- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Algemeen sporttopic (geen voetbal) #3
Graaf Machine
-
- 9980 berichten
- 1464 stemmen
De tour 2008 was er ook een waarbij ik vooraf geen idee had wie et zou winnen. Eigenlijk leek niemand te kunnen winnen vooraf. Gek jaar.
Ja, goede. Dat was geen Tour met 10 potentiële kanshebbers, maar een Tour met 0 potentiële kanshebbers. En dat is natuurlijk net zo mooi.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Ik kan me geen enkele Tour herinneren waarin dat bij benadering het geval was.
Graaf Machine
-
- 9980 berichten
- 1464 stemmen
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Knappe bijna voltooide inhaalrace van MvdP na zijn pech periode. Ganna is ook al 6 keer doodgeslagen en weer opgestaan.
SergioMalick
-
- 1260 berichten
- 1892 stemmen
Prachtige overwinning zeg en wat gun ik het Van Aert. Van der Poel gewoon op een heel slecht moment in het bos een lekke band, maar er nog wel alles aan gedaan.
Graaf Machine
-
- 9980 berichten
- 1464 stemmen
Het is Wout van harte gegund. Volkomen verdiende overwinning.
Klasse.
starbright boy (moderator films)
-
- 22536 berichten
- 5183 stemmen
Enerverende P-R. en eindelijk eens een keer van Aert. Ik had het haast niet meer verwacht, maar vandaag viel alles op zijn plek. Hij was in ouderwetse topvorm en was ook tactisch slim (door Pogacar op kop te houden op het laatst).
happie
-
- 6258 berichten
- 426 stemmen
Mooie overwinning voor WvA. Het is hem gegund na al die jaren weer een monument.
Knisper
-
- 13049 berichten
- 1282 stemmen
Was inderdaad een prachtige wedstrijd. Eindelijk weer eens spannend, in plaats van dat er iemand met kop en schouders bovenuit steekt.
SammyK
-
- 24 berichten
- 463 stemmen
Ja, alleen daar. Maar het is een hele mooie discipline vind ik. En als je daar in uitblinkt, dan is dat wel een vermelding waard.
Pogacar overal dominant.
Van der Poel mededominant in ééndaagse koersen (of uitgezochte etappes in meerdaagse koersen).
Evenepoel mededominant in tijdritten.
(mededominant omdat waar Van der Poel en Evenepoel domineren, Pogacar natuurlijk ook keihard meedoet).
Een dominante massasprinter is er momenteel geloof ik niet. Maar dat zal Pogacar ook wel heel goed kunnen, denk ik.
Edit: Evenepoel is best een vreemd mannetje soms, maar 26 jaar en dan al zo'n imposante erelijst... en dan wordt hij vaak toch wel misprijzend bejegend. Ik houd daar niet van. Wielrenners mogen best de eer krijgen die ze verdienen.
Evenepoel is de referentie wanneer het gaat over tijdrijden. Kijk naar het afgelopen WK tijdrijden waar hij Pogacar op meer dan 2 minuten rijd. Hij is de beste tijdrijder van zijn generatie en misschien zelfs de beste ooit (hoewel dat uiteraard voer voor discussie is). Enkel wanneer we het hebben over een klimtijdrit, of een zware tijdrit op het einde van een grote ronde, is hij te kloppen door Pogacar en of Vinegard.
Wel leuk om te lezen dat je het tijdrijden en ook de renner Evenepoel(of alle renners eigenlijk zoals je aangeeft in je laatste zin) het respect geeft dat ze verdienen.
Als we het hebben over massasprints zijn er 2 namen die er uitspringen: Tim Merlier en Jonathan Milan waarbij Merlier intrinsiek de snelste is imo