Overig / Algemeen / Puzzelsites
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2004, 21:40 uur
maandag dinsdag woensdag enz is vergezocht maar wel een logische volgorde
0
geplaatst: 6 mei 2004, 21:46 uur
X is in ieder geval 9.
9 maal 9 = 81.
> 18 = 9 + 9.
Y weet ik niet.
Z is óf 1 óf 9, dus antwoord:
-9.9 of - 9.1
9 maal 9 = 81.
> 18 = 9 + 9.
Y weet ik niet.
Z is óf 1 óf 9, dus antwoord:
-9.9 of - 9.1
0
geplaatst: 6 mei 2004, 21:47 uur
Denk bij het zoeken naar de oplossing van 'Y' aan het alfabet. 'X' zou ik zo niet een hint bij kunnen bedenken... En 'Z' wijst zich vanzelf wanneer je X en Y hebt.
0
geplaatst: 6 mei 2004, 21:47 uur
OKay,maar als je op het vraagteken drukt krijg je als tip:Het is niet allemaal wiskunde..... ?
0
geplaatst: 6 mei 2004, 21:50 uur
jassonn schreef:
OKay,maar als je op het vraagteken drukt krijg je als tip:Het is niet allemaal wiskunde..... ?
Ja,... volgens mij is dat mijn hint met het alfabet.
0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:08 uur
Ik heb al diverse getallen geprobeerd,die volgens mijn berekeningen moeten kloppen.Maar ze zij toch fout.Hoe staat het bij jou Anatolia?
0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:11 uur
jassonn schreef:
Ik heb al diverse getallen geprobeerd,die volgens mijn berekeningen moeten kloppen.Maar ze zij toch fout.Hoe staat het bij jou Anatolia?
Ik heb hem nu!
Y heeft te maken met het alfabet. En let op de wortel.
0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:14 uur
Ik snap er niks van, hoezo y heeft te maken met het alfabet? Het moest een getal zijn toch?
0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:17 uur
Ik zou zeggen 0 (lijkt op o) maar die doet het ook niet, en wat die wortel er dan mee te maken heeft? 

0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:19 uur
eeflien schreef:
Ik zou zeggen 0 (lijkt op o) maar die doet het ook niet, en wat die wortel er dan mee te maken heeft?

Je moet de wortel nemen van het getal dat de letter y binnen het alfabet is.Als het je nu niet lukt

0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:20 uur
Hmm, ik zit echt heeeel erg te slapen, maar eeeeeindelijk, bedankt!!
0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:28 uur
Quido schreef:
Nou... Vraag 11 wil dus toch niet lukken...
Nou... Vraag 11 wil dus toch niet lukken...

Had je mijn 'landen' al gezien?
Yekezzez schreef:
Die gaat nog, maar die landen (Vraag 11) vallen niet mee.
Wie denk er mee? (en misschien zit ik wel fout te denken, want ik heb er ook Zeeland en Jutland tussen staan en wellicht wordt er wel een totaal ander antwoord gevraagd)
aadhmmrrt
Hol -> Amsterdam
Jut -> Aalborg
Ier -> Dublin
Fin -> Helsinki
Zee -> Middelburg
Rus -> Moskou
Lap -> Rovaniemi
Let -> Riga
Est -> Talinn
Die gaat nog, maar die landen (Vraag 11) vallen niet mee.
Wie denk er mee? (en misschien zit ik wel fout te denken, want ik heb er ook Zeeland en Jutland tussen staan en wellicht wordt er wel een totaal ander antwoord gevraagd)
aadhmmrrt
Hol -> Amsterdam
Jut -> Aalborg
Ier -> Dublin
Fin -> Helsinki
Zee -> Middelburg
Rus -> Moskou
Lap -> Rovaniemi
Let -> Riga
Est -> Talinn
0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:31 uur
Ik heb al geprobeerd om van die tekens letters te maken, maar dat is volgens mij toch niet de oplossing...
0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:32 uur
Jep Yekezzez,... Maar verder dan aanvullingen (al dan niet correct) kom ik niet.
Jassonn, wat was vraag 7 ook weer?
0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:33 uur
Je hebt boven een rijtje 0t/m 6 met halve vierkantjes er omheen en onder ook alleen zijn de halve vierkantjes anders.
0
geplaatst: 6 mei 2004, 22:35 uur
Quido schreef:
Jep Yekezzez,... Maar verder dan aanvullingen (al dan niet correct) kom ik niet.
Welke aanvullingen heb je dan gevonden?Jep Yekezzez,... Maar verder dan aanvullingen (al dan niet correct) kom ik niet.
* denotes required fields.