craigellachie 17. Beide zeer fijn. Die Japanners blijven goed, alleen jammer dat die prijzen zo zijn gestegen de afgelopen jaren. Kan me nog herinneren dat ik ooit een Yamazaki kocht die nu dubbel zoveel kost. (edit - ik zie net 3 keer zoveel)

En Guinnes is wat mij betreft niet te zuipen.

kos
Onderhond schreef:
Er mag een beetje water bij inderdaad, al is het voor een whiskey met dat percentage nog steeds een erg zachte. Maar wel érg geturfd. 't Is voor mensen die al eens graag een Laphroaig drinken absoluut een aanrader.

Deze viel dan een stuk harder op de maag. Wél lekker, maar niet ideaal na een middagje slurpen

Ik had er ooit eentje van 63 procent.
Zelfs met een drupje water nauwelijks te doen.
Mn hele tong was gewoon verdoofd bij het drinken

was wel zonde trouwens want kostte nogal wat.

kos
HarmJanStegenga schreef:

Ben op dit moment bezig met deze Nikka en deze Craigellachie 17. Beide zeer fijn. Die Japanners blijven goed, alleen jammer dat die prijzen zo zijn gestegen de afgelopen jaren. Kan me nog herinneren dat ik ooit een Yamazaki kocht die nu dubbel zoveel kost. (edit - ik zie net 3 keer zoveel)

En Guinnes is wat mij betreft niet te zuipen.

Die zien er prima uit!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:51 uur

geplaatst: vandaag om 14:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.